35. leht 101-st

Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 02 Mär, 2018 9:45
Postitas mart2
Kapten Trumm kirjutas:Mälu tundub olevat nõrgavõitu, alles see oli, kui keegi major Trojanov oma Su-27ga kesk Leedut alla sadas. Sõda õnneks ei alanud (Balti riigid olid siis juba NATOs ja õhuturve oli alanud. Leedus oli parasjagu Saksa valvekord.
https://en.wikinews.org/wiki/Russian_fi ... _concludes ...
Saksa valvekord ei puutu asjasse.
Olen siin foorumis kord juba kirjutanud, et lennukeid ei saadud üles, sest puudus info. Lendu jälgiti Eestist ja Lätist, kuid Leedus jälg "kadus", sest nende nõuka-päritolu radarisüsteem oli mingil põhjusel just selleks ajaks "hoolduses". NB! Hooldust teostas Valgevene firma.
Andmed praktiliselt peale sündmust otse leedukalt. Linki pole. :roll:
Ilmselt süsteemi kobav testlend (miks muidu üksi) ja kumbki pool ei soovinud suuremat skandaali. Siit selline jutt vikis.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 02 Mär, 2018 10:27
Postitas Kapten Trumm
Kui hävitajatele anti häire alles hetkel, kui Trojanov grupist eraldus (grupp ise lendas hea radarivaatluse kõrgusel), siis oli hilja niiehknaa ning töötavad radarid poleks enam asja muutnud, sest sissetungijal oli kõva ajaline eelis. Madalal kõrgusel Mach 1ga liikuv lennuk läbib iga kolme sekundiga kilomeetri, minutiga seega 20 km ja häire hetkest kuni õhus tegutsemisvalmiduse saavutamise 10 minutiga 200 km. Lisaks tuleb juba eemalduvale lennukile ka järgi jõuda (siin pole lääne masinad vene omast kiiremad).

Ehk kokkuvõtvalt: kui ei soovita lugu, mis juhtus kui Arno isaga kooli jõudis, tuleb lennukid õhku tõsta ennetavalt, kui venelaste grupp ligineb juba Ventspilsi sadama traaversile. Antud juhtumi arengus oli vene radar või Valgevene simlus juba teisejärguline, tõenäoliselt oleks reageerimisega hiljaks jäädud ka siis, kui venelaste lend oleks pidevalt träkitav olnud. :oops:

Kogu kasu, mis oleks antud tegevusmudeli puhul olnud korralikust radarivaatlusest, oleks see, et võibolla, kordan võibolla oleks sakslased jõudnud venelastele natuke enne Kalinigradi piiri järgi.

Re: Venemaa ootamatu rünnak

Postitatud: 02 Mär, 2018 12:31
Postitas mart2
See info üksiku lennuki kohta (juba väljaspool lennuturbe ala) oli lätlastel olemas ja radaripilt anti leedukatele üle koos saadud kinnitusega, et Leedus on kõik kontrolli all. Mida aga ei olnud.
Teema lõpp.
Täiendus: hetkel selle Leedu juhtumi arutelu lõpp minu poolt.

Re: NATO maades alla kukkunud Vene lennukid

Postitatud: 02 Mär, 2018 15:57
Postitas Kriku
Lõpp või mitte, tegin omaette teemaks.

Re: Saku onnetus

Postitatud: 16 Aug, 2018 10:50
Postitas Sults
fireman kirjutas:
Jeroen kirjutas:Tanan Fireman!
Tead kedagi kellel rohkem infot selle lennuonnetuse kohta Saku lahistel ?

Jeroen
Kahjuks ei tea aga olen kindel,et kohalikud sovhoosnikud peaksid teadma.Asi oli nii,et käiseme kunagi sügisel Tallinna 43 kk kartuleid võtmas nagu tookord kombeks oli ja siis mingi agronoom näitas seda kukkumise kohta kus suurt enam midagi näha polnud peale murdunud puulatvade ja suure augu.Sõjaväelased olid kõik ärakoristanud ja leidsime tookord selt vaid orjenteeruvalt 15 cm pika alumiiniumi riba kus olid järjest needid sees.Ilmselt oli mingi valtsi koht.Ei tea kuis see oli kahesilma vahele neil jäänud.Kui me seal käiseme siis oli kukkumise koht värske ja isegi hein polnud pahupidi keeratud mullale veel peale kasvanud.
Huvitav, mis kartuleid seal rabas võeti?
Ja mis hein seal kasvas?
Lennuk patsatas maasse väga kidurate rabamändidega tüseda turbalasundiga kohas, ei murdnud ta seal mingeid puulatvu ega pööranud segi mingit heina.
Auk on siiani näha asukohas N59°18′22.697″, E24°42′19.093″
Olgu öeldud, et neid praegusi teid toona seal polnud. Praeguseks on aastakümnete pikkuse kuivenduse mõjul puude kasv kordades lopsakam kui lennuki allakukkumise ajal 35...40 aastat tagasi. Alla kukkumine toimus kindlasti pärast 1980. aastat ja enne 1985. aastat. Orienteeruvalt 1981...1982.

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 04 Sept, 2018 19:23
Postitas EOD
Indias kukkus veidi pärast starti alla MiG-27. Lennuõnnetus ei pruugi muidugi vaid lennuki konstruktsiooniga seotud olla. Vilets kütus, piloodi viga...
https://www.aerotime.aero/clement.charp ... 2018-09-04

lennuõnnetus 1953

Postitatud: 30 Okt, 2018 13:24
Postitas aarlii
Pärnu-Jaagupi lähistel Ertsma külla Jaagusauna kaevupeale kukkus 1953-al vene hävitaja.Kukkudes niitis rabas puude latvasi ja pani põlema talu puuriida.Lendur sai surma.Lisan lennukist 2018 aastal leitud kere detailidest pildid.

Re: lennuõnnetus 1953

Postitatud: 30 Okt, 2018 15:27
Postitas ivar64
Ongi kõik või?

Re: lennuõnnetus 1953

Postitatud: 30 Okt, 2018 16:59
Postitas Kriku
Kaevust saadud siis, ma saan aru...?

Re: lennuõnnetus 1953

Postitatud: 30 Okt, 2018 17:45
Postitas oliver
Kaugel see kaev hoonetest on, kas terve kupatus põles maha või ainult puuriit?

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 13 Nov, 2018 19:44
Postitas priit282
Võibolla rumal küsimus aga küsin siiski.
Mida võtavad omanikud ette merre kukkunud sõjalennukitega, kui asukoht on täpselt teada?
Kas jätavad maha; tõstavad üles, hävitavad?

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 06 Dets, 2018 8:50
Postitas Dr.Sci

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 06 Dets, 2018 8:57
Postitas nimetu
Tõenäoliselt juhtus tankimisel mingi kokkupõrge ja mõlemad lennukid tulid alla. Ilmselt hävitaja piloot ongi ainuke, kes sellest pääses, sest tal oli katapultiste.
:rip:

Re: Lennuõnnetused

Postitatud: 23 Jaan, 2019 19:28
Postitas Zuslik
Üks strateegiline raudlind jälle vähem https://news.yandex.ru/story/V_Murmansk ... from=story

Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitatud: 26 Jaan, 2019 23:51
Postitas ruger
Vene TU-22 allakukkumisest video
Video of what is reportedly a Russian Air Force Tu-22M3 bomber crashing while attempting to land at an airfield in Olenegorsk, Murmansk region, northwest Russia.
Three died, one survived, reports indicate
https://twitter.com/HeshmatAlavi/status ... 4791743488