Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Apr, 2024 11:39
Minul ei ole neid "oskusi" hiljem vaja läinud igatahes. Ei Nortonit ega neid algelisi tekstitöötluse programme. Olen Windowsiga siiani hakkama saanud ja Linuxist ei tea midagi.
Need vist olid Perkins diislid ja paigaldati neid, veremaalt toodud tehasevalmis komplekte, ka meil krooni ajal ZIL'idele hinnaga ca 20 000eek täiskomplekt.
Ei tasu nüüd segamini ajada EL ja iga liikmesriigi enda seatud piiranguid. BENELUX, Rootsi,Taani, Soome ja vaikselt ka Saksamaa lubavad märksa põnevamaid asju liiklusesse kui Eesti ametnikud oma ääretus valgustatuses heaks kiita võtavad.Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Apr, 2024 9:46EL-is on autorongitamine üldse suhteliselt piiratud, võrreldes nt USA või Austraaliaga.Praeguse seaduse järgi ei tohi haagisega pukseeerida autot mille küljes on veel omakorda haagis.
EL-s ei saa müüa isegi XXL kabiiniga Volvo vedukit, kuna koos tüüpse poolhaagisega on see kriipsuke pikem kui lubatud.
Seetõttu peavad täismehed ära mahtuma umbes meetrilaiusele magamiskohale (XXL on see palju laiem) ja hästi ei kujuta veel ette, mismoodi seal 2 meest elavad.
USA vedukautos on tavaline, et voodi on peaaegu kaheinimese oma ja lisaks mahub selle pikkusesse veel külmkapp, väike kööginurk ja kabiinis saab täies pikkuses püsti kõndida.
Nüüd EL tahab ära keelata veoautojuhtide autos ööbimise nagu kuulda on - ei magata ennast välja. Äkki oleks mõttekam lubada autorong 2 meetrit pikem.
Kui silmas peetakse seda 6x4 "ninaga" Zil (vist numbriga 133), siis see oli ikka Kamazi mootoriga. 1995 suvel sai sellise kraanaga koos töötatud ja igalt poolt uuritud, tagasillad ja jõuagregaat (sh mootori) olid Kamazi omad.
Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Apr, 2024 13:02
Extra davidsonimehele - kuna olen praegu hankimas ühte kolmeteljelist veoautot, mida me soovisime käsikastiga, järgnes sellele automüüjate hädakisa, kuidas täna ostetakse käsikastiga ainult maastikuveokaid, maantee 6x2 pidi kõik automaadiga juba olema. Kuna automaat lisab auto hinnale, siis tõenäoline põhjus on tänapäeva noored juhid ja nende autokooli "ettevalmistus".
Et siis automaatkaste paigaldadatakse autodele selle pärast, et noored juhid ei oska mauaalkastis käike vahetada?Kuna automaat lisab auto hinnale, siis tõenäoline põhjus on tänapäeva noored juhid ja nende autokooli "ettevalmistus".
Kelbas, piirajad on 88 peale sätitud juba aastakümneid, kui diisel meil veel kolm krooni eeku maksis. Pigem on põhjus selles, et piirkiirust 90 km/h ka suvalise rehvivalikuga ei ületatataks. Saksas teeb kaarti kontrolliv tegelane 90 peale juba üpris haput nägu, 92 tähendab töökotta korrigeerimisele saatmist.Säästmisega minnakse isegi nii kaugele, et autode kiirusepiirajad pannakse mitte maksimumi 90kmh peale, vaid näiteks 88kmh peale.
Autorongi pikkuse ja täismassi sidumine ei ole üldse asjakohane. Kui metsakad ja puistematerjalidKapten Trumm kirjutas: ↑24 Apr, 2024 12:14 Suurema pikkuse lubamine toob kohe lauale ka suurema täismassi probleemi. Eestis takistab nt suurema täismassi lubamist veofirmade puudulik sisemine kompass. Kui lubame meie teedele 70 tonnised autorongid, siis hakatakse kindla peale 80 tonniga sõitma. Umbes nagu 55 tonni piiranguga sõidetakse tegelikult 60+ tonniga.
Seda on kõige paremini näha metsaveoautodest (sõidavad Paldiski sadamasse, näen iga päev hulgi), kui neid autosid igapäevaselt politsei peedistas, siis sõideti normaalkaalus (külgtugede vahe kuni 2/3 kõrguseni). Täna panevad praktiliselt kõik autod ääreni täis (loe ülekaalus) ja viimane aasta olen seal veokite kaalumist näinud ainult ühe korra.
USA-s näiteks on veoautojuhil peale koorma pealevõtmist kaalumise kohustus. Teede ääres spets kaalujaamad, kus 12 dollari eest saad oma auto kaaluda ja kui oli vaja sättida, siis 2 dollari eest korduskaaluda. Auto tuleb kaaluda kuni 130 miili jooksul alates laadimiskohast. Vaatasin eile videot, kus rekkajuht USAs võeti teeäärsesse kontrolli ja lajatati edasisõidu keeld (non serviceable vehicle certificate) kahel põhjusel - politsei leidis veokist väikse bensiinikanisti, bensiin polnud õiget tüüpi kanistris ja ühe treileri rehvi juurest kuuldi väikest sisinat (kuigi treileril oli rehvide automaatse rõhu tagamise süsteem). Seisidki teeääres, kanistri järg poodi sõiduks tuli treiler maha jätta ja rehv vahetada (selleks tuli mobiilne töökoda kutsuda, tunde ootamist ja mitmesaja dollari suurune arve).
Kaart ju salvestab seda mida näitab auto mitte GPS. Ja rehvide kulumine auto näitu ei mõjuta, GPS näitu küll. Ja taadeldakse ka "üles " poole. Taatlemine ja piiramine on eri asjad ka, lihtsalt selguse mõttesLemet kirjutas: ↑24 Apr, 2024 12:48Kelbas, piirajad on 88 peale sätitud juba aastakümneid, kui diisel meil veel kolm krooni eeku maksis. Pigem on põhjus selles, et piirkiirust 90 km/h ka suvalise rehvivalikuga ei ületatataks. Saksas teeb kaarti kontrolliv tegelane 90 peale juba üpris haput nägu, 92 tähendab töökotta korrigeerimisele saatmist.Säästmisega minnakse isegi nii kaugele, et autode kiirusepiirajad pannakse mitte maksimumi 90kmh peale, vaid näiteks 88kmh peale.
Lisaks veel et tänapäevane kast vahetab kiiremini käike ka ja mootor hoitakse kogu aeg õiges pöördevahemikus ehk siis kui on vaja kiirendada toimub kõik väga kiirestidavidsoniharald kirjutas: ↑24 Apr, 2024 12:30 Kaasaaegne automaatkast, olgugi et kallim kui manuaalkast, on üle "keskmisest" juhist ja säästab kütust. Sellega korvatakse auto kõrgem hind ja säästetakse raha kütusekulult. Transpordiäris on väga kõva konkurents ja raha seal juba lugeda osatakse. Kui lugeda ei oska, siis võib putka varsti kinni panna. Säästmisega minnakse isegi nii kaugele, et autode kiirusepiirajad pannakse mitte maksimumi 90kmh peale, vaid näiteks 88kmh peale.
Meie lähiriikides on asjad nats teistmoodi ka kui meil, näiteks veokifirma vastutus auto korrasoleku eest. Kui mittekorras veoki tabamisel politsei poolt järgneb veoki omanikule mitme nulliga trahv, siis pole ka motivatsiooni veokeid üle koormata (kuni padjad lõhkevad või raamid katki lähevad) ja neid remontimata jätta. Meil on kogu vastutus ainult autojuhi peal, kes aga remondi rahakotti ei kontrolli ja siis sõidetaksegi pimedaks tehtud pidurivoolikute ja lahtiste raamineetidega, sest pere tahab toitmist. Saadakse trahvi ja sõidetakse edasi.Autorongi pikkuse ja täismassi sidumine ei ole üldse asjakohane. Kui metsakad ja puistematerjalid
välja jätta siis enamus autosid ei sõida suurima lubatud koormaga kaalult. Mahutavus on probleem enamasti.
Ja mingeid USA saateid ümber jutustada pole mõtet. Saaks aru kui näited on meie lähiriikidest.
[Kaasfoorumlane] seda ei tea, aga "automaatkast" annab käsikastiga võrreldes kütuse kokkuhoidu vaid siis, kui tegemist on automatiseeritud mehhaanilise käigukastiga. Hüdromehhaaniline käigukast, mis samuti on veel mõnel pool kasutusel, tagab üsna kindlalt suurema kütusekulu, eriti linnasõidus, sest hüdromehhaanilise kasti võimsuskadu käigukastis on umbes poole suurem. Mõned inimesed ei tea sedagi, et "automaatkaste" on tegelikult 3 eri tüüpi (kolmas on veel variaatorkast).Fuchs kirjutas: ↑24 Apr, 2024 13:29 AGA see kõik kiidulaul kehtib seni kui sõidetakse uue garantiilise autoga. Kui jõuab kätte esimene kastiõlivahetuse aeg (autmaatkasti remontijad soovitavad lausa iga 60 000 km tagant õlivahetust) nullitakse see kütusesääst suures osas ära. Ja kes on kokku puutunud automaatkasti remondiga, siis teab et sellised värkstoad kasseerivad ainuüksi töökoja ukse lahti lukustamise eest sajalise![]()
Hämmastavalt tark inimene ikkagi, isegi kliimaminster ja süvariik kahvatuvad. Kaabudest rääkimata.Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Apr, 2024 13:32Meie lähiriikides on asjad nats teistmoodi ka kui meil, näiteks veokifirma vastutus auto korrasoleku eest. Kui mittekorras veoki tabamisel politsei poolt järgneb veoki omanikule mitme nulliga trahv, siis pole ka motivatsiooni veokeid üle koormata (kuni padjad lõhkevad või raamid katki lähevad) ja neid remontimata jätta. Meil on kogu vastutus ainult autojuhi peal, kes aga remondi rahakotti ei kontrolli ja siis sõidetaksegi pimedaks tehtud pidurivoolikute ja lahtiste raamineetidega, sest pere tahab toitmist. Saadakse trahvi ja sõidetakse edasi.Autorongi pikkuse ja täismassi sidumine ei ole üldse asjakohane. Kui metsakad ja puistematerjalid
välja jätta siis enamus autosid ei sõida suurima lubatud koormaga kaalult. Mahutavus on probleem enamasti.
Ja mingeid USA saateid ümber jutustada pole mõtet. Saaks aru kui näited on meie lähiriikidest.
Et "seal mujal" on kontroll veoautode üle veel rangem ja litakad veel kõvemad kui meil. Võibolla seepärast võib ka seal lubada nt 70 tonnist autorongi, kui on veendumus, et need on üliharva ülekaalus. Meil aga mitte - selles ongi vahe.
Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Apr, 2024 13:35
Davidsoni mees seda ei tea, aga "automaatkast" annab käsikastiga võrreldes kütuse kokkuhoidu vaid siis, kui tegemist on automatiseeritud mehhaanilise käigukastiga. Hüdromehhaaniline käigukast, mis samuti on veel mõnel pool kasutusel, tagab üsna kindlalt suurema kütusekulu, eriti linnasõidus, sest hüdromehhaanilise kasti võimsuskadu käigukastis on umbes poole suurem. Mõned inimesed ei tea sedagi, et "automaatkaste" on tegelikult 3 eri tüüpi (kolmas on veel variaatorkast).![]()
Meil on majapidamises kasutusel veel üks 1989 Scania, käsikastiga ja selle 20a jooksul, mis see meil on olnud, pole käigukast maha käinud kordagi ja hooldustöödest võib nimetada vaid mõnda õlivahetust, täiesti pommikindel tehnika, ütleks. Laias laastus umbes sama teema, mis ka sõiduautodel on - automaatkast, eriti lolli kasutaja käes, suurendab oluliselt üllatusliku remondilitaka võimalust, mis veoautodel on päris mitme nulliga ja mis peale garantiiaega (veoautodel on garantii palju lühem, nt Volvol 2a) nullib efektiivselt kütuse säästu ja küsib veel juurdegi.
Muideks, Juku jooksis tol hallil ajal EK-DOSi või selle derivaatidega, levinuim kodukompuuter ZX-Spectrum TR-DOS-iga. Praegu üldkasutatav MS-DOS hakkas laiemalt levima alles 286 arvutitega. Kes sel ajal erinevate dos-idega kribasid, olid kõvad tegijad, erinevused on päris suured.Tegelane5 kirjutas: ↑24 Apr, 2024 11:34 C-katt on muidugi kasulikum kui DOSi õpe, kuid ma ei kujuta ette kuidas kõva Dosi guru 95ga jänni jäiVõi mida üldse DOSi kasutamise all mõeldi, Norton Commander'it?
Minusilmis DOSi kasutamis oskus põhimõtteliselt on oskus käsurealt või Linuxi terminalis midagi teha- mis on elementaarsed ja siiani vajalikud IT oskused.