36. leht 96-st
Postitatud: 04 Jaan, 2009 22:40
Postitas Karuke
Muuseas võib saksa tehnika erilise "kenaduse" fenomeni seletada ka seda tehnikat kujutavate üllitiste rohkusega (ja muidugi kenamalt ja retušeeritud kujul kui päriselus)
Saksa tehnika oma täiuslikkusega on populaarne publitsistide hulgas.
Asja nimi on reklaam...
Stuka ja Tiiger on ju lausa legendaarsed...
Sakslastega võitlesid ju "kõik" ja nende tehnikaga puutusid kokku samuti kõik - kuid üksteise tehnikaga liitlased ju probleeme ja kokkupuuteid ei omanud.
Nii need legendid sünnivad

Postitatud: 05 Jaan, 2009 2:52
Postitas Soobel
Ma nende üllitiste ja reklaami puhul oma otsuseid ei tee, vaatan ikkagi asju kui selliseid. Maitse asi.
Ja ei vaata ainult lennukeid ja tanke, ikka ronge ja autosid ka.
Muide autode koha pealt polegi sakslased mu meelest ees: USA elvise-aegsetele laevadele mujal maailmas ikka võrdseid vastaseid ei ole, see seal oli ikka selle nikli- ja plekikunsti tipp.
Postitatud: 05 Jaan, 2009 9:08
Postitas Pirr
Kui disaini peale jutt juba läinud on, siis vormiriietusest ei maksa üldse rääkida, pange kõrvuti saksa ja vene sõdur või ohvitser

Postitatud: 05 Jaan, 2009 9:18
Postitas Würger 190G
On ikka põnev, et nii vormiriided, lauanõud, sõiduautod, mõõbel ja näiteks kahurid ning tankid disainitakse. Huvitav millega insenerid ja konstruktorid näiteks tankitehases koos disaineritega küll tegelevad?
Postitatud: 05 Jaan, 2009 9:24
Postitas Lemet
Huvitav millega insenerid ja konstruktorid näiteks tankitehases koos disaineritega küll tegelevad?
Kas tööstusdisainerite teema ei ole näiteks töökoha ergonoomika, mis tankis ja lennukikabiinis polegi nii vähetähtis?

Postitatud: 05 Jaan, 2009 9:34
Postitas Sporrenberg
Ei maksa unustada Aadu käsul metalli valatud "põrnikat" (Käfer)...
Pikima tootmisajaloo ja suurima mahuga tsiviilliiklusvahend. Alustati vist 1938 ja lõpetati kusagil 2003-04.
Tugev "sisemine sära" on sellel tehnikajaloo ilmingul kindlasti. Ja paljul muulgi mis sellest ajaloolisest epohhist pärit
Muide mis sellesse "nazidisaini", butafooria, elukorralduse energeetikasse puutub siis selle mõju alateadvusele ja kõigile psüühikatasanditele on mitmel pool tõsiselt uuritud. Idanaabri juures mõned kraaditki kaitstud. See kummaline ja vägagi selge energeetika eksisteerib. Kuidas, miks ja milleks? Vaat need teemat sügavamalt lahkavad arutlused ei ole juba "košher". Parem jääda pol.korrektseks ja piirduda piltide vaatamisega.
Siin kinnituseks 1938 aastal eri katsetustel 550 - 750 km tunnis kihutanud Mercedes Benz T80

Postitatud: 05 Jaan, 2009 9:44
Postitas Würger 190G
Lemet kirjutas: Huvitav millega insenerid ja konstruktorid näiteks tankitehases koos disaineritega küll tegelevad?
Kas tööstusdisainerite teema ei ole näiteks töökoha ergonoomika, mis tankis ja lennukikabiinis polegi nii vähetähtis?

Kas tõesti 2MS ajal oli selline mõiste nagu ergonoomika? Ja tööstusdisainerid?
Postitatud: 05 Jaan, 2009 9:57
Postitas Lemet
Kas tõesti 2MS ajal oli selline mõiste nagu ergonoomika? Ja tööstusdisainerid
Kas tõesti elu jäi peale 2MS seisma?

Ergonoomia areng sai alguse selle sajandi 40-50 aastatel sõjatööstusest. Igat järgnevat aastakümmet iseloomustab oma kindel põhisuund (Shackel).
50-ndad - sõjandusergonoomia
60-ndad - tööstusergonoomia
70-ndad - tarbekaupade ja teeninduse ergonoomia
80-ndad - arvuti- ja tarkvaraergonoomia
90-ndad - kognitiivne ja organisatsiooni ergonoomia
Postitatud: 05 Jaan, 2009 11:42
Postitas Karuke
Würger 190G kirjutas:On ikka põnev, et nii vormiriided, lauanõud, sõiduautod, mõõbel ja näiteks kahurid ning tankid disainitakse. Huvitav millega insenerid ja konstruktorid näiteks tankitehases koos disaineritega küll tegelevad?
Tankitehast päris hästi ei tea, aga muidu rasketööstuses konstruktorid konstrueerivad ja disainerid kui sellised palgal on - konsumeerivad kohvi ja vaatavad, et konstruktori käest mõne suurema mutriga pihta ei saa...
Konstruktor on üldjuhul see ainuke vaene vend kes kõige eest vastutab ja peab arvestama eelarvega, juhtkonna erisoovidega, ISO-ga, detailide tarneajaga, montaazi kvalitediga, tähtaegadega, ergonoomiku pinisemisega, seadusandluse ja ohutustehnikaga, küsima hinnapakkumisi, tedma üne pealt millised tehnoloogilised võimalused on parasjagu kättesaadavad, sobitama suhteid alltöövõtjatega jne jne
Kõik oleks hea - aga oma tööd peab ta veel kaa tegema

Postitatud: 05 Jaan, 2009 18:30
Postitas Satakas
Sporrenberg kirjutas:Idanaabri juures mõned kraaditki kaitstud. See kummaline ja vägagi selge energeetika eksisteerib. Kuidas, miks ja milleks?
nii kaua kuni me lepime kokku, et esoteerika jääb kaugele kõrvale, võin sel teemal sõna võtt ja öelda, et iga hästi läbi mõeldud väline side tõstab moraali, tugevdab ühtekuuluvust jne. mida rohkem need välise sideme elemendid on igapäevaelus läbi põimitud, seda ühtsem on ka rahvas.
tahaksin nüüd kraadi kah.
Postitatud: 18 Jaan, 2009 12:11
Postitas Sturmmann
T-20 Komsomolets'i mingi saksmannide poolt soomustatud versioon,külgedele lisatud kuulipildujad.
eBAy
http://cgi.ebay.de/org-Foto-Beutepanzer ... rms=66%3A2
Foto hind tuli päris krõbe - 378,70 EURi.
Postitatud: 18 Jaan, 2009 22:23
Postitas marks
http://3.bp.blogspot.com/_CbwnjooteyI/S ... /10ic9.jpg
tühja koha täiteks ja vihma kaitseks katsetustel pantrile panzer IV torn peale monteeritud:D:D
Postitatud: 20 Jaan, 2009 13:42
Postitas Sturmmann
Panzer II,minu jaoks seni nägematu komandöri luugiga.Teab keegi millega tegemist.
eBay
http://cgi.ebay.de/1-Foto-Panzer-III_W0 ... rms=66%3A2
Postitatud: 24 Jaan, 2009 19:57
Postitas Actual
Elliptiliste ratastega jeep, pole kindel kas üldse militaariga seotud ja kui siin juba läbi käinud andke märku, võtan maha.
http://images.google.com/hosted/life/l? ... f53238243a
Postitatud: 24 Jaan, 2009 20:27
Postitas Karuke
Täitsa militaarne Jeep. Aasta 1946
Konstruktor arvas, et nii saab suurendada masina veojõudu.
Nagu tähele panna on rattad "nihkes" 90 kraadi teise telje rataste suhtes.
Mis valemiga see toimima pidi - ei oska mina hoobilt pihta saada.
Küll aga kukkus projekt kolinal läbi...
http://blog.hemmings.com/index.php/2008 ... kpot-idea/