382. leht 606-st

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 24 Okt, 2014 10:57
Postitas tommy
Aga sellisel juhul tuleks ka see avalikult välja öelda, mitte leelotada sest rahuaja outsourcingust kui ainuvõimalikust versioonist.
Kas seda leelotust minul ka kusagilt lugeda on võimalik.??
Eriti just seda ainuvõimalikku olemust.
Või mõtlesid selle välja.??
Ootaks linki..

Üldiselt pannakse ikka kindlatele ettevõtetele teatavad kohustused, millises koguses ja millisel tasemel nad peavad olema suutelised tagama nendepoolsete teenuste jätkamise.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 24 Okt, 2014 10:59
Postitas Lemet
Madis, see siis oleksoloogia või juba reaalselt olemasolev süsteem, millest ka osalisi teavitatud on?
Kas seda leelotust minul ka kusagilt lugeda on võimalik.??
Üldine suunitlus on valdavalt selles suunas, et KV sellealased võimed nulliks viia ja kõik vähegi võimalik sisse osta. Ise pole märganud, kus tehnikat remonditakse jmt tehakse?

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 24 Okt, 2014 11:06
Postitas Madis22
Lemet kirjutas:See siis oleksoloogia või juba reaalselt olemasolev süsteem, millest ka osalisi teavitatud on?
Minu poolt oleksoloogia. Aga ei saa ju jätta tõdemata, et viimase lehekülje paanikale suhteliselt lihtne ja olematute kuludega lahendus.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 24 Okt, 2014 11:11
Postitas Lemet
Aga ei saa ju jätta tõdemata, et viimase lehekülje paanikale suhteliselt lihtne ja olematute kuludega lahendus.
Nõus. 100%. Ainult et kuidas see üldise mob. plaaniga haakub? Kui siis, kui SHTF juhtub ja alles siis sedasorti asju tegema hakatakse. Nädalavahetusel peaks suurte autode esinduse lukkseppadega kokkupuudet olema, eks ma uurin, on nad neile laienevast mobilisatsioonipiirangust teadlikud...

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 24 Okt, 2014 11:18
Postitas tommy
Üldine suunitlus on valdavalt selles suunas, et KV sellealased võimed nulliks viia ja kõik vähegi võimalik sisse osta. Ise pole märganud, kus tehnikat remonditakse jmt tehakse?
Et on otsus kõik KV olemasolevad ja ehitamisel olevad töökojad maha lõhkuda.??
Ja võimed nulli viia.
Miks mina sellest ei tea.??
Või mõtlesid jälle välja??
Ja kas taolisele otsesele väitele..
mitte leelotada sest rahuaja outsourcingust kui ainuvõimalikust versioonist
..ikka siis on ka mingit kinnitust.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 24 Okt, 2014 11:29
Postitas Lemet
Otseseks viiteks võta läbi lugeda postituste ajaloost seda teemat käsitlenud oksad. Minu mäletamist mööda oled sa isegi pooldanud suunda, kus kaitseväe võimekuseks on jäänud vaid pirnipanemine ja vähegi suuremat tehnilist kompetentsust eeldavad toimingud teostatakse tehaseesindustes. Või on Manjade hooldusremont uuemal ajal erafirmade käest KV kätte tulnud? Viimati, kui seda siin teemaks võeti, oli see kuuldavasti eraettevõtte toimetada.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 24 Okt, 2014 12:25
Postitas Fordtransit
Oot pidage natu hoogu. Esimese hooldusetapi teeb juht mehhaanik. Teise etapi teeb oma tehnikapargis. Kolmas on kas tehas või volitatud esindaja. Kõikkide etappide tegemiseks vajalik infra on eestis olemas ja seda jagub, aint orgunni kysimus.
Kv tehnika remondust ma ei tea kus tehakse. Eeldaks et õlivahetuste jms saab väeosas hakkama. Tõsist elustust vajavad isendid siis tsiviilis, kui ikka plokikaan vms on läbi. Samas, kui palju see on ka mõttekas, on kysimusmärk.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 24 Okt, 2014 13:14
Postitas Fucs
"Kaitseotstarbelise varustuse remondi ja hoolduse korraldamine erasektori toel:
Ülevaade Euroopa riikide kogemustest – poolt- ja vastuargumendid."
Martin Hurt
Märts 2011
http://www.icds.ee/fileadmin/failid/Mar ... ekt....pdf

Sõdur nr.6 / 2013
LK13
http://issuu.com/sodur/docs/sodur0613

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 24 Okt, 2014 17:32
Postitas A4
Lemet kirjutas:Madis, see siis oleksoloogia või juba reaalselt olemasolev süsteem, millest ka osalisi teavitatud on?
Kas seda leelotust minul ka kusagilt lugeda on võimalik.??
Üldine suunitlus on valdavalt selles suunas, et KV sellealased võimed nulliks viia ja kõik vähegi võimalik sisse osta. Ise pole märganud, kus tehnikat remonditakse jmt tehakse?
Kui me räägime KV orgaanilise 3. või 4. liini hoolduse ja remondivõime „nullimisest“, siis ei saa tegelikult rääkida mingi asja nullimisest, mida reaalselt niikuinii ei eksisteeri mujal, kui heal juhul paberi peal või kuskil väga algelisel ja puudulikul tasandil läbisegi 1. ja 2. liiniga.

Nii palju, kui mina olen aru saanud, siis üldine suund on juba mõni aasta tagasi võetud sellele, et kus vähegi võimalik, siis jääb KV-le 1. ja 2. tasandi hooldus (kuigi nt Soomes on minu teada ka 2. liin KV-st välja viidud), milleks kulub marjaks ära nii täna olemasolev või valmiv remonditaristu ning need vähesed „remondud“, keda on suudetud teenistuses hoida. Ülejäänu – kui vägegi võimalik ja mõistlik – ostetakse aga erasektorist sisse – olgu selleks siis mõni Eesti ettevõte vähemkeerukama tehnika puhul või tootjatehas peenema kraami puhul. Muus osas aga lõpetatakse vastu tuult kusemine ja illusioonide loomine selles osas, et KV suudab oma tegelikult suhteliselt väikeste mahtude juures välja aretada mingit oma 3. või 4. liini hooldust-remonti koos vajaliku taristu, sisseseade, oskusteabe, väljaõppinud personali jms, ehk asjad, mis on senise kogemuse põhjal ette läbi kukkumisele määratud, kui riik just ei suvatse selle alla hakata panustama ebamõistlikult palju ressurssi.

Minu teada on esimesed kogemused ja lepingud nt liikuvtehnika ja soomustransportööride puhul täiesti olemas. Ja kui nüüd veel paari aasta tagused outsourcimise vastased siinsamas foorumis kurdavad, et miks ei ole juba rohkem tehtud, siis ilmselt ongi kogu see asi veninud igasuguste süsteemis olevate uskmatute toomaste taga, kes pole (objektiivsetel põhjustel) suutnud ülesse ehitada KV sees toimivat remondi ja hooldussüsteemi, kuid ei suuda endale ka ette kujutada, et sama asja võib ilma suuremate probleemideta erasektorist sisse osta. Aga see selleks.

Loomulikult võiks ka tankide remondi ja hooldusteenust sisse osta erasektorist, või kasutada erasektoris juba olemas olevaid võimalusi, kui see vähegi võimalik on. Aga see iseenesest ei tähenda seda, et kogu asi (see kehtib ka enamikele muudele outsourcimise valdkondadele) tuleks rahaliselt märgtavalt odavam, kui „ise tehes“, või et varem erasektorile toetudes oleksime me mingid võimed suutnud odavamalt ja/või kiiremini välja arendada. Outsourcimine ei pruugi olla odavam, kui „ise tegemine“, võib isegi kallim olla. Kuid selle hinna eest saab tellija üldjuhul siiski tähtajaks tehtud kvaliteetse teenuse, mille kogumaksumus on üheselt mõõdetav ja seetõttu ka paremini planeeritav.

Mis puudutab nende erasektori remonditöökodade personali tegevus SA korral, siis kui me eeldame, et sõda peaks kestma nii kaua, et meil on reaalne vajadus sõja korral nendes töökodades lõhkilastud tehnikale 3. või 4. liini hooldust teha ja tehnika enne sõja lõppu veel rindele tagasi saatma, siis iseenesest ei ole selleks vaja hakata töökodade personali „sõjaväestama“, reservväelasteks muutma vms. Üldiselt ei peaks juba täna olema erilist sisulist või juriidilist takistust sellele, et kui mingi erasektori spetsialisti tööd tema tsiviilametikohal hinnatakse tähtsamaks, kui tema panust reservväelasest kuulipilduri abina, siis saabki see spetsialist mobilisatsiooni korral oma riigikaitsekohustust täita oma senisel töökohal ning kuni sel töökohal töötamiseni on ta mobilisatsiooni mõttes „bronni“ all. Praktikas nende erasektori „brobeeringuteni“ täna veel jõutud pole (selles mõttes pole sul Lemet vaja minna nädalavahetusel saama kinnitust sellele, kuidas riik ei ole jälle mitte midagi teinud), aga sellele pole ka suuri sisulisi takistusi peale selle, et tuleb läbi mõelda see, kas üldse ja kui palju KV-l mingeid „tsiviilteenuseid“ sõja korral vaja läheb.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 25 Okt, 2014 12:15
Postitas Viiskümmend
A4

Kas Soomes ei olegi logistikal üldse ainult kaks liini? Ehk nende "teine liin" oleks siis tõlkes meie 3 ja 4s.

1 ja 2 liin on mobiilsed võimed - 3 liin on aga statsionaarne baasilogistika. Kui sa ütled, et Eestis mingit statsionaarset baasilogistikat ei eksisteeri siis seda on väga raske uskuda....

Kui aga võrrelda Paside hooldust enne ja nüüd siis on see vahe u. järgmine:

Ajal kui "KV tegi kõike ise" oli KV tellija - lepinguline varuosatarnija oli Patria Oy ja lepinguline varuosa paigaldaja oli samuti Patria OY, tööd toimusid KV töökodades.

Täna kui "Pasisid hooldab juba eraettevõte" on KV endiselt tellija - lepinguline varuosatarnija on endiselt Patria Oy, lepinguline varuosa paigaldaja on AS Sebe ja tööd toimuvad KV töökodades ja Sebe töökodades.

Ehk KV jaoks ei ole midagi väga palju muutunud (lihtsalt varasema ühe lepingu asemel on neid nüüd kaks) ning tööde hajutamine on toimunud Patria ja Sebe vahel.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 25 Okt, 2014 13:17
Postitas Lemet
Kiire vaheküsimus-mis juhtus Afganistanis kasutatud PASIdega. Palju oli nende läbisõit, kas need toodi koju(mulle viirastub, et see oli teemaks) või mis nendest sai?

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 25 Okt, 2014 14:50
Postitas alban
Lemet kirjutas:Kiire vaheküsimus-mis juhtus Afganistanis kasutatud PASIdega. Palju oli nende läbisõit, kas need toodi koju(mulle viirastub, et see oli teemaks) või mis nendest sai?
http://www.postimees.ee/2798202/kaitsev ... -varustust

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 25 Okt, 2014 17:51
Postitas Zuslik
Lemet kirjutas:Kiire vaheküsimus-mis juhtus Afganistanis kasutatud PASIdega. Palju oli nende läbisõit, kas need toodi koju(mulle viirastub, et see oli teemaks) või mis nendest sai?
Olen oma silmaga näinud , et Afganistaani Pasid tulid vahepeal uksigi lahtitegematta Afganistaanist Sebesse kus tehti neile vajalikud hooldused ja remondid ning värviti rohelisteks . Aga uksi lahtitegematta seepärast , et töökojas uksi avades oli sisu olnud selline , et masin on tulnud otse lahingust :D

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 28 Okt, 2014 12:20
Postitas Kapten Trumm
Olen oma silmaga näinud , et Afganistaani Pasid tulid vahepeal uksigi lahtitegematta Afganistaanist Sebesse kus tehti neile vajalikud hooldused ja remondid ning värviti rohelisteks . Aga uksi lahtitegematta seepärast , et töökojas uksi avades oli sisu olnud selline , et masin on tulnud otse lahingust
Taoline asi muide pole mitte mingi erijuhtum, vaid üsna laialt avalduv meie tehnilise kultuuri nappus.
See, et rühm omi relvi 2-4 tundi nühib (või vähemalt tukkudes seda imiteerib) on igapäevane rutiin, seda, et rühm võtab kätte ja koos autojuhtidega teeb masinatele 2 tundi hooldust/kontrolli, pole minu silmad veel näinud. Tavaliselt piirdub asi võibolla kasti pühkimise ja auto pesemisega, auto maandub hoiuplatsile (kus edasine on tehnikute probleem) ja autojuht sibab kähku teistele järgi oma 4-tunnist relvahooldust imiteerima. Sealt tulevadki taolised autod, mida slepis koju veetakse. 90% autode riketest ei teki mitte selgest taevast, vaid ikka ajapikku ja on edukalt ka labase visuaalse kontrolliga õigeaegselt avastatavad. Tehnikud, kes tihtipeale on valdkonnas mitte eriti hästi makstud, jällegi selle autoga Sirgalas ei käi ja neil on tegelikult suht kama, kas kuskil on mingi mutter lahti või kas sai talvine diisel õigel ajal paaki pandud.

Taolised asjad hakkavad "tehnika hooldus on hooldusfirma mure" süsteemis vaid süvenema.
Kui sa ise põrandat pühkima ei pea, siis ju ei vaevu ka keegi jalgu pühkima, võõras mure.
See, et automaadid ja kuulipildujad töötaks, on allüksuse lausa eluline mure ja igaühe probleem.
Et autod samamoodi töötaks, on tihtipeale meil autojuhi probleem (kellele on see täiendav vaev ja jama, sest auto on jaoks kõige suurem relv) ja ülejäänu on iseenesestmõistetav teenus.
Erasektor ainult plaksutab seepeale käsi, sest kõik see kasutajate tegematajätmine tähendab kergelt teenitud remonditundide taha, kus tuleb ajude nikastamise asemel lihtsalt harjal käia lasta.
Loodan, et kui asjad jamaks lähevad, sellest meile probleeme ei teki.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 04 Nov, 2014 15:37
Postitas pagan
Donbassis on ühe võitleja sõnul Tankid ning kaudtuli eliit.
http://gordonua.com/news/war/Odin-iz-za ... 49771.html