Mina endiselt pean kõige tähtsamaks motivatsiooni ja tahet, elik võimalikult suurt hulka isamaaliselt kasvatatud ja motiveeritud noorsugu ehk materjali, kes tahavad ennast EKJ siduda ja kellest-millest siis kedagi-midagi saab voolida.
Edasi kandidaadi potentsiaalse võimekuse, sõjaväelise juhtimise erialal, hindamist (kas on mingidki eeldused või pole neid üldse).
Seejärel nii õppimis- kui hilisemaid teenistustingimusi/keskkonda/toetamist (soodsate tingimuste loomist ja inimeste, kes on valinud omale sõjaväelise elukutse, ka hilisemat väärtustamist) igal võimalikul viisil.
KVA eelsed oskused, tarkused, gümnaasiumite kuldmedalid jms tulevad tähtsuse järjekorras alles pärast kõike seda.
IMHO
Fucs kirjutas: ↑06 Jaan, 2016 12:31
* ja siis see minu mantra, et koolides tuleks teha riigikaitse õpetus kohustuslikuks. Sealt saaks ma arvan täiendavat infot nii isikuomaduste, kui kutsesobivuse kontekstis.
Fucs kirjutas: ↑06 Jaan, 2016 19:28
Mis mul on oma arvamuse, "et kohustuslik riigikaitseõpetus parandaks ka EKV kaadri olukorda" kaitseks öelda?
Fucs kirjutas: ↑09 Veebr, 2016 12:17
Mina jõuan jälle kohe lause alguses sinna, et vaja on kohustuslikku riigikaitseõpetust koolides.
Lahendab paljud, või vähemalt osad hilisemad probleemid.
Fucs kirjutas: ↑23 Okt, 2017 17:22
Seega on IMHO kolm probleemi:
1. Meil oleks vaja rohkem (võimalikult palju) sisemise motivatsiooniga kodanikke.
2. Me ei tohi nende väheste, kes meil on, sisemist motivatsiooni ära nullida.
3. Me ei tohi olla "liiga pehmod" (ei ole kõige parem sõnapaar iseloomustamaks, aga ma ei leia praegu ajukäärudest midagi paremat hetkel), et kaoksid ka välise motivatsiooni hoovad. Elik me ei tohi väliseid motivaatoreid ära rikkuda ja devalveerida.
Punkt kolm on hädalahendus ja aseaine.
Keskenduma peaks punktidele 1 ja 2.
Siin jõuamegi jälle tagasi ühiskonna mentaliteedi,
lastetubade, kasvatusmeetodite, koolihariduse, kaadripoliitika, hoolivuse, PR-i jm selliseni.
Fucs kirjutas: ↑18 Jaan, 2023 16:57
Fucs tahab selle kohta ütelda järgmist... ja ma olen sellel teemal siia erinevatel aastatel nii palju juba kirjutanud, et kindlasti leiab ka sealt kusagilt juba selle... aga mul on lihtsam ennast korrata, kui mööda milneti neid juba kirja pandud lausejuppe taga otsida....
Et siis kust kohast peaks tulema "teistsugune pilt mis vastu vaatab", kui me pole 32 aastat valdavat osa "nooremast" elanikkonnast sünniaastaga alates 1974 (need kes jõudsid 1991 10-11 klassi ja oleks pidanud hakkama õppima "sõjalist algõpetust) ja eriti
1983/84 (kes läksid kooli juba iseseisvuse taastanud Eestis septembris 1991) riigikaitseliselistel teemadel harinud?
Kes on need "tööandjad", kes ei toeta riigikaitses osalemist? Kas need pole mitte valdavalt need samad isikud, kes pole kunagi ise riigikaitselist algharidust saanud? Kes on need naised, kes oma mehi ja meessoost pereliikmeid ei toeta? Kas need pole mitte need samad naised, kes pole ise riigikaitselist algharidust saanud? Kas see pole mitte see "seltskond" kellel puudub üldjuhul igasugune arusaam ja isiklik kogemus riigikaitsest, kodanikukaitsest jne kui sellisest?
Riigikaitseõpetus (või kodanikukaitse õpetus või kodanikuõpetus või nimetage seda kuidas heaks arvate) ongi see algbaas, kust tulevad riigikaitsest/kodanikukaitsest jne teadlikud kodanikud, kes täiskasvanuks saades moodustavadki meie ühiskonna põhilise osa ning loovad toetava tausta ja "pildi mis meile täna vastu vaatab".
Seepärast ei saa mina aru, kuidas 32 aastat pole saadud aru, et see riigikaitseõpetus (vms nimega) peab olema kohustuslik ja tulemuse saavutamiseks peab olema koostatud vastav pädev õppeprogramm, mis "toodaks" meie ühiskonna taustajõude, kes on teadlikud riigi kaitsest ja kodanikukaitsest ning kodanikukohustustest. Siis meil on vähem neid "naisi ja tööandjaid", kes ei toeta.
IMHO
Fucs kirjutas: ↑06 Okt, 2023 21:01
Minu vana aastakümnete pikkune mantra:
Riigikaitse õpetus oleks tulnud juba ammu teha kohustuslikuks.
Sügisest nüüd muutus gümnaasiumiastmes kohustuslikuks.
Vaatab järgmisel sügisel (ilmselt liiga vara, sest gümna lõpetanud lähevad ilmselt enne aega teenima) ja edasi (ülejärgmisel sügisel), kas sellel ka mingi mõju on.
Ongi veel liiga vara midagi vaadata, aga ikkagi hakkasin otsima. 2024 kohta avalikes allikates mind huvitavaid andmeid pole. 2023 kohta midagi on aga puudulikult.
Aruanne kaitseväekohustuse täitmisest ja kaitseväeteenistuse korraldamisest 2023. aastal
Tallinn 2024
Riigikaitseõpetus muutus kohustuslikuks – alates 2023/2024 õppeaastast on kõigile gümnaasiumi riikliku õppekava alusel õppivatel gümnasistidel kohustuslik läbida riigikaitseõpetuse õppeaine. Riigikaitseõpetuse kohustuslikuks valikaineks muutumisega uuendati õpiväljundid ja hakati välja töötama uut õpikut. Lisaks viidi läbi riigikaitseõpetuse rahulolu-uuring, mille tulemusena selgus, et riigikaitseõpetusega rahulolu on õpilaste seas kõrge (81%). Noorte ootus riigikaitseõpetuses oli uute oskuste õppimine ja parem ettevalmistus ajateenistuseks.
Ajateenijate kompleksuuringust nähtub, et riigikaitseõpetuse läbinute hulgas on kõige suurem hulk vabatahtlikult ajateenistusse tulijaid, lisaks on suures osas klassidega ajateenistusse tulijate eestvedajaks koolides just riigikaitseõpetaja....
...Vabatahtlikult asus teenistusse 61%, mis on läbi aegade kõrgeim tulemus. Selleks suurendati koolides läbiviidavate ajateenistust tutvustatavate külalistundide mahtu (7400 gümnasistini) ning huvi tõstmiseks kasutati oma koolidest teenistusse läinud ajateenijaid. Ajateenijate kompleksuuringust selgub, et
56% ajateenistusse jõudnud noortest on läbinud koolis vabatahtlikult ka riigikaitseõpetuse kursuse. Võttes arvesse, et just riigikaitseõpetuse läbijate hulgas on kõige suurem hulk aktiivseid vabatahtlikke ehk neid, kes tuleksid ajateenistusse ka siis, kui see ei oleks kohustuslik on riigikaitseõpetus koolides otseses seoses motiveeritud kutsealuste jõudmisele ajateenistusse....
...Uus riigikaitseõpetuse õpik on koolides kasutamiseks valmis 2024/25. õppeaastal. Riigikaitseõpetuses võetakse kasutusele e-õppekeskkond. Lisaks on sõlmimisel koostöölepe Tallinna Ülikooli ja Kaitseressursside Ameti vahel alustamaks uute riigikaitseõpetajate koolitamist Tallinna Ülikoolis 2024/25. õppeaastal...
https://kra.ee/wp-content/uploads/2025/ ... anne23.pdf
Kes seda kõike oleks võinud varem arvata eksole....
Saaks nüüd veel kusagilt kätte ka vastavad uuringud ja/või statistika 2024 aasta kohta, et saaks midagi võrrelda, siis oleks juba väga kena.
.
.
https://riigikaitseareng.ee/riigikaitsjad/
****
Paraku (IMHO kahjuks) on uues "Riigikaitseõpetuse" ainekavas tehtud muudatused, kus teoreetiliste (ajalugu jms mida peaks õpetama ajaloo tundides mitte riigikaitse õpetuses) ainetundide osa on suurendatud praktiliste (kaitseväeteenistust otseselt puudutavate, mille jaoks peaks üks riigikaitse õpetus just ERALDI olema ellu kutsutud) arvelt
KVA Tartu 2024
Riigikaitseõpetuse ainekava järgimine riigikaitseõpetuse teoreetilise osa läbiviimisel üldhariduskoolides
EUGEN LEVO 25.MaVPK
Kuigi tänapäeva üldhariduskoolide õpilased on sündinud ajal, mil Eesti on olnud vaba ja rahumeelne riik ning neil pole isiklikku kogemust otsese sõja või riigikaitsega, on mitmete uurimistöö tulemusi analüüsides selgunud, et nende seas kes on läbinud riigikaitseõpetuse on kõrgem kaitsetahe, kui nende seas, kes ei ole läbinud riigikaitseõpetust (Mari-Liis Mänd, 2013),(Naaber, 2019). Autori arvates on väga positiivne, et riigikaitseõpetuse teoreetiline osa kohustuslikuks muudeti, sest vajame igat hinge endi kõrvale selles väikses riigis nagu Eesti.
.
https://ilias.mil.ee/ilias.php?baseClas ... _id=141873
*
Vägisi tekib mulje, et keegi kusagil läbi aastate ja jätkuvalt nimme ei taha, et see nn riigikaitse õpetus õpetaks teatud asju ja annaks teatud tulemusi.... aga ma olen rohkem rahul, kui 10 aastat tagasi
