Re: Eesti on paremini kaitstud kui kunagi varem
Postitatud: 06 Sept, 2016 10:14
Ma jään oma arvamuses enda juurde.Viiskümmend kirjutas: Tädi Maali harimiseks ei pea kindlasti 2016 a. enam meedias Jannsen-Jakobsonliku rahvavalgustust tegema, need ajad on ikkagi jäädavalt möödas. KV võiks tädi Maalile näit. riikliku tähtpäeva puhul postkaardi saata ja KV/KLi ansambel võiks kohalikul Jaanitulel esineda, see töötab 100 x paremini.
Seniks, kuni meil pole kehtestatud kohustuslikku riigikaitseõpetust ja õppimist koolides, ning peale hakanud kasvama vastava hariduse saanud põlvkonnad ja meil on endiselt terveid põlvkondi, kes pole sellest eriti, või üldse mittemidagi kuulnud (või on kuulnud kunagi ENSV-s; või kellest ainult väike osa saab vahetu kogemuse), oleks vaja lihtrahva suuremat harimist ja informeerimist läbi telekanalite, raadio ja paberajakirjanduse.
Sellest (ühiskonna sidususest/terviklikkusest ja kohustuslikust ajateenistusest, mis hõlmaks valdavat osa kutseealisest elanikkonnast) on mitmes kohas kirjutanud ka Kunnas oma raamatus "Takerdunud rünnak". Ja ma olen sellega nõus.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 14#p444014Tiit Matsulevitš kirjutas:Kontrollida jutustusi ja arusaamu maailmast on tänapäeval olulisem kui püüe kontrollida maailma ennast.
Et mitte ennast pidevalt korrata....
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 62#p454362
Uuritud on korduvalt kutsealuste seisukohti (ei = automaatselt muu tsiviilühiskonna seisukohtadega)
ARVAMUSED KAITSEVÄEST ENNE JA PÄRAST AJATEENISTUST
Uuringukokkuvõte 2009
http://kra.ee/static/arvamused_kaitsev% ... t_2009.pdfSuhtumist ajateenistusese minekusse mõjutavad kahtlemata ümbritsevate inimeste hoiakud.
Noormehed, kes saavad vanemate, perekonna, sõprade ja tööandja poolt toetust ajateenistuse
läbimise osas, näitavad ülesse ka suuremat entusiasmi sõjaline väljaõpe läbi teha. Seetõttu on
vajalik panustada järjepidevalt kutsealuste lähikondlaste ja ühiskonna ajateenistusalase
teadlikkuse tõstmisse, muutmaks üldist suhtumist ajateenistusse positiivsemaks.
ARVAMUSED KAITSEVÄEST ENNE JA PÄRAST AJATEENISTUST
2015
http://www.kra.ee/static/Aruanne_2015.pdfSuhtumise kujunemisel kaitseväkke ning ajateenistusse on oluline kutsealuste ja ajateenijate arusaam kaitseväe ülesehituse ja toimimise spetsiifikast – sellest, et kaitseväes kehtivad teistsugused nõuded distsipliinile ja käskude täitmisele, kui need, mida ollakse harjunud nägema tsiviilelus. Küsitlustulemused viitavad sellele, et noormeeste arusaam kaitseväe spetsiifikast tugevneb ajateenistuse vältel
Kõige olulisemate infokanalitena nimetasid kutsealused kõige sagedamini sõpru (KA – 51%, RV – 45%), KRA veebilehte (KA – 11%, RV – 12%) ja riigikaitseõpetuse tunde (KA - 11%, RV – 8%).
Ootuspäraselt on eestikeelsete vastajate jaoks olulisel kohal ka eestikeelsed tele- ja raadiokanalid ning eestikeelsed ajalehed. Venekeelsete meediakanalite jälgimine on eestikeelsete vastajate seas marginaalne. Venekeelsed vastajad seevastu jälgivad lisaks venekeelsele meediale ka eestikeelset meediat, kuigi ootuspäraselt on venekeelsete meediakanalite jälgimine venekeelse auditooriumi puhul sagedasem.
KUTSEALUSTE SEAS ENIM ESINEVAD INFOVAJADUSED,
KASUTATAVAD INFOKANALID JA NENDEGA SEOTUD PROBLEEMID
Helen Martinson; TÜ lõputöö 2014.
http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10 ... n_2014.pdfTänapäeval räägitakse üha enam infokäitumisest ja infootsimisest ning nende oskuste
arendamisest. Kindel on, et infovajaduste rahuldamisel peab infoedastaja arvestama infovajaja
huve ja vajadusi. Mistahes protsessi käigus tagab avatud suhtlemine ja adekvaatse informatsiooni
jagamine kindlustunde ja motiveerituse (Põldvee-Mürk 2002).
Käesolevas julgeolekupoliitilises olukorras on riigil oluline roll kodanike kaitsetahte suurendamise näol.
Kodanike vabatahtliku kaitsetahte suurendamisele aitab kindlasti kaasa jõustruktuuride motiveerimine
avatud suhtlemise ja adekvaatse informatsiooni jagamise näol.
Rahvusvaheline Kaitseuuringute keskus ja Kaitseressursside Amet on alates 2012. aastast viinud
ajateenijate ja kutsealuste seas läbi uuringut „Arvamused Eesti Kaitseväest enne ja pärast
ajateenistust“, mille eesmärgiks on koguda tagasisidet
Infovajadusi puudutava osaga tuvastati etteantud variantide puhul üksikud teemad, mille kohta
oleksid kutsealused rohkem informatsiooni soovinud saada. Uuriti ka infokanaleid, millest enne
ajateenistusse minekut informatsiooni hangiti ja mille kaudu informatsiooni tuleks anda.
Samas ei selgu läbi viidud uuringust hinnang ajateenistust puudutava informatsiooni kättesaadavusele
üldiselt ja millised on infovajajate enim esinevad probleemid infovajaduste rahuldamisel.
Tulenevalt uuringuaruandest on küll uuritud kutsealuste infovajadusi ja ka kasutatavaid info
kanaleid ja allikaid, kuid uuritud ei ole soovitud informatsiooni kättesaadavust, informatsiooni
hankimisega seotud probleeme ja täpsemalt ei ole analüüsitud infokanalite sisu ja kättesaadavust.
Seda kinnitas ka Kaitseressursside Ameti värbamiskeskuse nõunik, kellega autor uuringu
läbiviimisel personaalse kirjavahetuse teel nõu pidas.
Tulenevalt M. Line ́i (1974) definitsioonist, peab indiviid lisaks kõigele muule, saama vajalikku
informatsiooni ka tööga seotud ülesannete täitmisel (Uverskaja 2011 järgi). Seega peaks riigi
kodanik ka riigi poolt püstitatud ülesannete täitmisel mõistma selle olulisust ja vajalikkust ning
omama vaba ligipääsu informatsioonile, et saada vastused püsitatud ülesannete täitmisega
seotud infovajadustele.
...
Saadud tulemused näitavad, et enim infot hangitakse läbi televisiooni, tuttavate ja
perekonnaliikmete ning infootsimiseks kasutatakse enim interneti pakutavaid võimalusi.
..........................
Kordaks üle ja rõhutaks, et eelpool toodud uuringud keskenduvad valdavas osas noortele, kellel on ees kohustuslik ajateenistus.
Seepärast ei anna need vastust uuringutes esitatud küsimustele kogu ühiskonna lõikes, võttes arvesse ka vanemaealisi kodanikke jt. Samuti keskenduvad uurimused valdavalt "infootsijatele" (neil on tekkinud mingi põhjus ja vajadus vastavat infot ise hankida), mitte "passiivsetele infotarbijatele" (ei tunne vajadust ise infot hankida, kuid peaks olema ideaalis samuti informeeritud - viimased tavaliselt arvavad "niisamagi väga hästi teadvat kõike", kuid see "teadmine" on valdavalt vale ja vildakas).
Samuti võib olla see paljudele üllatuseks, aga Eestis (eriti kesk- ja vanemaealiste hilgas) ei ole internetikasutajad mitte kõik, puuduvad elementaarsed oskused infot ISE hankida (sellele peab eeknema ka muidugi soov, tahe või sund) ja paljude internetikasutus piirdub tabloididest uudiste lugemise ja arvete maksmisega.
Ainuüksi noorte (nn "internetipõlvkond") seas, kellel seisis ees teenistus EKV-s ja oli vajadus või sund EKV kohta infot hankida on need oskused ja ISE infohankimise tõhusus suhteliselt kesised.
Uuringu tulemused näitavad, et 34% vastanutest (26 vastajat) ei ole tekkinud ajateenistuse kohta
informatsiooni otsimisega mitte mingeid probleeme, samas 39% vastanutest (29 vastajat) oli
arvamusel, et informatsiooni ajateenistuse kohta on liiga vähe ja 31% vastanutest (23 vastajat)
hindas olemasolevat informatsiooni liiga ametlikuks ja raskesti arusaadavaks. Lisaks oli 21%
vastanutest arvamusel, et erinevatest infokanalitest leitav informatsioon on vastuoluline ja see
tekitab probleeme olulise teabe hankimisel.
Suur hulk vastajaid tõi välja, et sooviksid osaleda väeosa avalikel üritustel või ekskursioonidel,
et tutvuda lähemat väeosas toimuvaga. Samas kurdeti, et väeosad teevad liiga vähe teavitustööd
ja sellekohast teavet liigub väga vähe või jõuab see kutsealusteni hilinemisega.
Arvati, et suureks abiks informatsiooni edastamisel oleks kui endised ajateenijad või
tegevväelased käiksid rohkem koolides ning jagaksid oma teadmisi ja kogemusi. See võimaldaks
esitada täpsustavaid küsimusi ja annaks rohkem olulist teavet kui ametlike veebilehtede
lugemine.
Saadud tulemuste põhjal järeldab autor, et Kaitsevägi ei ole kutsealustele informatsiooni
edastamisel enamasti arvestanud sihtrühma infovajadusi.
Kui keegi leiab vastava uuringu, mis hõlmab kogu ühiskonda-elanikkonda, siis võiks lahkesti jagada ja ma loeksin ülima huviga.Käesolev lõputöö käsitles kaitseväeteenistuse seaduse mõistes kutsealuseks liigitatud Eesti Vabariigi kodanike infovajadusi, nende enim kasutatavaid infokanaleid ja –allikaid ning informatsiooni hankimisega seotud probleeme.
EDIT:
Uuring: Informeeritus ja meediakasutus Eestis 2008
http://www.kul.ee/sites/kulminn/files/i ... asutus.pdf
Uuring: INFOKIHISTUMINEMõju kujunemisel ei ole oluline mitte niivõrd ühe konkreetse telesaate
ühekordse auditooriumi suurus (mis ka kõige populaarsemate meelelahutussaadete puhul
ületab harva 30% potentsiaalsest auditooriumist), kuivõrd pidev võimalus jälgida teatava
suunitlusega kanalit. Erinevad kanalid on mõjurikkad sedavõrd, kui nad on kujunenud osaks
igapäevasest inforuumist ja meediakeskkonnast. Nii informeerituse kui arusaamade ja
hinnangute kujunemisel on olulised regulaarsed kontaktid mingi meediakanaliga, isegi kui
need ei ole pikaajalised.
Anu Laumets, TÜ lõputöö 2015
http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10 ... u_2015.pdf