5. leht 8-st
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 16:09
Postitas denis23
Aga kui sünnijärgne kodanik, kes on ühe korra kodakondsusest loobunud, soovib seda tagasi saada, ei ole võimalik riigil keelduda - kõikidel sünnijärgsel kodanikel säilib igaveseks õigus EV kodakondsusele, olgu need vahepeal võtavad muu kodakondsus ning loobuvad EV kodakondsusest. Sellest õigusest ei ole võimalik loobuda.
Täpselt sama moodi, on igal teovõimelisel täiskasvanul kodanikul õigus valida. Sa võid valimistele mitte minna, aga sa ei saa seda õigust tühistada, või sellest õigusest loobuda.
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 16:29
Postitas mangust
Veel üks artikkel teemasse:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=63979209
Kas mitte Ligi ei ütelnud kunagi "Kuidas nad julgevad meid kontrollida".Reformist veel teinegi "tubli" kaitseminister kes kaotas(?) portfelli saladokumentidega.Simmilgi oli mingid soojad suhted sama erakonnaga.
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 17:21
Postitas denis23
Teiselt poolt - ma ei ole eriline eriteenistuse teadjamees, aga kas Teabeamet ei ole sõjaväeluure?
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 17:26
Postitas OnuEnn
sõjaväeluure pani simm kinni, kui jalge all kuumaks hakkas minema.
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 17:33
Postitas Kapten Trumm
Vähene analüüsivõime, Enn.
Simm ei pannud küll midagi.
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 17:38
Postitas rbl
denis23 kirjutas:Teiselt poolt - ma ei ole eriline eriteenistuse teadjamees, aga kas Teabeamet ei ole sõjaväeluure?
Teabeamet-CIA-SVR- välisluureamet
KAPO-FBI-FSB - vastuluureamet
J2-DIA-GRU - sõjaväeluureamet
http://et.wikipedia.org/wiki/Teabeamet
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 18:03
Postitas denis23
Ok. Sain aru. Vägev)
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 19:28
Postitas kangelaspioneer
J2 ei ole siiski luureamet vaid staabijaoskond. Samamoodi nagu nt J4 ei ole logistikakeskus vaid on staabijaoskond. Vastavad jaoskonnad koguvad ning töötlevad informatsiooni ja püstitavad ülesandeid oma töövahenditele- J4 siis Logistikakeskusele ja väeliikide logistikakomponentidele, J2...
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 20:10
Postitas Tapper
Jah kellele see J2 püstitab ülesande? KAPO-le aplaus vene jõustruktuurides.
PS Olen Roosimäe alluvuses olnud ja puhtalt sisetundel lisaks omalt poolt, et tegu pädeva inimesega kaitseküsimustes sh luure.
Pädevam kui mõni tubli eesti mees, kellel siin iga asja kohta ekspertarvamus varnast võtta.
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 20:20
Postitas TTA
J2 püstitab ülesandeid ehk ühele vastavanimelisele allüksusele mis on mehitatud vaid kaadriga?
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 20:34
Postitas rbl
Need igasugu luureasutused tuleks kõik laiali saata, täiesti mõttetud asutused.
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 27 Veebr, 2012 20:57
Postitas OnuEnn
mõned kommentaarid on ka täiesti mõttetud, aga humanitaarkaalutustel me ei kutsu üles nende autoreid likvideerima. sama on luurega, turvakaalutlustel me ei saa midagi laiali saata.
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 28 Veebr, 2012 5:31
Postitas rbl
Ja mis need nn. turvakaalutlused siis oleks, KAPO-s töötavad FSB agendid?
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 28 Veebr, 2012 8:30
Postitas Madis22
rbl kirjutas:Ja mis need nn. turvakaalutlused siis oleks, KAPO-s töötavad FSB agendid?
Just. Täpsemalt - mitte et ma arvaks, et KAPO-s on täna kindlasti just FSB agendid, vaid et on olemas tõenäosus, et seal on või saab olema vaenulikke (või lihtsalt riigi käekäigu suhtes ükskõikseid ja seega vaenulikele elementidele infot jagavaid) agente. Riigis, kus on suhteliselt lühikese vahega toimunud kaks tundliku info lekitamise skandaali, ei tohiks sellist võimalust eriti naeruvääristada.
Re: Järgmine riigireetur
Postitatud: 28 Veebr, 2012 9:08
Postitas Kapten Trumm
Luurepataljoni ülesanded on kindlaks määratud KV põhimääruse §-s 34, täiesti avalik dokument:
https://www.riigiteataja.ee/akt/116022011014
§ 34. Luurepataljoni põhiülesanded
(1) Luurepataljoni põhiülesanded on:
1) kaitseväe juhataja ja Kaitseväe Peastaabi luure- ja infovajaduste täitmise tagamine;
2) väeliikide staapide luure- ja infovajaduste täitmise tagamine oma pädevuse piires; 3) riigi julgeolekuteabe hanke ja analüüsi kavast tulenevate ülesannete täitmine oma pädevuse piires;
4) NATO ja Euroopa Liidu teabenõuete menetlemine;
5) luureinformatsiooni kogumine «Kaitseväe korralduse seaduse» § 37 lõigetes 1 ja 2 sätestatud viisil, info töötlemine ja analüüsimine;
6) luurealase väljaõppe läbiviimine;
7) luureinformatsiooni kogumisviiside arendamine ja tegevuse koordineerimine kaitseväes;
kaitseväe militaargeograafia alaste vajaduste rahuldamine;
9) rahvusvahelises ja riigisiseses luurealases koostöös osalemine oma pädevuse piires;
10) rahvusvaheliste sõjaliste operatsioonide ettevalmistuse planeerimine ja läbiviimine.
[RT I 2010, 60, 417 - jõust. 01.09.2010]
Lisaks määrab veel asja KVKS § 37 lõiked 1 ja 2
https://www.riigiteataja.ee/akt/129122011183
§ 37. Kaitseväe volitused kaitseväeluure teostamisel
(1) Kaitseväel on õigus kaitseväeluure teostamiseks koguda ja töödelda:
1) väljaspool üldkasutatavat Eesti Vabariigi territooriumil asuvat elektroonilise side võrku edastatavaid või levivaid signaale;
2) pilte või kujutisi maa- või merepinna ning väljaspool Eesti Vabariigi territooriumi asuva või loata Eesti Vabariigi territooriumile sisenenud objekti kohta;
3) muudelt teabevaldajatelt avaliku teabe seaduses või riigisaladuse ja salastatud välisteabe seaduses sätestatud alustel saadud juurdepääsupiiranguga või salajast teavet;
4) käesoleva seaduse §-s 39 nimetatud viisil saadud teavet või
5) muul viisil avalikest allikatest saadud teavet.
(2) Kaitseväe volitusi luure teostamisel rahvusvahelise sõjalise operatsiooni käigus välisriigi territooriumil reguleeritakse välislepinguga. Välislepingus reguleerimata juhul on kaitseväel rahvusvahelise sõjalise operatsiooni käigus välisriigi territooriumil õigus koguda andmeid käesoleva paragrahvi lõike 1 punktides 1, 2 ja 5 sätestatud viisil ning isikute küsitlemisega ja varjatud jälgimisega. Teabe kogumisel arvestatakse rahvusvahelise õiguse põhimõtteid ja norme.
Rääkida, et sõjaväeluure puudub, pole vähemalt formaalselt põhjust. Kui palju ja kui hästi, on ise küsimus.
Küll aga puudub ülesannetest selline tore ja äärmiselt vajalik asi nagu operatiivtöö ja vastuluure KV-s.
KVKS räägib ähmaselt midagi ametiabist ja teistest julgeolekuasutustest.
Kapol pole selleks loogiliselt võttes võimalusi, pealegi armees suhtutakse igasugu lipsumeestesse sügava umbusuga.
Seega jääb see tegevus kahtlemata pinnapealseks. Ma väidan, et suvaline tsivilist ei suuda sõjaväelaste hulgas sama edukat töötada kui teine sõjaväelane.
Luurepataljon on keskalluvusega üksus (allub vahetult KV juhatajale).
J2 ise ei annagi mingeid ülesandeid, KJPS on KVJ tööorgan, mis valmistab ette käsulauad, mille annab KVJ annab Luurepataljonile.
Kogu loo juures on aga seaduspärasus, et igasugu skandaalides jääb patuseks ikka "tsiviilkontroll".
Kamina tegelane Simm, kes üritas monopoliseerida infot, jäi ise süüdi spionaazis.
Kapo asjamees, kelle asutus peaks tegema vastuluuret KV-s, jäi hiljuti vahele.
Probleemi tasub siis minuarust otsida mitte kontrollitavas, vaid kontrollijas ja tema motiivides.
Rangelt võttes on sõjaväeluure põhiline eesmärk hoida silma peal vastasel ja saada õigeaegselt teada, millal madinat ette näha on.
Ise küsimus seejuures on, kes ja kui tõhusalt suudab teha vastuluuret KV-s (juhtumite puudus võib nädata nii lojaalsust kui puudulikku vastuluure tööd) ja kui palju ruineeris "sõjaväeluure juhtum" tegelikku vastase järel nuhkimise võimet (eks agentuur on selline õrn, usaldusel püsiv ja isiklike sidemete ja aastatepikkust tööd nõudev teema).