40. leht 138-st
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 01 Mär, 2017 15:43
Postitas Kapten Trumm
Ahjaa, soome varjendispetsi sõnul teenib Soome majandus aastas selle 70 milli katteks teiselt poolt ju hulga miljoneid varjendispetsiifiliste teadmiste ja tehnoloogiate ekspordilt tagasi
Tegelikult efektiivseim tsiviilkaitse vorm ongi eimillegitegemine - laiba matmiskulud massmatmistel (ekskavaatoriga) on mõni euro laiba kohta.
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 01 Mär, 2017 15:55
Postitas 2korda2
EV Statistikaameti aruannete järgi sai 2016 meil ehitusloa pealt 6K eluaset, kasutusloa ligi 5K. Lihtne arvutus: 5000(eluasemete arv) x 7000 (7% uue eluaseme hinnast) = 35MEUR. Soomes ehitatakse palju rohkem, hinnad oluliselt kõrgemad. Üks kahest sinu enda öeldud arvust peab vale olema - kas ei ole keskmine lisa 7% või ei ole õige 70MEUR.
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 01 Mär, 2017 15:58
Postitas Kriku
Sellest ma ei saa nüüd aru. 100 000 pidi olema korteri hind, ehitus- ja kasutuslubasid antakse majadele.
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 01 Mär, 2017 16:00
Postitas 2korda2
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 01 Mär, 2017 16:02
Postitas hillart
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 01 Mär, 2017 17:24
Postitas Galileo
Leo kirjutas:... Tallinki laevaliikluse jätkumine sõja tingimustes ei ole reaalne, loogiline on, et laevad rekvireeritakse riigikaitse toetamiseks, kui neid enne puruks ei lasta või miini otsa ei upu...
Siiras üldhariduslik küsimus - kuidas kasutatakse Tallinki laevu riigikaitse toetamiseks?
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 01 Mär, 2017 17:54
Postitas Kapten Trumm
Et venelane seal mitte tühja ei tuututa, siis otsinguga sattusin Orjoli oblasti eriolukordade kontori kodulehele
Uudis augustist 2013 - tsiviilkaitse kaitse-ehitised läbivad inventariseerimist, viidatakse alusena aprillis 2013 tulnud VF valitsuse korraldusele
http://mchs-orel.ru/zashhitnye-sooruzhe ... arizaciyu/
Kokkuvõte tsiviilkaitse tegemist 2013 esimesel poolaastal, tsiviilkaitse teeb järelevalvet 1113 objektil oblast territooriumil (jutt on varjendite järelevalvest).
http://mchs-orel.ru/itogi-deyatelnosti- ... 2013-goda/
Samas normid kaitse-ehitistele, analoogsed (ja vist lausa 1:1 tükati kokku langevad, NSVL aegsetega:
http://mchs-orel.ru/zashhitnye-sooruzhe ... ifikaciya/
Põhimõtteliselt, NSVL aegne värk töötab seal edasi.
Edit: 2013. a toimus lausa mingi konkurss parima varjendi leidmiseks eri kategooriates
В 2013 году в смотре-конкурсе на лучшее содержание, использование защитных сооружений гражданской обороны и их готовность к приему укрываемых победителями и призерами стали:
1) среди убежищ малой вместимости:
1-е место – ОАО «Орелоблэнерго» (город Орел)
2-е место – ЛПДС «Стальной конь» филиала ОАО «Юго-Запад транснефтепродукт»;
2) среди убежищ большой вместимости:
1-е место – филиал «Орловский» ОАО «Северсталь-Метиз» (город Орел);
2-е место – ОАО «Автоагрегат» (город Ливны);
3) среди противорадиационных укрытий малой вместимости:
1-е место – БУЗ ОО «Ливенская ЦРБ» (город Ливны);
2-е место – ЛТУ поселка Верховье Орловского филиала ОАО «Ростелеком» (Верховский район);
3-е место – Корсаковский район электрических сетей филиала ОАО «МРСК Центра» – «Орелэнерго» (Корсаковский район);
4) среди противорадиационных укрытий средней вместимости:
1-е место – ОАО «ГМС Насосы» (город Ливны);
2-е место – ЛТУ города Мценска Орловского филиала ОАО «Ростелеком» (город Мценск);
3-е место – МБОУ «Хотимль-Кузьменковская средняя общеобразовательная школа» (Хотынецкий район);
4) среди противорадиационных укрытий большой вместимости:
1-е место – МБДОУ «Детский сад «Родничок» (Троснянский район);
2-е место – БОУ ОО СПО «Мезенский педагогический колледж» (Орловский район);
3-е место – МУП «Жилсервис» (город Ливны).
http://mchs-orel.ru/naselenie-orlovshhi ... zashhitoj/
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 02 Mär, 2017 13:17
Postitas Leo
Galileo kirjutas:Leo kirjutas:... Tallinki laevaliikluse jätkumine sõja tingimustes ei ole reaalne, loogiline on, et laevad rekvireeritakse riigikaitse toetamiseks, kui neid enne puruks ei lasta või miini otsa ei upu...
Siiras üldhariduslik küsimus - kuidas kasutatakse Tallinki laevu riigikaitse toetamiseks?
Mina kasutaksin reisilaevu peamiselt vigastatute ja tsivilistide evakueerimiseks ning naaberriikidest võitlejate ja laskemoona ning sõjatehnika sissetoomiseks. Kõik see on muidugi võimalik ainult juhul, kui meie liitlastel on ülekaal õhus ja merel, ehk laevadel on üldse võimalik liikuda, sest isegi siis, kui iga suure laeva peale panna mõned 23 mm Sergeid, on need ikka väga suured sihtmärgid.
Selle varjendite ehitamise kohta lödisse pinnasesse ütleksin, et tegemist on peamiselt krokodillipisaratega. Kui inimesed on nii tainad, et ehitavad kuhugi märja heinamaa peale veekogu äärde majad, ehk siis kohta, kus kohalikud ei ole aastasadu midagi muud teinud peale loomade karjatamise, sest maa on liiga märg viljakasvatuseks ja hakkavad ahastama, et vesi tuppa pressib, siis tegemist on ikkagi suhteliselt lollide inimestega, kes on ise endale jama kokku keeranud. Ei jaksa kaasa tunda. Pärnu linnal ei ole häda midagi, enamik linnast on täiesti normaalse maapinna peal, ainult osa on sellistes kohtades, mis suurema tormiga üle ujutavad ja seda mitte igal aastal. Kohalikud on sellega kursis ja ei mossita, kui jalad märjaks saavad.
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 02 Mär, 2017 14:47
Postitas Lemet
Siiras üldhariduslik küsimus - kuidas kasutatakse Tallinki laevu riigikaitse toetamiseks?
Kuivõrd need "Tallinki laevad" üleüldse Tallinki käsutada sellises olukorras on. Tegelik omanik peaks olema ju pank...
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 02 Mär, 2017 15:32
Postitas Kapten Trumm
Need Tallinki laevad omavad ehk tähtsust teoretiseerimisel Tallinna elanike evakueerimisel Soome.
Nendel laevadel, mis Rootsi vahet käivad, omavad päästevahendeid pardal 2500 reisija jaoks. Kui tekid seal inimesi täis tuupida, siis paneb sinna ka 20 tuhat inimest pardale, küsimus lihtsalt on, kui sellise laevaga midagi juhtub, mis siis saab (venelased paari sakslaste laevaga suure sõja lõpus demonstreerisid, mis saab ja palju ohvreid on).
Olemasoleva laevastikuga on teoreetiliselt võimalik 100 tuhat inimest ööpäevas Soome pagendada, lihtsalt küsimus on
1. kuidas suudetakse rekvisitsioon läbi viia ja laevad käigus hoida (et nt pooled meeskonnaliikmed ei avasta end KV mobiliseerituna, kust saab kütust jne)
2. kas venelane laseb seda teha ja kas Soome võtab ka vastu
3. milline on kirjeldatud ürituse mõju nende meeste võitlustahtele, kes teavad ja näevad, kuidas nende "nutikamad" sookaaslased Soome sõidavad.
Tänase Eesti kogemus taoliste protsesside järelmõjudega pole minuarust just eriti positiivne, sest taassiseseisvumise ja omandireformiga selgus, et need, kes siit teatud põhjusel minema läksid, olid natuke õigemad kui need, kes siia jäid ja kogu selle näguri ära kogema pidid. Sellised asjad omavad kõik teatud mõju. Vabadussõja ajal lahendati see probleem kaunis lihtsalt - kes osales, sai maad ja kes ei osalenud - ei saanud.
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 04 Mär, 2017 8:10
Postitas Galileo
Soome võimekus pagulasi, sh. sõjapõgenikke, vastu võtta oli 2014 aastani
ca 2000-3000 inimest aastas. Aastal 2015 sisenes Soome
ca 32500 pagulast, 2016. aastal lisandus "ainult"
ca 5600. Soome pagulaste vastuvõtu süsteem on hetkel nii umbe aetud, et poliitikud nõuavad nt. Iraagi ja Afganistaani turvalisusolukorra hinnangu korrigeerimist oluliselt positiivsemaks sooviga lihtsustada eelpoolmainitud riikidest tulnud varjupaigataotlejate kodumaale tagasisaatmist.
Ülaltoodu valguses ma sügavalt kahtlen Soome võimekuses loetud päevade jooksul nt. 100000 Eestist tulnud sõjapõgenikku "alla neelata".
2015 sisenesid pagulased Soome valdavalt maismaapiiri kaudu - selle ületamise takistamine on oluliselt keerulisem kui 2500 reisija päästevahenditega varustatuse juures 20000 reisijaga koormatud(juhul kui leitakse kuskilt kapten, kes soostuks rahuajalgi, kõrgendatud projektiiliga kokkupõrke ohu olukorrast rääkimata, sellise lastiga välja sõitma - olen küsinud, siiamaani kõigilt resoluutne ei) laeva tagasisaatmine.
Soome meedias on hakatud soomlastele meelde tuletama, et Eestisse reisimisel peab isikut tõendav dokument kaasas olema.
Suure kriisi ajal suudetakse paljutki, mida muidu mitte.
Kriku
Edit kell 12:09: Pole praegast aega väikeses kirjas kirjutatut uurida, sestap küsin siin - kas tohin Krikuga käesoleva sõnumi raames siinkirjutatuga samalaadsete täienduste vormis mõtteid vahetada?
Edit 05.03.2017 kell 19:45: Käisin tutvusin väikeses kirjas kirjutatuga, sain eitava vastuse.
Minu poolest oleks võinud küll, aga see pole enam nagunii koššer, nii et nüüd pead sina ka ikka uue postituse kirjutama 
Kriku 7.03.2017
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 08 Mär, 2017 11:01
Postitas Galileo
Tuli nagu taeva kingitus ülemiste hingamisteede kõrge palavikuga ägeda viirusnakkuse nimeline erakorraline puhkus. Klaarime vanad asjad Krikuga ära.
Kas Euroopa pagulaskriis, mille raames 2015. aastal 30+ tuhat pagulast Soome sisenes, oli Teie hinnangul suur või või mitte nii väga?
Edit: Foorumi reeglite alajaotuses peetud mõttevahetuse "sinises kirjas kirjutatu" tulemus on minu arvates õhku puhastav.
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 08 Mär, 2017 11:32
Postitas Kriku
Ei, selles mõõtkavas, mida ülal mõeldud, ei ole. Venemaa hüpoteetilisel rünnakul NATO riikide vastu vallanduvad palju suuremad jõud ja inimeste liikumised kui prageuses Süüria kodusõjas.
Kiiret tervenemist!
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 08 Mär, 2017 11:44
Postitas Galileo
Siis Teie arvamusel Venemaa rünnakul Nato riikidele suureneb Soome võimekus pagulasi vastu võtta hüppeliselt? Ja leitakse kaptenid, kes on valmis välja sõitma laevadega, millel on päästevahendeid 10 korda vähem kui reisijaid? Või noh, tegelikult saab ju päästevahendeid juurde tuua. Kuid ikkagi peaks massilise laevadega toimuva evakuatsiooni õnnestumiseks olema täidetud vähemalt kaks tingimust - liitlaste absoluutne ülemvõim Soome lahel(kaasa arvatud allveelaevade vastane) või siis alternatiivselt ründava osapoole soov lasta evakuatsioonil toimuda ja Soome suutlikkus ning soov täiendavalt suurel hulgal pagulasi vastu võtta. Inimeste EL sisene vaba liikumine on meil praegu, suure kriisi ajal on see pigem teisiti.
Re: Tsiviil- elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 08 Mär, 2017 11:51
Postitas Kriku
Ei, võimekus on ikka sama, aga standardid alanevad. Omaaegsete DP laagrite kõrval on praegused põgenikekeskused väga mugavad asutused.