Kilo Tango kirjutas:Alati tuleb vaadata konteksti. SIPRI on praktiliselt ainus koht, kust tavakodanik selliste tehingute hindu vaadata saab. Muidugi ei anna USA tehingud Liibaninga mitte mingit indikatsiooni selle kohta, mis hinnaga meie vastavat kola saaks. Aga samas on seal terve hulk tehinguid, mille hinnad annavad üsna täpse indikatsiooni meile võimalikult kehtestatavate hindade koha pealt. Eriti mis puutub tehinguid, kus müüjaks on mõni väikeriik nagu näiteks Rootsi.
Seda küll, et alati tuleb jälgida konteksti.
Tihti on paljud abi-ja muud näiliselt ülisoodsad pakkumised nn. "kaasnevad"...
Ehk siis, "ostate meie ettevõtetelt koguse hävituslennukeid, sõjalaevu jms. ja meie anname teile sinna peale kaasa hulga meie ladudes vedelevat kraami. Tasuta."
Või on abistaval riigil mingid muud, olulised huvid mängus.
See kõik ei puutu aga üldjoones absoluutselt sellesse, "mis hinnaga meie vastavat kola saaks"
See on juba lugu hoopis teisest ooperist.
Ning "aga Liibanonilt te küll niipalju ei küsinud", ei oleks siin mitte mingisugune argument".
Pigem vaadataks meid selle peale hoopis kõverama pilguga.
Üldse, on "kola" enda maksumuse küsimus vaid üks (ja enamasti sugugi mitte tähtsaim) aspekt.
Seda kõike tuleks vaadata ühises kontekstis küsimusega,
"mis kaasneb selle kola meil kasutusele võtmisega"...
Näitena, kui mõelda teemal, kuidas otsiti EKV-le IFV-tüüpi masinaid, siis on ju teada, et alguses uuriti ka jänkide Bradley võimalusi. Mis lõpuks osutus kallimaks, kui Hollandi masinad.
Nüüd, "kola" enda, ehk sellisena, nagu ta seisis (esimesest Lahesõjast saadik)jänkide depoos, oleks ehk saanud pea vanametalli hinnaga.
Kuid, sellisena polnud seda "kola" meile vaja. Meile oli kokkuvõttes vaja sellist masinat, nagu vahepeal siin Tapal ringi vurasid.
Et aga "kolast" saada aktiivkasutuseks kõlblik lahingumasin, oleks see tähendanud arvet, mis kõiki kulusid kokkuvõttes oleks olnud suurem, kui hollandlaste poolt küsitu.