Kasutaja Thor... jäigi argumentide toomisega hätta

Arvatavasti mitte tahtmise, vaid seepärast, et neid eriti ei ole. Ära aja demagoogiat stiilis "ma ei tea, mida sa võrdlesid, mul on ikka õigus", kui sul pole ühtegi tõendit oma väidete kinnitamiseks.
See et mõni arvutihuviline oma autosaidil kirjutas, et on koopia, ei ole veel piisav tõend (teema üldisest netiandmete usaldatavusest).
Mind huvitas see UMZ-412 mahategemise jutt üsna sügavalt ja võtsin kätte, kuna mõlemad on kolakambris olemas - võrdlesin neid tükke omavahel. Seda muidu nimetatakse tehniline analüüs.
BMW- kasutatavaga sarnased on vaid mootori kaldu asetus kapoti all ning mingi osa plokikaane ehitusest, kuid viimane sarnasus on vaid optiline. Mootoris ei ole praktiliselt ühtegi 1:1 sarnast osa (kui meeterkeermega poldid-mutrid välja jätta).
Erinevad on
Mootoriplokk - mossel alumiiniumist, väljakäivate märgade hülssidega, bmw mootoril malmist, pressitud kuivade hülssidega
Plokikaas - mõlemal alumiiniumist, poolsfääriliste põlemiskambritega. Nookurid on mossel terasest, bmw-l alumiiniumist. bmw-l ühekordsed klapivedrud, mossel kahekordsed. Klapid erinevad. Põlemiskambri tööprintsiip erinev - mossel avatud kamber, kumer kolb, õhukeste segukihtide põletamine. bmw-l suletud nn dreieckkugelbrennraum, keerispõletamine, lamedad kolvid.
Väntvõll - mossel sepistatud teras, bmw-l valumalmist
Õlipump - bmwl käitatakse ketiga väntvõlli otsast, sisehammastega rootor/rataspump, mosse käitatakse abivõllilt (mis käitatakse hammasratasülekandega väntvõllilt)
Süütejagaja - mossel asub vasakul mootori küljel, käitatakse abivõllilt, bmw-l plokikaane tagaotsas, käitatakse nukkvõllilt
Nukkvõlli ketipingutus - bmw-l vedru/hüdroamortisatsoon, mossel mehhaaniline reguleeritav (polt ja mutter).
Karterituulutus - bmw-l suletud tüüpi vaakumkarter, mossel avatud tüüpi vaakumita (sisselaskeõhu puhasti asub õlikorgi sees).
Nagu sa näed, on enamik komponente erinevad, sealhulgas ka põhiosad. Mingit 1:1 koopiat nii suure loetelu peale ei saa ju olla?
Mehhaanilisel kulumise üks peamine põhjus on jah tolleaegsete "õlide" kvaliteet. Kui asendada tihendid korralikult pidavate lääne omadega, siis on mootori ressurss umbes võrreldav muude sama ajastu nn rahvaautode mootoritega (Opel, Ford, VW jne).
Mis puudutab thori jutt mootoratastest, siis mina pole siin küll kuskil maininud, et need omalooming oli. Rääkisin vaid sellest, mida ma tean või mida enam-vähem tean.
Iz-planeta sport on valmistatud analoogselt Ladaga, ametliku litsensi järgi, mingitel esimestel aastatel olid isegi Mikuni originaalkarbussid seal peal.
Muideks WWII üks väljapaistvamaid lennukeid, P-51 Mustang sai siis sisse õige hoo, kui talle hakati panema peale RR Merlini litsensikoopiat. Oma vana mootoriga oli ta vaid hale vari sellest, mida me praegu teame.
Tegelikult tõe kindlaks tegemiseks tuleks teema alguses räägitud BMW 801 mootor, se ASh-82 ja Twin-Wasp lauale laiali võtta ja võrrelda. Seal võib välja tulla umbes samasugune erinevuste rada nagu mu postis ülalpool on. Pealegi polnud tollal BMW 801 mootoril muud silmapaistvat kui nn Kommandogerät, kus mootori töö reguleerimine käis ühe kangiga. Mis puudutab ülelaadimist, kütuse sissepritset vms, siis vastav tehnoloogia oli NL-s olemas juba 1939-1940 ja puudus igasugune vajadus seda sakslastelt 1942 maha teha.