Asi on tegelikult väga lihtne.
Ei puuduta üksnes seda "Lihula" ausammaste/kivide saagat.
IMHO
Kui valitsus, minister, politsei, KAPO, jne on saatnud välja mingi sõnumi ja palunud midagi kas mitte kasutada, mitte teha, või teha teistmoodi, aga seda eiratakse, siis hakatakse eirajat lõpuks "pehmelt suunama ja töötlema", et vajalik tulemus saavutada. Kui rikutakse seadust on asi lihtne. Kui tegutsetakse "piiri peal ja sogases vees", või otsitakse ja kasutatakse JOKK lahendusi, siis hakkab ka nt KAPO (kes näeb laiemat pilti ja teab asju mida tavakodanikud ei näe ega tea) kasutama muid meetmeid, et vajalikku tulemust saavutada.
On teatud isikud, seltskonnad ja liikumised (huvipakkuvad "riskigrupid"), millel-kellel nt. KAPO hoiab mingitel kindlatel põhjustel pidevalt silma peal rohkem kui teistel. Tavaliselt on need silma jäänud juba varem ja korduvalt millegi sellisega, mis KAPO arvates vajab monitoorimist, nendega vestlemist, nende tegevusele reageerimist ja/või sekkumist. Siis ühel hetkel tehaksegi muude "pehmete" meetmetega teatud tegevuste tegemine võimalikult raskeks, keeruliseks ja ebameeldivaks elik selliseks, et kui see survestamine pidevalt jätkub, siis ühel hetkel ei taha keegi enam selliste asjadega tegeleda.
Nii oli see vatnikute jm selliste seltskondadega enne Georgi lindi või Z-tähe jne seadusega keelustamist (neid lihtsalt komposteeriti enne vastava seaduse jõustumist süstemaatiliselt muude seaduste piires ja neile tehti sellisest tegevusest "vabatahtlikult loobumine" lihtsaks, ning jätkamine "peavaluks"), antivakserite, Odini sõdalaste, Active klubide, surematu polgu, öise vahtkonna, russkije v Estonii, MTÜ Eesti Vanemad, liikumise Koos/Вместе, Rooside, Rometite, Linterite ja Žuravljovidega ja nii on see praegu ka muude teemadega, milliste arengut on vaja nt. KAPO (ja ka Välisluureameti) ohuhinnangul nt riigi julgeoleku, siseriikliku julgeoleku vms tagamiseks suunata või reguleerida, sest kõike mida keegi kuskil riigi ja julgeoleku peetimiseks välja suudab mõtelda, pole võimalik seadustesse kirjutada. Ja seal on vahel võimalik (on lihtne) jõustruktuuridel oma tegevuses ka üle piiri minna, kuna need "piirid" on õhkõrnad.
No nii lihtsalt on.
Kui politsei ja KAPO kedagi komposteerivad ja kiusavad, siis on neil selleks mingi kindel põhjus.
Ja kui nn "sümbolitest" rääkida, siis mul on selline karvane tunne, et see nn "Lihula monument" on aja jooksul mingite kindlate järjestikuste tegevuste ning sündmuste tõttu muutunud ise juba teatud "sümboliks", mille pealt polegi enam mõtet otsida mingeid "natsi- või agressioonisümboleid" ja ühel hetkel võib selliseks mittesoovitavaks/keelatud/tagajalgadele ajavaks/konfiskeeritavaks jne "sümboliks" muutuda ka lihtsalt mingi tahvel kirjaga "Lihula monument" kus pole muid tekste ega pildikesi. Vahepealne variant uueks lahedaks "mälestuskiviks" oleks veel nt tahvel kirjaga a`la "Riigi poolt ebaseaduslikult konfiskeeritud ja keelatud Lihula mälestuskivi auks ja mälestuseks"

, "Siin seisis Lihula mälestusmärk mille punaste järeltulijad meilt ära võtsid!", või "Lihula ausammas - keegi pole unustanud!" jne. Ma võiks neid tekste, mille peale see uus kivi uuesti minema viidaks, genereerida lõputu koguse.
NB! hea kaasfoorumlasest lugeja pane tähele, et ma ei õigusta, ega laida ka midagi maha oma postituses.
Seega ennetavalt - ära püüa mulle mingit silti külge pookida, eks.
Nendele, kes teema vastu sügavamat huvi tunnevad, siis öökapi nurgale lugemist ka natuke.
SÜMBOLITE KASUTAMINE MASSILISTE KORRATUSTE ÕHUTAMISEL
EESTIS 2007. AASTA APRILLIRAHUTUSTE NÄITEL
https://digiriiul.sisekaitse.ee/bitstre ... sAllowed=y
ARNOLD SINISALU
Mõjutustegevuse piirid rahvusvahelises õiguses
https://dspace.ut.ee/server/api/core/bi ... bd/content