342. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 10:42
Postitas Ghostship
Täpsusta seda enese petmise teooriat? Mul isiklikult ei ole mingit probleemi tunnistada, et olen päris palju lollusi teinud. Mitu velge lõhkunud suvel oludes, kus see oli lollus ja juhi liigne uljus. Paar korda sõitnud üleväsinuna (kõige rumalam asi mida üldse teha roolis peale kriminaalse joobe) aga talvel pole ikkagi kunagi ei vastassuunas ega kraavis käinud.
XC70 tõesti ei ole ESP vms lisa?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 10:45
Postitas Kapten Trumm
XC70l ilmus see vist 2002, mul on 2000. a auto. Aga mina pole ühtegi velge lõhkunud, tuleb ikka keskenduda juhtimisele ja mitte tegeleda kõrvaliste asjadega :wink:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 10:46
Postitas Fuchs
Ghostship kirjutas: 03 Jaan, 2024 10:42 Mul isiklikult ei ole mingit probleemi tunnistada, et olen päris palju lollusi teinud. Mitu velge lõhkunud suvel oludes, kus see oli lollus ja juhi liigne uljus. Paar korda sõitnud üleväsinuna (kõige rumalam asi mida üldse teha roolis peale kriminaalse joobe) aga talvel pole ikkagi kunagi ei vastassuunas ega kraavis käinud.
Selle jutu põhjal mina väidaksin, et oled (või vähemalt olid) halb või heal juhul keskpärane juht. Seda sa ise vist tunnistada ei taha?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 10:51
Postitas Kapten Trumm
Üleväsinuna olen ka mina sõitnud, näiteks arvukatelt Kevadtormidelt tagasi. Enamasti olen pidanud mingit veokit liigutama, kuna juhte ei jätku. Kuigi ma olen saanud alati see 6 tundi magada, siis see telgis maa peal magamine ei tähenda välja puhkamist, kui on vaja kuskilt Sirgalast 200 km palava maipäikese kiirtes MB1017 roolis tagasi loksuda, on probleem küll. On ette tulnud, et olen pidanud valjuhäälselt laulma "Jää vabaks Eesti meri", et mitte magama jääda. Ja isegi lahustuv kohv ei mõju. Usun, et paljud autoroolis istujad on seda kogenud. Ja G-mersus on see probleem veel hullem, monotoonne mootori urin, auto loksumine, läbi esiklaasi küttev päike........ :rip:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 10:52
Postitas davidsoniharald
Kõik juhid on keskmisest paremad. Keskmisest halvemaid juhte ei ole lihtsalt olemas.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 11:10
Postitas Ghostship
Fuchs kirjutas: 03 Jaan, 2024 10:46
Ghostship kirjutas: 03 Jaan, 2024 10:42 Mul isiklikult ei ole mingit probleemi tunnistada, et olen päris palju lollusi teinud. Mitu velge lõhkunud suvel oludes, kus see oli lollus ja juhi liigne uljus. Paar korda sõitnud üleväsinuna (kõige rumalam asi mida üldse teha roolis peale kriminaalse joobe) aga talvel pole ikkagi kunagi ei vastassuunas ega kraavis käinud.
Selle jutu põhjal mina väidaksin, et oled (või vähemalt olid) halb või heal juhul keskpärane juht. Seda sa ise vist tunnistada ei taha?
Defineerige see ''halb juht'' siis alustuseks? Mina väidan ainult seda, et minu 25 aastase staazhi ajal pole ma kunagi ei suvel ega talvel kaldunud vastassuunda, ega kraavidesse. Isegi plekimõlkimises pole osalenud ei süüdlase ega kannatajana. Võin VIN koode sheerida kui ei usu :)
Kui 99% oleks nii halvad juhid, siis meil oleks liikluses 0-10 kergelt vigastatut iga aasta. Tegelikult on ...?
Vähemalt ühes asjas akf Trummiga täiesti nõus ka. See väsimuse asi on täiesti kõrvale jäetud vs jääknähud vms. Teoorias muidugi hea targutada, et miks ei maga välja. Elus lihtsalt on nii, et alati ei saa. Ja siis tulebki kas laulda või muid loomingulisi meetodeid kasutada. Ideaalis muidugi proovida edaspidi vältida selliseid olukordi kui vähegi võimalik.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 11:20
Postitas Fuchs
davidsoniharald kirjutas: 03 Jaan, 2024 10:52 Kõik juhid on keskmisest paremad. Keskmisest halvemaid juhte ei ole lihtsalt olemas.
Eriti kehtib see noorte ja vihaste juhtide kohta. Kiire ringiaeg Audruringi rajapäeval ainult tõstab enesekindlust :lol:

Muidu tõsisemalt rääkides oma tutvuskonna autojuhte kõrvalt jälgides olen tähele pannud, et inimlikud faktorid nagu hetke meeleolu või väsimus võivad hetkega teha muidu heast juhist üpris kehva liikleja. Aga kes seda ikka tunnistada tahab.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 11:23
Postitas Kilo Tango
Paistab, et moded ei sekku, seega rikun foorumi reegleid ja palun, et härrased, lõpetaks nüüd selle "tegelikult olen mina Liivimaa parim ratsutaja" jutu ära. Tüütuks ja piinlikuks muutub.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 11:25
Postitas Kapten Trumm
Vähemalt ühes asjas akf Trummiga täiesti nõus ka. See väsimuse asi on täiesti kõrvale jäetud vs jääknähud vms. Teoorias muidugi hea targutada, et miks ei maga välja. Elus lihtsalt on nii, et alati ei saa. Ja siis tulebki kas laulda või muid loomingulisi meetodeid kasutada. Ideaalis muidugi proovida edaspidi vältida selliseid olukordi kui vähegi võimalik.
Üks päris kindel kolakate põhjus on sõitmine, pea pulki täis ehk mõtlemine mingi muu asja peale (nt töö jamad) ja ebapiisav keskendumine. Ja sellest on vähestel pääsu, eriti kes vaimse tööga tegelevad. Nutiseadmed ja muud tähelepanu hajutajad vaid muudavad seda hullemaks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 11:33
Postitas Fuchs
Ghostship kirjutas: 03 Jaan, 2024 11:10 Defineerige see ''halb juht'' siis alustuseks?
See pole minuarust küll lõplik tõde aga siin üks artikkel https://www.vooremaa.ee/kuidas-tunda-ara-hea-autojuht/
Üldiselt ideaalses maailmas hea juht väsinuna rooli ei roni (mul ka aegajalt juhtub, olen tähele pannud, et magus jook aitab väsimuse vastu päris hästi).
Velje lõhkumised ja vanade rehvidega liiklemine ei ole ka mingi hea näitaja. 90ndatel, kui raha vähe oli sai ka igasugu pasteldega sõidetud, ning minu paar endasüülist avariid (tagant sissesõit) on osaliselt kindlasti kehva rehvi teema (teine osa liiga väike pikivahe).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 11:39
Postitas Ghostship
Kilo Tango kirjutas: 03 Jaan, 2024 11:23 Paistab, et moded ei sekku, seega rikun foorumi reegleid ja palun, et härrased, lõpetaks nüüd selle "tegelikult olen mina Liivimaa parim ratsutaja" jutu ära. Tüütuks ja piinlikuks muutub.
No päris nii hull see arutelu nüüd kindlasti ka siin ei ole. Keegi pole väitnud siin, et isegi suvalisel Rahvaralli etapil sõidaks top 20 oma tänavaautoga. Teema püstitus on ikka ja ainult selles kuidas igapäevane liiklus turvaliselt üle elada, foorumi konteksti arvestades tavaline sisejulgeoleku teema.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 12:48
Postitas Lemet
Kuigi ma olen saanud alati see 6 tundi magada, siis see telgis maa peal magamine ei tähenda välja puhkamist,
Kui nüüd seadustes näpuga rangelt järge ajada, siis ei tunnista EU veoautojuhi puhul isegi kabiinis magamist täisväärtudliku puhkeajana. Siiani on sellele lihtsalt läbi sõrmede vaadatud

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 13:40
Postitas Fucs
Fuchs kirjutas: 03 Jaan, 2024 11:33
Ghostship kirjutas: 03 Jaan, 2024 11:10 Defineerige see ''halb juht'' siis alustuseks?
See pole minuarust küll lõplik tõde aga siin üks artikkel https://www.vooremaa.ee/kuidas-tunda-ara-hea-autojuht/
Hea juht on see, kelle osalemist liikluses keegi tähele ei pane.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 13:46
Postitas Kapten Trumm
Kuidas siis rehvide pidamine nüüd tundub, Tallinnas oli hommikul -18 kraadi 8)
Eile hommikul oli 24 tundi seisnud diisli käivitus väga vaevaline, ilmselt madalavõitu akupinge ei avanud pihusteid korralikult.
Aku on auto peal aastast 2017 ehk kuna tegemist pole Boschi või Vartaga, siis järgmine talv tuleb vahetada, et mitte teele jääda.
Minu kogemusest originaalakud (euroopas on selleks Bosch või Varta) peavad vastu ca 10 aastat, muu kama 5-6 aastat. Antud autol on selleks miski Sentra vms. Päeval seisab mul auto Defa seisusoojenduse juhtme otsas, kus on ka aku laadimine, sestap nädala sees käivitub ilusti (ka täna).

Common rail pihustitele on omane, et liiga madala pingega mootori ei tööta, kui mul oli genekas läbi (ei laadinud), siis aku pealt õnnestus sõita umbes 40 km, kuniks mootor töö lõpetas ja teepeale jäin. Mehhaanilise pritsega diisel aga suudab töötada üldse ilma elektrita (elektrit on vaja ainult starterile ja hõõgküünaldele).

Teine auto, mis mulle talvel "näkku pani", oli Honda Civic - kuna sellel oli mingi pisike mänguaku, -15 paiku oli käivitumine ka uue akuga õnne asi, toona mul defat polnud. Sõitsin siis sedasi, et teine aku ja täkujuhtmed pagasnikus.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Jaan, 2024 13:47
Postitas Väino
Ma olen küll keskmisest halvem juht. Aga see pole alati nii olnud - värske autojuhina oskasin palju paremini sõita. Need asjad, mis juhtusid olid lihtsalt halbade juhuste kokkulangevused jms. :D