Re: Autotehnikateema
Postitatud: 22 Apr, 2024 12:24
911 manuaali näiteks võib täiesti legaalselt ja tasuta igaüks lugeda Porsche kodulehelt ja vajadusel huvipakkuva osa välja printida. Vahegaasi peatüki või midagi muud olulist 
Või et kohe noored juhid nõuavad automaatkaste. Kus saaks selliste nõudmiste koha küll lugeda?Kapten Trumm kirjutas: ↑22 Apr, 2024 14:58 Kuid mis ma ütlen - et miks noored juhid nõuavad automaatkaste veoautodele - et nad ei oska selle käigukangiga ümber käia ja seetõttu ei taha käigukang nendega ka koostööd teha.![]()
Samas, kui arvestada foorumi spetsiifikat, siis peaks ju just hea olema kui C-kategooria lubadega isikuid rohkem on. On's vaja hakata ka muuseas tulevasi Unimogi juhte rohkem komposteerima? Siiani on ju ajateenijad ja eraisikud enam-vähem hakkama saanud. Mõni Sveik käib ajateenistuse lõpuni C-kategooriat õppimas ja eksamid saab tehtud nädal enne vormi tagasi andmist või lausa reservisKapten Trumm kirjutas: ↑22 Apr, 2024 11:39 Vahepeal oli ju B-kati saamiseks vajalik minimaalne sõidutundide arv 20 ja C-kati jaoks 40 tundi![]()
Õnneks saadi sellest veast siiski aru ja neid lävendeid tõsteti mõni aeg tagasi kahekordseks. Kui juhikandidaat ENNE autokooli ei omanud suuremat pool- või mittelegaalset sõidustaazi, siis sellestki on väga vähe, minuarust peaks B-kati miinimum olema 100 ja C-kati oma 200 tundi. Ja need "automaatkasti load" peaks üldse kaduma, lihtne viis saada liiklusse auto juhtimise võimetuid indiviide (ei suuda oma jäsemete tööd koordineerida).
/--/
Kust lugeda saab ei tea aga mul 2 last kes suhteliselt värskelt load saanud on küll pigem automaadi usku. Mul on 2 manuaaliga hobiautot, nendega küll saadakse kenasti hakkama aga näha on, et pere igapäevasõiduk (8 käigulise automaadiga) on rohkem meeltmööda. Tänapäevased automaadid ongi ju tegelikult väga head ja mugavad sõita (senikaua kui töötavad:) ). Kütusekulu on ka ilmselt keskmise juhi käes automaadiga madalam, möödasõidud turvalisemad jne, ehk siis eks see manuaal meiesuguste vananevate meeskodanike pärusmaa rohkem oledavidsoniharald kirjutas: ↑22 Apr, 2024 15:07Või et kohe noored juhid nõuavad automaatkaste. Kus saaks selliste nõudmiste koha küll lugeda?Kapten Trumm kirjutas: ↑22 Apr, 2024 14:58 Kuid mis ma ütlen - et miks noored juhid nõuavad automaatkaste veoautodele - et nad ei oska selle käigukangiga ümber käia ja seetõttu ei taha käigukang nendega ka koostööd teha.![]()
Ma tegin nõukaajal kõik ABCDE eksamid ära + traktoristi (põllumajandusmehhanisaator) load.vanahalb kirjutas: ↑22 Apr, 2024 11:56 Ma olen ABC kategooria eksamid nõukaajal teinud ja E kategooria nii 15 a tagasi ehk uue korra ajal veel lisaks.
Kusjuures C oligi GAZ-52ga.
Ma ütleks küll nõukaajal oli eksam lihtsam, eriti veel Akat. E-harjutamise ajal olid B ja C tegijad samuti platsil . No ei tea, minu ajal osasid selliseid harjutusi kavas polnudki ja võõra autoga sellist eksamit täna lambist vist küll ära ei teeks. Veoauto oli ise juba suurem ja spetsiaalselt kõrge presentkongiga et jumala eest kuhugi tahapoole ei näeks.
E-kati auto oli küll lihtsaks tehtud , tagumised rattad pöörasid samuti ja sõitis umbes nagu käruga sõiduauto. Kooli poolt oli 8 või 10 sõidutundi hinna sees ja kes tahtis võis juurde osta. Kuigi ega kool eriti neid tunde täis ei tahtnud sõita sest auto amortisatsioon ja kütus on puhas kulu. Olid juba nõukaajal.
Aga neis kasutusjuhendites ma mingite sõiduvõtete kirjeldamist küll pole täheldanud. Oleneb raamatust, mõned seletatakse ainult kuidas klaasipesuvedelikku lisada ,mõnes umbes niimoodi et 4 käiguga maksimaalkiirus 140.
Suuremalt osalt kirjeldatakse mingite lülitite otstarvet jms. Aga ostke ise ka juhend![]()
No sellest vastusest võib järeldada vaid seda, et kirjutad jälle seda, mis su elav fantaasia ette kujutab, ning millel pole tegeliku eluga mitte mingit pistmist.OLAVI kirjutas: ↑21 Apr, 2024 19:47Küll see ilmaelu on tänapäeval vastuoluline, et kui 30 aasta vanuse masina omanikul ei ole kahju oma masinale sadade euride eest juppe tellida, siis 80 000eur maksva auto liisingusse võtnul ei ole 70eur esindusest kasutusjuhendi ostmiseks.
https://www.audi.ee/ee/web/et/uudised/u ... endid.html
Oma auto tundmiseks tuleb lugeda ikka oma auto juhendit, mitte kellegi teise oma, sest see võib õnnetusega lõppeda.
(Ise kord lülitasin prooviks sõidul libedal teel mootorpidurduse sisse ja see oli nii äkiline, et tahtis kohe masina kraavi vedada.)
Ma tegin umbes samamoodi kolme aastaga ABC+traktor ja kord nädalas pool päeva praktikat remonditehases. Aga sõidutunde oli teil siis küll oluliselt rohkerm. Kapten Trumm räägib lisaks juba täitsa uskumatutest numbritestFucs kirjutas: ↑22 Apr, 2024 16:26
Ma tegin nõukaajal kõik ABCDE eksamid ära + traktoristi (põllumajandusmehhanisaator) load.
Kõigepealt 3 aastat keskkoolis erialatundidena kolmanda liigi autojuhi ja traktoristi õpe koos koolipraktikaga (autoehitus, remont, õppesõidud jne).
Koolil olid Gaz-52, Gaz-53. Mingi aeg vahepeal ka mingi ZIL porte. Sõiduautot õppesõitudeks koolil polnud. Kes tahtis pidi ise vaatama, kus ja millega saab. Veoka sanga topiti õppesõiduks järjekorras kõiki (ca 20 õpilast), pidevalt ringiratast, kolm aastat, aastaringselt v.a. suvevaheaeg. Pea iga päev oli keegi kusagil sõidus. Veokaga õppesõidud olid tegelikult kooli või õpetajate isiklikuks tarbeks nänni vedamine ühest kohast teise. Mööbel, lauakoormad, tuhaplokid, tsemendikotid, muu ehitusmaterjal, vanaraud jne.
Nõukaajal oli see keskkooli 3-aastane koolitus koos praktikaga remonditehases sõjaväe tellimus. Seda ei olnud igas koolis ja meilgi oli see selles klassis kus ma olin. Paralleelis õpetati elektroonikajura, samuti 3 aastat.