vanahalb kirjutas: ↑21 Veebr, 2024 12:15
Kui toru on kuskilt katki läinud siis ei lubagi allesjäänud pikkus valtsida . Ükskõik kas otstarbekuse kaalutlustel või ligipääsetavuse tõttu.
Toru ühendamine pidurivoolikuga on eraldi teema aga vahetükid on ikka selle jaoks et ei peaks tervet pikka toru auto sisikonnast välja kiskuma . Siis kui ta on kuskilt raami läbiviigust või pidurivooliku tagant katki.
Tavaliselt algab probleem sellest, et ülevaatajale pidurivoolikud ei meeldinud ja nende vahetamise katsel lõhutakse toru ära. Selleks ei pea toru üldse eriti roostes olemagi, sellisele õhukesele terastorule piisab paarist liigsest painutamisest. Selle asemel soovitaks õigel ajal järgi anda, kui piduritoru ülemutter keeldub keeramast, siis ei maksa üritada kuniks piduritoru järgi annab, vaid lõigata kohe ülemutri tagant piduritoru ise läbi, võtta lauasahtlist uus ülemutter, panna see torule kaela ja seejärel pressida see toruots pasunaks. Sedasi talitades on piduritoru kaotus minimaalne (ehk 2 cm) ja enamasti võimaldab vooliku pikkusevaru seda kompenseerida - või annab piduritoru nats painutada nii, et ulatuks pikemalt.
Neid kinni mädanenud ülemutreid ei ole vaja iga hinna eest avada, need on mingist pehmest terasest ja kandid lähevad kiiresti, isegi avatud silmusega.
Kui kullinokkadega esimesel katsel liikuma ei hakka, siis tasub loobuda ja talitada eelmises lõigus kirjeldatud viisil. Igal juhul ei tasu niikaua seal rabistada kuniks toru katki on.
Peamine on see, et ei unustaks ülemutrit toru otsa panna enne pressimist, muidu võib pärast hämming suur olla

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.