"See lõhnab Venemaa järele. See näeb välja nagu Venemaa:
Euroopa uurijad näevad üha sagedamini Venemaa sõrmejälgi seoses hiljutiste kahtlustatavate strateegilise infrastruktuuri sabotaažiaktidega, kuid neil on raskusi reageerimisega. Võimalike rünnakute avastamine on üha keerulisem, sest Venemaa on pärast oma täiemahulist sissetungi Ukrainale kaks aastat tagasi pöördunud rohkem tsiviilisikute ja kaubalaevade poole, et uurida ja võimalusel rünnata kriitilist infrastruktuuri, nagu merealused ühendused, avamere energiarajatised, transpordivõrgud ja sõjavägi ütlevad juhtumitega tuttavad inimesed – kirjutab Wall Street Journal.

Saksamaa prokurörid pidasid eelmisel kuul kinni kaks Vene-Saksa topeltkodanikku, keda kahtlustatakse Moskva kasuks spioneerimises eesmärgiga häirida Lääne sõjalist abi Ukrainale sabotaaži kaudu.

Suurbritannia küberluureagentuur GCHQ on "üha enam mures Venemaa luureteenistuste ja volitatud rühmituste vaheliste sidemete suurenemise pärast küberrünnakute läbiviimiseks, aga ka kahtlustatavate füüsiliste jälitus- ja sabotaažioperatsioonide pärast," ütles selle direktor Anne Keast-Butler eelmisel nädalal.
Võimud usuvad, et Moskva kasutab luuramiseks ja sabotaažiks tsiviilvarustust. Norra julgeolekuteenistuse PST ametnik ütles, et Venemaa on viimastel aastatel rakendanud oma suurt kaubanduslikku kalalaevastikku ja ka mere-uuringute laevu luureteabe kogumiseks Arktikas, mis on seal paikneva tuumaallveelaevade strateegilise heidutuse jaoks ülioluline. Mõned laevad on moodsad üle 300 jala pikkused laevad, mis on varustatud sonari ja muu tehnoloogiaga, mis võimaldab neil merepõhja skaneerida, ütles ametnik.

7. oktoobril lahkus Hiinas registreeritud konteinerlaev Newnew Polar Bear Venemaa Läänemere sadamast Kaliningradist ja sõitis põhja. Vene meeskonna koosseisus ületas see torujuhtme ala samal ajal, kui ühendus katkes. Soome uurijad usuvad, et torujuhe lõikas läbi Newnew Polar Beari ankur. Kohe pärast torujuhtme läbilõikamist tuvastasid Soome ametiisikud laeva potentsiaalse süüdlasena, kuid neil ei õnnestunud seda läbi otsida, kuna see asus rahvusvahelistes vetes.

Saksamaal kahtlustavad ametnikud ja uurijad, et Venemaa võis olla rünnaku taga raudteele, mis peatas ajutiselt kogu raudteeliikluse riigi põhjaosas 2022. aasta oktoobris. Ründajad vigastasid nii raudtee põhisidevõrgu kui ka selle tagavaraühendust. Uurijate sõnul katkestati peaaegu samaaegselt kaks teineteisest ligikaudu 200 miili kaugusel asuvat andmekaablit. Uurijate sõnul oli see, kes sabotaaži läbi viis, võrguga üksikasjalikult kursis.
2022. aasta jaanuaris, kui Venemaa asus oma vägesid Ukrainat ründama, tuvastati selle läbilõikamise ajal suure fiiberoptilise kaabli kohal jäävett läbimas Vene kalatraaler. Kaabel edastas andmeid SvalSatist, mis on üks maailma suurimaid kommertssatelliitide maapealseid jaamu, mis asub Norra Svalbardi saarestikus kaugel põhjas.
Vene traaler ületas satelliitliiklusseire andmetel enam kui 100 korda kaabli läbilõikamise kohta, ütles juhtunut uurinud Tromsø linna prokurör Ronny André Jørgensen. Veealuse drooni kaadritest selgus, et merepõhja, kus kaabel läbi lõigati, oli kündnud kõva objekt, mille jäljed meenutavad Vene traaleri Melkart 5 varustusse kuuluvaid vahendeid