363. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Veebr, 2024 20:36
Postitas Väino
Akf davidsoniharald kirjutas: 05 Veebr, 2024 19:08 Siin me siis saame lugeda taktikalisest autokäivitamisest pärast lumise põllu rullimist...
Puzzle: Auto on lumine, lumehari paikneb autos ja kui ukse lahti tõmbad, imeb ukse vahelt vastassuunas liikuv õhk lume autosse kaasa. Kuidas lahendate? :D

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Veebr, 2024 20:43
Postitas EiTahaÖelda
Väino kirjutas: 05 Veebr, 2024 20:36
Akf davidsoniharald kirjutas: 05 Veebr, 2024 19:08 Siin me siis saame lugeda taktikalisest autokäivitamisest pärast lumise põllu rullimist...
Puzzle: Auto on lumine, lumehari paikneb autos ja kui ukse lahti tõmbad, imeb ukse vahelt vastassuunas liikuv õhk lume autosse kaasa. Kuidas lahendate? :D
Võtan seina najalt tänavapühkimisharja ja tõmman suurema saasta maha. Sina vist tõmbad välja käsirelva ja teed ventilatsiooniavad, et õhk vähem liiiguks? Akna lahti jätmine aitaks ka.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Veebr, 2024 20:47
Postitas vanahalb
Ma olen puzzlet niimoodi lahendanud et tõmban kindase käega juhiuksele tihendite kohalt käelaba laiuse puhta. riba.
Oluline on et puhas osa ulatuks ka natuke ehk sõrmede jagu ukse piiridest väljaspoole.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Veebr, 2024 21:14
Postitas ahto42
vanahalb kirjutas: 05 Veebr, 2024 13:27
Kapten Trumm kirjutas: 05 Veebr, 2024 13:05
Naabri audi 80 läks käima, aga sidurit kohe lahti lasta ei saanud. Kas suri välja või liikus edasi.
Siis on autol midagi viga.
Viga võib olla ainult selles et käigukastis pole õli kunagi vahetatud ja see on -25 kraadiga enam-vähem tahke.
Kui siis auto käima panna ja sidur kohe või järsku lahti lasta suretab ülekoormus mootori välja. Või veab paks õli käigukasti veetavat võlli natuke kaasa ja autot edasi.

Õli tuleb ikka teinekord vahetada ja mitte kuulata müügimeeste lolli juttu mittevahetatavatest käigukasti või silla õlidest. Selline müüt on tekkinud sest esiteks ei tule tehase insenerile pähe et keegi autot üle 5 aasta kasutab ja teiseks : kui lugeda auto elueaks 5 aastat saab exeli tabelis hoolduskulud väiksemaks ja mingil hankel on see kõva sõna.
2010ndate aasta alguses võis see 80 juba 30a vana küll olla. Tollest ajast poolsünt/mineraal 25-30 aaastat hiljeb võib seal kastis võiks ollamuutunud küll.
Samas, võõras auto, võõras mure. Ei ole aega teiste pärast muretseda.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Veebr, 2024 21:16
Postitas Turist 47
Ma olen puzzlet niimoodi lahendanud...
Kodus on seina najal suurem hari...
Teistes kohtades olen, tavaliselt õhtul, jätnud käsiharja auto klaasipuhastajate, kapoti ääre piirkonda. Hommikul, vajadusel, on hea võtta või umbes nii.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Veebr, 2024 21:37
Postitas vanahalb
Turist 47 kirjutas: 05 Veebr, 2024 21:16
Ma olen puzzlet niimoodi lahendanud...
Kodus on seina najal suurem hari...
Teistes kohtades olen, tavaliselt õhtul, jätnud käsiharja auto klaasipuhastajate, kapoti ääre piirkonda. Hommikul, vajadusel, on hea võtta või umbes nii.
Muidugi kui kindla peale minna siis tõmba uks lahti ja viruta samal ajal jalaga ilge litakas vasta auto külge. Et turvapadja lahti lööks. Siis ei tule vastusurve tõttu mingit lund tuppa. See tahab muidugi natuke harjutamist et sünkrooni saada :)

Ja siin võib nüüd tekkida see kapteni mure et võib-olla turvapadi ei lähegi lahti kui on kiirus alla 30 km/t või mingid muud bürokraatlikud nõuded. Vanasti oli mersusid mille padjad ei töötanud siis kui kõik turvavõõd olid lahti. Süüde vist peab ka sees olema :scratch:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Veebr, 2024 21:50
Postitas kaupo51
vanahalb kirjutas: 05 Veebr, 2024 20:47 Ma olen puzzlet niimoodi lahendanud et tõmban kindase käega juhiuksele tihendite kohalt käelaba laiuse puhta. riba.
Oluline on et puhas osa ulatuks ka natuke ehk sõrmede jagu ukse piiridest väljaspoole.
Sama siin. Mul lumehari taga põrandal. Teen tagauksele kindaga väikese ringi peale ja tõmban siis lahti ning saan harja kätte.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Veebr, 2024 23:13
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 05 Veebr, 2024 15:28 Kui turvapadja põhjuseta väljalöömine suvalisel käivitusel oleks levinud probleem, küllap sellest oleks ka rohkem teada. Kas need pole mitte seadasi tehtud, et kuni kiiruseni 30 kmh on neid rakendav ahel katkestatud?
Kaitsesüsteem on ka pärast esimest avariid teatud aeg aktiivne, olenemata millise kiirusega ja kas üldse auto liigub.

Kaasaegsetel autodel on arvestatud, et kui kiirteel või mäest laskudes peale esimest lööki rakendub Airbägi süsteem ja püropadruniga lastakse autaku juhe klemmilt maha, et siis kuni 15 minuti (oleneb autotootjast ja kirjas remondijuhendis) jooksul on ülejäänud patjade süsteem valmis avanemiseks, kondensaatoritesse salvestatud energia abil.
Et vähendada ohtu kui juht on paugust sassis ja veereb mäest alla või kui keegi kiirteel seiskunud autole veelkord otsa sõidab.

Samal põhjusel peab pärast aku juhtmete autost lahutamist tegema "tehnoloogilise pausi" enne akujuhtmete uuesti ühendamist.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Veebr, 2024 23:31
Postitas isakene
kaupo51 kirjutas: 05 Veebr, 2024 21:50
vanahalb kirjutas: 05 Veebr, 2024 20:47 Ma olen puzzlet niimoodi lahendanud et tõmban kindase käega juhiuksele tihendite kohalt käelaba laiuse puhta. riba.
Oluline on et puhas osa ulatuks ka natuke ehk sõrmede jagu ukse piiridest väljaspoole.
Sama siin. Mul lumehari taga põrandal. Teen tagauksele kindaga väikese ringi peale ja tõmban siis lahti ning saan harja kätte.
Tuttav naizteraffaz kasutab lehepuhurit. On ilgelt rahul, auto on minutiga üleni puhas ning ei miskit harjaga vehkimist...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Veebr, 2024 23:48
Postitas Some
Ostsin endale ja naisele klaasikatte: https://www.motonet.ee/et/toode/913016/ ... uks-suurus
Katab peale tuuleklaasi ka esimesed küljeklaasid ja saab kohe sõitma hakata. No ok, katuselt ja kapotilt suure lume lükkamiseks on esikus ka põrandahari. Aga klaasikate on küll supermugav. Sai võetud spetsiaalselt konksudega, sest magneteid tuulega eriti ei usalda.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Veebr, 2024 7:13
Postitas maksipoiss
Some kirjutas: 05 Veebr, 2024 23:48 Ostsin endale ja naisele klaasikatte: https://www.motonet.ee/et/toode/913016/ ... uks-suurus
Katab peale tuuleklaasi ka esimesed küljeklaasid ja saab kohe sõitma hakata. No ok, katuselt ja kapotilt suure lume lükkamiseks on esikus ka põrandahari. Aga klaasikate on küll supermugav. Sai võetud spetsiaalselt konksudega, sest magneteid tuulega eriti ei usalda.
Ma ka kunagi noore ja rohelisena (vähemalt aastat 15 tagasi) soetasin sellise. Tulemuseks oli , et tuulega kraapisid need kummipaelad auto värvkatte ikka korralikult ära.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Veebr, 2024 8:51
Postitas Väino
Akf EiTahaÖelda kirjutas: 05 Veebr, 2024 20:43
Väino kirjutas: 05 Veebr, 2024 20:36 Puzzle: Auto on lumine, lumehari paikneb autos ja kui ukse lahti tõmbad, imeb ukse vahelt vastassuunas liikuv õhk lume autosse kaasa. Kuidas lahendate? :D
Võtan seina najalt tänavapühkimisharja ja tõmman suurema saasta maha. Sina vist tõmbad välja käsirelva ja teed ventilatsiooniavad, et õhk vähem liiiguks? Akna lahti jätmine aitaks ka.
Mul töötavad ainsad käsirelvad ainult siis kui piisavalt soe on, CO2 ei taha külmaga aurustuda. Akent ka ei raatsi lahti jätta - lumi, sinder, trügib sisse julgemalt kui lumise ukse avamisel. Tundub, et see kindaga pühkimine jääb kõige mõistlikumaks vahendiks (kui väljaspool autot parajasti harja käepärast pole).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Veebr, 2024 9:17
Postitas Kapten Trumm
vanahalb kirjutas: 05 Veebr, 2024 17:05
Ma imestan hoopis Kapten Trummi kommet autot ukseprao vahelt käima panna. See eeldab siis et pargitakse käik väljas ja ilma käsipidurita?
Ma teen küll ka gümnastikat ja ei istu täpselt instruktsiooni järgi rooli taha. Talvel lihtsalt röötsakile sisse nii et mõlemad jalad välja jäävad. Siis löön parema saapa vastu vasakut lumest puhtaks, vajutan puhta jalaga siduri alla ja käigu välja (või piduri sest automaatkastiga muidu käima ei saagi), panen auto käima ja lähen õue tagasi lund rookida.
Riided pole ju lumised kui auto juurde ei tulda end üle põllu rullides.
Trummi meetod on ikka kraad kangem , arvestades et süütelukk on paremal ja sinna annab küünitada. A eks ma ole juba vana ka.
Või on Trummil emb- kumb , kas Lada või Porsche, vasakpoolse süütelukuga :)
Sul on vist kasvuga siis probleeme, mina oma 193 cmga ulatun uksest istmepadja kohale kummardudes nii käigukangi, käsipidurikangi kui paremal asuva süütelukuni. Vähemalt sõiduauto ja sõiduautopõhise kaubiku puhul.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Veebr, 2024 9:18
Postitas Walter2
Some kirjutas: 05 Veebr, 2024 23:48 Ostsin endale ja naisele klaasikatte: https://www.motonet.ee/et/toode/913016/ ... uks-suurus
Katab peale tuuleklaasi ka esimesed küljeklaasid ja saab kohe sõitma hakata. No ok, katuselt ja kapotilt suure lume lükkamiseks on esikus ka põrandahari. Aga klaasikate on küll supermugav. Sai võetud spetsiaalselt konksudega, sest magneteid tuulega eriti ei usalda.
Sõidust tulekul tuleb auto salong kiiresti maha jahutada et soojale esiklaasile ei kondenseeruks niiskus, mis miinustega jääkoorikuks külmub. Koduhoovis paariks minutiks uksed lahti aitab küll, kui nii ei saa siis aknad ülevalt sent-poolteist praokile ning hommikuseks tulemuseks on jäävaba esiklaas. Proovitud ja toimib.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Veebr, 2024 9:26
Postitas Walter2
See varemkirjeldet teema võimalikust airbagi vallandumisest auto käivitamisel on puhtalt autotehnikute teema, kes on auto kallal oma teadmisi rakendanud, menüüdes kolanud ja elektrit näppinud. Igati mõistlik siis rooli taga istuda kuna ei või kindel olla oma tööde tagajärjes. Peale silla valmimist on selle projekteerinud insener ka esimene kes koormustestimisel silla alla aetakse. :D
See et tavakasutajal hommikul lumehanges auto käivitamisel padja võib lahti lüüa on miskit sellist, mida pole kunagi kuulnud et oleks juhtunud (ei klientide ega kindlustajate poolt) ning pole ka ühelgi auto kasutajajuhendis näinud nõuet istuda rooli taga käivitamisel. Pigem on pedaalid tehtud lülititega nii et muudmoodi lihtsalt ei saa tuld kolvi peale.