Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

vanahalb kirjutas: 20 Veebr, 2024 18:09 Õigesti kokku pannes valtsitakse toru ots enam-vähem samamoodi ära kui on originaalsetel piduritorudel. Õigesti kokkupanemine tähendaks seda, et kõigepealt toru peale mutter , siis koonus lõikerõngaga ...
Rebane11 kirjutas: 20 Veebr, 2024 18:22 Me tegime samamoodi. Toru valtsimist tegime ainul erijuhtudel, kui tõesti oli mingi ime stuts kuskil ja muud moodi ei saanud.
Ma natuke täpsustan. Siin on nüüd kaks asja veidi segamini läinud - valtsimist vajav toruots ja lõikerõngaga ühendus on tegelikult lihtsalt kaks eri standardit. Lõikerõngaga on meil levinum DIN standard ja ühendamine toimubki täpselt nii, nagu akf vanahalb kirjeldas. Valtsimist vajav piduritoru moodi toruühendus on aga JIC standard ja miskipärast armastavad seda hirmsasti nii rootslased kui ka norrakad. JIC on sellepoolest ebamugavam, et kui DIN standardi liitmiku keerab suvaline õlinäpp kahe tavalise mutrivõtmega põllu- või metsaserval kokku ja elu läheb edasi, siis JIC-i jaoks peab valtsimise tarvis eraldi rakis kaasas olema.
Erinevaid standarte on meil muidugi veel, aga toruliitmike jaoks on need kaks siin maailmanurgas põhilised.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Pidasingi silmas seda, et rakisega valtsimist püüdsime võimalusel vältida. Ka nii, et vana vana toru lühike jupp, jätkunippel ja edasi 1/4 voolik.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Ma selle "lõikerõngaga valtsimise" all pidasin silmas ainult seda et kui on korralikult pingutatud siis koonusest välja ulatuv toru ots läheb kuigipalju kärsaks ja koonus on kinni nagu kännu taga. Isegi kapten Trumm võib selliseid pidureid julgelt kasutada. Toru ühele poole liikumist takistab vahetükk ja läbi mutri väljatulemist see laiaks pressitud osa.
Kui on sandisti pingutatud tuleb toru ja mutri vahelt lahinal õli või tuleb toru üldse läbi mutri välja ja jätab koonuse sinna maha.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Eks nad unustavad vahel ära et toru on vaja mutri keeramise ajal lükata, muidu sõidutad keeramisega koonuse toru pealt maha ja ongi asi vussis. Me kui vähegi võimalik keerasime esimest korda ise.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Veebr, 2024 15:42 Aga seda mehed ärge tehke, et pooleks keeratud piduritorusid pikendate mingite kiirvidinatega hüdraulikapoest. Ohutus ennekõige. Iga keeratav vidin hüdraulikas kätkeb mingit riski ja mida vähem seda parem.
Miks alltoodud liitega ei tohi piduritoru jätkata?:
https://www.motonet.ee/et/toode/222147/ ... 316-475-mm
Keeratavaid vidinaid on auto pidurisüsteem täis. Palju rohkem kätkevad endas riski kuskil põlveotsas isetehtud piduritorude valtsid mis õnnestuvad kuidas juhtub. Proovige auto peal orig. terastoru selle 15€-se hiina otsikutegemise komplektiga valtsida - komplekt jääb kaotajaks. Pika piduritoru väljavahetamiseks nõutavatest günekoloogioskustest juba oli juttu (piduritorud pannakse auto külge enne veermikuosade-paakide-summutite montaazi). Siiani pole ükski ülevaatus ülaltoodud liite usaldusväärsuses kahelnud, pole ka ükski piduristendis järgi andnud.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei jää kaotajaks, olen korduvalt teinud ja kõik on pidama jäänud, vanemad sõidavad juba 10 aastat.
Keeratavad vidinad on pidurisüsteemis tavaliselt originaalosad, mitte hiina "vindid".
Ei ole ECE-/ABE heakskiitu
:rip:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Veebr, 2024 9:36 Ei jää kaotajaks, olen korduvalt teinud ja kõik on pidama jäänud, vanemad sõidavad juba 10 aastat.
Keeratavad vidinad on pidurisüsteemis tavaliselt originaalosad, mitte hiina "vindid".
Ei ole ECE-/ABE heakskiitu
:rip:
Hüdraulikafirmades hiina "vidinaid" küll ei kohanud.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kas neil 15 EUR Hiina komplektiga Trummi garaažis valtsitud otstel on siis vajalikud sertifikaadid?

Sertifikaadid on tehase originaaltorudel a kui asja nii keeruliseks ajama ei hakka on vahetükiga jätkamine mugavam kui valtsimine.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vahetükiga tuleks kõne alla siis, kui allesjääva toru pikkus ei luba valtsida (ei pääse nt ligi). Ja peale vahetükki on ikkagi sul ju valtsitud toruotsa tarvis.
Ega sul pidurivoolik ju selle vahetüki külge hakka.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kui toru on kuskilt katki läinud siis ei lubagi allesjäänud pikkus valtsida . Ükskõik kas otstarbekuse kaalutlustel või ligipääsetavuse tõttu.
Toru ühendamine pidurivoolikuga on eraldi teema aga vahetükid on ikka selle jaoks et ei peaks tervet pikka toru auto sisikonnast välja kiskuma . Siis kui ta on kuskilt raami läbiviigust või pidurivooliku tagant katki.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Veebr, 2024 11:49 Vahetükiga tuleks kõne alla siis, kui allesjääva toru pikkus ei luba valtsida (ei pääse nt ligi). Ja peale vahetükki on ikkagi sul ju valtsitud toruotsa tarvis.
Ega sul pidurivoolik ju selle vahetüki külge hakka.
Olen ka terasest piduritoru valtsinud. Külmalt valts on sihuke fifty-sixty õnnestumise tõenäosus ja ei soovita. Minipõletiga toruots kuumaks ja siis valts, see tuleb veidi paremini välja, aga üldjuhul on originaalterastoru üks parajalt rabe sõnnik ja ma hoiduks tema mehaanilisest mõjutamisest viimse võimaluseni. Jätkuliitmikke olen kasutanud oma paarkümmend aastat, mingi tosin korda ehk oma autodel ja ükski pole järgi andnud.

Ning isand Trummile täpsustuseks, et peale vahetükki jätkad sa ju vasktoruga? Ning vasktoru valtsimine on üks vanajumalale igati meelepärane tegevus. 8)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

vanahalb kirjutas: 21 Veebr, 2024 12:15 Kui toru on kuskilt katki läinud siis ei lubagi allesjäänud pikkus valtsida . Ükskõik kas otstarbekuse kaalutlustel või ligipääsetavuse tõttu.
Toru ühendamine pidurivoolikuga on eraldi teema aga vahetükid on ikka selle jaoks et ei peaks tervet pikka toru auto sisikonnast välja kiskuma . Siis kui ta on kuskilt raami läbiviigust või pidurivooliku tagant katki.
Tavaliselt algab probleem sellest, et ülevaatajale pidurivoolikud ei meeldinud ja nende vahetamise katsel lõhutakse toru ära. Selleks ei pea toru üldse eriti roostes olemagi, sellisele õhukesele terastorule piisab paarist liigsest painutamisest. Selle asemel soovitaks õigel ajal järgi anda, kui piduritoru ülemutter keeldub keeramast, siis ei maksa üritada kuniks piduritoru järgi annab, vaid lõigata kohe ülemutri tagant piduritoru ise läbi, võtta lauasahtlist uus ülemutter, panna see torule kaela ja seejärel pressida see toruots pasunaks. Sedasi talitades on piduritoru kaotus minimaalne (ehk 2 cm) ja enamasti võimaldab vooliku pikkusevaru seda kompenseerida - või annab piduritoru nats painutada nii, et ulatuks pikemalt.

Neid kinni mädanenud ülemutreid ei ole vaja iga hinna eest avada, need on mingist pehmest terasest ja kandid lähevad kiiresti, isegi avatud silmusega.
Kui kullinokkadega esimesel katsel liikuma ei hakka, siis tasub loobuda ja talitada eelmises lõigus kirjeldatud viisil. Igal juhul ei tasu niikaua seal rabistada kuniks toru katki on.

Peamine on see, et ei unustaks ülemutrit toru otsa panna enne pressimist, muidu võib pärast hämming suur olla :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

isakene kirjutas: 21 Veebr, 2024 13:32 Olen ka terasest piduritoru valtsinud. Külmalt valts on sihuke fifty-sixty õnnestumise tõenäosus ja ei soovita. Minipõletiga toruots kuumaks ja siis valts, see tuleb veidi paremini välja, aga üldjuhul on originaalterastoru üks parajalt rabe sõnnik ja ma hoiduks tema mehaanilisest mõjutamisest viimse võimaluseni. Jätkuliitmikke olen kasutanud oma paarkümmend aastat, mingi tosin korda ehk oma autodel ja ükski pole järgi andnud.
Ning isand Trummile täpsustuseks, et peale vahetükki jätkad sa ju vasktoruga? Ning vasktoru valtsimine on üks vanajumalale igati meelepärane tegevus. 8)
Olen teinud BMW ja Volvo toruotsi, kuumutamist pole kasutanud, ka külmalt pressides jäävad ilusti pidama. Jätkuliitmik on samuti ju mehhaaniline mõjutamine, ega see vana toruots seal pühast vaimust püsi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Veebr, 2024 14:04 Olen teinud BMW ja Volvo toruotsi, kuumutamist pole kasutanud, ka külmalt pressides jäävad ilusti pidama. Jätkuliitmik on samuti ju mehhaaniline mõjutamine, ega see vana toruots seal pühast vaimust püsi.
Jätkuliitmiku kasutamisel pressitakse toru minimaalselt kokku, valtsimisel venitatakse päris korralikult laiali. On ju väike erinevus? :D

Minu kogemused suuremalt jaolt hunniku erinevate jaapanlastega ja isiklike MB-dega.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Ma oma autole pole kunagi piduritorusid teinud. Klientidele küll. Üsna tihti. Ja oli see tavaliselt ikka loominguline tegevus - jupp aega mõtlesid, kuidas saab ja kuidas parem. Tavaliselt ühendusega, vahel valtsimisega, vahel tegime vooliku. Kurtma keegi ei tulnud, tea kas said otsa? Kuigi nekrolooge ka ei näinud justkui. :dont_know:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist