5. leht 20-st

Postitatud: 04 Juul, 2005 13:21
Postitas kamerade
Oli jah nagu Panther.Aga ie saanud nagu aru,kus see lahing toimus :?:

Postitatud: 04 Juul, 2005 13:43
Postitas -iff-
Vabandan jah - isegi jutus tuli välja et see on panter mark 5 ja linn on Cologne saksamaal - lisan lingi ja seal paistab sama kirik pildil, kes tahab võib ka karnevalist osa võtta :) http://www.germany-travel.org.uk/carnival.htm

Postitatud: 04 Juul, 2005 15:13
Postitas kamerade
Aitäh vastuse eest.





Kamerade.

eau de Cologne

Postitatud: 04 Juul, 2005 17:15
Postitas Charlemagne
Tähenärimine küll, aga Saksamaal ei ole Cologne't vaid on Köln, Austrias pole Vienna't , küll aga Wien. See inglisepära trügib uksest ja aknast sisse, koolilaps ka juba kõneleb Preisi kuningast William Fredericist ja Frankfurti hääldab fränkfööt....kurjam küll!!!

Postitatud: 04 Juul, 2005 18:34
Postitas -iff-
Noh näed jälle targem, ega ise ka ju ei tea kõike - pole see mingi tähenärimine :) Tundus rohkem linnakesena kuskil Prantsuse piiri ääres!

Postitatud: 13 Juul, 2005 13:25
Postitas toomas tyrk
Lihtsalt huvilistele üks Mausi mastaapides venelaste projekt 1940. aastast.

http://www.bronetehnika.narod.ru/heavy_proekt/vl.html

Et teil arvamust ei tekiks, et venelased tanke ehitada ei osanud.
:wink:

Ning eriti väärib tähelepanu see asjaolu, et venelased ei pidanud ühtegi sellist monstrumi valmis ehitama, et aru saada - lahinguväljale see ei sobi :lol:

Postitatud: 19 Aug, 2005 9:08
Postitas fossiil
Tervist!

Ning eriti väärib tähelepanu see asjaolu, et venelased ei pidanud ühtegi sellist monstrumi valmis ehitama, et aru saada - lahinguväljale see ei sobi :lol:[/quote]

Arvan et väide on veidi ekslik - mida muud kui monstrumit kujutas endast siis 5 torniga T-35? Ja aru need venelased kah ei saanud, et puusse panid - vorpisid lausa 51 massinat valmis ja ega nad ei saanud siis ka veel pihta - niisugused projektid nagu KV-220 ja osaliselt ka KV-3 ehitati ju valmis. Ja kui Aadu poleks 41 aastal Joosepile esimest matsu andnud, siis oleks ka KV-5 taoline hiiglane valmis ehitatud - tööde alustamiseks oli käskkirigi alla kirjutatud. Ning kui Soome sõda meelde tuletada, siis seal katsetati ju samuti "kuivamaa ristlejaid" nagu T-100 ja SMK, viimasest aretatigi ju hiljem KV.

Postitatud: 19 Aug, 2005 9:48
Postitas ugandiklubi
Ega siis T-35 polnud ainuke monstrum venelastel , palju arvukam on T-28. Seda toodeti 1933-40.a 504 masinat . See oli tüüpiline tolle ajastu looming ,millel oli kolm torni ja peatornis paiknes 76mm(KT-28 ) ja kahes väikses tornis kuulpildujad . Soomus oli algul kuni 60mm paks, viimasel mudelil ja täiendatud mudelitel kuni 80mm .(soomuse paksust suurentati peale talvesõda ) Ega see masin polnud ka venelaste välja mõeldud vaid maha viksitud inglaste Vikers-Amstrongi 16-tonnise tanki pealt Pilt

Postitatud: 19 Aug, 2005 10:02
Postitas ugandiklubi
Ja mis puutub T-35 siis ka selle tegid ju venelased maha inglaste Vikers " Independent" tanki pealt ( seda masinat tehti vaid 2 tükki ) Ka prantslased ja saklased katsetasid palju tornilisi tanke ju . Oma ajast kohta oli tegemist korraliku tankiga (seda nii kuni 1940 aastani ) Aga lahingus kasutati neid masinad kõige rohkem juunis -juulis 1941 ,ning enamus masinaid kas lagunes (kuna olid saanud täientavat soomust peale ja käiguosa ei pidanud enam vastu ) vöi tegid saksa lennukid neile lõppu peale , otsesse lahingusse jõudsid vaid vähesed Pilt

Postitatud: 19 Aug, 2005 10:06
Postitas ugandiklubi
Sellel pildil on näha T-35 viimased modifikatsioone kus püüti juba soomust asetada ka nurkade alla ( Väikeste tornidena kasutate tanki BT-7 oma Pilt

Postitatud: 19 Aug, 2005 10:18
Postitas hugo1
Mõned T-35 satusid ka Talvesõtta, mina olen aru saanud, et liiga aeglased ja kohmakad. Kas mitte üks neist ei jäänud tervena isegi soomlaste kätte. Venelased üritasid sedavalvata, tule all hoida, kuid sommidel õnnestus see ikkagi sealt ära tuua.

Postitatud: 19 Aug, 2005 10:31
Postitas ugandiklubi
Ei ütleks ,et nad võrreldes teiste sama aegsete masinatega eriti aeglased oleksid olnud ( Oma 45tonni juures max kiirus 30km/H , seda muidugi enne kui suurentati soomuse paksust ,pärastine kaal oli 50tonni ) Seda kas T-35 ka talvesõjas oli ei oska nagu kohe üelda peab natu uurima , aga selle sõja mõjul suurenti soomuse paksust ,kinndlasti kasutati soomlaste vastu T-28 ja ka katse masinat СМК . Pilt

Postitatud: 19 Aug, 2005 10:50
Postitas fossiil
See on nüüd väike eksitus, T-35 Talvesõjast osa ei võtnud, mulje on ilmselt jäänud nendesamade SMK ja T-100 kasutamisest, mida juba korra mainisin. Üks nendest jäi jah tükiks ajaks soome poolele, kuna oli vist miini otsa põrutanud, kuid pärastpoole tõid venelased selle siiski ära.

Aga T-28 ei saa eriliseks monstrumiks pidada - vaatamata hirmsale välimusele - ikkagi kolm torni ju!! - kaalu ja muude näitajate poolest täiesti keskmisel tasemel. Arvata võib, et kui vene pool ei oleks kavandanud hoopis teistsugust sõda, kui tegelikult välja kukkus, siis oleks sakslased T-28-te vastu sõdimiseks kõvasti pingutama pidanud.

Postitatud: 22 Aug, 2005 6:47
Postitas Roco
viimaseid T-35 tesi kasutati vist moskva kaitsel
ja kooku tehti minu teada mite ala 50 vaid 100 ringis
T-35 omas kyllaltgi head ring tule tihedust

Postitatud: 22 Aug, 2005 9:07
Postitas fossiil
Jahah, Moskva kaitsel osales kaks T-35, aga toodetud masinate arvuga panime mõlemad veits puusse: neid tehti kokku 61. Võtsin ja lappasin huvi pärast T-35 kohta käivat kirjandust (seda ikka on ka veidi: 95 a. ilmus T-35 kohta "Bronekollektsija" ja 2000 -dal aastal "Frontovaja Illustratsija") ja üht teist huvitavat leidsin - ringtule tihedus võis teoreetiliselt küll hea olla, aga tulejuhtimisega olid suured probleemid, kuna komandöri ülesanded seda lihtsalt ei võimaldanud. Asi selles, et 36 aastal välja antud dokumentatsioon meeskonnaliikmete kohustuste kohta näeb komandöri ülesannetena ette kõigepealt tulistamist kahuri kõrval asetsevast kuulipildujast, samuti kahuri laadimist radisti abiga ja alles seejärel tankimeeskonnale käskude jagamist. Võimalik et tekstist tuleks kuidagi teisiti aru saada, kuid ülesanded on kirjas just sellises järjekorras.
Ja ega tal ei olnudki suurt midagi kamandada - nähtavus on siiski esmane kriteerium, mis määrab ära komandöri tegevuse efektiivsuse - ümbruse jälgimiseks oli komandöril periskoop ja torni paremas küljes vaateava, hiljem klassikaliseks muutunud komandotornist ei osanud ta undki näha.
Kui lisada veel, et tanki eri osad olid üksteisest eraldatud umbsete vaheseintega, siis jah, ega see käskluste andmine lihtne ei olnud.
Negatiivseid külgi oli sellel monstrumil üldse paljuvõitu - parda kõrgus oli kahe meetri ringis aga tankistideks valiti eelistatavalt kusagil 1,6 meetrise kasvuga mehed, kujutan ette milliseks sebimiseks läks, kui kogu 11 liikmeline meeskond häire korral ühekorraga masinasse tormata üritas :D , ja ega dessantluugi/luukide puudumine kah meeskonna moraalile hästi mõjunud - pihtasaamise korral tuli masinast lahkuda tornide luukide kaudu, kusjuures keskmise torni luugid asusid maapinnast keskeltläbi 3,5 meetri kõrgusel - ja seda oleks tulnud teha vaenlase tule all :!:
Tehnilistest vajakajäämistest ei hakka parem kirjutamagi - kisubki juba tüütavalt pikaks - mainiks vaid T-35 komandöride kaebust, et masin ei suuda ületada 17 kraadi ületavaid tõuse....