Uno Laht: "mina vägivalda ei kasutanud"
Ei räägi üksikjuhtumitest. Räägin nõukogude inimestest, mitte konkreetselt venelastest. Ise kirun 1940-dal toodud kultuuri, kui veduridepoos on vaja paksule hädale minna ja avastan, et euroremonditud kõigi mugavustega WC-s on poti prillaud õliseid kirsajälgi täis trambitud. Muide, saun, mis asus lukkseppade duširuumi kõrval suleti seepärast, et mingid nomaadid leidsid, et seal on hea lava peal sital käia. WC-sse tuli duši alt minna läbi riietusruumi ja see oli nõukogulastele suur vahemaa.
MA EI VALETA PRAEGU.
MA EI VALETA PRAEGU.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
-
- Moderaator
- Postitusi: 1133
- Liitunud: 14 Dets, 2004 13:44
- Kontakt:
Sitast ja asjast
Kui siin juba sita peale jutt läks, meenus mulle üks hiljutine "alternatiivajaloolase" (nagu siin eespool üks tabav termin välja käidi) lugu Päevalehes:
http://www.epl.ee/artikkel_315137.html&P=1 (EPL 10. märts 2006)
Kas läheb nende sitaste kingadega (või korjab veel karjamaalt seljakotigi värskemaid kooke täis?) päälinna tänavaile ja lehetoimetusse ning trambib seal kõik kohad sitaga kokku?
Et kõik ikka näeksid ja haisu tunneksid, tema "kannatustest" osa saaksid. Ja kaagutab kõige ilmale, et näe kus lehmaraisk, sittus karjamaale? (Aga kuhu mujale ta siis pidi sittuma?)
Või pühib viisakas inimene kingad puhtaks ja läheb oma teed edasi? Vaadates hoolsamini jalge ette.
Mida te selle pasa laialimäärimisega saavutada loodate, kulla "alternatiivajaloolased"-ajaloopejoraatorid, "kommariahjuajajad"? Mis kasu sellest on?
Mina soovitaksin käituda põlise maamehe kombel (teil, kes te sitahaisu ei karda) -- koguda see sitt kokku, nii palju kui võimalik, lasta laagerduda või komposteerida ja õigel ajal põllule väetiseks laotada. Siis on sitastki kasu.
Ja ka lehmad ei pahanda... 
http://www.epl.ee/artikkel_315137.html&P=1 (EPL 10. märts 2006)
Jutust paistab, et Eerik peab ka ennast selle viisakama seltskonna hulka kuuluvaks. Minul aga tekkis tema loo peale küsimus, kuidas käitub viisakas inimene, kui ta juhtub lehmasita sisse astuma?EERIK-NIILES KROSS: Iseseisvuse teotajad
KOMMUNISTIDE KURITÖÖD
Selleks et andestada, peab teadma, mille eest ja kellele
Umbes 1986. aastal kõndisin õetütrega Kassaris oma isa suvemaja lähedal kolhoosile Sõprus kuuluval karjamaal. Hiiumaale vanemate juurde sai veneaegses Eestis sõita siis, kui isa ehk N Liidu piiritsoonis asuva elamu valdaja oli teinud pereliikmetele õigeaegselt küllakutse ja OVIR oli andnud küllakutse alusel vastava propuski, (...)
Aga kolhoosi Sõprus karjamaal oli ikkagi ilus kõndida. Ja õetütar hoiatas mind just siis ootamatult elutargalt: “Onu Eerik, ära astu lehma kaka sisse, lehm võib pahandama hakata.” See oli liiga vaimukas, et hakata esile tooma lehmas...a sisse astumisega kaasnevaid muid ebameeldivusi.
Eesti viisakate inimeste suhtumine kommarite ja kollaborantide veneaegsesse tegevusse meenutab mulle tihti õetütre õpetussõnu. Viisakad inimesed jagunevad oma suhtumises nendeks, kes ei taha ennast määrida, ja nendeks, kes ei taha, et lehm pahandaks. Niikaua kui lehmad ajavad oma asja seal, kus on nende koht, jääbki see maitseasjaks. Nüüd on aga lehmad hakanud meile lausa hommikukohvi kõrvale ja vabariigi aastapäeva tähistamise peale laskma. Nii on viisakam seltskond sattunud olukorda, kus puhta jalaga enam astuda ei saagi. Nüüd on lehmad hakanud lausa seletama, et tänu nende õõnestustegevusele seal Sõpruse kolhoosis kadusidki Hiiumaale sõidu propuskid, N Liidu piiritsoonid ja “kalasŠnikovidega” tüübid Heltermaa sadamas.
Kas läheb nende sitaste kingadega (või korjab veel karjamaalt seljakotigi värskemaid kooke täis?) päälinna tänavaile ja lehetoimetusse ning trambib seal kõik kohad sitaga kokku?
Et kõik ikka näeksid ja haisu tunneksid, tema "kannatustest" osa saaksid. Ja kaagutab kõige ilmale, et näe kus lehmaraisk, sittus karjamaale? (Aga kuhu mujale ta siis pidi sittuma?)
Või pühib viisakas inimene kingad puhtaks ja läheb oma teed edasi? Vaadates hoolsamini jalge ette.
Mida te selle pasa laialimäärimisega saavutada loodate, kulla "alternatiivajaloolased"-ajaloopejoraatorid, "kommariahjuajajad"? Mis kasu sellest on?
Mina soovitaksin käituda põlise maamehe kombel (teil, kes te sitahaisu ei karda) -- koguda see sitt kokku, nii palju kui võimalik, lasta laagerduda või komposteerida ja õigel ajal põllule väetiseks laotada. Siis on sitastki kasu.


Ikka ei mõista, kus ja kes on need uusajaloolased, kes palli konkreetselt ühte väravasse taovad .... ?uusmario kirjutas:Esiteks: mulle ei meeldi lausidiootsus, ei kommunismi ega natsismi näol.
(paraku ei meeldi mulle ke uusajaloolaste komme palli ühte väravasse taguda)

Tuletaks meelde, et teemaks siinkohal ikkagi Uno Laht & tema imelised kirjatükid.
Olen vähe suutnud ta vaimuvälgatusi lugeda, aga sellestki on küllalt et aru saada - palli aetakse neis anlt ühes suunas.
Kui ma n'd õieti olen aru saanud, oli tema jaoks I EV poolfašistlik moodustis, mille lõpliku inimvihkamis-sohu vajumise hoidis hellalt ära sm Stalin oma päästearmeega.
Kuidas selgitaksite, foorumlased-antifašistid, 1.EV jätkuvat mahategemist ning kiidulaulu meie 'vabastajaile' lp kirjamehe poolt?
Kas mulle tundub v see ongi nii, et teie sümpaatia kuulub jäägitult Uno L-ile & teistele temataolistele kangelaskirjanikele ning kuidas jääb sel juhul siis palli ühte väravasse tagumisega .... ?

TÕDEONAJATÜTAR
Hr Sollmann kirjutas:
Mure on siis kui ühtesid "alternatiivikuid" üritatakse teistele käskude keeldude abil eelistada või lausa ära kanoniseerida.
Võibolla olen midagi kahe silma vahele jätnud aga tasakaalustatud uurivast ajaloolirjandusest nendel temadel on puudus küll. ( II MS )
Hr Lina või Hr Soldatov näiteks. Aga pole mul nende vastu midagi - ehk küll ühekülsed aga las ajavad oma asja. No ja seltsimees Laht on kõigest sama "buketi" esindaja.Ikka ei mõista, kus ja kes on need uusajaloolased, kes palli konkreetselt ühte väravasse taovad .... ?
Mure on siis kui ühtesid "alternatiivikuid" üritatakse teistele käskude keeldude abil eelistada või lausa ära kanoniseerida.
Võibolla olen midagi kahe silma vahele jätnud aga tasakaalustatud uurivast ajaloolirjandusest nendel temadel on puudus küll. ( II MS )
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
Nooh, minuteada on hr Lina jaoks fašismus sama hull kui ta poolvend kommunismus.Karuke kirjutas: Hr Lina või Hr Soldatov näiteks. Aga pole mul nende vastu midagi - ehk küll ühekülsed aga las ajavad oma asja. No ja seltsimees Laht on kõigest sama "buketi" esindaja.
Lihtsalt et viimase jaoks on turul veel hulgaliselt nišši, paljastabki Jüri L bolševismuse tegemisi-toimetamisi.
Hr Soldatov pajatab aga oma otsestest kogemustest ja vahendab kaasaegsete muljeid sõjapäevilt & pärast seda.
Ulmesse otseselt ei sukeldu, nii nagu seda armastab teha sm Laht

TÕDEONAJATÜTAR
Nõus, käsi sellepeale!Karuke kirjutas:Minu arvates võiks ajalooalasest tõsisest kirjatükist puududa autori isiklik seisukohavõtt - teemal, et mis õige ja mis vale.
Jätaks selle õige lugeja otsustada?

Karuke, pane nüüd käpake oma südame pääle
ja tunnista endale kasvõi üks ainumas kordki,
et 'kangelaskirjanikud' (nt A.Meri) reeglina õigustavad nõuka-süsteemi kuritegusid,
'kirjanikud-fašistid' seevastu aga skste & 'mõrvar-eestlaste' hirmutegusid heaks ei kiida!
Või ei ole mul jälle õigus....?

TÕDEONAJATÜTAR
Hr Sollmann kirjutas:
OK ! nii on.
Pole ma nii leppimatu midagi.
Nõus, käsi sellepeale!
Karuke, pane nüüd käpake oma südame pääle
ja tunnista endale kasvõi üks ainumas kordki,
et 'kangelaskirjanikud' (nt A.Meri) reeglina õigustavad nõuka-süsteemi kuritegusid,
'kirjanikud-fašistid' seevastu aga skste & 'mõrvar-eestlaste' hirmutegusid heaks ei kiida!
Või ei ole mul jälle õigus....?
OK ! nii on.



Pole ma nii leppimatu midagi.
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
-
- Liige
- Postitusi: 1649
- Liitunud: 15 Mär, 2005 10:15
- Kontakt:
Mis puudutab Lahe suguseid kaabakaid ja nende tegusid õigustavaid inimesi siis,nad vist pole veel aru saanud,miks suuremale osale inimkonnast pole nende mõtted peale läinud. Tegemist on seltsimeestega,kes tulevad sinu ukse taha S.....d sinu jalamatile,lasevad uksekella ja küsivad paberit.Ise on seejuures arvamusel,et neid peaks veel peale seda armastama.
Kohe,kui põlisrahvas püüab natukenegi oma ajalugu ja langenute mälestust jäädvustada tekib kohutav kisa ja minnakse Putinile kaebama.Veelgi hullem,kui keegi kusagil haakristi näeb.kui vaatate Narva linna kaarti leiate sealt suurel hulgal väga imelike nimedega tänavaid.Tahaks küsida,et mis seost on näiteks eestlastel sm.Grafovi või sm.Tiimanniga?Kui nüüd keegi prooviks muuta nende tänavate nimesid,mis siis tekiks?
Kohe,kui põlisrahvas püüab natukenegi oma ajalugu ja langenute mälestust jäädvustada tekib kohutav kisa ja minnakse Putinile kaebama.Veelgi hullem,kui keegi kusagil haakristi näeb.kui vaatate Narva linna kaarti leiate sealt suurel hulgal väga imelike nimedega tänavaid.Tahaks küsida,et mis seost on näiteks eestlastel sm.Grafovi või sm.Tiimanniga?Kui nüüd keegi prooviks muuta nende tänavate nimesid,mis siis tekiks?
Just Uno Lahe näol on tegu ehtsa kurjategijaga, kes tunnetades praeguse riigikorra suurt seltsimehelikkust julgeb rahus edasi lõõpida.
Mis puutub, aga alternatiivajaloo käsitlusse, siis ma ei näe selles küll halba, peaks sel juhul mainima, et terve NL okupatsiooni aja vaid sellega tegeletigi.
Hästi kui oleks piirdutud ainult sellega, kuid lisandusid suured võltsimised ja muinasjutt.
See kui nüüd eestlased oma ajalugu taas võivad õigena rääkida, pole minu arvates mingi patt. Inimestel on õigus oma mälestusi talletada, see võinuks olla hoopis laialdasem ja riigi toetusega.
Eks siin tundub see ülekohtune eelkõige neile, kes vanast režiimist pimestatud olid ja kellele sellised mälestused, kus räägitakse ka NL okupatsioonist, on ülekohtused.
Mis puutub, aga sakslaste ja venelaste võrdlemisse, siis seda küll raske teha. Olen sellel teemal paljude vanainimestega, kes tollast aega näinud, vestelnud ja pole veel trehvanud inimest, kes neid ühesugusteks peaks.
Loomulikult olid mõlemad okupandid, aga siin ei saa selle tulemusel kohe võrdusmärki tõmmata. Ja selgelt on näha kuidas suhtus neisse meie rahvas, vaadates tollaste autoriteetide J.Uluotsa ja J.Pitka seisukohti , ning mõlemal pool võidelnude arvulist võrdlust, kusjuures kommunistide poolele vabatahtlikke eestlasi saaks panna väga vähe. Suurem osa kõik relvaähvardusel sinna läbi laagrite ja sunnitöö taritud, kus oli võimalus, kas surra sunnitööl, või rindel. Pealegi koosnes korpus suuresti venelastest, kes isegi eesti keelt ei osanud, rääkimata muust ja venemaa eestlastest, kellel isamaa armastusega küll pistmist pole.
Aga OK, see oleks eraldi teema.
Ja Karuke, sulle pisuke küsimus: Kas N.Trankmann oli kangelane?
Mis puutub, aga alternatiivajaloo käsitlusse, siis ma ei näe selles küll halba, peaks sel juhul mainima, et terve NL okupatsiooni aja vaid sellega tegeletigi.
Hästi kui oleks piirdutud ainult sellega, kuid lisandusid suured võltsimised ja muinasjutt.
See kui nüüd eestlased oma ajalugu taas võivad õigena rääkida, pole minu arvates mingi patt. Inimestel on õigus oma mälestusi talletada, see võinuks olla hoopis laialdasem ja riigi toetusega.
Eks siin tundub see ülekohtune eelkõige neile, kes vanast režiimist pimestatud olid ja kellele sellised mälestused, kus räägitakse ka NL okupatsioonist, on ülekohtused.
Mis puutub, aga sakslaste ja venelaste võrdlemisse, siis seda küll raske teha. Olen sellel teemal paljude vanainimestega, kes tollast aega näinud, vestelnud ja pole veel trehvanud inimest, kes neid ühesugusteks peaks.
Loomulikult olid mõlemad okupandid, aga siin ei saa selle tulemusel kohe võrdusmärki tõmmata. Ja selgelt on näha kuidas suhtus neisse meie rahvas, vaadates tollaste autoriteetide J.Uluotsa ja J.Pitka seisukohti , ning mõlemal pool võidelnude arvulist võrdlust, kusjuures kommunistide poolele vabatahtlikke eestlasi saaks panna väga vähe. Suurem osa kõik relvaähvardusel sinna läbi laagrite ja sunnitöö taritud, kus oli võimalus, kas surra sunnitööl, või rindel. Pealegi koosnes korpus suuresti venelastest, kes isegi eesti keelt ei osanud, rääkimata muust ja venemaa eestlastest, kellel isamaa armastusega küll pistmist pole.
Aga OK, see oleks eraldi teema.
Ja Karuke, sulle pisuke küsimus: Kas N.Trankmann oli kangelane?
Loomulikult ei saa võrdusmärki tõmmata, enne II maailmasõda olid sakslased paljudele eestlastele ebasümpaatsed mõisnikud ja orjaaaeg.Mis puutub, aga sakslaste ja venelaste võrdlemisse, siis seda küll raske teha. Olen sellel teemal paljude vanainimestega, kes tollast aega näinud, vestelnud ja pole veel trehvanud inimest, kes neid ühesugusteks peaks.
Loomulikult olid mõlemad okupandid, aga siin ei saa selle tulemusel kohe võrdusmärki tõmmata
Kuid paari aastaga see suhtumine muutus (1939-1941), isegi nii palju, et rahvas võttis Saksa vägesid vastu lilledega, sõdidi sakslastega ühes kaevikus.
Muidugi oli Eesti Saksa ajal okupeeritud, kuid miks eelistas rahvas Saksa okupatsiooni Vene omale


Miks ei tormanud tuhanded vabatahtlikud punaarmeesse 1941a

Miks ei toimunud massilisi ülejooksmisi 1944a

Miks ei põgenetud idasse enne sakslaste tulekut, kuid 1944a enne kommuniste panid tuhanded lääne poole ajama.
Kõik see hilisem jutt, mida paljud räägivad, et kui sakslased oleks võitnud, mis siis oleks eestlastest saanud.
Et oleksime kaotanud oma kultuuri ja küüditatud itta (Generalplan Ost
millele ei ole kinnitust leitud).
Samas, kui võrdluseks võtta N-Liit, rahvusümboolika oli karmilt keelatud, venestamislaineid oli mitu, kukusid läbi vaid tänu Eesti rahva jonnakusele.
Räägitakse, et sakslased lubasid meile rahvusümboolikat ainult sellepärast, et neil sõjas halvasti läks, krt. aga venelane ei lubanud ju isegi siis mitte, kui neil halvasti läks. 1941a oli lipp ja hümn ikkagi keelatud, Eesti sõdurid punaarmees võisid oma sümboolikast und näha ka sel ajal, kui jäme ots oli veel sõjas sakslase käes.
1944a, kui Saksa okupatsioon hakkas läbi saama arvasid siin Eestis enamus, et parem sakslased, kui venelased.
Kõige paremini iseloomustab okupatsiooni kuritegelikust hukkunud inimeste arv.
http://www.just.ee/12722
http://www.just.ee/orb.aw/class=file/ac ... Raamat.pdf
Siin raamatus on ametlikud andmed Eesti kaotuste kohta 1939 - 1941 ja 1941 kuni 1944
Kumb okupatsioon oli siis eestlaste jaoks verisem

Loomulikult oili sakslane okupant, kuid ei saa tõmmata võrdusmärki Nõukogude ja Saksa okupatsiooni vahele, sest Nõukogude oma oli verisem.
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
Vabandan vaid küsin veelkord, see tõesti mind huvitab -- hugo1, karuke, wiking, vdreving -- kui unustada hetkeks mis asustuses teenis Uno Laht, mida te arvate tema raamatutest? Kas olete teda jutustusi või luule lugenud? On need andekad või mitte, teie arust?
Kas võib oletada, et praegused imelikud jutud selle inimese suust on tahtlikult äärmuslikud, selleks et kasvõi endale tähelepanu tõmmata või provotseerida? Ta ei paista nagu rumal inimene, võib-olla tema vanuses on maailmas toimunud muudatused muutsid teda tigedamaks ja õelumaks ja ta ajab oma joont mitte põhimõtede pärast, vaid jonni pärast?
Kas võib oletada, et praegused imelikud jutud selle inimese suust on tahtlikult äärmuslikud, selleks et kasvõi endale tähelepanu tõmmata või provotseerida? Ta ei paista nagu rumal inimene, võib-olla tema vanuses on maailmas toimunud muudatused muutsid teda tigedamaks ja õelumaks ja ta ajab oma joont mitte põhimõtede pärast, vaid jonni pärast?
Mida siis mina arvan sm.Lahe kirjutistest?Lugeda võib,kuid on neid,kes kirjutavad paremini.Ka ajalehte Pravda võib lugeda - see on nii nagu kellelgi tahtmist on.Veel leian,et kogu kodanik Lahe jonn ja trots seisnebki selles,et punane päike koos privileegidega on temasuguste jaoks loojunud.Mida sellised mõtlevad on teada.Laias laastus nii,et tuleks veelkord ajad küll siis tapaks,põletaks ja saadaks kõik viimseni siberisse.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline