398. leht 693-st

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 11 Mär, 2016 17:14
Postitas man21
Paistab, et ukrainlased on lõpuks valmis saanud oma IFV-i BMPT-64. Ka meie võiksime kaaluda neid masinaid 2. jalaväebrigaadi jaoks.

http://army-news.ru/2012/02/novaya-ukrainskaya-bmpt-64/

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 11 Mär, 2016 22:14
Postitas Taaniel Tina
Välja nägemine on muljt avaldav. Varustatud 30 mm kahuriga.
Küsimus on muidugi, mis on selle hind ja milline on kvaliteet.

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 12 Mär, 2016 11:16
Postitas Taaniel Tina
Tegelikult võiks kaaluda siis kohe ka paari tanki T-64 ostu ukrainlastelt. Kuna nad samal baasil.
Loodan, et mind nüüd selle mõtte eest risti ei lööda.

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 12 Mär, 2016 12:52
Postitas man21
Enne kui sõda seal läbi ei saa, vähemalt Donbassis, siis vaevalt nad müüvad neid BMP-sid või tanke. Väljaõppeks paar tanki oleks hea, kuid nendele orienteeruda oleks viga. Parem siis juba Oplot sihikule võtta. Vaat ei teagi, kas nondel on turbiin- või diiselmootor.

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 12 Mär, 2016 13:40
Postitas madiss
Kui on plaanis kasutusele võtta Leopard 2 tüüpi tankid siis tuleks Leopard 2A4 -st pihta hakata, rühma jagu masinaid esialgse oskusteabe omandamiseks...

T-84 Oplot-M on valtsitud soomusplaatidest kokkukeevitatud torni ja mõningate optrooniliste lisadega T-80UD. Mootor KMDB 6TD-2, 6 - silindriline diisel 1,200 hj. (890 kW). Tai kuningriik loobus nende tankide edasisest ostmisest, miks peaksime meie siis neid ostma? Keevisõmbluste kvaliteet on ju täielik porno...?

Pilt

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 15 Mär, 2016 20:19
Postitas reserv2006
Juhtus siis nii, et üks Javelini lask kolmest läks võsavahele. Kellelgi teadjamal on äkki hüpoteese, miks nii läks?
Üks Milani tõrge üheksast ilmselt ei ole eriti mainimisväärne.

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=73954621

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 15 Mär, 2016 20:27
Postitas aj1972
Eesti kaitseväe relvastuses on FGM-148 Javelin alates eelmise aasta septembrist, kui kohale jõudsid ligi 80 Ameerika Ühendriikidest tarnitud relvasüsteemi.
Märkan mitmes kord,et Eesti sai LIGI 80 Javelini miks ligi kes oskab selgitada.

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 22 Mär, 2016 17:14
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
Ei teagi, kuhu postitada.. aga fakt ise tahab kindlasti foorumis fikseerimist :|

http://arileht.delfi.ee/news/uudised/ko ... d=74016285

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 22 Mär, 2016 21:31
Postitas Tux
http://varad.ee/et/vallasvara?cid=15
Hea võimalus endale garaazinurka projektiauto ehk isiklik soomuk tekitada...

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 23 Mär, 2016 9:12
Postitas Kapten Trumm
10 000 eurot raam ja kere - sellist oksjoni saadakse veel mitu korda korraldada, ebareaalne.

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 23 Mär, 2016 9:17
Postitas Lemet
Vaadates auto hinda ja firma käibenumbreid, tekib mõistagi küsimusi...

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 23 Mär, 2016 11:51
Postitas Fucs
Lemet kirjutas:Vaadates auto hinda ja firma käibenumbreid, tekib mõistagi küsimusi...
Sama siin.

Krediidiinfo:
Põhikapital: 25 200 EUR
2015 IV kvartalis tasus ettevõte riiklikke makse 88.12 EUR s.h. tööjõumakse 88.12 EUR
Äriregister:
Maksu- ja Tolliameti andmetel on maksukohustuslasel AS COMBAT ARMORING GROUP maksude ja maksete võlgu seisuga 23.03.2016 järgmiselt:

Nõude liik Maksuvõlg (EUR)
Intress 488,01
Kinnipeetud tulumaks 3 577,75
Kogumispensionimakse 246,00
Sotsiaalmaks 11 927,35
Töötuskindlustusmakse 536,75
KOKKU: 16 775,86

Maksu- ja Tolliameti andmetel on maksukohustuslasel AS COMBAT ARMORING GROUP seisuga 23.03.2016 maksusummadelt arvutatud arvestuslik intress 3 932,62 eurot.

Maksukohustuslasel on maksuvõlg alates 10.12.2014.
Maksuametile seega võlgu 20708,48 EUR
Kas ja kui palju lisaks võimalikele tarnijatele võlgu ollakse, ei tea.

Artiklist:
2014. aastal 332 794 eurose käibega ettevõtte kahjum ulatus 36 189 euroni.
Ilmselt lihtsalt lastigi Eesti tootmine põhja ja jätkatakse venes (Emafirma «Лаура» Group asub St.Peterburis) ja Araabia Ühendemiraatides (üks tehas on seal).

07.07.2014 kirjutati:
Hiljuti võis Venemaa pealinnas Moskvas asuval maailmakuulsal Punasel väljakul näha veeremas Eestis ehitatud soomusautosid Kombat. Esimene litsentsi alusel kokku pandav Kombat tuli Lool asuvast tehasest välja 2009. aastal.

Pilt
06.12.2014 kirjutati:
"Meie autod ei ole seeriatoodang, pigem täielik käsitöö. Seepärast ei ole ka tootmisnumbrid ülearu suured. Varsti saab valmis seitsme tööaasta kohta seitsmes masin – selle tellimus tuli Hiinast. Eelmine läks Egiptusesse, enne seda mälu järgi Iraaki. Ülejäänud vuravad USAs."
Ilmselt polnud ka ettevõtte Eestis asuval harul piisavalt tellimusi :(

R.I.P.
kombat.jpg
*******************************************************************************

https://www.riigiteataja.ee/kohtulahend ... =109127889

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 23 Mär, 2016 13:28
Postitas Leo
Kas kellelgi on usaldusväärset infot, mis nende pankrotivaraks jäänud raamide ja autokerede soomuse tase on, sest avalikes andmetes ei ole selle kohta kriipsugi. Ehk kysimuse mote on selles, kas tegemist on valmis soomuskeredega voi ainult paksemast plekist toorikutega, millele peab hakkama veel soomust peale kruvima? Esimesel juhul voib hind olla reaalne, teise puhul on ikka räigelt optimistlik.

Firmal endal liiga hästi ei läinud, 7 autot 7 a jooksul on päris vähe, ehk Venes ja Araabias läheb paremini, samas seal on ka kindlasti konkurente palju rohkem. Samas on sellised autod reeglina käsitöö voi väikeseeria, sest igal kundel on oma soovid ja vajadused.

Ainult massimeediast firma toimetamisi jälgides jäi algusest peale tunne, et Eesti filiaal loodigi peamiselt sellepärast, et saaks EUs ehitatud soomukeid EU riikidel myya, kuid ilmselt ei olnud siis turgu. Eesti riigiametite suhtumist firmasse näitab eredalt see fakt, et PPA soomusauto on Kanada Terradyne toodang, vähemalt piltide järgi arvaks nii. Seega kodumaine Vene taustaga töökoda ei olnud piisavalt usaldusväärne.

Kui kered saaks hea hinnaga kätte, siis suudaksid kaitseliitlased endale kindlasti soomusautod meisterdada, hinda ei oska muidugi arvata, kuid ilmselt odavam kui ametlikult valmis auto eest tahetakse. Sellist tyypi soomuskeredega maasturite kaitseklassi on tavaliselt Stanag Level 1 voi 2, millest esimene on 5,56 ja 7,62 NATO tavalised kuulid 30 m kauguselt ja käsigranaat auto all ning 155 mm killud 100 m kauguselt. Level 2 on Vene automaadi API kuul 30 m pealt ja kuni 6 kg miin auto all ning 155 mm killud 80 m kauguselt, yle selle on juba mitme teljega soomukid, sest masina kaal läheb suureks, isegi Level 2 maastur kipub kaaluma 6-7 tonni. Pankrotihaldur peaks EKJ suunatud pakkumise tegema, ehitatakse autod valmis, hea votta kui vaja VIPe kärutada voi sisekaitset teha koos politseiga.

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 23 Mär, 2016 13:32
Postitas Kapten Trumm
Antud olukorrast, nagu need kered ja raamid müügis on, ei meisterda kaitseliitlased küll midagi. Jooksuosa, mootor, elektrisüsteem jne jne - selle autoks saamiseks kulub kümneid tuhandeid eurosid. Antud massi juures ei piisa ka suht odavatest maasturi seeria-osadest.

Re: Uued relvasüsteemid EKV-le

Postitatud: 23 Mär, 2016 14:06
Postitas Fucs
Leo kirjutas:Kas kellelgi on usaldusväärset infot, mis nende pankrotivaraks jäänud raamide ja autokerede soomuse tase on, sest avalikes andmetes ei ole selle kohta kriipsugi. Ehk kysimuse mote on selles, kas tegemist on valmis soomuskeredega voi ainult paksemast plekist toorikutega, millele peab hakkama veel soomust peale kruvima? Esimesel juhul voib hind olla reaalne, teise puhul on ikka räigelt optimistlik.
Kõrvalpõikena....
Firma tootmise ja arendustegevuse alusel valmis 2015 TTK-s lõputöö/analüüs, kuidas tõsta soomuse kaitsevõimet.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... at#p458700

Töö ise veelkord siis siin: http://eprints.tktk.ee/1179/1/S%C3%B5id ... lidega.pdf
Leo kirjutas: Firmal endal liiga hästi ei läinud, 7 autot 7 a jooksul on päris vähe, ehk Venes ja Araabias läheb paremini, samas seal on ka kindlasti konkurente palju rohkem. Samas on sellised autod reeglina käsitöö voi väikeseeria, sest igal kundel on oma soovid ja vajadused.
Esimene sai valmis 2009, samal ajal (2009-2010) käis piikide murdmine neil "Välisministeeriumi juures moodustatud strateegilise kauba komisjoni"-ga, kes ei lubanud neil eksportida Tšehhist soomusterasest plaate (ma saan aru nii, et ei andnud litsentsi) + samal ajal käis kammaijaa, et saada Eestis toodetud esimesele masinale VIN koodi. Seega ma pakun, et esimesed 6 "seeriamasinat" 2014a detsembri seisuga valmisid nelja aastaga (2010-2014; 1,5 eksemplari aastas keskmiselt) + üks (esimene) 2009 mida hakati ehitama vist juba 2008 (0,5 masinat aastas keskmiselt).

2009 töötas seal 18 inimest (neist kaks juhatuse liiget), 2014 töötas 15 inimest (üks juhatuse liige).
Selles TTK lõputöös on muidu ära toodud ka tööliste tööjõu- ja ajakulud, ning julgen väita, et 14-15 töömesilast oleks suutnud samal ajal neid masinaid rohkem valmis treida, kui oleks olnud rohkem tellimusi n.ö. lihtsatele standartsetele "seeriamasinatele", mitte "eritellimustele", kus iga eksemplar treiti valmis isesugune.

Ilmselt jah, mängis oma rolli ettevõtte hääbumisele Eestis ka see, et ettevõtmine kuulus VF kapitalile ja asjapulkadele....