Milleks küll?

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Lennuki piloteerimisomadusi teliku konsruktsioon peaaegu ei mõjuta. Vahe on tuntav ruleerimise ajal.
Ninarattaga lennuk on maa peal stabiilne, samas sabarattaga Wilgaga on maandutud platsidele, kuhu ninarattaga lennukiga ei tükiks. Ja ka purilennuk oma ainsa ratta peal on maa peal päris hästi juhitav. :roll:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44033
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Hydrazine kirjutas: Et mõtisklusteks, tiibade all olevate abiratastega meenuvad kohe Harrier ja U2, mis on märkimisväärsed tehnikaimed mõlemad, ja teps mitte lihtsad piloteerida.
Aga nt nii argised lennumasinad nagu B-52 ja M-4?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10269
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:
Hydrazine kirjutas: Et mõtisklusteks, tiibade all olevate abiratastega meenuvad kohe Harrier ja U2, mis on märkimisväärsed tehnikaimed mõlemad, ja teps mitte lihtsad piloteerida.
Aga nt nii argised lennumasinad nagu B-52 ja M-4?
Misasi see M-4 on?
B-52 tiivaotsarattad puutusid maad ainult koormatud tiibade korral ruleerimise lõpus (või alguses - sõltub, kas maandutakse või tõustakse). Siis ei ole enam nende poolt tekitatav takistus nii häiriv. Sama kehtib ka Harrieri kohta. Viimane on püststardiga lennuk ja selle puhul ei mängi ülaltoodud tiivaotsateliku arutlus üldse mingit rolli. U2 jätab oma tiivarattad stardi ajal lausa maha. U2-ga on opereeritud ka lennukiemalaeva peal: http://www.youtube.com/watch?v=I_3WeYXD ... re=related

Pikem lugu siin: http://www.aerospaceweb.org/question/hi ... 0050.shtml

Muide. Ka C-130 on maandunud lennukiemalaevale.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44033
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kilo Tango kirjutas:
Misasi see M-4 on?
Keegi Mjashitchevi nimeline venelane tegi omal ajal valmis ainukese vene reaktiivpommitaja, mis suutis vahetankimiseta USA-s ära käia.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20815
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Siit siis link pika jutuga kah...

http://ru.wikipedia.org/wiki/3%D0%9C
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Hydrazine »

Kilo Tango kirjutas:Sama kehtib ka Harrieri kohta. Viimane on püststardiga lennuk ja selle puhul ei mängi ülaltoodud tiivaotsateliku arutlus üldse mingit rolli.
Harrier ei stardi kunagi püststardiga kui selleks pole ilmtingimata vajadust, sest see rezhiim on kütusenõudlik, koormav ja seotud suuremate riskidega.
Mul on iseenda tehtud pilt, kus kolm Harrieri on kõrvuti startimas TLL 08 rajalt ja neil on abirattad maas. Suht unikaalne pilt, sest ma viitsisin oodata kuni nad lahkuvad ja passisin, kedagi teist sellest rakursist pildistamas polnud.
Lemet
Liige
Postitusi: 20815
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Muide. Ka C-130 on maandunud lennukiemalaevale.
Huvitav, kuidas nad selle juraka sealt pärast uuesti lendu said?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10269
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Lemet kirjutas:
Muide. Ka C-130 on maandunud lennukiemalaevale.
Huvitav, kuidas nad selle juraka sealt pärast uuesti lendu said?
Kuna sellise tegevuse ilmne idee on "tooge midagi ruttu kohale", siis startis see C-130 sealt arvatavasti tühjalt. Ja 20 tonnise kandevõimega lennuk läheb tühjalt väga kergesti õhku. Eriti kui lennukikandja sõidab täiskäigul edasi.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10269
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Hydrazine kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:Sama kehtib ka Harrieri kohta. Viimane on püststardiga lennuk ja selle puhul ei mängi ülaltoodud tiivaotsateliku arutlus üldse mingit rolli.
Harrier ei stardi kunagi püststardiga kui selleks pole ilmtingimata vajadust, sest see rezhiim on kütusenõudlik, koormav ja seotud suuremate riskidega.
Mul on iseenda tehtud pilt, kus kolm Harrieri on kõrvuti startimas TLL 08 rajalt ja neil on abirattad maas. Suht unikaalne pilt, sest ma viitsisin oodata kuni nad lahkuvad ja passisin, kedagi teist sellest rakursist pildistamas polnud.
Tõsi ta on. Teisalt tuleb tõele au anda, et ega Harrieri rattad ei ole ka täiesti tiiva otstes. Pigem u. poole peal. Samuti ei kanna need rattad seal lennuki raskust, vaid on pigem stabiliseerival otstarbel ümbermineku vältimiseks.

Muidu eelpoolnimetatud lennukitest, on vast Quickie ainuke, mis regulaarselt maandub muruväljakutele.
Sporrenberg
Liige
Postitusi: 334
Liitunud: 21 Juun, 2007 9:05
Kontakt:

Postitus Postitas Sporrenberg »

Teemasse ja lihtsalt tore vaadata...
1. osa http://www.youtube.com/watch?v=CMANuNAF ... re=related
2. osa http://www.youtube.com/watch?v=NHXTMn6c ... re=related
3. osa http://www.youtube.com/watch?v=tiMaB56U ... re=related

Kolmanda osa lõpus võite pilgu heita sakslaste poolt ekshumeeritud Katõni ühishauale....kui see detail välja arvata siis suhteliselt tasakaalukas dokumentfilm.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Hydrazine »

Sporrenberg kirjutas:Teemasse ja lihtsalt tore vaadata...
1. osa http://www.youtube.com/watch?v=CMANuNAF ... re=related
2. osa http://www.youtube.com/watch?v=NHXTMn6c ... re=related
3. osa http://www.youtube.com/watch?v=tiMaB56U ... re=related

Kolmanda osa lõpus võite pilgu heita sakslaste poolt ekshumeeritud Katõni ühishauale....kui see detail välja arvata siis suhteliselt tasakaalukas dokumentfilm.
Mul kadus peale paari minutit huvi propagandafilmi vaadata.
Kasutaja avatar
Wots
Liige
Postitusi: 821
Liitunud: 21 Jaan, 2005 23:04
Kontakt:

Postitus Postitas Wots »

Lihtsalt üks järjekordne film,mis näitas 3 Reichi lõppu väga kriitilise pilguga.

Kuna meil hakkab teema väga laiali valguma,siis proovin jutu tagasi lennukite juurde juhtida. Nimelt on minul tekkinud 2 vägagi asjalikku küsimust:

1. WW2 ajal kasutati nii "kuulikindlat" klaasi kui ka pleksiklaasi lennuki kuplite tegemiseks,kumb kaitses paremini pilooti?

Näiteks BF109 esiklaas pidas vastu 20mm mürsule! Vot kuskilt raamatust leidsin pildi isegi.

2. Kas juba WW2 ajal poleks saanud kasutada komposiitmaterjali(klaaskiudu) lennukikere valmistamiseks?
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Kapten Trumm kirjutas:
Kilo Tango kirjutas:
Misasi see M-4 on?
Keegi Mjashitchevi nimeline venelane tegi omal ajal valmis ainukese vene reaktiivpommitaja, mis suutis vahetankimiseta USA-s ära käia.
Ehk Bison ja 3M
Lemet
Liige
Postitusi: 20815
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Peale 3M ja M-4 olid veel olemas ja isegi lendasid sellised masinad nagu M-50 ja M-52. Ikka kõhualuse tandemteliku ja tiibade otsas olevate kaherattaliste tugitelikutega.

http://www.airwar.ru/enc/bomber/m50.html
http://www.testpilot.ru/russia/myasishchev/m/50/m50.htm
http://www.testpilot.ru/russia/myasishchev/m/52/m52.htm
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10269
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Lemet kirjutas:Peale 3M ja M-4 olid veel olemas ja isegi lendasid sellised masinad nagu M-50 ja M-52. Ikka kõhualuse tandemteliku ja tiibade otsas olevate kaherattaliste tugitelikutega.

http://www.airwar.ru/enc/bomber/m50.html
http://www.testpilot.ru/russia/myasishchev/m/50/m50.htm
http://www.testpilot.ru/russia/myasishchev/m/52/m52.htm
Sedand küll, kuid see ei tõesta ikkagi kuskilt otsast, et sabarattaga ja tiivaotstes oleva tugitelikuga lennuk oleks lihtne maanduda.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline