Venemaa majandus ja sanktsioonid I

Kõik käimasolevast sõjast
Suletud
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Tegelane5 »

vanahalb kirjutas:
Vankelmootoriga Lada oli 21018 ja selle allika järgi - oma 50 tükki tehti ikka valmis
http://www.veneraud.ee/romula/vaz/vaz-21018vaz21019/

Mina mäletan kuskil 1980-1985 ajast "Tehnika ja Tootmise" numbrit kus sellest kirjutati ja müüdi Eestis ka eraisikule. Vähemalt oli pildil õnnelik pereema, võtmed näpus, kes niisuguse auto just ostuloaga oli soetanud.
Nädala pärast ta ilmselt enam nii õnnelik ei olnud. Vankelmootori on kõik perspektiivituks tunnistanud, Peale Mazda ja neil läheb samuti mootoreid nagu leiba.
Küllap oli väga häppi, mõtle ise paberitega toorikkere mis liigub kodugaraazi omal jõul :lol: Kui kere juba oli koos sildadega, küll kone kusagilt saab. Ohh seda idülli :lol:
Kuigi ma mäletan vanadest Tehnika ja Tootmistest mingit naisterahvast kes esimese satsi 08 võtmed sai. :idea:
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ei varastatud seal samara juures mitte midagi, osteti kõik kenasti sisse - Porschepoisid andsid mootori joonistepaki dollaripaki vastu üle.
loomulikult ei tee ükski autofirma ise karburaatoreid , aga ... ükski vene karburaatoritootja ei suutnudki üldse kunagi normaalset karburaatorit välja töötada.


Kui sa veel teaksid, palju on tehnika etaloniks peetava BMW juures taolisi ostuteenuseid - kaugelt rohkem kui Samara juures.
BMW omalooming on kere, sillad, mootor, jõuülekanne alates kardaanist ning disain ja salong.
Pidurid, sidur, käigukast, kogu mootori elektroonika (vanematel karbuss ja süütesüsteem) ja kindlasti ühte-teist veel on loodud analoogse skeemiga.
Näiteks pidurisüsteeme vist ei teegi enam keegi ise, piduritele spetsialiseerunud firma projekteerib süsteemi ja tarnib komponendid.
Ilmselt saanuks Samara juures samamoodi teha, ainult siis oleks auto märgatavalt kallim ja keskmisele nõuka kodanikule mitte kättesaadava hinnaga enam.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kopeerimisest üks näide, 1962 aastal esmalennu teinud MiG-23 prototüüp ja 1986 esmalennu teinud Eurofighteri prototüüp.
Tõenäoliselt oli kuskil NSVL "numbrilinnas" olemas ajamasin, millega Mikojani tüübid tegid 24-aastase ajahüppe ja varastasid Eurofighteri idee. :lol:
Manused
EF proto.jpg
EF proto.jpg (68.97 KiB) Vaadatud 4901 korda
23 proto.jpg
23 proto.jpg (28.24 KiB) Vaadatud 4901 korda
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

...kuidas need kaks lennukipilti teemaga seostuvad :?:
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas mongol »

Kpt Trumm üritab meeleheitlikult tõestada, et sibulad ei varasta ideid.
professional retard
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Borja kirjutas:...kuidas need kaks lennukipilti teemaga seostuvad :?:
Minu lemmiknäide teooriatele, kuidas nõuka riik ohjeldamatult lääne ideid varastas/varastab. :)
See ideede varastamine ja lääne armust millegi valmis saamine on tükati lausa religioosset laadi ja analoogselt usufanaatikutele ei aita siin ka faktide meenutamine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
x z
Uudistaja
Postitusi: 5
Liitunud: 30 Okt, 2014 16:09
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas x z »

Tere, pidin sellepärast lausa foorumiga liituma :)

Ega vist keegi polegi otseselt väitnud, et venemaal võimakaid lennundusinsenere kunagi olnud pole. Kuigi, nagu keegi kuskil tabavalt mainis, on ameeriklased jõudnud 5. põlvkonna hävitaja juurutada ja ka juba tootmisest maha võtta, venelased pole siiani valmis saanud.

Lisaks on minu meelest vaks vahet, kas BMW (saksa firma) kasutab allhanke korras Boschi (saksa firma) komponente või VAZ (vene firma) kasutab allhanke korras Porsche (vihatud kapitalistlik saksa firma, mille insenerid kuidagi kodumaistega võrdlust välja ei kannata, inseneritööd).

Saksa firmad kusjuures kasutavad sellist tarneahelat, nii uskumatu, kui see ka pole, tootmise optimeerimiseks, ehk selleks, et toodang odavamaks muutuks. Võimekad vene insenerid miskipärast ostsid kpt. Trummi väitel sisse saksa inseneritarkust, mis asja kallimaks (ja halvemaks?) tegi.

Üks väike võrdlus ka (tundub küll umbes täpselt sama tase olema):
http://www.karlovaauto.ee/index.php?leh ... klid&id=26
http://www.volga.ee/modules.php?name=Co ... page&pid=5
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas mx77 »

Kapten Trumm kirjutas:
Kui sa veel teaksid, palju on tehnika etaloniks peetava BMW juures taolisi ostuteenuseid - kaugelt rohkem kui Samara juures.
BMW omalooming on kere, sillad, mootor, jõuülekanne alates kardaanist ning disain ja salong.
Pidurid, sidur, käigukast, kogu mootori elektroonika (vanematel karbuss ja süütesüsteem) ja kindlasti ühte-teist veel on loodud analoogse skeemiga.
Trumm, ega sul ei ole raskusi eristada, mis on auto juures oluline ja mis mitte? :lol:

Ma võin sulle tutvuse korras isegi vihjata, et enamuse autofirmade kabriote kered aitavad projekteerida ja tihti ka toota erifirmad (VW puhul näiteks Karmann). See on ju piisav tõestus, et sisuliselt on Samara ikka vene inseneride toodang :D
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mx, ära nüüd vingerda kõrvale, keskmise BMW juures on sisseostetud tootearendust päris kindlasti rohkem kui Samara juures.
Mis mõistagi ei muuda BMW isenere lolliks või saamatuks. Lihtsalt antud konkurentsiolukorras pole mõtet tegeleda pidurite arendamisega, kui ATE kogemused ja võimalused on suuremad.
Saksa firmad kusjuures kasutavad sellist tarneahelat, nii uskumatu, kui see ka pole, tootmise optimeerimiseks, ehk selleks, et toodang odavamaks muutuks. Võimekad vene insenerid miskipärast ostsid kpt. Trummi väitel sisse saksa inseneritarkust, mis asja kallimaks (ja halvemaks?) tegi.
See "inseneritarkus" tuli 80ndate esimesel poolel sisse osta kõva valuuta eest (piiratud ressurss), omamaine töö võis tollal olla terve suurusjärk odavam. Kui sa võrdled täna poes vene ja nt Ate varuosade hindasid, siis korralik hinnavahe on ka täna. See kõva valuuta oli piisavalt piiratud, et seda näiteks paralleelselt loomisel olnukd Moskvits 2141 jaoks ei jagunud (pidid nt leppima eelmise põlvkonna mootoritega). Vaata ikka asja kontekstis ka.
Üks väike võrdlus ka (tundub küll umbes täpselt sama tase olema):
Hinnavahe oli neil autodel kui mitu korda?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas mx77 »

Sa oled Trumm ikka superdemagoog, vahest on mulje nagu mõne Tallinna LV seltsimehega suhtleks :).

Tagasi tulles siis sellesama BMW ja Samara näite juurde.
BMW on võimeline projekteerima ja tootma kõik komponendid, mis sa siin loetlesid ja mis ta ostab vastavatelt allhankijatelt. Miks taseda ise ei tee, vaid siise ostab on see, et nii on ratsionaalsem ja saab uue auto arendusaega lühendada.
Samara tegemisel osteti sisse praktiliselt auto kõige olulisemate komponentide projekteerimine: mootor, kere ja veermik. Ja seda sellepärast, et vene insenerid poleks sellega hakkama saanud lihtsalt. Nii lihtne see ongi.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Samara tegemisel osteti sisse praktiliselt auto kõige olulisemate komponentide projekteerimine: mootor, kere ja veermik. Ja seda sellepärast, et vene insenerid poleks sellega hakkama saanud lihtsalt. Nii lihtne see ongi.
Hmm, ja 2141 ja Tauriaga said? Või need osteti ka kuskilt sisse?
Tegemist on analoogsete autodega, Samarat eristab neist lihtsalt tiba parem mootor.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
x z
Uudistaja
Postitusi: 5
Liitunud: 30 Okt, 2014 16:09
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas x z »

Kapten Trumm kirjutas:mx, ära nüüd vingerda kõrvale, keskmise BMW juures on sisseostetud tootearendust päris kindlasti rohkem kui Samara juures.
Mis mõistagi ei muuda BMW isenere lolliks või saamatuks. Lihtsalt antud konkurentsiolukorras pole mõtet tegeleda pidurite arendamisega, kui ATE kogemused ja võimalused on suuremad.
Saksa firmad kusjuures kasutavad sellist tarneahelat, nii uskumatu, kui see ka pole, tootmise optimeerimiseks, ehk selleks, et toodang odavamaks muutuks. Võimekad vene insenerid miskipärast ostsid kpt. Trummi väitel sisse saksa inseneritarkust, mis asja kallimaks (ja halvemaks?) tegi.
See "inseneritarkus" tuli 80ndate esimesel poolel sisse osta kõva valuuta eest (piiratud ressurss), omamaine töö võis tollal olla terve suurusjärk odavam. Kui sa võrdled täna poes vene ja nt Ate varuosade hindasid, siis korralik hinnavahe on ka täna. See kõva valuuta oli piisavalt piiratud, et seda näiteks paralleelselt loomisel olnukd Moskvits 2141 jaoks ei jagunud (pidid nt leppima eelmise põlvkonna mootoritega). Vaata ikka asja kontekstis ka.
Üks väike võrdlus ka (tundub küll umbes täpselt sama tase olema):
Hinnavahe oli neil autodel kui mitu korda?
See jääbki mulle arusaamatuks, miks oli vaja kõva raha eest sisse osta inseneritarkust, kui seda omalgi küll ja veel oli?

Hindadest:
GAZ 3105 hind 1992. aastal oli eelpool toodud artikli andmetel 60000-70000 USD.
Mercedes-Benz W140 hind 1992. aastal oli alates 90516 DM (http://www.meinbenz.de/preislisten/w140 ... ste292.htm)
USD/DM kurss oli 1992 aastal 1,56 (http://www.history.ucsb.edu/faculty/mar ... htm#tables)
90516/1,56=58023
60000/58023=1,03
Ehk konkreetne vastus: Volga oli 1,03 korda kallim kui Mercedes-Benz
Mercedes-Benz W140 baasmudel 300SE on küll veidi väiksema ja vahem-soliidse 6-silindrilise mootoriga, mis on siiski võimsam, kui Volga V8, seega loeksin nad võrreldavateks. Dünaamiliste näitajate poolest on minu leitud andmete alusel Mercedes-Benz küll Volgast tuntavalt üle, kiirendus 0-100 km/h vastavalt 8,9 ja 11 sekundit, tippkiirused vastavalt 230 ja 200 km/h.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas mx77 »

Kas sa oled vähe otuke?
2141 tootmiseks osteti sisse Talbot Solara täisdokumentatsioon koos mingi osa tootmisliiniga. Mootor oli valikuliselt kas 2106 või 2140 oma vana käsn. Käigukast oli venelaste oma aretus ja see oli kogu selle komplekti kõige nõrgem lüli. Et Tauria nüüd mingi insnerimõtte tippsaavutus oleks....?
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Et Tauria nüüd mingi insnerimõtte tippsaavutus oleks....?
Tauria ja 2141 on analoogse konstruktsiooniga autod nagu Samara. Analoogsete lahendustega (va mosse pikimootor).
Kui sa väidad, et venelane polnud suuteline projekteerima 80ndatel luukpärakeret või kaheklapilist karburaatormootorit, siis on väide ekslik.
2141 puhul on Talbotist ainult vaevu aimatav väliskuju järgi, kõik muu on re-engineeritud.
Omades sõidukogemust kõigi kolmega, siis tervikkomplektina võtaks sellest valikust 06 mootoriga 2141.
See Porsche väidetav arendustöö lihtsalt ei paista sellest Samarast eriti kuskilt välja.
Näiteks rallisõitjad ei pidanud ka seda eriti õnnestunud autoks ning VFTS tasemele see kunagi ei jõudnud.

Aga tulles tagasi selle Talbot Solara teema juurde, siis oli antud auto üks võimalikke prototüüpe, kuna aga sealt on võetud põhimõõtud ja natuke disaini, siis on sellest alguse saanud järgmine väheväärtuslik linnalegend. Paraku on autode vahel üks oluline konstruktsioonierinevus, Solara on põikimootoriga, 2141 on aga Audile analoogse pikimootoriga. See iseenesest muutab enamiku Solara tehnilisest dokumentatsioonist väärtusetuks (kui seda ka osteti või varastasti). 2141 on tüüpiline vene inseneeria produkt, kus on igalt poolt võetud eeskujuks nende arust parimaid lahendusi, kuid otseselt ei kopeerita kedagi. Taolisi autosid on kogu vene autotööstuse ajalugu täis, kus jupphaaval võeti snitti parimatest välismaa projektidest, kuid otseselt ei kopeeritud kedagi. Muide, Talbot ise olevat tunnistanud 2141 originaalsust, sest konstruktsiooni vahe on üsna suur. 2141 käigukasti, mida võhik mx77 nimetab, on konstrueerinud teenustööna inglise firma Ricardo ja tõesti, see on auto kõige ebaõnnestunum osa :D
Viimati muutis Kapten Trumm, 31 Okt, 2014 13:29, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See jääbki mulle arusaamatuks, miks oli vaja kõva raha eest sisse osta inseneritarkust, kui seda omalgi küll ja veel oli?
Hindadest:
GAZ 3105 hind 1992. aastal oli eelpool toodud artikli andmetel 60000-70000 USD.
Mercedes-Benz W140 hind 1992. aastal oli alates 90516 DM (http://www.meinbenz.de/preislisten/w140 ... ste292.htm)
USD/DM kurss oli 1992 aastal 1,56 (http://www.history.ucsb.edu/faculty/mar ... htm#tables)
90516/1,56=58023
60000/58023=1,03
Ehk konkreetne vastus: Volga oli 1,03 korda kallim kui Mercedes-Benz
Mercedes-Benz W140 baasmudel 300SE on küll veidi väiksema ja vahem-soliidse 6-silindrilise mootoriga, mis on siiski võimsam, kui Volga V8, seega loeksin nad võrreldavateks. Dünaamiliste näitajate poolest on minu leitud andmete alusel Mercedes-Benz küll Volgast tuntavalt üle, kiirendus 0-100 km/h vastavalt 8,9 ja 11 sekundit, tippkiirused vastavalt 230 ja 200 km/h.
Soovitaks kontrollida neid andmeid.
Uue, Gaz-3102 järgse Volga hinnad olid Venemaal umbes Ford Mondeo tasemel. Isegi mitte C-mersu tasemel.
Samara maksis Eestis uuena alates 67 000 krooni ja oli sellega odavaim uus auto, lähim konkurent Skoda Fabia maksis alates 110 000 kroonist, olles umbes poole kallim.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline