416. leht 606-st

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 15:56
Postitas Kapten Trumm
Jah ja mida hakata peale "soomusega" mille läbivus Eesti maastikul on nullilähedane? Samahästi pane betoonpunkrile rattad alla ja ongi olemas...Tankitõketeks idapiirile? Ehk isegi sobiksid....Ma ei väida ,et tent on parem kui soomus ,kuid just see "midagigi" ei pruugi olla parem kui liikumisvõimeline tent.
Jälle üks Unimogiga harjunu...
Mercedes 1017 4x4-st kehvema läbivusega küll olla pole võimalik.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 16:24
Postitas Gideonic
Jah ja mida hakata peale "soomusega" mille läbivus Eesti maastikul on nullilähedane? Samahästi pane betoonpunkrile rattad alla ja ongi olemas...Tankitõketeks idapiirile? Ehk isegi sobiksid....Ma ei väida ,et tent on parem kui soomus ,kuid just see "midagigi" ei pruugi olla parem kui liikumisvõimeline tent.
Peab nõustuma, et osad vastuargumendid on siin tõesti jaubraks läinud. Tõsi, ei ole maailma parima läbivusega ning ka veidikene kõrge raskuskeskmega (eriti arvestades KUI raske see masin soomuse tõttu on). Sellegipoolest ei usu elusees et ta Mercedes 1017'ele näiteks jalgu jääks mudas:

https://www.youtube.com/watch?v=gq4-8yCAGv8

Samas jälle on need konteinerihinnad Pakistani sadamast sama jaburad pastakast välja imetud "õigustused" konteinerivedu küll ikka kordades väiksem kulu kui antud masina Afganistani. Probleem on vägagi aktuaalne ja ei ole pastakast välja imetud:

http://www.defenseindustrydaily.com/mra ... ds-019723/
http://www.defensenews.com/article/2013 ... MRAP-Fleet
The cost of shipping an MRAP back to the US and fixing it up runs the Pentagon about $250,000 to $300,000 per vehicle
Ja oluline osa:
If the roads through Pakistan remain open, the final price tag should be closer to the lower number; if weather or another breakdown in the relationship with Pakistan closes the roads, the cost will go up, according to Pentagon officials.
Seega võisid ettemääramata olud justnimelt tehnika äratoomises sadamani mõjutada hinda $50 000 per masin ja seda USA koguste juures, mis peaks esile tooma teatava mastaabisäästu!

NB! Ei väida, et nende masinate hankimine seetõttu ilmtingimata mõttetu oleks olnud, kuid konteineri hinna järgi lahmimine on võrreldav peldikupoti-argument eeltoodud läbivuse omaga.

Mis puutub soomusesse üldiselt, tuleb nõustuda härra Trummi seisukohaga. Nimelt, kui meil ikka 2022. aastaks mitte mingit soomust peale CV90-e ei tule, oleks vaja siiski langetada mõni neist valikutest ja midagi kuskilt hankida. Vabandavaks asjaoluks saavad olla ainult veel prioriteetsemate asjade hanked. Näiteks õlaltlastavad raketiseadmed (NLAW, Stinger) vähemalt kiirreageerimisüksustele ja elemetaarne arv kaugtulerelvi (sõltumata liikurite hanke tulemusest on meil kindlasti endiselt puudu nii järelveetavaid kui ka miinipildujaid).

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 16:25
Postitas Tulnukas
See Oshkosh M-ATV on 12,5 tonni, võrreldes 6,7 tonnise Mercedes 1017 4x4ga, on selle läbivus kindlasti kehvem.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 17:06
Postitas Gideonic
Tulnukas kirjutas:See Oshkosh M-ATV on 12,5 tonni, võrreldes 6,7 tonnise Mercedes 1017 4x4ga, on selle läbivus kindlasti kehvem.
Räige elukas on ta muidugi küll, kui siin kunagi räägiti hummeri ebasobivusest meie metsateedele oma laiuse tõttu, siis see masin omab kõiki neid samu probleeme ning veel palju muid lisaks:
Pilt

Lisaks sellises kannab see röögatu kast vaid 4-liikmelist pooljagu, mistõttu on vaja ikka päris palju masinaid , et mõistlikku kogust jalaväge kohale vinnata. Päris palju tuleks neid 12-tonniseid sigalaiu jurakaid.

Üldiselt nõustun et ei ole tegu kuigi hea lahendusega meile, kuid samuti nõustun, et me peaks vähemalt tegelema soomuse hankimise probleemiga. Võiks kasvõi uurida kui kosmiline oleks minimaalsete viledega lisa PASI-sid ehitada (nii et võimalikult palju tööd tehakse meil). Loomulikult on tegu aegunud ja keskpärase süsteemiga, kuid kuna see meil juba on kasutusel, oleks selle lahenduse logistiline jalajälg minimaalne võimalikest.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 18:41
Postitas gorilla
Sellise masina kasutus meie teatris oleks pigem erialameeskonna transpordivahendina. Antud hetkel sõidab EKV 81/120mm miinipilduja,
KL 90mm tagasilöögita kahur Unimogi kastis/haakes, Milanid ning tulevased Javelinid, GD 250 peal ringi. Tuletan teile meelde, et
eelnimetatud liikurid on tugevalt mittesoomustatud.. :D Varjatud maskeerimisvõrguga mis EI PEA TIR/NIR vaatlusele vastu. :shock:


Tsiteerides surematut klassikut ehk iseennast " vastase vastu kes armastab pimesi lahmida STV tuld igale poole "
kaugele niiviisi ei põrka.



g.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 19:22
Postitas taara
Pilt

Ega Unimog gabariitidelt oluliselt väiksem ole.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 21:22
Postitas Viiskümmend
Kust see teadmine tuleb, et Horvaatia ja Poola Oskosh M-ATVd nende enda poolt otse Afganistanist toodud on ning miks ei võiks need tasuta saadud sõidukid hoopis kusagilt mujalt, näiteks USAst pärit olla?

Lihtsalt on kuidagi raske uskuda, et USA oma liitlasi sellise "kättesaamatu" varustusega tillitab!?

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 21:52
Postitas Mamba
Mis konteinervedusid puudutab siis üllatus üllatus hinnapakkumine pakistan-uk on tõenäoliselt kallim kui pakistan-eesti.
Uk sadamates on jube kallis sadamamaks ja see lööb hinna üles.
Sõit pole kallis, sadamas olemine on kallis.
Kuidas afgaani valitsus teab kui usa sealt oma relvi välja veab?
Kas afgaanidel on täpsed nimekirjad relvastusest ja tehnikast?
Kas nad kontrollivad nato baasidest sisse välja liikuvate transalennukite sisu?
Igal suvalisel relvakaupmehel kes muridele relvi veab on oma mittemidagi ütlev kaubalaev ja tsiviillennuk millega oma träni vedada.
Suht loogiline et nii on kõige odavam ja riskivabam.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 22:18
Postitas Aixc
Viiskümmend kirjutas:Kust see teadmine tuleb, et Horvaatia ja Poola Oskosh M-ATVd nende enda poolt otse Afganistanist toodud on ning miks ei võiks need tasuta saadud sõidukid hoopis kusagilt mujalt, näiteks USAst pärit olla?

Lihtsalt on kuidagi raske uskuda, et USA oma liitlasi sellise "kättesaamatu" varustusega tillitab!?
See oli hea küsimus, millele kiire googeldamine vastas, et vähemalt MRAP-id tulid Itaaliast. Artikli ilmumise ajal olid M-ATV veel Afganistaanis, kuid küllap käisid needki läbi Livorno remondikeskuse.
http://obris.org/svijet/sad-i-more-suvi ... ap-vozila/
For months now under serious talks about Croatian obtaining sizeable amounts of MRAP vehicles from these American surpluses. From a total of 170 different vehicles mentioned, apparently it came to the 120 vehicles M-ATV, and 50 more heavier MRAP's in combat and medical version - probably type MaxxPro Plus, which is the first half of December 2013 and was completed first training staff Support Command and the Army at the Centre for Training and Logistics Doctrine Pozega. Most of the future Croatian MRAP's allegedly based in Italy (already mentioned repair center in Livorno), while the mentioned part of the M-ATV vehicles that are still in Afghanistan. MRAP's they've browsed Croatian experts apparently have very little mileage - but produce extremely divided opinions about its use value and cost effectiveness of logistics in the ranks of the Armed Forces. Although this entire procurement actively been anticipated during the autumn of 2013, to this day there is no indication that any MRAP vehicles from "Afghan surplus" actually appeared in Croatia.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 22:25
Postitas Smith
https://www.youtube.com/watch?v=2Ko7YdsNIIo

Roheline täitsa sobib neile.
Poleks üldse paha kui mõni meie Malev sellistega
"Orkaanile" tõttaks. 8)

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 22:27
Postitas Lemet
Lihtsalt tähelepanu juhtimiseks-mõnikord tasub pakutud link avada, mitte hakata uduumbe taas konteineritest pajatama- jutt käib nimelt Ro-Ro transpordist, mitte konteinerite veost. Ja sealoleva info kohaselt maksab Kanali äärses Tilburys laeva sõidetud ja Karachis kaile sõidetud auto vedu 595 naela sõiduki kohta.

http://www.car2ship.co.uk/

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 22:32
Postitas HeiniR
Pooldaksin ka kõnealuste masinate Eestisse vedamist,kuid mitmed probleemid olid teada juba mitmed head aastad tagasi kui sai selgemaks vägede väljaviimine A-stanist. Ei saa võrrelda nö strateegiliste ja tavakaupade vedu, Pakistan ja veel ümberkaudsed olla väga huvitatud USA secondhand kraami sinnajätmisest. Kuulda on muuseas,et A-stani secondhand varadest olla pakutud liitlastele,sh Eestile erinevat nodi ja vastavaid nimekirju ei töötatud läbi ainult peastaabi/ToetusV staabi tasemel, vaid osa said ka muu kaader. Jutt jääb tasemele naised saunas rääkisid,kuid ilmselgelt oli tegu soodsate ostudega. Eks teadjamad mehed tea paremini. Samas M-ATV jms lennukitega äravedu olulises mahus tuleks tõesti üpris krõbe. Ja nagu siinses foorumis ka varem sai lahatud, maismaa transport on suuremate koguste puhul üsna peen ettevõtmine...pean silmas ümbritsevat poliitilist keskkonda.

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 22:50
Postitas Mamba
Kuidas juudid oma hummerid sealt ära vedasid?
Lennukite või laevaga?

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 31 Mär, 2015 22:59
Postitas Viiskümmend
Tänud Aixc, meie nn.autoturu asukohaks ei ole mitte Afganistan, vaid hoopis Itaalia!

Äkki saadaks ka kaitseväe eksperdid sinna Livornosse neid tagasitoodud sõidukeid takseerima? Nagu lugeda võib on Horvaatia, Poola, Ungari, Rumeenia ja Poola just neid ex-USA Oskosh M-ATVsid sealt endale võtnud, täielik lollus või mitte?!

Re: Tankid EKV-le?

Postitatud: 01 Apr, 2015 9:00
Postitas Kapten Trumm
Lisaks sellises kannab see röögatu kast vaid 4-liikmelist pooljagu, mistõttu on vaja ikka päris palju masinaid , et mõistlikku kogust jalaväge kohale vinnata. Päris palju tuleks neid 12-tonniseid sigalaiu jurakaid. Üldiselt nõustun et ei ole tegu kuigi hea lahendusega meile, kuid samuti nõustun, et me peaks vähemalt tegelema soomuse hankimise probleemiga. Võiks kasvõi uurida kui kosmiline oleks minimaalsete viledega lisa PASI-sid ehitada (nii et võimalikult palju tööd tehakse meil). Loomulikult on tegu aegunud ja keskpärase süsteemiga, kuid kuna see meil juba on kasutusel, oleks selle lahenduse logistiline jalajälg minimaalne võimalikest.
Meie vajadus oleks masinad, mis mahutavad ühe jao (seljakotid võivad jääda välja).
See tähendab 6x6, suuremad MRAP-e.

Tegelikult pole ka need 20 000sed BTR-id ja MTLB-d kuskile kadunud. Ja M113'd.
Lihtsalt vaja on midagi teravamat välja mõelda kui US Governmenti lepingupartneritest puukfirmadele 500 tuhat USD per masin lauale laduda.
Ja ega see raha alati ka kvaliteeti taga.
Kui vaadata neid sakslaste hooldatud Mersusid 3 a hiljem, siis kehva kvaliteediga türgi rahvusest mehhaanikute tööd paistab kõikjal.
Õlilekked, kütuse lekked, rooste läinud poldipoe hiina tsingitud poldid (mida ükski autotootja ei kasuta), tilkuvad pihustid jne.
Pole midagi nii, et tellid välismaalt võtmed kätte lahenduse ja siin muudkui sõidad ja teed väljaõpet.