Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2847
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Tegelane5 kirjutas: 03 Mai, 2024 9:42 ...
Youtube'is ntks komistasin "Airbagi süsteemi ülesehitus ja kontroll"i vmt õppe videole, arvata oli et erilist huvi Ida-euroopa autotaastajate hulgas pälvis osa kus takistitega simuleeriti korras (või olemas :lol: ) olevat airbagi. Õpetus oli küll mõeldud üldehituse õpetamiseks ja vigade välistamiseks ilma kalleid varuosi ostmata. Kuid auto parisnikel on vigade välistamisest vähe teine arusaam.
"Kotitule" petmise teema on juba mitmekümne aasta vanune ja laisemad kodanikud ühendasid takisti kohe Airbag ploki juurde, juhtmete vahele ning ei hakkanud salongi liigselt lahti harutama.

Tolle aja teema oli veel "mittetoimiva lambdasondi imiteerimine patareiga", ülevaatuse läbimiseks või auto müügil.
Üks osav automüüja oli generaatoririhmale Mehukati oranžidest pudelites kena rihmakatte peale meisterdanud, et "mootoriõli mootorit uurivale ostjale näkku ei pritsiks".
5 töötava silinriga 6 silindrilist autot sai ka müüa, sest ega ostjad ei teadnud, et millist häält peab 6 silindriline mootor tegema.
Lekkiva plokikaanemõra puhul täideti jahutussüsteem müügiks mootoriõliga.
Jne.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

OLAVI kirjutas: 03 Mai, 2024 10:08
Tegelane5 kirjutas: 03 Mai, 2024 9:42 ...
Youtube'is ntks komistasin "Airbagi süsteemi ülesehitus ja kontroll"i vmt õppe videole, arvata oli et erilist huvi Ida-euroopa autotaastajate hulgas pälvis osa kus takistitega simuleeriti korras (või olemas :lol: ) olevat airbagi. Õpetus oli küll mõeldud üldehituse õpetamiseks ja vigade välistamiseks ilma kalleid varuosi ostmata. Kuid auto parisnikel on vigade välistamisest vähe teine arusaam.
"Kotitule" petmise teema on juba mitmekümne aasta vanune ja laisemad kodanikud ühendasid takisti kohe Airbag ploki juurde, juhtmete vahele ning ei hakkanud salongi liigselt lahti harutama.
Ja kunagi-millalgi alguses õli rõhk ja laadimine läksid ühe anduri alla (nii oli juba oma kaks-korda-paarkümmend aastakest tagasi juba)... ja edaspidi sokutati ka abs sinna kuskile alla.... (nii oli paarkümmend aastakest tagasi).... Ja ka "kotituli" peideti kusagile või leiutati mingi viite süsteem.... sest juhtmoodulid olid tolle ajastu "rahanduse" seisukohalt ikka ürgkallid... kui keegi sai takistiga hakkama, siis oli ikka kõva võit. Vööpadrun oli juba jorisema panev, mis siis veel roolibagist rääkida, ja alles peale seda tuli hindade järgi juhtmoodul koos programmeerimisega, takistiga pääsemine oli nagu "kingitus"- mõned kopsid-sendid ainult. Asi muutus siis, kui Eestisse hakati Leedust-Poolast-Saksast lammaritest tellimise varuosi tooma, sealhulgas ka airbage, ja sellise bagi (täiesti korras detail) hind oli juba 3-4 korda odavam, siis paljud sellised susserdamised ka lõppesid, polnud enam suurt biiti, sest asi oli ka kella küljes ja teadjamad teadsid takistitest seletada...
Viimati muutis Peeter, 03 Mai, 2024 11:59, muudetud 1 kord kokku.
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Tegelane5 kirjutas: 03 Mai, 2024 9:42
vanahalb kirjutas: 01 Mai, 2024 11:29 Tänapäeval ja kui vähegi mõistliku kiirusega netiühendus saada on võib alati kuskilt youtube sarnasest kohast vaadata et kuidas seda või teist asja täpselt tehaksegi. Ma ise olen ka vaadanud ja piinlik tunnistada , mõnda võtet isegi paljasjalgselt neegrilt õppinud :) Uuematel Audidel keeratakse käsipidur idee järgi arvutist maha, neegril oli täitsa korralik Audi, arvutit ei olnud ja ta las detaili poltidest lahti ning keris akutrelliga. Saksa insenerid päris nii vist pole mõelnud kuid sedamoodi on samuti võimalik.
/---/.
Pole võimatu et akutrelliga käsipiduri maha krudimine on siiski samuti saksa inseneride leiutis, kuid mõeldud "EU välistele kehvasti varustatud töökodadele" vmt. Tehnika küll vähe teine, kuid olen näinud vabriku enda õpetust kuidas põhjusmõtteliselt "katalüsaator tühjaks lüüa" kui masin müüakse EU välisele turule.
Youtube'is ntks komistasin "Airbagi süsteemi ülesehitus ja kontroll"i vmt õppe videole, arvata oli et erilist huvi Ida-euroopa autotaastajate hulgas pälvis osa kus takistitega simuleeriti korras (või olemas :lol: ) olevat airbagi. Õpetus oli küll mõeldud üldehituse õpetamiseks ja vigade välistamiseks ilma kalleid varuosi ostmata. Kuid auto parisnikel on vigade välistamisest vähe teine arusaam.
Täpselt samasugusel arvuti kaudu kontrollitaval ja biiditaval Volvo S80/V70 P3 jne elektrilise seisupiduri süsteemi puhul on klotsivahetusel kohe ilusti juhendis sisekuuskandiga supordi kokku tagasi keeramine, seejärel uute klotside paigaldamine ja seejärel juba uute klotside järgi süsteem ise kalibreerib end õigeks. NB! Ja teeb auto seda sama protseduuri (kalibreerimist) iseseisvalt aegajalt ka sõiduki seistes. Paned auto seisma, ja kui oled teadja, siis kuuled: kõrr-tzzt-(peale)-kõrr-tzzt-(maha) või kõrr-kõrr-tzzt--kõrr-tzzt ja tehtud. Kui oled seda süsteemi remontinud, siis tead neid "käsika" mootori hääli ja mida sellised hääled tegelikult tähendavad. Mina olen, nii elektroonilist poolt, kui ka suporti poolt. Nii ühel autol arvutiga (elektrooniline kala), kui teisel oli vaja ka mehaaniliselt suport maha ja lahti võtta, rem.komplekt panna ja siis uuesti kokku lapata. Ja loomulikult olen oma kahel peres oleval sellisel autol aastate jooksul korduvalt klotse-kettaid jne vahetanud. Ja see kõik eelnev tähendab, et ka olen kogu selle süsteemi omale selgeks teinud- nii elektroonika, kui ka mehaanika. Suportis kolvi sees on keermestatud telg, mida siis elektrimootor pidevalt jälgides kolvi käiguvabadust-ulatust vastavalt kulumisele peale veab, klotse vahetades tuleb lihtslt see väljakerinud osa tagasi algasendisse sisse kerida. Põhimõtteliselt saab seda Volvol ühtemoodi teha nii arvutis käske andes, kui ka manuaalselt supordi pealt sisekuuskandiga.
ahto42
Liige
Postitusi: 749
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

"Mustad Kastid" on tegelikult autodel ammu peal. Kõige kuulsam on neist vast Nissani GT-R R35. Nimelt ei olnud sellel alguses nö Launch Controlli peal, aga kuidagi peiliti see välja, et kui ESP/VDC vms välja lülitada, siis sai launchida. Kasutusjuhendis oli tekst kirjas, et ESP välja lülitamine muul eesmärgil kui mülgast välja saamisele, katkestab koheselt garantii, kuna luuga suur koormus ülekandele ja käigukastile. St et monitooritakse kõiki parameetreid.
Hiljem mudeliuuendusega tekkis Launch ilma ESP'd välja lülitamata.

2019 a Civicul on kasutusjuhendi sissejuhatuses, et auto jälgib/salvestab olulisi parameetreid, et kui tulevikus mingi õnnetuse/garantii vaidlus on siis saavad andmed välja võtta.

Kindlasti on näiteid veel. Lugege oma uuemate autode kasutusjuhendit.

Jälgimine on niikuinii telefonis, või siis kui autol netiühendus, siis ka autot. Sõidad/Auto sõidab mingist asutusest tihti mööda, siis tuleb sulle spämm selle asutuse kohta.
ahto42
Liige
Postitusi: 749
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Some kirjutas: 30 Apr, 2024 13:54 Ei tea kas just siia teemasse aga... Olen insener. Tunnihind kolmekohaline. Aga minu pere ei tea seda. Nende arust olen lihtsalt IT-võlur (olengi). Ventilatsiooniseade läks katki. Tellisime spetsialisti esindajafirmast. Tuli kohale, uuris ja puuris ja leidis, et mootor ei tööta. Diagnoosi hind ca 200 eurikut (väljakutsetasu + töötund).

'Hinnapakkumine tuli kiirelt, mootor ca 600 eurikut pluss töö.

Tundus pisut liiast. Ohkasin ja võtsin autost tööriistad Mis põhjustas perele korraliku šoki, nad pole sellist relvastust elus näinud. Leidsin testriga, et mootor ok, kontrollplokk ok, lühis kaablis. Proovisin guugeldada aga seda kaablit eraldi ei saa... Lõikasin lihtsalt läbi ja tinutasin otse. Toimib. Koos Dr Googlega läks umbes 15 minutit. Naudin feimi mida pere jagab. Aga tegelikult on see minu päevatöö :P
Nagu ema õpetab tütart, et ära võta sellist meest, kes oskab asju parandada, muidu pole su kodus ühtegi uut asja.
Ise närin ka mõnda asja niikaua kuni saab uuesti tööle(saumiksril harjade vahetus) või siis tõesi juba nii moraalselt vana, et juba ise tahaks uut(sama mikser, aga vulkaniseeritud kumm lülitinupupeal lagunes ja muutus mingiks kleepuvaks olluseks .

Ja eks seda"pole ühtegi uut asja" on vahest lõõbitud küll seltskonnas, et kui raske elu on.
Fuchs
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

ahto42 kirjutas: 04 Mai, 2024 13:17
Nagu ema õpetab tütart, et ära võta sellist meest, kes oskab asju parandada, muidu pole su kodus ühtegi uut asja.
Ise närin ka mõnda asja niikaua kuni saab uuesti tööle(saumiksril harjade vahetus) või siis tõesi juba nii moraalselt vana, et juba ise tahaks uut(sama mikser, aga vulkaniseeritud kumm lülitinupupeal lagunes ja muutus mingiks kleepuvaks olluseks .

Ja eks seda"pole ühtegi uut asja" on vahest lõõbitud küll seltskonnas, et kui raske elu on.
Jah, ma olen ikka ka üritanud remontida alati asju (eriti mis puudutab kallimaid seadmeid, viimati kärcheri survepesuri mootoril kondeka vahetus).
Aga selliste saumikseri stiilis odavama kodutehnika remondist olen viimasel ajal ise loobunud samal põhjusel, et naistele paratamatult meeldib vahepeal uusi asju osta. Lisaks on sellised seadmed sageli juba engineeritud nii, et nende remont on igavesti tülikas, ehk siis tuleb hakata juba ise konstruktsiooni muutma vms aretustöö. Asi lõpeb sellega, et saad paar tundi "huvitavat näputööd" ja siis on 10 aastat vana 30 eurine kodumasin jälle töökorras. Natuke nagu oli huvitav ka aga tegelikult on raisatud ajast kahju.
Sama jutt kehtib osaliselt ka autoremondi kohta. Tänapäeva autodel on pahatihti remonditavus kodustes tingimustes ikka sitt. Mul 2014 aasta 5 seeria BMW-l loobus mingi hetk esitulede pesur ära, ilmselt mootor jooksis kokku, mähis läbi vms. ikka juhtub. Aga pesuvedeliku paak koos pumbaga asub sel kuskil kõrvalistuja jalgade juures rattakoopas. Täpselt ei mäleta aga vahetus oli vist mitme tunni töö. Minust ta remontimata jäigi.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2847
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Fuchs kirjutas: 06 Mai, 2024 9:16 ... Mul 2014 aasta 5 seeria BMW-l loobus mingi hetk esitulede pesur ära, ilmselt mootor jooksis kokku, mähis läbi vms. ikka juhtub. ...
Esmapilgul tundub tulepesuri tõrge tühine viga olema, aga kui autol on ksenoontuled, siis tehnilist ülevaatust selline auto ei tohiks läbida ja seega on teeliikluseks kõlbmatu.
Täpselt ei mäleta aga vahetus oli vist mitme tunni töö. Minust ta remontimata jäigi.
Ja siis järgmine või ülejärgmine omanik ei suuda ära imestada, et kuidas ülevaatuseks kõigi pisivigade kõrvaldamise tööhind saab ületada auto ostuhinda.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI kirjutas: 03 Mai, 2024 10:08 5 töötava silinriga 6 silindrilist autot sai ka müüa, sest ega ostjad ei teadnud, et millist häält peab 6 silindriline mootor tegema.
Lekkiva plokikaanemõra puhul täideti jahutussüsteem müügiks mootoriõliga.
Jne.
Ma olen nt BMW 6seid mootoreid omajagu näppinud, gaasi andmisel, kui ühe silindri küünlajuhe on maha võetud, hakkab koheselt puterdama ja tühikäigul lonkab päris tuntavalt.

Aga tavaliselt, autod, millel juba üks silinder ei tööta, nende üldine käestlastus paistab välja ka mujalt, niiet mingeid odavaid rappeid ei maksagi osta.
Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Mai, 2024 10:02, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI kirjutas: 06 Mai, 2024 9:33
Fuchs kirjutas: 06 Mai, 2024 9:16 ... Mul 2014 aasta 5 seeria BMW-l loobus mingi hetk esitulede pesur ära, ilmselt mootor jooksis kokku, mähis läbi vms. ikka juhtub. ...
Esmapilgul tundub tulepesuri tõrge tühine viga olema, aga kui autol on ksenoontuled, siis tehnilist ülevaatust selline auto ei tohiks läbida ja seega on teeliikluseks kõlbmatu.
Tehase poolt ettenähtud tulepesuri või tulekorrektori mittetöötamine tähendab kordusülevaatust ka halogeenlaternatega.
Pesuri puhul on probleemiks pigem need väikeste kojameestega pesurid, millel see kojamees otsad annab. Survepesurid on vähe töökindlamad.

Õnneks pole ülevaatajal enamasti võimekust ja kogemust saamaks aru, mis autol mis olema peab, sestap kui võtta need mittetöötavad pesurid maha ja panna asemele originaalkorgid (nt Volvol on pesuri puhul selline süvendiga tükk, ilma pesurita on sama auk suletud tasapinnalise korgiga), siis 99% ülevaatajatest ei saa midagi aru. Aga see ei kehti ksenoonide puhul.

Kseenoonide korral on tootja paigaldanud harilikult ka teistsuguse valgusjaotusega laternad, niiet Hiina komplekti ostmisest ei piisa. Lisaks eeldab see automaatset kõrguse regulaatorit, mis osadel autodel on päris töö- ja rahamahukas asi (näiteks ksenoontuledega Opel Omegal asuvad vastavad andurid tagasilla juures ja neid näitavad õõtshoobade külge kinnitatud vardad).
Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Mai, 2024 10:00, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ahto42 kirjutas: 04 Mai, 2024 13:17 Nagu ema õpetab tütart, et ära võta sellist meest, kes oskab asju parandada, muidu pole su kodus ühtegi uut asja.
Ise närin ka mõnda asja niikaua kuni saab uuesti tööle(saumiksril harjade vahetus) või siis tõesi juba nii moraalselt vana, et juba ise tahaks uut(sama mikser, aga vulkaniseeritud kumm lülitinupupeal lagunes ja muutus mingiks kleepuvaks olluseks .
Ja eks seda"pole ühtegi uut asja" on vahest lõõbitud küll seltskonnas, et kui raske elu on.
Läksin ükskord poisile lasteaeda järgi ja rühma lapsed hakkasid mulle tooma katkisi elektrilisi mänguasju, määgivast mängulambast puldiautoni, et kas ma parandaks ära. Uurin siis, miks nad arvavad, et ma neid parandan ja mis tuli välja - lastel oli olnud mingi isadepäeva üritus, kus siis lapsed pidid oma isast rääkima. Minu poiss oli seal üritusel kõigile kuulutanud, et minu issi oskab kõike parandada. :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kirs »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Mai, 2024 9:50

või tulekorrektori mittetöötamine tähendab kordusülevaatust ka halogeenlaternatega.
Pole mitte kordagi mu erinevate halogeenlaternatega kärude manuaalset tuletekorrektorit kontrollitud. Ja ei ole ma ühe TÜV punkti külastaja. Kontrollivad esitulede(lähitulede) valgusvihku ja on seda mul nad ise paika keeranud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mina just sain käe valgeks. Autol puuduvad nimelt korrektorite mootorid. Puuduvad seepärast, et autol on DOT (USA) esituled, 12 aastat polnud keegi märganud. Euroopa esitulede korrektori mootorid sinna tulede külge ei sobi ja USA omi kuskilt osta pole. Kaks uut laternat on pea 400 eurot pluss mootorid juurde.

Üks põhjus, miks neid DOT tulesid pole märgatud, on asjaolu, et valgusjaotus on neil samasugune nagu euroopa tuledel, ilmselt mingi unifitseerimise teema, latern sama, aga ühe turul ühe ja teisel teise tähisega. Aga regulaatorite kinnituskohad erinevad, olen kontrollinud. Selleks, et panna sinna saadaolevad regulaatorid, tuleb osta Euroopa tuled.

Ka mul kontrolliti regulaatori toimimist esmakordselt. Kunagi ei tea, millal meteoriit sind tabab. Tegelikult tuleb seda kontrollida ja mittetöötamine on oluline viga ehk kordusülevaatus. Ka näiteks juhi elektriaken peab veatult käia (oluline viga), muud elektriaknad ei pea (väheoluline viga, mis märgitakse ära, aga läbimist ei takista).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kirs »

No kontrolliti sul ju just valede esitulede pärast. Nii see meteoriit tababki.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44192
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei olnud, kontrolliti tulede reguleeringut ja selle käigus tahtis ülevaataja näha ka regulaatori töötamist (et valgusvihk liigub). Tulede vastu huvi ei tunta, kuna selles kontrolli seadmes paistab E laternatega täpselt sama valguslaik (olen ise kontrollinud).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Lähed nüüd siis uusi esitulesid ostma või mis? Said korduva? Või öeldi, et kui nii on, siis nii on ja regulaatorit polegi vaja, piisab kui valgusvihk vastab nõuetele?
Ehk siis: kas halogeeni korral peab olema esituledel regulaator või ei? Me ei räägi millisel kuju, vaid kas peab olema? /Kas lasti läbi?/
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist