431. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 9:53
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: ↑07 Juul, 2024 16:28
Mida hekki neist lisatuledest (2, 4 või 6) on vaja autole külge pookida? Kui pime see polaaröö võrreldes eestimaa talveööga siis on et ilma kuidagi ei saa? Kui autoga tehniliselt korras tehasetuledega sõita ei nähta/suudeta pole probleem mitte lisatulede puudumises/väheses valgustustugevuses vaid meditsiiniline. Miks näit. Saksamaal on lisatuled keelatud - et seal pole polaarööd?
Meie öö on igatahes pimedam, kuna valdavalt pole meil talviti lund ja must tee koos musta tee ümbrusega neelab valgust päris korralikult.
Ma tegin selle kodutöö endal ära - autoks 2000 XC70 ja seal oli küll nii, et mingeid "suuri leedribasid" sinna ametlikult panna ei või (ületab lubatud valgustugevust), põhilaternate valgus on piisavalt kõva, et lisada saab sinna mingeid seasilmi - ja selle pisku pärast käsi määrima ei hakanud. Ostsin esilaternatesse suurema valgusjõuga pirnid (kuid mitte 100W) ja asi ants. Ses mõttes, et ma ei pea ülevaatusel küüni närima, et kas avastavad või mitte.
Paljudel "leedribadega" autodel on põhilaternad vanadusest kollased kui sea kusi, tuleks põhilaternad korda teha (kas vahetada või poleerida, sõltub juhtumist), valgustugevus kasvab imeväel.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 10:26
Postitas Lemet
Valgustugevusi ka kontrollisid?
Tänapäeva sõiduautol on halogeenidega kahe põhilaterna referentsarvude summa enamasti 50-70, sinna juurde lisades midagi "millega nüüd näeb ka kuhu sõidan" on suure tõenäosusega lubatut kõvasti ületav valgustugevus, selle lisatulede panekuga jamamise asemel võiks siis parem panna 100W halogeenid või hiina ksenoonid, kui teiste pimestamine väga teemaks pole.
Autoks 2022 aasta detsembrikuus soetatud Partner, LEDiriba sai paigaldatud kohe ostes ja firmas, millel sedasorti tegevus põhiliselt leiva lauale toob. Kaasa anti ka sertifikaat. Nii et...
Kes aga pole siiani aru saanud valge tee tähtsusest, siis pisut mõtteainest- miks küll ekstremaaltingimustes kulgev tehnika ( ralli, politsei, päästeteenistus, spetsmasinad etc) pole siiani aru saanud, et kõikvõimalike lisavalgustite jaoks puudub igasugune vajadus? Lootusetult juhmid? Või lihtsalt teavad praktikud, mida on vaja ja mida mitte?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 10:59
Postitas Rebane11
Kes aga pole siiani aru saanud valge tee tähtsusest, siis pisut mõtteainest- miks küll ekstremaaltingimustes kulgev tehnika ( ralli, politsei, päästeteenistus, spetsmasinad etc) pole siiani aru saanud, et kõikvõimalike lisavalgustite jaoks puudub igasugune vajadus? Lootusetult juhmid? Või lihtsalt teavad praktikud, mida on vaja ja mida mitte?
Et vingem oleks. Kui politsei videvikus mõnele vekslit välja kirjutab, siis seda vilkumist, plinkimist ja helkimist. Silma võtab kirjuks ja eespoolset liiklust näha võimatu. Jääd seda jõulupuud vaatama ja pea siis õnnetus käes.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 11:04
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Juul, 2024 9:48
Tänapäeva sõiduautol on halogeenidega kahe põhilaterna referentsarvude summa enamasti 50-70, sinna juurde lisades midagi "millega nüüd näeb ka kuhu sõidan" on suure tõenäosusega lubatut kõvasti ületav valgustugevus...
Kaptenihärra, ausalt - omal piinlik ei ole sihukest pläusti produtseerida? Palun näita mulle üks auto, millel on tehaseseades üle 50 ref.arv kaugtuledel? 70 reffi ma parem ei küsigi...
Igaks juhuks käisin õue peal ringi ja tšekkasin hetkel seisvat autoparki:
MB V220 /2000 - ühe laterna ref 12,5, + ledbar X-VISION DOMIBAR, ref 37,5, kokku 62,5
Mitsu Colt /2006 ühe laterna ref 17,5, + ledbar W-Light Wave 500, ref 45, kokku 80
Nissan Patrol /1991 standartne 7" ümmargune latern, ühe laterna ref 17,5 + 2x Hella Rallye 3000 halogeenid a' 37,5, kokku 110. Vaat see on lõhki.

Aga Wave 500 meeldib mulle palju enam.
Poisi tuliuus Renault Arkana, Full LED Pure Vision esilaternad, ühe laterna ref 17,5, kokku 35
Ning palju tänapäevastel autodel enam üldse halogeene ongi?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 13:03
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑08 Juul, 2024 10:26
Valgustugevusi ka kontrollisid?
Tänapäeva sõiduautol on halogeenidega kahe põhilaterna referentsarvude summa enamasti 50-70, sinna juurde lisades midagi "millega nüüd näeb ka kuhu sõidan" on suure tõenäosusega lubatut kõvasti ületav valgustugevus, selle lisatulede panekuga jamamise asemel võiks siis parem panna 100W halogeenid või hiina ksenoonid, kui teiste pimestamine väga teemaks pole.
Autoks 2022 aasta detsembrikuus soetatud Partner, LEDiriba sai paigaldatud kohe ostes ja firmas, millel sedasorti tegevus põhiliselt leiva lauale toob. Kaasa anti ka sertifikaat. Nii et...
Kes aga pole siiani aru saanud valge tee tähtsusest, siis pisut mõtteainest- miks küll ekstremaaltingimustes kulgev tehnika ( ralli, politsei, päästeteenistus, spetsmasinad etc) pole siiani aru saanud, et kõikvõimalike lisavalgustite jaoks puudub igasugune vajadus? Lootusetult juhmid? Või lihtsalt teavad praktikud, mida on vaja ja mida mitte?
Ralliautod sõidavad ka sutsu kiiremini kui tavajuht vist?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 13:05
Postitas Lemet
Ralliautod sõidavad ka sutsu kiiremini kui tavajuht vist?
Metsavedajad sõidavad jälle tunduvalt aeglasemalt, aga valgust on ees oi kui palju...
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 13:41
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑08 Juul, 2024 13:05
Ralliautod sõidavad ka sutsu kiiremini kui tavajuht vist?
Metsavedajad sõidavad jälle tunduvalt aeglasemalt, aga valgust on ees oi kui palju...
Kui tegelikult järgi mõelda, siis pole neil neid superlisatulesid objektiivselt vaja. Ehk mõned töötuled laadimikohas manööverdamise hõlbustamiseks. Kas sa ei ole tähele pannud, et see rekka ninale tulede riputamine on rohkem moeasi, nii nagu mõned muudki rekkameeste eripärad. Sa ju ei pane oma autosse vilkuvate nimesilti sellepärast, et mõnel rekkal on selline?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 14:28
Postitas Kapten Trumm
Kuna ma sõidan suhteliselt tihedalt Tallinna ringtee kaherajalises osas (Sauest Paldiski suunas), siis ma võin öelda küll, milleks neid rekka katusel olevaid prozektoreid kasutatakse. Kaugtulede lisana maanteel sõitmisel, kui neile midagi sinu tuledes ei meeldi, siis vilgutatakse seda pimestavat patareid sulle näkku kah. Mõnel on katusel neid 5-6 tükki ja põlevad kõik.
Laadimisel pole sellist auto ette näitavat valgust sul tarvis, siis on vaja valgustada hoopis auto tagaosa või külgesid.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 17:37
Postitas Väino
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Juul, 2024 9:48
... võiks siis parem panna 100W halogeenid ...
Kas nendel E- täht ka peal on?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 19:00
Postitas Lemet
Kuna ma sõidan suhteliselt tihedalt Tallinna ringtee kaherajalises osas (Sauest Paldiski suunas), siis ma võin öelda küll, milleks neid rekka katusel olevaid prozektoreid kasutatakse.
Öösel üleval Norra platool oled sõitnud? Näiteks. Või novembris-detsembris Soome metsavaheteid? Seal kulub hele valgus marjaks ära.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 19:17
Postitas isakene
Väino kirjutas: ↑08 Juul, 2024 17:37
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Juul, 2024 9:48
... võiks siis parem panna 100W halogeenid ...
Kas nendel E- täht ka peal on?
Targad mehed panevad igatsugu 100W ja suurendatud valgustugevusega ja mida kõike imet esilaternatesse, aga teadjamad mehed itsitavad seepeale pihku. 100W halogeen on laterna reflektori surm, ma olen isegi üles sulanud reflektoreid näinud - nuh need mis plastikust on valatud ja kroomikiht peale kantud. Metallreflektor läheb tuhmiks üsna lühikese ajaga. Loogiline ju, halogeenlambi kasutegur on kusagil 20% ning tavaline 55W vs tuunitud 100W tähendab vastavalt 44W ja 80W soojusallikat kitsukeses lambielemendis.

Suurendatud valgustugevus saavutatakse puhtalt pirni eluea arvelt. See etapp on endal edukalt läbi elatud, kui kunagi arvasin et nii saab hää. Ongi hää, silmaga vaadates oluline vahe. Ainult et minu läbisõidu, ca 50 000 aastas juures, kestsid need lambid keskmiselt 3 kuud. Korraliku firma omad, Osram ja Philips. Kalliks läks, lisatuled tulid oluliselt odavamad välja. Praegu jah, maksab H4 Nightbreaker tosin eurikut tükk, aga krooni lõpuajal oli rahakotil ikka päris valus. Ja ega praegugi ei taha aastas sadakond euri lambipirnide peale kulutada.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 19:23
Postitas Marvin
olevtoom kirjutas: ↑07 Juul, 2024 19:12
Ma Väga Väikese Aruga Karuna ei ole 53 sõiduaasta peale veel aru saanud lisatulede vajalikkusest.
No aga mille ette siis need kenad katted panna, mille peale on kirjutatud PIAA või Cibie või isegi Pimeduse Vabrik Lucas? Triumphi ees näevad Cibied väga head välja

.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 19:35
Postitas Smith
Isiklikust kogemusest võin öelda, et mõlemal autol hakkavad esituled tuhmiks minema, üks on alla, teine üle 10 aasta vana. Trummile teadmiseks, poleerimine on eilne päev, minu vanemal autol (Volvol) tegi noorem vend esituled polümeeriga - saab palju parem ja kauakestvam tulemus.
https://varvifoorum.ee/toode/ba-100797- ... -komplekt/
Aga tead see esituli on ikka koos reflektoriga väsinud, lähituled näitavad rahuldavalt, aga kaugtuled mitte nii väga,
XC90 xenon esituli maksab 1000 eurot tükist, kasutatud on kõik ju samuti väsinud ja siin kivi all peitubki sageli see vähk - odavam on panna lisatuli. Ma peaksin 4000 euri välja käima, et kahel autol esituled ära vahetada, jube karm ikka praegusel ajal. PS! Mina pole lisatulesid pannud, aga see tulede teema hakkab sügisel jälle kollitama kuklas, uuemal autol on lihtsalt kole vaadata, näitavad muidu hästi, aga Volvole peab see sügis midagi välja mõtlema. Esimese hooga 9000 eurosele autole 2000 eurot silmaoperatsiooni alla panna ei tahaks…
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 21:57
Postitas olevtoom
Marvin kirjutas: ↑08 Juul, 2024 19:23
No aga mille ette siis need kenad katted panna, mille peale on kirjutatud PIAA või Cibie või isegi Pimeduse Vabrik Lucas? Triumphi ees näevad Cibied väga head välja

.
See on muidugi õige. Mul on Cadillacile hea nähtavuse tarvis hädasti otsimislaternat
http://www.cadillacpartsltd.com/19caspnewold.html
vaja, ain't rahakott pole nõus.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Juul, 2024 22:32
Postitas vanahalb
AMvA kirjutas: ↑08 Juul, 2024 9:17
Talvetee, eriti Lapis, on reeglina lumega kaetud ja see vähendab tegelikult vajamineva valgusvõimsuse vajadust oluliselt, kuna ei toimu valguse neeldumist tumedatel pindadel.
Ja selle kiirtevihu laiuse kohta - kui suur on sinu aktiivse vaatevälja laius kiirusel 100 kmh?
100 km/t talvel on päris optimistlik kui kiirteed välja arvata. 80-60 on reaalsem. Kiirtevihu laius on oluline nii lumega kui ilma lumeta sest enamasti on kaugtule valgusjaotus üks pikk piik mis valgustab ainult teed. Kui keegi pole sinna just Kaarepere stiilis laudaväravaid või tokkidest tehtud shikaane keset teed ehitanud siis kiire pikkusest on küll ja veel. Laiust näitab lähituli palju paremini aga liiga lähedale.
Ma olen lisatule laternad suht kõõrdi keeranud et valgustatud alale laiust juurde saada. Laiust on vaja sellepärast et kui midagi ohtlikku on siis pigem tee kõrval. Ma olen samuti Kapten Trummi nimetatud Tallinn-Paldiski teed vahepeal igapäevaselt sõitnud. Mumeelest seal ei saagi üldse kaugtulesid kasutada. Vastutulijaid on palju või on keegi liiga lähedal ees. Võib-olla Paldiski poole minnes peale raudteeülesõitu on kaugtulel üldse mõtet ja seda ka siis kui laevatäis autosid parasjagu vastu ei tule. Ja kuskil 2008-2009 a ajast ei mäleta ma et oleks seal kunagi ühtegi metslooma tee ääres näinud. Lisatuledest ka puudust ei tundnud.
Aga viimane kord kui sõitsin Turkust Inkoo sadamasse siis kiirtee peal polnud kaugtulesid tõesti vaja. Küll aga Salo ja Inkoo vahel , ca 70 km, 3 vastutulijat ja 16 maskeerimisvärvides hirve oli kell 11 õhtul tee peal või tee ääres. Talvel on neid vahel veel rohkem kui tulevad soola lakkuma. Põhjas on samamoodi - seal on lume või pleekinud asfalti värvi põhjapõdrad. Need õnneks ei jookse ette vaid lihtsalt tuiavad ringi. Kui korralike rongiprozektoritega tulla siis vahel ikka vaatavad ka et kesse tuleb. Kesse kõnnib kõrta mööda? Siis säravad silmad juba kaugelt vastu ja teab hoogu pidada.
Just lugesin uudistest , et Eestis sõidetakse aastas 6000 kitse vorstiks. Tulesid võib julgelt juurde riputada.