5. leht 28-st
Postitatud: 18 Veebr, 2007 21:16
Postitas Tux
Stirlingi mootor töötab sedasi, et on üks gaas, mida jahutatakse ja kuumutatakse vaheldumisi ja siis selle paisumise ja kokkutõmbumise tulemusena liigub silinder edasi-tagasi. Kuuma tekitatakse siin siis hapniku ja diiselkütuse põletamisega, aga jahutatakse arvatavasti lämmastikuga läbi soojusvahetite. Võiks ju jahutada ka mereveega, aga mida suurem temperatuuride vahe, seda parem kasutegur tuleks. Vedel lämmastik annab peaaegu absoluutse nulli ära, parema enam olla ei saa. Selleks töötavaks gaasiks on ilmselt heelium, mis on õhust ja lämmastikust väiksema tihedusega samal rõhul ja temperatuuril ja seetõttu paisub ta nendest gaasidest paremini ja seeetõttu on hea gaas silindri liigutamiseks.
Postitatud: 18 Veebr, 2007 21:44
Postitas Kruuda
Tänud põhjaliku selgituse eest!
Mõnedes stirling mootorites on heeljumi asemel ka vesinik aga on kergelt taibatav miks Rootslased heeljumi kasutavad.
Kuna see merevette jahutamine nii elementaarsena tundus siis jahutuse peale ei hakanud mõtlemagi. Kui seda joonist vaadata siis on lämmastiku paak tõesti paigutatud samasse kohta suletud süsteemiga heeljumi paagiga. Et siis kõigepealt jahutame lämmastikuga ~ -200 ja siis diisliga ~ 800. Selline jahutamine siis peaks andma ~20% lisa võimsust?
Kurat! arvutama hakates sain temperatuuriks puhtas hapnikus põletades ~2700 kraadi.
Postitatud: 19 Veebr, 2007 10:47
Postitas hummel
Teisest küljest, kui nüüd hakata järele mõtlema, siis esialgne odavaim ja lihtsaim lahendus võiks olla sonarpoide arendamine.
Sonarpoisid saaks ilmsete kahtluste tekkel korral vette loopida suvaliselt laevalt või lennumasinalt. Kusagil kaldal autos, laeval või lennukil on vastu võttev elektroonikakarp. Alveelaevale ulpiv ja kuulav või suisa aktiivsignaale andev sonarpoi iseenesest midagi ei tee, kuid tundmatu allveesõiduki olemasolu on võimalik ära tõestada ja rahvusvahelises plaanis suveräänsuse rikkumisest vajalikku kisa-kära teha. Pärast tuleb need ainult kokku korjata ja hooldada. Seda saab teha ainult laeva või helikopteriga.
Ehk kunagi jõuame ka niikaugele, et saame mingid allveemikrofonid valmis.
Hetkel aga piirdub meie võimekus 100% visuaalvaatlusega. Nagu 70 a tagasigi!
Suvaline allveelaev võib meie vetes ringi sulistada ja kuigi ta võib olla periskoobi või snorkli järgi ammu avastatud, on tal lihtne ühel hetkel toru alla tõmmata ja huvi pakkuvamas suunas rahulikult lesta välgutada. Ja kadunud ta ongi.
Jälgimisopetratsioon võiks iseenesest toimuda selliselt, et esmalt, kui piirivalve või mõni tsiviilisik on midagi kahtlast avastanud, lendab kohale helikopter või lennuk ja viskab vette paar sonarpoid. Samas stardib Tallinnast sõjalaev, mis kohale jõudes on valmis poisid kokku koguma ja vajadusel uusi veeskama. Andmetöötlusseadmestik peaks olema siis dubleeritud nii laeva kui lennumasina pardal, aga miks mitte ka kaldal mõnes liikuvas keskuses.
Postitatud: 19 Veebr, 2007 11:15
Postitas Kruuda
Tundub et ka visuaalse vaatlusega saab mingeid tulemusi.. minu jaoks oli väga üllatav see 677 "vahelejäämine". See vast ei kuulu riigisaladuste valdkonda (ei küsi Eesti kohta vaid üldiselt) mis distantsilt snorkel praegu avastatakse?
Mis puutub 68 aasta taguseid sündmusi siis see on merenduse kuhapealt veel piinlikum kui Eesti riigi kohalt. Mängisime Soomlastele ikka sellist mäkra et lase olla. Keegi võiks detailsamalt avaldada mereväe koostöölepingu soome lahe sulgemise osas. Minu teada oli tehniliselt selleks kõik siis olemas/valmis.
Postitatud: 20 Veebr, 2007 9:58
Postitas paharet
Kruuda kirjutas:Tundub et ka visuaalse vaatlusega saab mingeid tulemusi.. minu jaoks oli väga üllatav see 677 "vahelejäämine". See vast ei kuulu riigisaladuste valdkonda (ei küsi Eesti kohta vaid üldiselt) mis distantsilt snorkel praegu avastatakse?
Mis puutub 68 aasta taguseid sündmusi siis see on merenduse kuhapealt veel piinlikum kui Eesti riigi kohalt. Mängisime Soomlastele ikka sellist mäkra et lase olla. Keegi võiks detailsamalt avaldada mereväe koostöölepingu soome lahe sulgemise osas. Minu teada oli tehniliselt selleks kõik siis olemas/valmis.
Alveelaev liikus pinnal koos uurimislaevaga,piirivalve patrulllennuk patrulli käigus avastas ja pildistas.
"Kogu Vene laevastik"
Postitatud: 26 Veebr, 2008 7:56
Postitas kaur3
Kõik lood on vene keeles.
Kuhu läheb VF laevastik?
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=856132
На Балтийском и Черном морях Россия полностью утратила свое вековое господство. Балтийский и Черноморский флоты сейчас не способны противодействовать даже объединенным морским группировкам соседних стран НАТО, не говоря уже о решении задачи блокады проливных зон. Черноморский флот представляет собой причудливое по составу соединение из единичных экземпляров разнотипных кораблей, немалая часть которых имеет уже просто музейную ценность.
Kes juhatavad laevastikku?
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=856140
Põhjalaevastik
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=856043
Laevad ja allveelaevad
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=856201
Vaikse ookeani laevastik
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=856202
Balti laevastik
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=856203
Musta mere laevastik
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=856204
Kaspia flotill
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=856205
Postitatud: 26 Veebr, 2008 13:06
Postitas donnervetter
Eks ikka sinna kuhu ta kogu aeg läinud on.
Vene laevastik ja tema kasutus
Postitatud: 14 Juul, 2008 15:23
Postitas Lemet
http://rus.postimees.ee/140708/glavnaja ... /37423.php
Eriti tähelepanuväärsed on kohaliku venekeelse seltskonna kommendid sel teemal. Neiu Palo asemel ei julgeks küll kilgata, et ametkonnal selle aasta plaan täidet ja ületatudki.
Kusjuures tegelikult pole vist Venemaal sealkandis mingeid eriõigusi. Vastavalt 1920 aasta Pariisi lepingule võivad kõik lepinguga liitunud riigid seal majandustegevust arendada. Küll aga kohustuvad liitunud riigid igavesest ajast igavesti hoidma selle piirkonna relvavabana, mis tähendab, et jälle taas on tegu Venemaapoolse kõrge kaarega rahvusvaheliste lepingute peale soristamise või vähemasti vägagi selle piiril balanseerimisega
Paistab, et venelastel on plaaniga tõsi taga.
Postitatud: 28 Juul, 2008 21:52
Postitas Lemet
Siis järjekordne Lenta .ru artikkel. Millest järeldub, et taas on võetud ette USA-st ettejõudmine. Kui ameeriklased toodavad hetkel üht tüüpi allveelaevu, siis ehtslaaviliku laia joonega plaanitakse hakata tootma nelja eri tüüpi allveelaeva. Mis nõuab neljakordset projekteerimist, remondibaasi, väljaõpet jne jmt. Mille nahka juba korra vene riik läks.
http://www.lenta.ru/articles/2008/07/28/carrier/
Omaette huvitav on aga see tsitaat artiklist:
Не исключено, что данная кампания связана и с новой Концепцией внешней политики РФ, опубликованной сразу после выступления президента РФ Дмитрия Медведева перед российскими послами 15 июля этого года. В ходе своего выступления глава государства потребовал от дипломатов быть агрессивнее. А проведение агрессивной внешней политики любым государством на современном этапе (как впрочем и всегда) возможно только при наличии у него передовых систем вооружения (в наше время это стратегические ракеты, спутники, бомбардировщики, авианосцы).
Seda hea igatsugu vendadele nina peale visata, kes väidavad, et Venemaalt pole mingit agressiivsust ega ohtu märgata.
Ja veel-loodavatest lennukikandjate grupist kolm jäävad Põhjalaevastiku koosseisu. Millega seoses küsimus-lennukikandjad ja nende kasutamine arktilistes tingimustes? Lennukite start ja maandumine miinuskraadides, jäätumisohus dekile ja tugevas tuules? Minimaalse nähtavusega.
Oskab keegi seda kommenteerida.
Postitatud: 29 Juul, 2008 8:29
Postitas tommy
Oh, plaanide meisterdamises on venelased alati meistrid olnud, palju kõigest selles tegelikkuses realiseerub on teine ooper, mina olen küll pessimist...
Postitatud: 29 Juul, 2008 9:47
Postitas asjaajaja
Venemaa on hakanud päris tõsiselt silma heitma Põhja-Jäämere alustele maavarade (nafta) leiukohtadele. Seepärast tuleb sinna koondada ka paras malakas oma "igipõliste valduste" kaitseks.
Ma ei tea, kas asi ujuvtankideni jõuab, kuid kõik muud militaarsed mängukannid, nende hulgas ka lennukikandjad on võimalike konkurentide (Norra, Soome, Island, Kanada, USA) jaoks ette valmistatavad argumendid. Selline on juba kord venelaste stiil.
Re: Paistab, et venelastel on plaaniga tõsi taga.
Postitatud: 29 Juul, 2008 10:35
Postitas T-62
Lemet kirjutas:
Ja veel-loodavatest lennukikandjate grupist kolm jäävad Põhjalaevastiku koosseisu. Millega seoses küsimus-lennukikandjad ja nende kasutamine arktilistes tingimustes? Lennukite start ja maandumine miinuskraadides, jäätumisohus dekile ja tugevas tuules? Minimaalse nähtavusega.
Oskab keegi seda kommenteerida.
Kui olla täpsed, siis venelane ise ka ei kommenteeri, eriti pärast millegi totaalset p*****e kukkumist. Näiteid lähiminevikust võtta küllaga.
Postitatud: 29 Juul, 2008 14:35
Postitas Lemet
Viimati loetu põhjal oli VF pilootide lennutundide arv ligi 60 tundi aastas. Kui minimaalstaseme säilimiseks loetakse vajalikuks 100-120 tundi. See 60 oli muide antud , kui mälu ei peta, koos sõjaväe-transpordi lennuväe pilootidega, kes lendavad tavapilootidest kordi rohkem, teostades kommertslende. Sellest omakorda võib järeldada, et eksisteerivad ka piloodid, keda viiakse kord aastas lennuki manu ja lubatakse ka pool tundi kabiinis istuda. Sest kui eksisteerivad lendurid, kes lendavad tugevalt üle keskmise, siis peab osa lendama jälle sama palju alla keskmise...
Postitatud: 29 Juul, 2008 16:13
Postitas A4
Plaanidel on tõsi taga... Ma arvan, et me näeme neid lennukikandjate gruppe ja uusi allveelaevu sama palju kui surnud eesli kõrvu. Isegi oma hiilgeaegadel ei suutnud Nõukogude Liit, kes panustas praegusest Venemaast tohutult rohkem raha riigikaitsesse, ehitada enam kui paar lennukikandjat. Nendest on praegu alles üks, mille ülalpidamiseks või remontimiseks (rääkimata moderniseerimisest) pole raha kuskilt võtta. Kustkohast peaksid tulema triljonid rublad uute lennukikandjate ehitamiseks ja uute allveelaevade ehitamiseks?
Olukorras, kus vene maaväed saavad ka järgmisel kümnendil iga-aastaselt juurde vaid ühe pataljoni jagu uusi tanke (30 tanki) ja ühe polgu jagu jalaväe lahingumasinaid (mis maksavad kokku vaid murdosa uue lennukikandja hinnast), on jutud uutest lennukikandjatest täielik sonimine. Või siis saadetakse laevastiku eelisarendamise nimel täielikult laiali kõik teised väeliigid - maavägi, õhuvägi ja strateegilised raketiväed. See venelaste pressiteade kõlab nagu aprillinali.
Postitatud: 29 Juul, 2008 16:25
Postitas krizz
Lõpuks on ikka nii, et...Tahtsime kõige paremat, aga välja tuli nagu ikka...
Las toodavad, las lendavad Kuuba vahet jne. Lõpuks on pill lõhki, nagu CCCP-ilgi.
