5. leht 5-st
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Postitatud: 27 Juul, 2021 8:13
Postitas Kapten Trumm
Lisaks sellele "Kuuli kaile" oli kasutusel ka allveelaevade tankimine suurtest kummist tsisternidest, mis pandi kokkulepitud kohta meres.
Hiljem leidsid need tsisternid "rakendust" värvilise metalli allikana, kuna nende jäikusrõngad olid tehtud vasest. Ju siis pidid pikemalt meres olema.
Ega selles veealuses tankimises midgi sõnulseletamatult pole, tegevust viivad läbi sukeldujad, kes tulevad kaldabaasist või allveelaevalt, kus nad väljuvad torpeedoaparaatide kaudu. Eeldab peenikesi mehi ja kõva pugemist, aga siiski võimalik.
Kes on vaadanud 80ndate nõuka filmi "Vastulöök" (Otvetnii udar), siis seal on näha, kuidas see käib.
Re: Viimsi sõjalaevade tankla, Kuuli kai ja Miiduranna tunne
Postitatud: 27 Juul, 2021 21:44
Postitas sammal.habe
perekondlike sidemete kaudu nõuka-aegse traallaevastikuga seotud olnuna meenub, et nn. "Kuuli Ossi maa" olevat algselt mõeldud Kirovi kolhoosi ookeanipüügilaevade tankimiseks rahu ajal ja sõjalaevade tarbeks sõja ajal.
siiski mäletan juttu et miski torustiku rikke tõttu polevat seal tegelikult kunagi ühtki laeva punkerdatud.
Re: Viimsi sõjalaevade tankla, Kuuli kai ja Miiduranna tunne
Postitatud: 02 Dets, 2022 18:40
Postitas Dr.Sci
sammal.habe kirjutas: ↑27 Juul, 2021 21:44
perekondlike sidemete kaudu nõuka-aegse traallaevastikuga seotud olnuna meenub, et nn. "Kuuli Ossi maa" olevat algselt mõeldud Kirovi kolhoosi ookeanipüügilaevade tankimiseks rahu ajal ja sõjalaevade tarbeks sõja ajal.
siiski mäletan juttu et miski torustiku rikke tõttu polevat seal tegelikult kunagi ühtki laeva punkerdatud.
Leetse LNG kai versioon 0.0
Re: Viimsi sõjalaevade tankla, Kuuli kai ja Miiduranna tunnelid
Postitatud: 24 Dets, 2022 21:35
Postitas VH80
Merre jäetud kummi tsisternidega tankimist prooviti 2MS ajal USA õhujõud.
Proovi projekt teostati Frisco lähedal.
Tulemus: kalamehed leidsid täitevoolikud(tsisternid uputati veealla ja veerõhk pidi kütust lennuki paakidesse suruma) ja rikusid parema bensiiniga paadimootorid(ei tea, kuidas kõrgem oktaaniarv seda teha saaks).
Tuukrid saadeti neid tsisterne ära koristama. Selle käigus läks üks katki ja tuukrilaev pidi pikalt ootama, enne kui merepinnal ujuv bensiin kadunud.
Kuuli muna: eks ta varsti ümber kukub. Kärgkastid katki ja täite materjal jookseb välja.
Re: Amatööri jutt.
Postitatud: 29 Apr, 2025 10:32
Postitas Ross-
Tarmo Männard kirjutas: ↑11 Aug, 2006 12:30
Käisin seal kuulimuna juures sukeldumas.
Sügavus 10 m. Ehitis on nn kärgkasti tüüpi. Veepealne osa betoonist, alumine osa palkidest. Ja ilmselt kividega täidetud.
Põhi on objekti ümber üldse kivine, kuid kuna kaugemal läheb järsult liivaseks, siis on alust arvata, et kivid on sinna toodud.
http://img160.imageshack.us/my.php?imag ... 051sj4.jpg
Viimsi poolt tulevad kaks ca poolemeetrise läbimõõduga toru.
Tankimine toimus ilmselt fotol oleva kai parempoolsel küljel. Seal on vee all igasugu modru. Torujuppe ja kraane ja voolikuid.
Vasakul pool on vee all vaid kivid ja betoonplaadid.
Kas seal ka tõesti allveelaevad käisid, ei oska ei kinnitada, ega ümber lükata.
Hara sadama (6 m)põhi oli kenasti palkidega vooderdatud. Kuulimuna juures polnud põhjas midagi. Aga samas on seal ka sügavust 4 m rohkem.
Tere!
Ega Teil pole tehtud pilte alles? Ja mäletate öelda, umbes kui sügavalt veepinnast algas kärgkasti osa?