5. leht 12-st
Postitatud: 13 Apr, 2010 20:27
Postitas EOD
bensiin kirjutas:
b) NDB majakad. Tavaliselt on protseduur üles ehitatud kahele raja sihis paiknevale majakale, mis moodustavad justkui sihiku - lennates nii, et majakad on otse ees ja kohakuti, liigutakse raja sihis. Kauguse kohta informatsioon puudub. Reeglina on kaugeimale majakale paigaldatud lisasüsteem (marker), mis ülelennul kokpitis helisignaali vallandab. Sealtmaalt alustatakse sobilikus tempos laskumist.
Markerile lisaks on ka NDB majakast glissaadi kontrollimisel abi, sest selle kohal pöördub ADF raadiokompassi osuti järsult 180 kraadi ja on teada kui kõrgel lennuk sel hetkel peab olema. Ja Tu-154 peaks kindlasti olema varustatud raadiokõrgusmõõtjaga. Kui selle näit läheneb nullile, kuid raja ees olevast NDB-st pole veel üle lennatud, on asi mäda ja lähenemine tuleb katkestada.
Võimalik, et piloot tegi ülelennu, nägi rada ja otsustas visuaalselt maanduda, kasutades ka NDB majakat. Vertikaalnähtavus oli vast hea, kuid kald- ja horisontaalnähtavus vilets. Ainsast NDB-st lendas ta täpselt üle, kuid suund ja glissaad olid valed.

Postitatud: 13 Apr, 2010 21:28
Postitas Lemet
Kommentaariumites on spekuleeritud teemal, et ANTUD tüübil s.o. TU-154 oli lennuki komandöril lennutunde 200???? Ja et tegu oli hävituslenduritega???
Kui see peaks tõele vastama, siis...mul on juhistaaži erinevatel autodel ligi 32 aastat. Samas- uue Manja roolis...no ei tunne end üldse kindlalt. Üleüldse mitte.

Postitatud: 13 Apr, 2010 22:37
Postitas Tundmatu sõdur nr.2
corvus kirjutas:Kas lennuraja laius ka mingil hetkel mingit rolli mängib?
Mitte eriti. TU-154 võib opereerida rullitud murultki.
EOD kirjutas:Ja Tu-154 peaks kindlasti olema varustatud raadiokõrgusmõõtjaga.
On. TU-154M läbis moderniseerimise. Eeldan, et muuhulgas lisati maapinna läheduse hoiatussüsteem (Ground Proximity Warning System, GPWS). Lendurid aga küllap keskendusid välja vaatamisele ja raja otsimisele ning raadiokõrgusmõõtjat tähele ei pannud. Seda enam, et GPWSil ei olnud põhjust häiret anda, sest lennuk oli maandumiskonfiguratsioonis ja kõikide tunnuste põhjal (lennu- ja laskumiskiirus, teliku asend jms) toimus tavapärane maandumine.
Postitatud: 14 Apr, 2010 15:54
Postitas toomas tyrk
Vandenõuteooriate osa eraldatud ja viidud oleksoloogia alla
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 680#227680
Postitatud: 14 Apr, 2010 18:54
Postitas Tundmatu sõdur nr.2
Liiguvad jutud, et Poola presidendi visiit oli suuresti tema oma algatus ja pikemalt ette planeerimata. See selgitaks PARi puudumist - lennutati Putini ja Tuski jaoks kohale ja pärast neid võeti maha.
Postitatud: 14 Apr, 2010 19:18
Postitas Marissa
http://news.mail.ru/incident/3661892/
Kohalike elanike arvamus sellest õnnetusest. Panin ta siia, mitte oleksoloogia alla, sest vandenõust siin juttu pole ...
Postitatud: 15 Apr, 2010 11:10
Postitas kaur3
Региональная акция протеста авиадиспетчеров вчера стала общероссийской. Вчера к частичной голодовке диспетчеров Иркутска, Краснодара, Уфы, Ростова-на-Дону, Тюмени, Новосибирска и Екатеринбурга присоединились Мурманск и Санкт-Петербург. Глава Федерального профсоюза авиадиспетчеров (ФПАД) Сергей Ковалев заявил вчера НГ, что переговоры с администрацией зашли в тупик и диспетчеры готовы полностью остановить работу в случае увольнения протестующих. В свою очередь, представители Госкорпорации по организации воздушного движения» обвиняют профсоюз в экстремизме и корыстных мотивах.
Свой протест диспетчеры объясняют тем, что вопросы безопасности полетов на предприятии, отвечающем за организацию воздушного движения и обороноспособность государства, не являются приоритетными.
http://www.ng.ru/economics/2010-04-15/1 ... chery.html
Postitatud: 15 Apr, 2010 12:40
Postitas mil34
bensiin kirjutas:... lennutati Putini ja Tuski jaoks kohale ja pärast neid võeti maha.
Täpsustuseks: Putin ja Tusk maandusid 7.4.2010 ja õnnetus juhtus 10.4.2010.
Väidetavalt maandus Tuskiga 7.4.2010 sama meeskond samal lennuväljal.
Postitatud: 15 Apr, 2010 18:29
Postitas Takishi
Üks vana uudisekild delfist, meeldetuletuseks:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=18644767
Poola president Lech Kaczyński ähvardas, et Varssavi võib jätkata Vene-EL läbirääkimiste blokeerimist kuni ei lahene küsimus Ukraina ja Gruusia NATO liikmelisuse tegevuskavaga (MAP) liitumise osas.
Kommenteerides hiljutist tippkohtumist Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsiooni Bukarestis, kus otsustati Gruusia ja Ukraina praegu jätta alliansi ukse taha ütles president Kaczyński, et Moskva kasutas oma naabrite tõrjumisel NATO-st sisuliselt vetoõigust, kirjutab Reuters.
Neid kahte riiki toetasid tippkohtumisel lisaks algatuse autorile USA-le ka uued bloki liikmed, eriti Poola ja Baltimaad. Vastu olid eelkõige Prantsusmaa ja Saksamaa.
Vaatlejate hinnangul suutis Venemaa, kes ei ole NATO liige, ega ka oma mingisugust vetoõigust, suutis oma tugeva lobby-töö tulemusena siiski mõjutada Saksamaad ja Prantsusmaad, kelle ei-sõna saigi kahele endisele liiduvabariigile saatuslikuks.
„Ainult need, kes tõesti ei mõista midagi poliitikast, võivad arvata, et, Gruusia ja Ukraina väljajätmine MAP-ist pole seotud Venemaa poolse survega,” oli president Kaczyński nördinud.
Poola on oma võimu Moskvale varemgi näidanud — näiteks Varssavi pani veto 2006. aastal allkirjastatud Venemaa ja Euroopa Liidu vahelisele baaslepingule. Sel moel reageeriti Venemaal kehtestatud Poola liha sisseveokeelule. Detsembris 2007 keeld tühistati, mille järel Varssavi teatas, et on nõus oma lepingule pandud vetost loobuma.
Postitatud: 16 Apr, 2010 11:56
Postitas Mobutu
Äralõigatud puulatvade põhjal on taastatud lennuki trajektoor. Umbes 900m enne lennurada laskus lennuk 2,5m kõrgusele maapinnast ja lõikas ära esimesed puuladvad. Pärast seda hakkas kõrgust võtma ja oleks võib-olla isegi pääsenud, kuid 750 m enne rada jäi ette üks suurem puu, mis lõikas ära tiiva otsa ja kallutas lennuki vasakule. Kokkupõrke tagajärjel hakkas lennuk pöörduma ka horisontaaltelje suhtes ning kokkupõrge maaga toimus juba rattad ülespoole.
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNe ... 1912437762 http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNe ... 5184606402
Postitatud: 17 Apr, 2010 21:26
Postitas mil34
ümbervormistatud versioon juhtunust Smolenskist:
http://smolensk.ws/blog/168.html
Postitatud: 19 Apr, 2010 0:20
Postitas EOD
corvus kirjutas:Medvedev koos Lavroviga oma lennukil, vaatamata "tuhapilvele", Krakovis...
Tuhapilv on reaalsus, seega jutumärkideta. Kas Medvedjevi lennuk lendas allpool lennutasandit FL 180 või olid selle mootorid mingil viisil kaitstud õhus hõljuvate tahkete osakeste eest, on puhttehniline küsimus.
Postitatud: 19 Apr, 2010 9:30
Postitas mulks
corvus kirjutas:Reaalsus on reaalsus sest ta on reaalsus?
Tegelikult on tuhapilv, olgus siis jutumärkideta või jutumärkidega, antud juhul "puhttehniline küsimus".. Elik mul võinuks see sõna olla kasvõi tagurtpidi kirjapildis...
Oluline on vaid fakt, et Medvedev oli Krakovis... Kahe lennukiga. Nagu on ka oluline see, et see oli antud tingimustes oluline signaal.
Mina vaataks seda pigem teistpidi: Kui Medvedev poleks Krakovi läinud, mis signaal see siis oleks olnud?? Ehk tal lihtsalt polnud muud võimalust kui minna. Kui lennikiga poleks saanud minna oleks tulnud minna kasvõi roomates.
Postitatud: 19 Apr, 2010 9:42
Postitas mulks
corvus kirjutas:Teeb see teistpidi vaatamine positiivse signaali olematuks? Vist mitte?
Kas see "positiivne" signaal anti selletõttu, et mitte anda negatiivset signaali või anti "positiivne" signaal selletõttu, et taheti anda positiivset signaali?? Selles on küsimus...
Tõeliselt positiivne siganaal oleks see, kui Venemaa vabandaks Katõni pärast ja avaks arhiivid. Seda aga pole.
Postitatud: 19 Apr, 2010 10:17
Postitas kaur3
В естественной — и с человеческой, и с государственной точек зрения — реакции Москвы на гибель президента Качиньского некоторые наблюдатели увидели надежду не только на поворот к лучшему в российско-польских отношениях, но и на перезагрузку между Россией и ЕС в целом. Однако такой оптимизм выглядит преждевременным.
Политическая Европа — это не географическое понятие, а свод норм и правил, даже если иногда сами члены ЕС тяготятся их исполнением. Настоящая перезагрузка окажется возможной только тогда, когда Россия захочет хотя бы частично принять эти правила. Пока этого не произойдет, любые положительные изменения будут временными и нестабильными.
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsI ... &NodesID=5