See käibemaksu alandamine meenutab natuke reformi,kes seda on juba on üks kord alandanud ning tahaks veel seda teha ning natuke kesikuid või sotse(ei mäleta,kas see oli aga ühe kampaania ajal tahtis üks nendest alandada käibemaksu kultuurile ja toidule).
Usun,et see aktsiiside alandamise loosungit ei näe me ainult neilt,kindlasti teevad seda reformarid ja pakun,et ka vabaerakondlased ja isamaalased.
Automaks ma ütleks on ikka väga kirve hinnaga,ma maksan aastas 2820 Norra krooni siin Norras ja seda eraisikuna,mis teeb kursiga 1 EUR-10 Norra krooni summaks 282 EUR aastas.Vau.Sõidan Opel Vectraga,mootor 1,8 liitrit.Seega selline tavaline võimalik kontoriauto tüüp.Ma ei saa aru miks eestlased,kes omavad firmat ja kasutavad ametiautosid hakkama maksma minust kordi rohkem maksu(aastas teeks see 1200 EUR,mis oleks 12000 Norra krooni).Ja seda võrdluses millised on palgad Eestis

Kus juures Norras kehtib süsteem,kus ametiautod(sõiduautod,mis ei ole otseselt ehitatud kaubikuks) kannavad rohelist numbrit(sedaanidel on eemaldatud kaks tagumist istet),mis annab võimaluse vältida automaksu.Aastane automaks hakkab ettevõtjale kehtima masinatest alates kaaluga 7500kg.Võtsin lahti tabeli ja vaatasin sellise tüüpilise veoki maksu,mida kasutaks Eestis väiksema firma omanik.
Auto täismass 7500-11 999 kg.(õhkvedrustus),makse summa 464 krooni,mis teeb eurodes 46.40.Ja see on aastamakse,mitte kuus.Paneme nüüd siia kõrvale EKRE maksugeeniused,100 EUR kuus,mis teeb 1200 EUR aastas,mille hind kursiga 1 EUR-10 NOK oleks 12000 norra krooni.Ma ei usu oma silmi.Isegi väikekaubiku või väiksema veoauto aastamaks on siin väiksem,kui EKRE poolt planeeritav Eesti ettevõtjate jaoks.
Usun,et panga ideega tulevad ka kesikud välja,esimene selline katse Tallinna panga näol läks vett vedama aga usun,et soov teha riiklik pank on neilgi.Mis minu arust on maksumaksjate raha raiskamine,sest sellisest asjast hakkavad rahade kantimised tavaliselt oma seltskonna jaoks.
Nüüd siis punkt,mis räägib neile endile vastu.Tahavad kehtestada automaksu kuus aga samas ütlevad,et soovivad kaotada veokimakse?Kas veokimaks ei olegi siis automaks,või soovivad nad teede ja veokimaksu asemel automaksu?Ma ei saa asjale pihta.
Kui nii,siis on jälle vastuolu,sest suure kogumassiga rekka minu aru saamise mõõda ikkagi kulutab teid rohkem,kui sõiduauto?Seega peaks nad olema maksustatud eraldi.
Minu jaoks segapudru,millega kaasneb see,et väiksemat sõidukit omav firmaomanik-väikeettevõtja hakkab maksma rohkem ja suuri veokeid omav hakkab hõõruma käsi,kusjuures teedele omav koormus nende poolt on suurem.
See 25 bürokraatliku seaduse lause on ikka väga räige populism,meenutab juba nagu Trumpi.
Solvamata FIE-sid aga see viimane lubadus,et,kui kuukäive ületab miinimumpalka ja siis on olemas tervisekindlustus soodustab uut sahkerdamist,vaja on lihtsalt natuke nutikust ja kalkulaatorit enda kõrvale ja riigi kulul on tervishoid ja sotsiaalpool tasuta.Aga kuidas siis teised?
Usun,et ka reformarid panevad selle kärakaaktsiisi alandamise oma programmi,ei välista ka isamaalasi ja vabaerakonda.
EKRE Rail Baltica vastasus on kõigile teada,pole üllatanud selle punkti ilmumisest.
Need suured infraprogrammid nagu maanteed ja sild maksavad hea kopika ja huvitav oleks teada,mis allikatest tuleb nii kiire rahastus.Pingelise eelarvega,kus kindlasti peaks olema rohkem ka kaitsele näen mina ainult laenuga neid asju liigutada.Kui nii,siis tuleks ütelda,kas minnakse sellele ja tõstetakse riigi laenukoormust ja kust allikatest laenu tahetakse(vaadates taustana Helmede EL vaenulikkust).
Ja sõnagi ei ole sellest,kuidas EKRE näeb põllumajanduse arengut,mis peaks olema huvitav nende põhilisemale valijale.Ei sõnagi toetustest ning spetsiifiliselt sellest,kuidas nad näevad seda põllumajanduse arengut väljaspool EL olles.(jällegi vaadates Helmede EL vaenulikkust).
Vot sellised mõtted esimeste punktide kohta,mis kohe tekitasid küsimärke.
Selline hüüdlausetega kolisev pang minu jaoks.