Postitatud: 03 Mär, 2008 8:24
Nii et mida üks tõsine kaitseliitlane endale muretsema peaks on: parandatud maastikuläbivusega, kuulikindel, tuhmides värvides kombi, millega kannatab vedada 4-5 mehelist dessanti või pool tonni moona.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
Kaitseliitlased on harjunud igasuguseid "juppe" vahetama - oskavad ka DAFe korras hoida. Minu arust probleem on rohkem selles, et Eestis pole harjutud tegema sõidukitesse roostekaitset. Kui Eestis sõidetakse soolamärjal teel (milliseid Hollandis pole), peaks olema korralik roostekaitse tehtud.Shiim kirjutas:Kaitse Kodu! 8/2007 artiklist "Kaitseliitlase varustusest uuel aastal":
Et piisavalt hästi varustatud Kaitseliidu üksused saaksid olla ka liikumisvõimelised, jõuab suvel Eestisse 100 neljatonnist Hollandi sõjaväes kasutusel olevat DAF-veokit. Kolonel Tamme sõnul on nende sõidukite puhul hinna ja kvaliteedi suhe ülihea. Niisama head peaksid olema ka Kaitseliidus neid autosid hooldama määratud 20 meest, kes uue aasta alguses DAF 4440 tüübikoolitusele kogunevad.
Mõlemad ettepanekud (a & b) on päris head.John kirjutas:Seniks kuni administratiiv ja bürokraatiaprobleeme pole lahendatud tuleb selle vähesega hakkama saada mis meil on. Kuna teenistuses määrati mind sidemasina autojuhiks, siis räägiks paarist teenistuse jooksul tekkinud ideest masinate eluea pikendamisel:
a) hankida lageda taeva alla olevatele masinatele koormakatted. Kuna ma saan aru, et tänu hirmsale bürokraatiatondile pole võimalik tehnikale isegi tavalist varikatust teha, siis annaks koormakate masinale mingigi minimaalse kaitse sademete ja päikesekiirguse eest. Mis puutub selle pealepanekust kinnihoidmisse, siis masinaparkides oleks lihtne koostada nimekiri, kus on ära märgitud numbrimärk, selle masina eest vastutava isiku nimi ja mis allüksusse ta kuulub. Nii et kui mõni perimeetril patrulliv KL, masinapargi tehnik või mõni muu ülemus näeb päeva lõpuks pargis katmata masinat, on kohe lihtne numbrimärgi järgi teha kindlaks selle hooldamise eest vastutav ja teda hooletuse eest peedistada.
b) järgnev ettepanek on veidi spetsiifilisem oma olemuselt: nimelt puudutab see sideaparatuuriga varustatud masinaid, mis reeglina on ka üksuse juhtimisel elutähtsad. Ettepanek oleks varustada sidemasinad bensugenekaga ja kommunikatsioonivahendite jaoks autoakudest eraldi seisvate akudega. Esiteks genekas annaks hea võimaluse välitingimustes laadida sidevahendite energiaallikaid, ilma et peaks selleks tagasi väeossa liikuma ja teiseks leevendaks see tunduvalt autoakudele langevat pinget: nt praegu töötavad nii masinad kui ka juhtkonna kaks Harrist autoakude pealt, mis põhimõtteliselt tähendab, et masina mootor töötab 24/7. See aga omakorda tähendab hüppelist jahutuvedeliku, bensu ja mootoriõli tarbimist, rääkimata mootori liikuvate osade kulumisest (ja sellest tulenevad tõrked, mis sõja korral võivad elu maksa minna kui masin otsustab kontaktis ära kooleda). Geneka puhul oleks ainult bensu ja kerge õlikulu. Kui loetakse raha, siis tuletaks meelde, et võrreldes masina ja sidevarustuse omahinnaga on genekal võileivahind, samas pikendaks see koos lisaakudega tunduvalt masina eluiga ja väheste varuosade nõudlust. Samas lisaakud toimiksid ühtlasi ka varuakudena, mida saaks vajaduse korral ühendada teise vooluringiga. Niivisi väldiks olukordi, kus RÜ pidi pool päeva paigal istuma, kuna autoaku oli tühjaks saanud ja seda pidi RV masinaga laadima.
Muidugi on teisi ideid veel aga need on kaks pealmist ettepanekut. Kui kellelgi on midagi lisada või vastuargumente, siis ootan huviga.
OT mõttes peaks rahuajal kindlasti genekas masinast eemal olema. Kevadtormil aga patustasin vähe OT vastu ja tegin hoopis vastupidi: ma panin geneka tööle kuskil 3m eemal masinast. Selleks kaevasin augu 1,5*1,5*1,5m (piisav, et genekale igast küljest ~20-cm vabaks jätta ja et genekas läheks tervelt auku). Väljakaevatud pinnasest tegin muldavalli augu ümber, et genekat sademete eest kaitsta ja et väheke parem summutusefekt oleks. Sademete eest kaitseks ehitasin genekale varutelkmantlist pibi otsa. Mis puutub selle masina kõrvale ülespanemisse, siis sellel on mitu eelist: esiteks kui tekib kontakt, siis saab geneka kohe kuuti visata ja pikenduskaablit pole ka vaja palju ketrata (kui see eemale teha siis tõenäoliselt peab asja lihtsalt maha jätma, kuna see kaalub ka üksjagu ning reeglina on sul ainult küllalt aega, et camovõrk peale tõmmata ja minema tõmmata). Mis puutub reeturliku mürasse otse sidemasina kõrval, siis kuna tavaliselt pannakse sidemasinad otse ringkaitse keskele, siis polegi mõtet genekat kuhugi kaugemale vedada- kui korralik auk kaevata ja summutamistoru otsa panna, siis kuuleb genekat alles kuskil 20-30m eemal (ja seda ka hästi õrnalt- olen ise proovinud). Kui vastane aga niikaugele jõuab siis on ta juba otsapidi meie ringkaitses...See väike generaator peab olema kaugemal autost - aukus.
Sidekonteiner oleks vaja maha tõsda ja korralikult moondada kui on tööl. Auto sõita vahemalt 200 m kaugusele konteinerist parki ja omakorda moondada.hummel kirjutas:Sidekuudil/-konteineril peavad olema kindlasti oma akud koos akukastiga
Mis puutub NATO pistikutesse siis nentis minu väeosa elektrik ka et kui tal need oleks siis paneks kohe peale. Seniks aga kasutasin mina sellist varianti et võtsin õppustele kaasa akulaadija mis siis võttis genekalt elektrit ja laadis otse autoakudele. Seega ei pidanud masin töötama ning toitis ka Harrised ära. Loomulikult on see hädapärane lahendus aga seniks kuni uut ja paremat pole tuleb ise improviseerida.Mis puutub selle masina kõrvale ülespanemisse, siis sellel on mitu eelist: esiteks kui tekib kontakt, siis saab geneka kohe kuuti visata ja pikenduskaablit pole ka vaja palju ketrata (kui see eemale teha siis tõenäoliselt peab asja kontakti puhul lihtsalt maha jätma, kuna see kaalub ka üksjagu ning reeglina on sul ainult küllalt aega, et camovõrk peale tõmmata ja minema tõmmata). Mis puutub reeturliku mürasse otse sidemasina kõrval, siis kuna tavaliselt pannakse sidemasinad otse ringkaitse keskele, siis polegi mõtet genekat kuhugi kaugemale vedada- kui korralik auk kaevata ja summutamistoru otsa panna, siis kuuleb genekat alles kuskil 20-30m eemal (ja seda ka hästi õrnalt- olen ise proovinud tuulevaiksel ööl). Kui vastane aga niikaugele jõuab siis on ta juba otsapidi meie ringkaitses...
Täpselt nii see on.John kirjutas:seniks kuni uut ja paremat pole tuleb ise improviseerida
Selliste väikeste sõidukitega on lihtsam lahinguväljal ellu jääda kui suurte jurakatega, mis on väga raske moondada. Juba unimogi korraliku moondamisega saa palju vaeva näha suurematest räägimata.kert122 kirjutas:kevadtormil kasutati ka tsiviilsõidukit kaitseliidu ridades
Juba ongi nimekiri tehtud, et teatud luksusmaasturid korjatakse sõja ajal omanikult ära.kert122 kirjutas:selle aasta kevadtormil kasutati ka tsiviilsõidukit kaitseliidu ridades.
sai kõikide ülesannetega ilusti hakkama.
ksp on kinnitatud rauatöökojas tehtud alusele, aega võttis 6h.
auto maskeerimiseks läks aega 30h, ehk 6 mehega 5 tundi.
kui riik näiteks teeks nipi ja säästaks näiteks maasturite ostjaid käibmaksust klausliga et sõjaolukorras võib riik need ära võtta vms.