430. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Juul, 2024 16:32
Postitas asjaajaja
Vanal hallil ajal, kui sõideti auruautodega pidi sõidu alguses pisut ootama, kuni auru rõhk tõusis vajaliku suuruseni. Meie isad ja isaisad pidid ootama, kuni karburaator jõudis pisut soojeneda, siis sai tooreklapi nupu sisse lükata ja ilma purtsutamata sõitu alustada. Meie ajal peab enne sõidu alustamist kõiksugu idiootlikud ja lihtsalt sõitu segavad juhiabid välja lülitama ja alles siis teele. Ei midagi uut siin päikese all...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Juul, 2024 16:42
Postitas davidsoniharald
Walter2 kirjutas: 07 Juul, 2024 16:28 Mida hekki neist lisatuledest (2, 4 või 6) on vaja autole külge pookida? Kui pime see polaaröö võrreldes eestimaa talveööga siis on et ilma kuidagi ei saa? Kui autoga tehniliselt korras tehasetuledega sõita ei nähta/suudeta pole probleem mitte lisatulede puudumises/väheses valgustustugevuses vaid meditsiiniline. Miks näit. Saksamaal on lisatuled keelatud - et seal pole polaarööd?
Aga oled sa kunagi Lapimaal sõitnud talvel autoga? Soovitan käija ühe tiiru teispool polaarjoont keset talve. Võib silmi avav kogemus olla.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Juul, 2024 16:45
Postitas AMvA
davidsoniharald kirjutas: 07 Juul, 2024 16:42
Walter2 kirjutas: 07 Juul, 2024 16:28 Mida hekki neist lisatuledest (2, 4 või 6) on vaja autole külge pookida? Kui pime see polaaröö võrreldes eestimaa talveööga siis on et ilma kuidagi ei saa? Kui autoga tehniliselt korras tehasetuledega sõita ei nähta/suudeta pole probleem mitte lisatulede puudumises/väheses valgustustugevuses vaid meditsiiniline. Miks näit. Saksamaal on lisatuled keelatud - et seal pole polaarööd?
Aga oled sa kunagi Lapimaal sõitnud talvel autoga? Soovitan käija ühe tiiru teispool polaarjoont keset talve. Võib silmi avav kogemus olla.
Olen käinud Levil jõulude paiku. Sai tavatuledega täitsa hakkama.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Juul, 2024 16:49
Postitas Walter2
davidsoniharald kirjutas: 07 Juul, 2024 16:42
Walter2 kirjutas: 07 Juul, 2024 16:28 Mida hekki neist lisatuledest (2, 4 või 6) on vaja autole külge pookida? Kui pime see polaaröö võrreldes eestimaa talveööga siis on et ilma kuidagi ei saa? Kui autoga tehniliselt korras tehasetuledega sõita ei nähta/suudeta pole probleem mitte lisatulede puudumises/väheses valgustustugevuses vaid meditsiiniline. Miks näit. Saksamaal on lisatuled keelatud - et seal pole polaarööd?
Aga oled sa kunagi Lapimaal sõitnud talvel autoga? Soovitan käija ühe tiiru teispool polaarjoont keset talve. Võib silmi avav kogemus olla.
Rohkem kui korra Rovaniemis ja ümbruses käidud ja sõidetud ka. Pimedus on ikka samasugune kui mujal. Siiani pole lisatulesid vaja olnud. Arvan et ma pole ainus imelik.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Juul, 2024 18:08
Postitas Lemet
Rohkem kui korra Rovaniemis ja ümbruses käidud ja sõidetud ka. Pimedus on ikka samasugune kui mujal. Siiani pole lisatulesid vaja olnud. Arvan et ma pole ainus imelik.
Noh, põhimõtteliselt saab ju ka hoopis ilma tuledeta kah sõita, paljalt valge kepi najal. Kui ma kord politseinikult küsisin, et kas nende bussi ette paigutatud kahest LEDiribast tolku kah on, kostis ametimees, et vaieldamatult ja lisas hea võrdluse- kui ma tavaliste tuledega pimedas näen, et ma sõidan, siis nende lisatuledega ma näen seda ka, kuhu ma sõidan. Peale seda panin endale LAZERite pika riba ette ning pole kordagi kahetsenud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Juul, 2024 18:13
Postitas _dumbuser_
Walter2 kirjutas: 07 Juul, 2024 16:49 Rohkem kui korra Rovaniemis ja ümbruses käidud ja sõidetud ka. Pimedus on ikka samasugune kui mujal. Siiani pole lisatulesid vaja olnud. Arvan et ma pole ainus imelik.
Ma ka aru ei saa mismoodi neile kõiksugu lollakate lambikeste fännidele ei jõua pärale, et kui esiklaas on puhas ning tulede peal ka sitt maha klopitud aga ikka kottigi ei näe siis ehk peaks hakkama mingit silmaviga kahtlustama.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Juul, 2024 18:19
Postitas isakene
Walter2 kirjutas: 07 Juul, 2024 16:28 Kui autoga tehniliselt korras tehasetuledega sõita ei nähta/suudeta pole probleem mitte lisatulede puudumises/väheses valgustustugevuses vaid meditsiiniline. Miks näit. Saksamaal on lisatuled keelatud - et seal pole polaarööd?
Küllap siis on Skandinaavias miski pandeemia käsil ja pealekauba ka terav meedikute puudus, seal iga teine auto lisatuledega...:D Saksas päris palju sõitnuna pean mainima, et sealse liiklustiheduse juures on kaugtuli suht kasutu atribuut. Eriti palju teda sisse lülida ei saa. Aga selle kohta, et lausa keelatud, tahaks küll viidet saada. EU seadused kehtivad isegi seal.
Kui ma kusagil linnas või lähedal elaks, ilmselt ka ei vinniks lisatuledega jännata. Aga seni kuni ma suure osa oma liikumistest pimedas tühje maanteid sõidan, tahan et eest korralikult valge oleks. Ma olen isegi mõningaid autosid näinud, mille lambid halogeenidega korralikku valgust toodavad, aga mul pole siiani õnnestunud ühtki omada. Niipalju, et kunagi tööauto Peugeot Partner oli täitsa arvestatavate laternatega. A las ta siis olla pealegi meditsiiniline, peaasi et valge ja turvaline. :P

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Juul, 2024 19:12
Postitas olevtoom
Ma Väga Väikese Aruga Karuna ei ole 53 sõiduaasta peale veel aru saanud lisatulede vajalikkusest.
(Ega sellest, mis põhjusel peaks polaaröö pimedus olema pimedam Eesti detsembriöö pimedusest.)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Juul, 2024 20:07
Postitas vanahalb
Polaaröö ei olegi pimedam aga pimedat aega on palju. Mingil ajal terve ööpäev ja seal kus selline loodusnähtus esineb ei ole ka liiklus nii tihe kui Berliini ümber. Ja et liiklus on hõre pole teede valgustamisega eriti vaevutud tegelema . Mõned aspektid veel ja see kõik annab tulemuse et Kesk-Euroopa liikluse jaoks projekteeritud autole võiks mõne laterna lisaks panna. Autod tehakse ikka sinna turule kus kõige rohkem ostjaid on. Kui konkreetselt Soomest rääkida on veel hulk suvilaomanikke kelle onn on "kohe siinsamas, 500 km kirdesse" ja seal käiakse nädalavahetusel saunas.

Üldplaanis on see samast vallast vaidlus et kas aastaringselt on mõtet sõita Kesk-Euroopa lamellidega või võiks rehve vastavalt hooajale vahetada. Täitsa vabalt võib sõita nii lamellidega kui "Saksamaa gabariidituledega" ja sõidetaksegi kui kord aastas käiakse põhja pool suusatamas või ongi kogu aasta läbisõit nii 5000 km. Aga suurema kilometraazi korral väsitab see ära ja hakkavad tekkima "peaaegu juhtus" situatsioonid. Millest lõpuks koguneb üks "juhtuski" ja selle ärahoidmiseks pole 200-300 EUR lisalatern liiga suur kulu. Aga kohustust seda külge riputada loomulikult ei ole. "Igaühele oma " nagu laagri väravagi peale oli raiutud.

Käisin veel juhtumisi poes ja poemees oleks nagu milnetti ja mu kurtmist valet värvi tulede üle lugenud. Nüüd olidki uueks hooajaks toodud kahevärvilised ledbarid. Valge ja kollane mida siis vastavalt silmanägemisele salongist ümber saab lülitada. Täitsa EU ja teeliikluskõlbulik kraam pilusilmsetelt sõpradelt :)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Juul, 2024 20:53
Postitas OLAVI
Paistab, et "väikse kogemusega" juhid ajavad sassi "sõidutee valgustamise" ja "sõiduala valgustamise".
Ees oleva "maantee valgustamiseks" tavaliikluses piisab, et kui valgustada auto ees olevat teed 15 kraadi laiuse kiirevihuga, mis tagaks otse ees 200m kaugusel valgustatuse 1 Lux.

Kui tuleb mängu talvetee, lage väli, pimedus, loomad ja soov näha 200m eespool ning 50m kaugusel teekõrval (looduse foonil) olevaid loomi, siis oleks vajalik kiirevihk laiusega ca 45 kraadi ja valgustatus peaks olema 300m kaugusel 1 Lux.
Kuna punktist lähtuv valguskiirguse intensiivsus väheneb võrdeliselt kauguse ruuduga, siis ongi teatud olukordades vaja rohkem valgusenergiat.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 08 Juul, 2024 6:03
Postitas Manurhin
Oluline muudatus: kõikidel uutel autodel Euroopa Liidus peab olema automaatne kiirusepiiraja
Huvitav, millal inimeste bezatreerimine kohustuslikuks muutub?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 08 Juul, 2024 6:44
Postitas OLAVI
Manurhin kirjutas: 08 Juul, 2024 6:03 Oluline muudatus: kõikidel uutel autodel Euroopa Liidus peab olema automaatne kiirusepiiraja
Huvitav, millal inimeste bezatreerimine kohustuslikuks muutub?
Eile kell 12.18 juba panin viite, eelmisele lehele, samale artiklile, koos AutoIdioodi asjakohase tõlkega EU Liiklushartas avaldatud ametlikust tekstist, mis kirjeldab planeeritud nõudeid autotootjatele ja muude teemakohaste linkidega.

Aga kuna kaasaegne lugeja vist ei osta uusi autosid ja ei usu üldisi EU kehtestatavaid trende ning ei viitsi lugeda pikemaid tekste, siis vist seetõttu jäi see post tähelepanuta?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 08 Juul, 2024 6:53
Postitas Manurhin
Vabandust, tõesti jäi kuidagi kahe silma vahele :oops: .

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 08 Juul, 2024 9:17
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 07 Juul, 2024 20:53 Paistab, et "väikse kogemusega" juhid ajavad sassi "sõidutee valgustamise" ja "sõiduala valgustamise".
Ees oleva "maantee valgustamiseks" tavaliikluses piisab, et kui valgustada auto ees olevat teed 15 kraadi laiuse kiirevihuga, mis tagaks otse ees 200m kaugusel valgustatuse 1 Lux.

Kui tuleb mängu talvetee, lage väli, pimedus, loomad ja soov näha 200m eespool ning 50m kaugusel teekõrval (looduse foonil) olevaid loomi, siis oleks vajalik kiirevihk laiusega ca 45 kraadi ja valgustatus peaks olema 300m kaugusel 1 Lux.
Kuna punktist lähtuv valguskiirguse intensiivsus väheneb võrdeliselt kauguse ruuduga, siis ongi teatud olukordades vaja rohkem valgusenergiat.
Talvetee, eriti Lapis, on reeglina lumega kaetud ja see vähendab tegelikult vajamineva valgusvõimsuse vajadust oluliselt, kuna ei toimu valguse neeldumist tumedatel pindadel.
Ja selle kiirtevihu laiuse kohta - kui suur on sinu aktiivse vaatevälja laius kiirusel 100 kmh?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 08 Juul, 2024 9:48
Postitas Kapten Trumm
Lemet kirjutas: 07 Juul, 2024 18:08
Rohkem kui korra Rovaniemis ja ümbruses käidud ja sõidetud ka. Pimedus on ikka samasugune kui mujal. Siiani pole lisatulesid vaja olnud. Arvan et ma pole ainus imelik.
Noh, põhimõtteliselt saab ju ka hoopis ilma tuledeta kah sõita, paljalt valge kepi najal. Kui ma kord politseinikult küsisin, et kas nende bussi ette paigutatud kahest LEDiribast tolku kah on, kostis ametimees, et vaieldamatult ja lisas hea võrdluse- kui ma tavaliste tuledega pimedas näen, et ma sõidan, siis nende lisatuledega ma näen seda ka, kuhu ma sõidan. Peale seda panin endale LAZERite pika riba ette ning pole kordagi kahetsenud.
Valgustugevusi ka kontrollisid?
Tänapäeva sõiduautol on halogeenidega kahe põhilaterna referentsarvude summa enamasti 50-70, sinna juurde lisades midagi "millega nüüd näeb ka kuhu sõidan" on suure tõenäosusega lubatut kõvasti ületav valgustugevus, selle lisatulede panekuga jamamise asemel võiks siis parem panna 100W halogeenid või hiina ksenoonid, kui teiste pimestamine väga teemaks pole.

Kui laternad on korralikud, siis minu kogemust mööda piisab ka suurendatud valgustugevusega (Osram Night Breaker nt) pirnidest, ma sõidan töölt kodu igapäevaselt 50 km mööda pimedavõitu metsavaheteid ja olen siiani sõidetud saanud.