350. leht 430-st

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 04 Nov, 2024 7:05
Postitas Jaanus2
Võid UAE-st? Seal on kõrb... Lehmad sees ja jahutus, sööt sisseveetud, megaodav omahind... Majandus on imeline.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 04 Nov, 2024 8:48
Postitas Walter2
Jaanus2 kirjutas: 04 Nov, 2024 7:05 Võid UAE-st? Seal on kõrb... Lehmad sees ja jahutus, sööt sisseveetud, megaodav omahind... Majandus on imeline.
Kunagi oli miskises temaatilises saates juttu, et araablased on meerikamaal meeletuid põllumaid omale rendile võtnud, tarbivad piiramatult veeressursse jm. hädad. Need müstilised lehmakarjad ei pruugigi kuskil kõrbes elutseda..

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 04 Nov, 2024 8:52
Postitas olavsu1
parem võte ekspordi tabelid ette ja vadake kuhu koore- ja piimapulbrit veetakse.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 04 Nov, 2024 11:34
Postitas Peeter
olavsu1 kirjutas: 04 Nov, 2024 8:52 parem võte ekspordi tabelid ette ja vadake kuhu koore- ja piimapulbrit veetakse.
Täpselt minu mõte! Otsige parem üles kellelt ja kuskohast see mant pärit on, mida justkui kuskilt kõrbest araablased orkidele müüvat. Samamoodi tasuks uurida, et kuhu ja millistesse kanalitesse varasemad orklandisuunalised eksportöörid-imortöörid oma kaubakogused nüüd on suunanud, ega toodang tahab ju ikka müümist edasi.
Tahaks lihtsalt öelda, et "Ärge mõelga ja aretage asja üle. Reaalsus võib palju lihtsam olla. ... (Ja vb ka palju ebameeldivam). Tunneli lõpust kumav valgus võib osutuda ka hoopis vastutulevaks rongiks..."

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 04 Nov, 2024 11:45
Postitas Jaanus2
Piima- ja koorepulbri eksport araabiamaadesse pole keelatud ja sellist klauslit ei saa ka kehtestada, et "ise võite seda tarvitada, aga venelastele sellest midagi teha ei tohi!". Araablastel lihtsalt nupp nokib. Oliver Kruudal nokkis ka, tegi ka venelastele ammusel ajal piima- ja koorepulbrist "võid". Kui mälu ei peta, siis pole Euroliit ka keelanud toiduainete müüki Venemaale - venelased otsustasid ennast ise sanktsioneerida selles osas.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 04 Nov, 2024 12:21
Postitas Lemet
huvitav, kuidas lennukitega olukord on? Lääne lennukitele hooldust ei ole, räägiti volitamata osade vahetamisest ja vanade lennukite kasutamisest - kuid pole nagu kuulda olnud alla kukkumistest. Raud peab veel vastu?
https://www.moscowtimes.ru/2024/11/01/v ... he-a146630

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 04 Nov, 2024 17:48
Postitas an2
https://www.reuters.com/world/europe/im ... 024-11-01/

Ksenia Judaeva, kellele on kehtestatud sanktsioonid Ameerika Ühendriikide poolt, on valitud Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) Venemaa ja Süüria tegevdirektoriks, teatas IMF reedel.

Kas igal riigil või riikide grupil on oma tegevdirektor?

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 04 Nov, 2024 18:24
Postitas Jura
an2 kirjutas: 04 Nov, 2024 17:48 Kas igal riigil või riikide grupil on oma tegevdirektor?
Nii see on.
https://www.imf.org/en/About/executive- ... ting-power

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 04 Nov, 2024 19:51
Postitas vilhelm
Panen siia ühe lõigu Vladislav Inozemtsevi intervjuust, kohendasin veidi masintõlget, võetud Svoboda raadiost siit:

https://www.svoboda.org/a/luchshe-sobst ... 84872.html

"Küsimus: Venemaal on tööjõu defitsiit erinevatel hinnangutel kuni 2 miljonit inimest. Kuidas Putin selle probleemi lahendab?

Vastus: Venemaa on mitmes mõttes ainulaadne riik. 90ndatel ja 2000ndatel kasvas enamikus lääneriikides palgatöötajate sissetulekute osatähtsus SKP-s üsna ühtlaselt. USA-s on see osakaal 68-69%, Lääne-Euroopas maksustamise ulatust arvestades kuskil 58–59%. Samas Ameerikas on kasumi osakaal ligi 10%, Euroopas – umbes seitse ja pool. On riigi sissetulekud, mis jagatakse ümber puhtalt selle kaudu, ekspordi ja impordi (ettevõtjate tulude) ning töötajate sissetulekute vahel pole lõhet. Need töötajad võivad olla isegi miljoneid teenivate suurkorporatsioonide tegevjuhid, kuid see loetakse siiski "töötajate sissetulekuks". Erinevalt nendest riikidest on Venemaal tööliste sissetulekute osatähtsus SKP-s alates “meie rahvusliku aarde” (Putini) võimuletulekust pidevalt langenud. Ja see langes nii "edukalt", et 2019. aastal, COVID-i eelõhtul, saavutas see ajaloolise madalaima taseme 38,9%. 38 ja 70 – võrrelge lõhe ulatust. Venemaa majanduse kasum ulatus 2023. aastal 19,6 protsendini SKTst – kaks korda rohkem kui USA-s. Majandusstruktuur oli kohutavalt kallutatud tööliste arvelt ettevõtluse kasuks. Sõda murdis selle suundumuse. Ja nii kurb kui ka poleks tunnistada, on see peaaegu viimase kolme aastakümne jooksul saanud peamiseks teguriks töölisklassi olukorra parandamisel. See tundub hull, aga see on fakt. Nüüd arvan, et aasta lõpuks tõuseb palkade osakaal SKT-st ligikaudu 44%-ni. See on juba vähemalt 5 protsendipunktiline tõus. See on puudujäägi ületamise meetod. Inimestele makstakse rohkem palka, ettevõtted palkavad üha vähem inimesi, nad moderniseerivad rohkem tootmist ja vähendavad tööjõu vajadust. Näiteks Venemaa raudteed annavad tööd 850 tuhandele inimesele. Kanada poole lühemad raudteed annavad tööd 60 000 inimesele."

Ehk siis vaatamata majanduse struktuursetele probleemidele liigub raha firmade kasumite realt tööjõukulude reale (üks põhjuseid, miks sõda populaarne).

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 04 Nov, 2024 20:39
Postitas Sektor gazovoi ataki
Palun mitte trolliks pidada. Eestil on Venemaaga ligi 30 kehtivat riikidevahelist lepingut. Neist 2 on kindlasti tühistatud. Lisaks osa on tühistamise protsessis. Peale riiklike lepingute peaks olema veel muid lepinguid, näiteks see BRELL. Iga leping ei ole mitte lihtsalt leping vaid selle taga on töögrupid, ametnikud, täiendavad kokkulepped jne.

https://estemb.ru/est/eesti_ja_venemaa

Lepingud mis on peatatud, tühistatud või tühistamise protsessis.

Eesti Vabariigi valitsuse ja Vene Föderatsiooni valitsuse vaheline kokkulepe koostöö kohta kultuuriväärtuste säilitamisel. Jõustus 04.01.1999, lõppes 03.01.2024.

• Eesti Vabariigi Valitsuse ja Vene Föderatsiooni Valitsuse lennunduskokkulepe. Jõustus 30.08.2000, sisuliselt on peatatud pärast 24.02.2022.

• Eesti Vabariigi valitsuse ja Vene Föderatsiooni valitsuse vaheline kokkulepe koostööst ja vastastikusest abist tolliküsimustes. Jõustus 1999, lõppes 26.03.2023.

• Eesti Vabariigi valitsuse ja Vene Föderatsiooni valitsuse vaheline haridusalase koostöö kokkulepe. Jõustus 20.11.1994, lõpeb 19.11.2024.

• Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni leping õigusabi ja õigussuhete kohta tsiviil-, perekonna- ja kriminaalasjades. Jõustus 19.03.1995, lõpeb 18.03.2025.

https://majandus.postimees.ee/8082619/a ... ohkem-raha

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 05 Nov, 2024 18:20
Postitas greenduck4
EnnR kirjutas: 02 Nov, 2024 20:01
tsivi_list kirjutas: 02 Nov, 2024 14:09
ahto42 kirjutas: 02 Nov, 2024 12:33 Vbl peaks huumorinurka panema, aga uus Uaz Profi

https://youtu.be/s5-94VIszWo?si=4WdpvR7Mv38BgKbh&t=5
Mis seal täpsemalt räägitakse? Ei maksa eeldada, et kõik tiblakeelt räägivad. 33 aastat vaba Eestit siiski juba ilma vajaduseta seda keelt osata.
Tõlge kommentaariumist... AI-tõlkerobot on interpreteerinud vene keelt loominguliselt - seepärast kopi-pasten siia 1-1-le:
"Ühes neist saabus klient. Auto oli 3 kuud vana, ümberringi juba õitses. Ja raam, kabiin ja kere. Ja juba täies kasvus, mullide ja värvikoorimisega. Jahutustorud on juba vahetatud, kaks korda lendas kogu antifriis välja ja esimese tuhande kilomeetri jooksul pissis tagasild tihenditele. Maanteel üle 100 sõitmine on pingeline, mootor juba karjub. No kere kinnitamine raami külge tekitas küsimusi. See on 10-minutiline ülevaatus koos vestlusega omanikuga.

UAZ-i "insenerid" mõtlesid esitelje loominguliselt ümber. Selle tulemusena langes ressurss nulli. Selle disainiga Jeepi telgedel kulub tavaliselt 300–400 tuhat km."
Tere, lasin AI'l kokkuvõtte teha, aga natuke läks foorumile postitamise loa saamisega aega. Igaljuhul, eksisteerib selline leht nagu study.new/, mis tuleb youtube URL'i ette kirjutada, ja tulemuseks saab AI kokkuvõtte inglise keeles suvalisest videost (Järgnev on juba läbi ChatGPT tõlgitud eesti keelde). Kahjuks ma ise vene keelt ei mõista, mõni võib kommenteerida, kas AI pani puusse millegagi või mitte, et siis teha järeldused, kui palju seda usaldada.

UAZ sõiduki ülevaate kokkuvõte

Sissejuhatus

Ülevaade käsitleb uut UAZ sõidukit, tuues esile selle disaini, funktsionaalsuse ja jõudluse erinevates tingimustes. Sõidukit iseloomustatakse kui vastupidavat valikut karmideks maastikutingimusteks, mis on suunatud praktilistele kasutajatele, mitte luksuse otsijatele.

Peamised omadused

Suurus ja disain: Sõiduk on 6 meetrit pikk, võrreldav Land Cruiseriga, loodud nii praktilisuseks kui ka maastikuvõimekuseks.
Sihtgrupp: Mõeldud "tavalisele Vene mehele", kes ei karda väljakutseid, rõhutades praktilisust glamuuri asemel.

Jõudlus ja töökindlus

Mootor ja mehaanika: Varustatud 409 ZMZ bensiinimootoriga, diiselversioon puudub varasemate diiselmootoritega seotud probleemide tõttu. Ülevaade mainib muret töökindluse pärast, märkides, et kui mootor kestab 400 km probleemideta, võib see ka edaspidi hästi töötada.
Mugavus ja funktsioonid: Sõidukil on kaasaegsed omadused, nagu ABS ja roolivõimendi, kuid puudub automaatkäigukast. Sisekujundus on lihtne, istekohtade mugavust on parandatud, kuid üldine viimistlus jätab siiski soovida.

Ehitus ja vastupidavus

Ehitus kvaliteet: Ülevaade kritiseerib ehitusmeetodeid, väites, et sõiduk on kokku pandud vananenud tehnikaga. Raami kirjeldatakse kui vanematest disainidest kokku pandud lahendust, mis tekitab muret pikaajalise vastupidavuse suhtes.
Vedrustus ja käsitsemine: Sõidukil on klassikaline sõltumatu tagasild ja lehtvedruvedrustus, mis ei pruugi pakkuda parimat sõidumugavust.

Sõidukogemus

Proovisõidu muljed: Sõidukogemust iseloomustavad vibratsioonid ja käigukasti käsitsemisraskused, eriti mehaanilise käigukastiga. Ülevaates rõhutatakse, et sõidukil võib olla raskusi kiiruse ja mugavuse tagamisel pikematel sõitudel.
Maastikuvõimekus: Kuigi sõiduk on loodud maastikul kasutamiseks, väljendab ülevaataja kahtlusi selle töökindluse osas karmides tingimustes.

Kokkuvõte

Lõplikud mõtted: Ülevaataja väljendab pettumust sõiduki üldise kvaliteedi ja jõudluse osas, soovitades seda pigem spetsiifilisteks tingimusteks kui igapäevaseks kasutamiseks. Hinnaklassi suhtes väljendatakse kahtlusi võrreldes sõiduki töökindluse ja mugavusega. Ülevaade lõpeb üleskutsega parandada töökindlust ja disaini, et paremini vastata tarbijate ootustele.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 05 Nov, 2024 18:24
Postitas nukkel
See tõlge on parem kui mitte midagi. Tänud.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 05 Nov, 2024 18:39
Postitas Lemet
Sõidukil on kaasaegsed omadused, nagu ABS ja roolivõimendi, kuid puudub automaatkäigukast.
Sõidukogemust iseloomustavad vibratsioonid ja käigukasti käsitsemisraskused, :) eriti mehaanilise käigukastiga.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 05 Nov, 2024 19:04
Postitas nukkel
https://en.defence-ua.com/industries/ru ... 12417.html
Vene suurimal veoka firmal läheb suht sittasti. Tea kas varsti panevad hobused mängu.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 05 Nov, 2024 20:22
Postitas Seto haidamakk
Huvitav analüüs orkide gaasist ja naftast
https://www.youtube.com/watch?v=vGN-X2VjB90