
F-4 Tallinnas
-
- Liige
- Postitusi: 64
- Liitunud: 06 Juul, 2005 20:40
- Kontakt:
Vähemalt IIMS lennukitega lahingus oli kiiruse kaotamine väga kole lugu. FW190 on 200km/h kui rase kana, mida võivad kõik vähemad lennukid alla kõmmutada. aga kui kiirus on juba üle 300, on vähematel lennukitel aaeg taanduda.
Ja seepärast ma ei usu ka seda, et ülehelikiirusliku riistaga on tervislik lahingus veidikeseks paigale jääda. Sekund on õhulahingus terve igavik.
Ja seepärast ma ei usu ka seda, et ülehelikiirusliku riistaga on tervislik lahingus veidikeseks paigale jääda. Sekund on õhulahingus terve igavik.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Sellega meenus veel kunagin mäng ChuckYeagersAirCombat, kus sai ise situatsioone koostada ja sõjaaegseid lennukeid tänapäevastega kokku lasta. Igatahes FW190 vs F4 puhul tuli lennata puulatvade kohal, teha F4 rünnaku hetkel kõvasti hake ja kui F4 möödus, tuli sattuda talle taha, et siis 20mm-sest tuld anda. Kui täpne mees olid, said F4 alla ka niimoodi.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
-
- Liige
- Postitusi: 64
- Liitunud: 06 Juul, 2005 20:40
- Kontakt:
http://forum.rossija.info/viewtopic.php?t=1288 Siin üks tegelane kirjutab miks võib nn* kobra * kasulik olla
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44033
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
FW 190 taktika on õige, kuid arvuti poolt mängitav F-4 rünnak on selline, et sellist lollust ei teeks ükski kogenud piloot.Soobel kirjutas: Igatahes FW190 vs F4 puhul tuli lennata puulatvade kohal, teha F4 rünnaku hetkel kõvasti hake ja kui F4 möödus, tuli sattuda talle taha, et siis 20mm-sest tuld anda. Kui täpne mees olid, said F4 alla ka niimoodi.
F-4 (või suvalise reaktiivhävitaja) õige taktika on selline - selgitada radari abil välja selle FW asukoht, võtta sisse positsioon selja taga mõni km tagapool ja 2-3 km kõrgemal. Rünnak längpikeest, kiirusel üle Mach 1,0 ja
sadakond meetrit enne FWga samale kõrgusele jõudmist tõmbad järsult üles ja väljud lahingust. Ma ei näe põhimõtteliselt ühtegi võimalust, mismoodi FW kahuritest lased. Mingi teoreetiline juhus on, aga rünnak selliselt kiiruse- ja kõrgusevahelt kestab mõni sekund ja F4 ülestõmbamise hetkel (kui siis FW-st midagi üldse järgi jääb) on kõrguse ja kiiruse vahe veel selline, et tulistamine on võimalik ainult teoreetiliselt.
Sellel hetkel kui sa avastad rünnaku (eeldatavasti mürsutrasserite järgi) on hilja midagi teha, puhas tõusukiiruse vahe on vähemalt 10 kordne ja propellerlennuki veojõu/kaalu suhe on nii väike, et mingist vertikaalasendis tulistamisest ei ole juttugi.
Helikopteri ründamise tehnika on umbes samasugune ja ükski piloot ei topi ennast vabatahtlikult nende tule alla.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5710
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 64
- Liitunud: 06 Juul, 2005 20:40
- Kontakt:
Leidsin jutu insidendist Barentsi merel SU-27 ja Orioni vahel.
В тихое ясное утро, 13 сентября 1987 года,в воскресенье,
Оперативным дежурным Североморского корпуса ПВО
была дана команда на подъем в воздух одного самолета
Су-27, из состава дежурного звена 941 ИАП ПВО (п.Килп-Явр).
Нарушителем "покоя" был базовый патрульный самолет Р-3С
"Орион" из 333 эскадрильи ВВС Норвегии. "Орион" "петлял"
вдоль границы в Баренцевом море, над нейтральными водами,
и по всему вел контроль за нашей подводной лодкой.
Особенностью этого самолета разведчика было то,что в
воздухе он мог находиться до 12-ти часов и долго, долго
заставлять "нервничать" силы ПВО.
Задача дежурного Су-27 состояла в том, чтобы контролировать
действия "Ориона" и не допустить нарушения государственной
границы СССР.Самолет пилотировал ст.лейтенант Василий Цимбал.
После взлета , КП ИАП "навело" истребитель на "Орион" и
Су-27 начал "нарезать петли " возле "Ориона". Все происходило
как обычный "дежурный" вылет, так как "Орионы" караулили
наши ПЛ почти каждый день.
Но ! Кто может быть помнит, в то время в воскресенье,в 11.00
начиналась по телевидению Программа " Утренняя почта".
Все хиты советской эстрады,на то время, показывала в основном
только "она", альтернативы практически не было.
И смотрели эту передачу все и вся и в домике дежурного звена
так же . Накануне был анонс предварительный, что в этой
"Утренней почте" будет выступать то ли Пугачева ,то ли еще кто-то
из "звезд " на то время.
Вообщем ВСЕ посмотрят и послушают, кроме ... Кроме летчика
Василия Цимбала. Так как "Орион" будет "болтаться" у границы
неизвестно сколько времени. Обидно, да !
И Василий начал "гонять" самолет ВВС Норвегии Р-3с"Орион".
В атаку на него несколько раз заходил, струей двигателей с курса
его сбивал, фигуры высшего пилотажа вокруг него крутил.
В итоге задел килем, винт двигателя правого крыла "Ориона".
От чего винт сломался ,обломки его попали по фюзеляжу "Ориона".
Все ! " Орион" сдался и взял курс на базу.
Василий Цимбал докладывает на КП -"Орион" уходит на
базу. КП полка дает добро на возвращение на аэродром.
Василий делает боевой разворот, догоняет " Орион", заходит вперед
и начинает слив топлива прямо на кабину и фюзеляж .
"Обгадил " Василий самолет разведчик страны НАТО как мог.
Затем вернулся на аэродром и успел посмотреть "Утреннюю почту", никому
ничего не докладывая о произошедшем.
Только при осмотре Су-27 техник усмотрел,что сбит обтекатель на киле,
но такое бывало и ранее , ничего особенного, заменили и все.
Более в этот день самолеты разведчики в акватории Баренцева моря
не появлялись... Весь день было тихо и солнечно. Разгром начался
вечером.
"Орион" дополз до своего аэродрома. В этот же день был
оповещен советский посол в Норвегии. Информация идет в Москву,
там Министру обороны,от него к Главкому войск ПВО. Дежурный
генерал ЦКП ПВО запрашивает Архангельскую армию ПВО,армия
корпус, корпус - 941 ИАП. В полку спрашивают у Василия, что было?
Тот как нормальный офицер отвечал, что ничего не было,обычный вылет.
В полк приезжает Командир Корпуса,начинаются разбирательства.
И все бы ничего, Василий может и выкрутился бы , но с борта "Ориона"
вели видеозапись всех маневров Су-27. Копия была передана
послу Норвегии. Отпираться было невозможно...
Полк долго сдавал зачеты по всевозможным Наставлениям и Правилам
имевшимся в авиации на то время.
Васю Цимбала превели в другой ИАП, по замене. Как сложилась его
судьба далее - неизвестно.
Но в полку его помнят , как настоящего АСа - "укротителя "Орионов[/quote][/url]
В тихое ясное утро, 13 сентября 1987 года,в воскресенье,
Оперативным дежурным Североморского корпуса ПВО
была дана команда на подъем в воздух одного самолета
Су-27, из состава дежурного звена 941 ИАП ПВО (п.Килп-Явр).
Нарушителем "покоя" был базовый патрульный самолет Р-3С
"Орион" из 333 эскадрильи ВВС Норвегии. "Орион" "петлял"
вдоль границы в Баренцевом море, над нейтральными водами,
и по всему вел контроль за нашей подводной лодкой.
Особенностью этого самолета разведчика было то,что в
воздухе он мог находиться до 12-ти часов и долго, долго
заставлять "нервничать" силы ПВО.
Задача дежурного Су-27 состояла в том, чтобы контролировать
действия "Ориона" и не допустить нарушения государственной
границы СССР.Самолет пилотировал ст.лейтенант Василий Цимбал.
После взлета , КП ИАП "навело" истребитель на "Орион" и
Су-27 начал "нарезать петли " возле "Ориона". Все происходило
как обычный "дежурный" вылет, так как "Орионы" караулили
наши ПЛ почти каждый день.
Но ! Кто может быть помнит, в то время в воскресенье,в 11.00
начиналась по телевидению Программа " Утренняя почта".
Все хиты советской эстрады,на то время, показывала в основном
только "она", альтернативы практически не было.
И смотрели эту передачу все и вся и в домике дежурного звена
так же . Накануне был анонс предварительный, что в этой
"Утренней почте" будет выступать то ли Пугачева ,то ли еще кто-то
из "звезд " на то время.
Вообщем ВСЕ посмотрят и послушают, кроме ... Кроме летчика
Василия Цимбала. Так как "Орион" будет "болтаться" у границы
неизвестно сколько времени. Обидно, да !
И Василий начал "гонять" самолет ВВС Норвегии Р-3с"Орион".
В атаку на него несколько раз заходил, струей двигателей с курса
его сбивал, фигуры высшего пилотажа вокруг него крутил.
В итоге задел килем, винт двигателя правого крыла "Ориона".
От чего винт сломался ,обломки его попали по фюзеляжу "Ориона".
Все ! " Орион" сдался и взял курс на базу.
Василий Цимбал докладывает на КП -"Орион" уходит на
базу. КП полка дает добро на возвращение на аэродром.
Василий делает боевой разворот, догоняет " Орион", заходит вперед
и начинает слив топлива прямо на кабину и фюзеляж .
"Обгадил " Василий самолет разведчик страны НАТО как мог.
Затем вернулся на аэродром и успел посмотреть "Утреннюю почту", никому
ничего не докладывая о произошедшем.
Только при осмотре Су-27 техник усмотрел,что сбит обтекатель на киле,
но такое бывало и ранее , ничего особенного, заменили и все.
Более в этот день самолеты разведчики в акватории Баренцева моря
не появлялись... Весь день было тихо и солнечно. Разгром начался
вечером.
"Орион" дополз до своего аэродрома. В этот же день был
оповещен советский посол в Норвегии. Информация идет в Москву,
там Министру обороны,от него к Главкому войск ПВО. Дежурный
генерал ЦКП ПВО запрашивает Архангельскую армию ПВО,армия
корпус, корпус - 941 ИАП. В полку спрашивают у Василия, что было?
Тот как нормальный офицер отвечал, что ничего не было,обычный вылет.
В полк приезжает Командир Корпуса,начинаются разбирательства.
И все бы ничего, Василий может и выкрутился бы , но с борта "Ориона"
вели видеозапись всех маневров Су-27. Копия была передана
послу Норвегии. Отпираться было невозможно...
Полк долго сдавал зачеты по всевозможным Наставлениям и Правилам
имевшимся в авиации на то время.
Васю Цимбала превели в другой ИАП, по замене. Как сложилась его
судьба далее - неизвестно.
Но в полку его помнят , как настоящего АСа - "укротителя "Орионов[/quote][/url]
-
- Site Admin
- Postitusi: 5710
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
FW vs F4
Sarnane situatsioon oli olnud sakslastel idataevas, kui nad Me109-ga vene moosiriiuleid küttima tilid.
Venelased olla oma moosiriiulid kohapeal ringi keeranud ja ründavale messerile vastu lennanud ja tuld andnud. 23mm-stest. Ja lõpuks veel moosiriiuleist maha ka hüpanud. Ni mõnigi messer olla selliste aktsioonide nahka läinud.
Sarnane situatsioon oli olnud sakslastel idataevas, kui nad Me109-ga vene moosiriiuleid küttima tilid.
Venelased olla oma moosiriiulid kohapeal ringi keeranud ja ründavale messerile vastu lennanud ja tuld andnud. 23mm-stest. Ja lõpuks veel moosiriiuleist maha ka hüpanud. Ni mõnigi messer olla selliste aktsioonide nahka läinud.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1065
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
23mm on siiski moosiriiuli jaoks palju, see tooks ta enda alla või paneks tagurpidi lendama
Aga tõsi ta on, et nii tehti, sellisd võtted on sisse kirjutatud ka arvutimängudesse, näiteks mängus IL-2 (vahet pole mis osas) teevad venelased nii I-16 kui I-153 selliseid tempe, et kui hakkad neile tagant laskekaugusesse jõudma (ca 300 m) ja pidurdad, et oleks rohkem aega sihtida, siis pööravad nemad ennast ümber ja pritsivad sind oma nelja 12,7 toruga,

Aga tõsi ta on, et nii tehti, sellisd võtted on sisse kirjutatud ka arvutimängudesse, näiteks mängus IL-2 (vahet pole mis osas) teevad venelased nii I-16 kui I-153 selliseid tempe, et kui hakkad neile tagant laskekaugusesse jõudma (ca 300 m) ja pidurdad, et oleks rohkem aega sihtida, siis pööravad nemad ennast ümber ja pritsivad sind oma nelja 12,7 toruga,
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44033
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Kui jutt juba teemast kaugele läks....
Il-2 simos on IMHO kõige kõvemad asjad Jak-9T ja Jak-9K, üks neist siis 37, teine 45 mm automaatkahuriga
Põhimõtteliselt nagu keskmaaraketid reaktiivlennukile, tule avad 2 km tagant ja fritsud muudkui kukuvad....
Tegelikult oli venelastel siiski IIMS aegne kahur 20, mitte 23 mm (Shvak). 23 mm tuli kasutusse alles Mig-15-l 40ndate teisel poolel (osadel suurseeriasse mitteläinud reaktiivmasinatel ka varem).
Ja neli kuulipildujat "riiulitel" olid siiski 7,62 Shkas, mitte 12,7. 12,7 (BS) oli peal uuematel masinatel nagu Mig-3.

Il-2 simos on IMHO kõige kõvemad asjad Jak-9T ja Jak-9K, üks neist siis 37, teine 45 mm automaatkahuriga

Põhimõtteliselt nagu keskmaaraketid reaktiivlennukile, tule avad 2 km tagant ja fritsud muudkui kukuvad....
Tegelikult oli venelastel siiski IIMS aegne kahur 20, mitte 23 mm (Shvak). 23 mm tuli kasutusse alles Mig-15-l 40ndate teisel poolel (osadel suurseeriasse mitteläinud reaktiivmasinatel ka varem).
Ja neli kuulipildujat "riiulitel" olid siiski 7,62 Shkas, mitte 12,7. 12,7 (BS) oli peal uuematel masinatel nagu Mig-3.
...ja CFS3-s on vägev riist Me262Aa1A/u4 ühe 50mm kahurigaKapten Trumm kirjutas:Il-2 simos on IMHO kõige kõvemad asjad Jak-9T ja Jak-9K, üks neist siis 37, teine 45 mm automaatkahuriga![]()



Tulistab üksiklaskudega ja sihtimine on raske, aga kui pihta saaab, on isegi B25 vaid sitt ja sulepuru.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44033
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Pilt külma sõja kõrgaja vene hävitaja Mig-21PFM kokpitist. Hinnake piloodi võimet pidada lahingut visuaalselt nähtava vaenlasega (algatuseks võimalust teda märgata)

Sama vaade F-4:

Sama vaade Mirage III

Uuemad masinad
Vaade F-16 kokpitist

Vaade Mig-29

Seesama vaade seletab omajagu. Kõikidel kasutuses olevatel NL päritolu masinatel on piloodi töökeskkond kuidagi tahaplaanile jäänud. Kui aga oled raketirünnaku all, siis esimene eeldus selle alt väljumiseks on visuaalne nähtavus (sa pead nägema, kuskohast ja millise kursiga see tuleb, et seda üle manööverdada).
Ise küsimus, mitu sekundit kauem võtab aega info kättesaamine armatuurilt, kui see on analoogkelladest kirju.


Sama vaade F-4:

Sama vaade Mirage III

Uuemad masinad
Vaade F-16 kokpitist

Vaade Mig-29

Seesama vaade seletab omajagu. Kõikidel kasutuses olevatel NL päritolu masinatel on piloodi töökeskkond kuidagi tahaplaanile jäänud. Kui aga oled raketirünnaku all, siis esimene eeldus selle alt väljumiseks on visuaalne nähtavus (sa pead nägema, kuskohast ja millise kursiga see tuleb, et seda üle manööverdada).
Ise küsimus, mitu sekundit kauem võtab aega info kättesaamine armatuurilt, kui see on analoogkelladest kirju.
Kapten Trummi piltide taustaks tasuks lugeda USA lenduri Boydi terooriat .
http://www.d-n-i.net/boyd/pdf/fast_transients.pdf
http://www.fastcompany.com/online/59/pilot.html
http://www.d-n-i.net/boyd/pdf/fast_transients.pdf
http://www.fastcompany.com/online/59/pilot.html
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline