405. leht 705-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 11:43
Postitas Kapten Trumm
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12028 ... ruse-jargi
Maanteeameti järgmine eksperiment sai läbi ja mida oligi vaja tõestada, juhid ületavad natuke kiirust
Nagu kuulda oli, siis korraldati neid eksperimente ekstra sellistes kohtades, kus on mingid mõttetud piirangud, mida keegi ei täida.
Kas see, et keskmine juht sõidab maanteel 90 asemel 100-105, on aga piisavalt kaalukas põhjus, et alustada kõikide autode ülespildistamist?
Kohtmõõtmise kaamerate projekt on põhimõtteliselt läbi kukkunud, mingit liikluse "rahustamist" sellega pole kaasnenud. Peale kaamerat vajutatakse topelt. Aga miks mitte panna kohe autole GPS peale ja läbi mingi nutilahenduse läheb trahv su arvelt maha, milleks näha vaeva poolmeetmetega?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 11:48
Postitas Some
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Apr, 2024 11:43
Kohtmõõtmise kaamerate projekt on põhimõtteliselt läbi kukkunud, mingit liikluse "rahustamist" sellega pole kaasnenud. Peale kaamerat vajutatakse topelt. Aga miks mitte panna kohe autole GPS peale ja läbi mingi nutilahenduse läheb trahv su arvelt maha, milleks näha vaeva poolmeetmetega?
Minu arust on see idee juba kabinettidest läbi käinud, ei teagi miks teoks ei saanud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 11:54
Postitas Walter2
Selle võiks serveerida üldise maksuna kõikide juhtimisõigust omavatele riigikassasse, kuna kõik juhid on põhjusel või teisel LS rikkunud ja teevad seda ka tulevikus, ükskõik kui korrektne juht keegi endaarust ka on.
GPS seade autol on jälitustegevus.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 11:55
Postitas olevtoom
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Apr, 2024 11:43
...Aga miks mitte panna kohe autole GPS peale ja läbi mingi nutilahenduse läheb trahv su arvelt maha, milleks näha vaeva poolmeetmetega?
Ei ole hea ilmutada initsiatiivi altpoolt, teevadki ära.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 11:55
Postitas Kapten Trumm
Keskmise kiiruse mõõtmine eeldab KÕIKIDE kaamerast mööduvate autode pildistamist. Öösel siis vist välklambiga. Selleks, et sellist rämedat isikuandmete puutumatuse riivet seadustada, on vajalikud päris suured seadusemuudatused.
Mina küll ei sooviks olukorda, et mind igapäevaselt pildistatakse ja sellele infole pääseb ligi kes iganes - kus sõitsid, mis kell sõitsid ja kellega sõitsid.
Ma ei näe siin suurt erinevust Hiinaga.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 11:58
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: ↑29 Apr, 2024 11:54
Selle võiks serveerida üldise maksuna kõikide juhtimisõigust omavatele riigikassasse, kuna kõik juhid on põhjusel või teisel LS rikkunud ja teevad seda ka tulevikus, ükskõik kui korrektne juht keegi endaarust ka on.
GPS seade autol on jälitustegevus.
Äkki oleks lihtsam see asi lihtsalt rahule jätta, pole eriti veenvat tõestust, et see 100 kmh maanteel kuigivõrd avariide arvu suurendab.
Aga mendiriigi ideed on visa hingega. Igasse suuremasse linna läheb ju 2-3 maanteed, alati võib valida sellise, kus kaameraid pole.
Tasub olla konservatiivne ning mitte asuda remontima töötavat asja, tulemus ei pruugi parem tulla.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 12:05
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Apr, 2024 11:55
Keskmise kiiruse mõõtmine eeldab KÕIKIDE kaamerast mööduvate autode pildistamist. Öösel siis vist välklambiga.
Neid average speed alasid läbitud küll, ükski ei välguta.
Öösel on hästi näha, milline ala reaalselt toimib. Kasutatakse päris võimast IR prožektorit ja pimedas see helendab kerge lillaka tooniga.Kui on näha et asi töötab, on mõistlik gaasijalga taltsutada. Vähemalt Lätis-Leedus on nii, kaugemal pole pimedal ajal nii palju peale sattunud, et statistikat teha.
Ning GPS-i järgi püsikaga 94 kmh sõites pole keegi veel trahviteadet saatnud.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 12:09
Postitas Some
Mul püsikas 96km/h

Nii et tegelikult kiiruskaamerad toimivad päris hästi juba praegu, ilma nendeta vast oleks kiirus suuremgi. Väga hästi maas istuva sportauto pepu all ju.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 12:16
Postitas Kilo Tango
Some kirjutas: ↑29 Apr, 2024 12:09
Mul püsikas 96km/h

Nii et tegelikult kiiruskaamerad toimivad päris hästi juba praegu, ilma nendeta vast oleks kiirus suuremgi. Väga hästi maas istuva sportauto pepu all ju.
Sama siin

Metoodika: Pärast auto vahetust üritan GPS-iga aru saada, kui palju spidokas valetab. Siis rehkendad välja 90kmh ekvivalendi, +4kmh sinna otsa ja selline ongi püsika kiirus.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 12:52
Postitas Kapten Trumm
Manuaalkastiga Peterbilt rekka käiguvahetused, vaatasin kohe kaks korda, kui sujuvalt vanal see käib, allavahetused vahegaasiga. Käigukast paistab olevat 12 käiguline (6+6), kohaltminek 2. käiguga.
https://www.youtube.com/watch?v=qUFYHwKY7AQ
selliseid nn klassikalisi veokeid on täna võimalik uuena ka osta, sh igasugu võimalike käigukastidega (sh manuaaliga)
https://www.peterbilt.com/trucks/on-highway/589
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 13:28
Postitas davidsoniharald
Mul hakkab tekkima tunne, et vanasti oli juhi koolitus nii pikk, sest inimesed olid rumalamad kui praegu ja vajasidki pikemat koolitust.
Mis te arvate?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 13:39
Postitas muhgel
davidsoniharald kirjutas: ↑29 Apr, 2024 13:28
Mul hakkab tekkima tunne, et vanasti oli juhi koolitus nii pikk, sest inimesed olid rumalamad kui praegu ja vajasidki pikemat koolitust.
Mis te arvate?
Järjest rohkem hakkab nii tunduma.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 13:47
Postitas isakene
muhgel kirjutas: ↑29 Apr, 2024 13:39
davidsoniharald kirjutas: ↑29 Apr, 2024 13:28
Mul hakkab tekkima tunne, et vanasti oli juhi koolitus nii pikk, sest inimesed olid rumalamad kui praegu ja vajasidki pikemat koolitust.
Mis te arvate?
Järjest rohkem hakkab nii tunduma.
Mulle õpetati, kuidas klapivahesid, süüdet ja küttesegu reguleerida. Praegusel ajal seda üldjuhul vaja ei lähe. Nu ja siis õpetataksegi selle asemel et akuhapet ja jahutusvedelikku ei tohi juua. Õppeprotsess elik omandatava teadmise maht on oluliselt väiksem juu...

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 15:41
Postitas Turist 47
davidsoniharald kirjutas: ↑29 Apr, 2024 13:28
Mul hakkab tekkima tunne, et vanasti oli juhi koolitus nii pikk, sest inimesed olid rumalamad kui praegu ja vajasidki pikemat koolitust.
Mis te arvate?
Lihtsalt, mina pidin kooli õppesõitu tegema Tallinnas, tihti suht kesklinnas.
Ja kord või 2, käskis juhendaja kino "Kosmos" piirkonnas peatuda ja oodata, et oleks/tekiks tihedam liiklus, et tekiks miski mitme auto korraga-
koos sõitmise situatsioon - koos reastumistega, suuna näitamistega.
Miski krd.i foobia oli sõiduõpetajal rehvide rõhkudega - enne sõidu alustamist pidin jalaga kõik rehvid "üle taguma", visuaalselt kontrollima.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 29 Apr, 2024 21:05
Postitas tuli
Nii ongi. Ajast aega tekib ju "tarku " juurde. Ja vene ajal see õpe ju oli paljudel tasuta, töötunnid ja bürokraatia kai sai kopika. Riik maksis. Aga variatsioonid ju erinevad, praegu võimalus rumalust suuremalt demonstreerida. Inimesed ikka suht samad.
isakene kirjutas: ↑29 Apr, 2024 13:47
muhgel kirjutas: ↑29 Apr, 2024 13:39
davidsoniharald kirjutas: ↑29 Apr, 2024 13:28
Mul hakkab tekkima tunne, et vanasti oli juhi koolitus nii pikk, sest inimesed olid rumalamad kui praegu ja vajasidki pikemat koolitust.
Mis te arvate?
Järjest rohkem hakkab nii tunduma.
Mulle õpetati, kuidas klapivahesid, süüdet ja küttesegu reguleerida. Praegusel ajal seda üldjuhul vaja ei lähe. Nu ja siis õpetataksegi selle asemel et akuhapet ja jahutusvedelikku ei tohi juua. Õppeprotsess elik omandatava teadmise maht on oluliselt väiksem juu...