421. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Juun, 2024 16:43
Postitas Kapten Trumm
Pilt kus masinad veel koos olid.
Surm kiire ja valutu.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Juun, 2024 18:21
Postitas ahto42
Kui ikka kolm reaalset tonni selle allasõidutõkkesse sajaga kihutab, siis kui paksust ja millisest materjalist see olema peab, et sellisele löögile vastu pidada?
Jah, Tesla deformeerub, aga füüsikaseadused jäävad ju kehtima? Nagu instruktor, kes tankimiinile hüppas.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 18 Juun, 2024 20:09
Postitas Sten1111
Ma kuulsin et kokkupõrge toimus mõnisada meeteit enne sest veokajuht ei saanud vist kohe aru mis toimus ja tõmbas rahulikult tee äärde.
Üks võimalus on et tüüp sõelus põhjagaasiga ja proovis kellestki vasakult mööda sõita

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Juun, 2024 4:02
Postitas paadikapten
Otsides Youtubest fraasiga "trailer underride crash test" võib üht-teist leida. Näiteks selles videos on näha, kui erineva tugevusega võivad olla haagiste allasõidutõkked, kiirus katsetel umbes 53 km/h:

https://youtu.be/XFTy0bCE66A

Ühel haagisel see vidin puruneb, teisel elab matsu üle.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Juun, 2024 8:18
Postitas MeelisV
Aga võrrelda Ameerikat ja Euroopat pole ka päris õige.
Nõuded on erinevad samas jah pildi annab ette mis juhtuda võib.
Seal tehtud katsed kiirusel enamasti 55mph
Mis on kaugel sellest mis oleks selle avarii seaduse järgsed kiirused olnud.
Ja ei teagi kas sellel haagisel oligi see tõke üldse küljes ?

Crash teste uurides siis model x oli ju samas oma klassi kõige turvalisem ja kõrgemalt hinnatud kui konkurendid.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Juun, 2024 8:44
Postitas AMvA
MeelisV kirjutas: 19 Juun, 2024 8:18 Aga võrrelda Ameerikat ja Euroopat pole ka päris õige.
Nõuded on erinevad samas jah pildi annab ette mis juhtuda võib.
Seal tehtud katsed kiirusel enamasti 55mph
Mis on kaugel sellest mis oleks selle avarii seaduse järgsed kiirused olnud.
Ja ei teagi kas sellel haagisel oligi see tõke üldse küljes ?

Crash teste uurides siis model x oli ju samas oma klassi kõige turvalisem ja kõrgemalt hinnatud kui konkurendid.
No kui autost kabrio tegemiseks läheb, siis pole neist crash testidest eriti kasu

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Juun, 2024 8:51
Postitas logistik76
Kui veok sõitis 90 km tunnis siis:
Lubatud kiirusega 110 sisse sõites jääb igasuguse tõkke puhul ellu.
Hea tõkke korral jääb ka 140-ga sisse sõites ellu.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Juun, 2024 10:10
Postitas Kapten Trumm
Eks nende Teslade ja asjadega on ka see värk, et kui võhik roolis, siis kaob kiirusetaju. Olen elu jooksul täheldanud, üllatavalt paljud inimesed ei taba, kui kiiresti auto liigub. Elektriauto on suht müravaba ka, ei mingit üürgavat mootorit.

On väga kerge sattuda olukorda, kus väljapääsu pole või eeldab olukorra positiivne lahendamine keskmisest paremat autojuhtimise oskust, mida enamikul 40-tunnise autokooli lõpetajatel lihtsalt pole. Eriti kui pole süsteemselt õpetatud vaatama auto ninast kaugemale kui järgnev 20 meetrit.

Enda elu ekstreemsusi meenutades, on juhtunud kaks korda, kus möödasõidul läheb auto külglibisemisse. Üks korda talvel ja teine kord suvel. Ei olnud meeldiv kogemus.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Juun, 2024 13:07
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 20 Juun, 2024 10:10 Eks nende Teslade ja asjadega on ka see värk, et kui võhik roolis, siis kaob kiirusetaju.
Olen elu jooksul täheldanud, üllatavalt paljud inimesed ei taba, kui kiiresti auto liigub. ....
Antud õnnetusjuhtumist ajendatuna toimus sots.meedias terav pikk arutelu, kus "noore moodsa auto" omanik tõsimeeli väitles, et "Kui TEMA on tellinud autot ostes oma autole valgustuse paketi, siis tema ei pea teadma (ja ei teagi) kuidas oma autol tulesid üldse lülitada (ja ei lülitagi) ning isegi rehvi tühjenemisel on temal 1 tunni jooksul õigus asendusautole.


Kasutusjuhendeid tasub uurida!

Oma ratsu tundmiseks, teadmaks et Tesla liikumisel kiirusega üle 200km/h lülituvad juhiabid välja:
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... C0A85.html
TESLA AUTPIDUR.png

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Juun, 2024 23:21
Postitas krijgsvolk
OLAVI kirjutas: 20 Juun, 2024 13:07
Kapten Trumm kirjutas: 20 Juun, 2024 10:10 Eks nende Teslade ja asjadega on ka see värk, et kui võhik roolis, siis kaob kiirusetaju.
Olen elu jooksul täheldanud, üllatavalt paljud inimesed ei taba, kui kiiresti auto liigub. ....
Antud õnnetusjuhtumist ajendatuna toimus sots.meedias terav pikk arutelu, kus "noore moodsa auto" omanik tõsimeeli väitles, et "Kui TEMA on tellinud autot ostes oma autole valgustuse paketi, siis tema ei pea teadma (ja ei teagi) kuidas oma autol tulesid üldse lülitada (ja ei lülitagi) ning isegi rehvi tühjenemisel on temal 1 tunni jooksul õigus asendusautole.


Kasutusjuhendeid tasub uurida!

Oma ratsu tundmiseks, teadmaks et Tesla liikumisel kiirusega üle 200km/h lülituvad juhiabid välja:
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... C0A85.html
TESLA AUTPIDUR.png
Et siis ilmsesti Darwini Auhinna nominent tulevikus, sellise suhtumisega "noore moodsa auto" omanik... Meil, seni veel, demokraatlik riik. Ja kes saab lollpead keelata kandideerimast... Peaasi, et süütuid lähedal viibijaid endaga kaasa ei lohista!

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Juun, 2024 23:34
Postitas davidsoniharald
A milleks neil kaasaaegsetel autodel see AUTO asend on tuledelülitil? Ilupärst vä?

Võib terve elu sõita lüliti AUTO asendis ja nii ongi. Ma olen muide nii teinud juba mõnda aega. Tuled süttivad ja kustuvad ise. Ausõna. Isegi ilma juhendit lugemata.

A tahaks ikkagi seda Volvo manuaali lugeda, kus kirjas et ABS lülitub hädapidurdusel välja.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Juun, 2024 0:18
Postitas olevtoom
davidsoniharald kirjutas: 20 Juun, 2024 23:34 ... Võib terve elu sõita lüliti AUTO asendis ja nii ongi. Ma olen muide nii teinud juba mõnda aega. Tuled süttivad ja kustuvad ise. Ausõna. Isegi ilma juhendit lugemata. ...
Millega kaasneb see rõvedus, et töötava mootoriga seisval autol pimedas (ja hämaras) põlevad lähituled. Nii automaatne, nii automaatne on see, et kellelgi ei tule pähe selleks korraks käsitsi pargid põlema panna.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Juun, 2024 6:08
Postitas Marvin
olevtoom kirjutas: 21 Juun, 2024 0:18
davidsoniharald kirjutas: 20 Juun, 2024 23:34 ... Võib terve elu sõita lüliti AUTO asendis ja nii ongi. Ma olen muide nii teinud juba mõnda aega. Tuled süttivad ja kustuvad ise. Ausõna. Isegi ilma juhendit lugemata. ...
Millega kaasneb see rõvedus, et töötava mootoriga seisval autol pimedas (ja hämaras) põlevad lähituled. Nii automaatne, nii automaatne on see, et kellelgi ei tule pähe selleks korraks käsitsi pargid põlema panna.
Kaasneb ka see rõvedus, et hämaras autodel tagatuled ei põle, sest päevasõidutuledega koos neid enamasti ei süüdata.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Juun, 2024 6:17
Postitas maksipoiss
Marvin kirjutas: 21 Juun, 2024 6:08 Kaasneb ka see rõvedus, et hämaras autodel tagatuled ei põle, sest päevasõidutuledega koos neid enamasti ei süüdata.
Millistel autodel see süsteem niimoodi töötab, seda ei saa ju automaatikaks nimetada? Hiluxil valgel ajal sõitma hakates lähevad põlema päevasõidutuled ja hämaras lähi-ja tagatuled

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Juun, 2024 6:24
Postitas Marvin
maksipoiss kirjutas: 21 Juun, 2024 6:17
Marvin kirjutas: 21 Juun, 2024 6:08 Kaasneb ka see rõvedus, et hämaras autodel tagatuled ei põle, sest päevasõidutuledega koos neid enamasti ei süüdata.
Millistel autodel see süsteem niimoodi töötab, seda ei saa ju automaatikaks nimetada? Hiluxil valgel ajal sõitma hakates lähevad põlema päevasõidutuled ja hämaras lähi-ja tagatuled
Selgitan - kui automaatika on sisse lülitatud, siis lähitulede põledes loomulikult põlevad ka tagatuled. Kuniks aga automaatika pole tulesid süüdanud, pole ka tagatulesid. Päevasõidutuledega need ei põle.