39. leht 1283-st

Postitatud: 25 Jaan, 2005 23:17
Postitas PriitP
See Bergman oli hea küsimus..

Vana-Kreekas oli piik (odaotsaga pikk teivas) jalaväelase üks peamisi relvi. Millise täiustuse võttis jalaväelase piigi juures tarvitusele Makedoonia kuningas Philipp, kuulsa Aleksandri isa--tänu millele Makedoonia jalaväele ei olnud enam vastast?

Postitatud: 25 Jaan, 2005 23:37
Postitas ugandiklubi
Ta vöttis kasutusele erinevapikkusega piigid , mis ulatusid läbi mittme rea .

Postitatud: 25 Jaan, 2005 23:47
Postitas PriitP
Täpselt nii!. Esimese rea mehe piik oli u. 2 m pikk, teistel vastavalt pikem. Ja nii kuni kuuenda reani. Tekkis tihe müür, millesse vastase jalavägi takerdus. Seda kasutas Makedoonia ülikutest koosnev ratsavägi, kes külgedelt haaras.

Annan järje edasi.

Postitatud: 26 Jaan, 2005 0:03
Postitas ugandiklubi
Küsimus oleks selline ,kas Läänemeres on ka kasutatud lennukikanndjat ja kui siis kuna ja mis nimi oli ?

Postitatud: 26 Jaan, 2005 9:49
Postitas sammal.habe
ikka on :)

kui näituseks uputamist pidada kasutamiseks, siis saksa 2. MS ainus lennukikandja Graf Zeppelin uputati peale sõda õppuste käigus kusagil Läänemerel.

ja kui vesilennukite kandjat pidada lennukikandjaks, siis -
kunagi 20.saj algul oli venelastel ka Almaz'i nimeline, aga pole teada kas ta lennukikandjana ka Läänemerel tegutses või oli ta juba eelnevalt postilaevaks ümber ehitatud.

midagi oli vist ka sakslastel (taas vesilennukite emalaev?) 1. ilmasõja ajal.

Postitatud: 26 Jaan, 2005 10:24
Postitas nublu
Loetelust on veel puudu brittide lennukikandja (oli vist Illustrious, ei viici googeldama hakata ning targad raamatud on kodus), kes käis siin 1919. aastal. Aga oli vist põhiliselt kasutusel lennukite transpordina, kuna tema lennukid kasutasid tegelikult kuskil seal Soomes asunud Koivisto lennuvälja.

Aga tema pardal baseerunud lennukid jagasid britid pärast lahkelt laiali. Ühe said eestlased koguni enne tema operatsioonile minekut, kohe esimesel Tallinna sadamasse sisenemisel. See oli Sopwith Camel'i lennukikandja versioon ning selle kasutajaks sai briti lennuinstruktor.

Lätlased said neid lennukeid hulgim, ning arvata võib et Loodearmee pärandusest tuli eestlastele veel nii mõnigi samast allikast pärit lennuk...

Postitatud: 26 Jaan, 2005 10:29
Postitas nublu
Meelde tuli, Vindictive oli see lennukikandja. Ning lennuinstruktor loomulikult Claude Emery.

Vindictive'il õnnestus ka mingil hetkel ennast Tallinna lahes karile ajada ning siin oli tükk tegu tema lahti saamisega...

Postitatud: 26 Jaan, 2005 11:41
Postitas ugandiklubi
Täpselt nii!.

Postitatud: 26 Jaan, 2005 12:01
Postitas nublu
Nagu ma aru sain - küsija oli siis ka Vindictive'i mõtelnud...

Küsiks siis sama perioodi kohta. 1919. a. Balti mere madinate eest said 3 britti ka nende kõrgeima sõjalise autasu - Victoria risti. Seda risti ei jagatud just väga lahkelt, kuna statuudi järgi peaksid need olema valmistatud venelastelt Krimmi sõja ajal saagiks saadud kahurite pronksist. Ning saadud kahureid ei olnud just sadades tonnides (kuigi mõned uurijad väidavad, et brittid on kogukaalus ammu andud välja rohkem Victoria riste, kui saadud kahurid kaalusid :wink: )

Aga küsimus ei ole seekord ristist, vaid kes ning mille eest need said.

Postitatud: 26 Jaan, 2005 12:23
Postitas oliver
Kroonlinna ründamise eest torpeedopaatidel said ristid:

Augustus Willington Shelton Agar
Claude Congreve Dobson
Gordon Charles Steele

Postitatud: 26 Jaan, 2005 12:44
Postitas nublu
Õige vastus. Järgmise küsimuse küsib Oliver.

Postitatud: 26 Jaan, 2005 12:47
Postitas oliver
Aga kes olid ja mille eest said ristid ülejäänud kaks inglast Vene kodusõjas?
Üks neist tegelikult austraallane :)

Postitatud: 26 Jaan, 2005 12:48
Postitas sammal.habe
no ma nüüd ei saa aru, miks Vindictive rohkem lennukikandja oli kui Almaz (see ju samuti vesilennukite kandja) või Graf Zeppelin...
seda enam, et ta ei olnud ehitatud lennukikandjaks (nagu Graf Zeppelin) - oli ümberehitatud Hawking-klassi ristleja hoopis.

ent see oli nüüd ääremärkusena, no offence... :roll:

Vindictive pilt:
Pilt

Postitatud: 26 Jaan, 2005 13:00
Postitas sammal.habe
srs Samuel G. Pearse (postuumselt) bolshevike laskurpesa hävitamise eest Emtsa ligidal Põhja-Venemaal. 24. august 1919
kpr Arthur P. Sullivan päästis Sheika jõel vaenlase tule all soost kolm sõdurit ja ohvitseri. 10. august 1919
muide, mõlemad olid austraalia vabatahtlikud ja kuulusid 45. Kuninglike Füsiljeeride pataljoni.
oliver kirjutas:Aga kes olid ja mille eest said ristid ülejäänud kaks inglast Vene kodusõjas? Üks neist tegelikult austraallane :)

Postitatud: 26 Jaan, 2005 13:07
Postitas nublu
sammal.habe kirjutas:no ma nüüd ei saa aru, miks Vindictive rohkem lennukikandja oli kui Almaz (see ju samuti vesilennukite kandja) või Graf Zeppelin...
seda enam, et ta ei olnud ehitatud lennukikandjaks (nagu Graf Zeppelin) - oli ümberehitatud Hawking-klassi ristleja hoopis.

ent see oli nüüd ääremärkusena, no offence... :roll:
Samuti ääremärkusena ;-)

Kõik esimese põlvkonna lennukikandjad olid millestki ümberehitatud. Päris lennukikandjate ehitamine algas alles kahe sõja vahel.

Vindictive' ei olnud siiki (ainult) vesilennukite emalaev. tal oli ka (nagu ka Furious I) kaks lennutekki. Lühike stardidekk ninas ning maandumistekk ahtris.

http://www.hazegray.org/navhist/carriers/uk_dev.htm#vin
Design/Conversion: Generally similar to Furious. A flying-off deck forward with a small hangar below; large landing-on deck aft with a large hangar below. Flight decks connected via ramps. The midships superstructure was retained.