444. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Aug, 2024 15:57
Postitas Rebane11
Oskagi öelda kas Pariisi kesklinnas ja Võromaa kuplite vahel peavad reeglid täitsa samad olema?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Aug, 2024 17:59
Postitas Tegelane5
OLAVI kirjutas: 16 Aug, 2024 13:21 /--/
Ise panin komplektse masuudipressi pakkudele ja eemaldasin registrist (kasutan kuurina ja pakikulleri postkastina), sest ega vast sõja ajal enam kedagi register ei huvita.
Kena küll, patrioodid peavad skeeme välja mõtlema kuidas tulevase konflikti puhul võimalikult palju "drooni sööta" riigi kiuste alles hoida :rip:
Kurjam seda teab et konflikti puhul register ja numbrid ei huvita, olla olnud kärss kes 45nda aasta märtsis/aprillis hoolimata kõigest, tollal kõige olulisema Saksa partei liikme maksu makstud sai :lol:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Aug, 2024 19:50
Postitas krijgsvolk
kalju kirjutas: 16 Aug, 2024 12:21
krijgsvolk kirjutas: 15 Aug, 2024 18:29 Ullud tüübid need Tai remondimehed, üks- kaks- kolm
Ei ole Tai remondimehed, majal on araabia keelsed sildid, ning selliste hõlstidega nad ka seal maal ringi ei käi.
Eks Sul õigus ole, tõepoolest rahusliku tüpaaž poolest ehk hindud või pakid. Lihtsalt leidsin nende jaantatikate loomingu kusagil taikeelse pealkirja alt. :D

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Aug, 2024 19:53
Postitas krijgsvolk
rockrapdude kirjutas: 16 Aug, 2024 8:14
krijgsvolk kirjutas: 15 Aug, 2024 18:29 Ullud tüübid need Tai remondimehed, üks- kaks- kolm on suur kuullaager taastatud... või „taastatud”!? Ei osanud mujale teemasse panna, autod ja kuullaagrid käivad ju kokku! :D
แนวทางการซ่อมลูกปืนขนาดใหญ่ #บังซ่อมได้ทุกอย่าง
https://www.facebook.com/watch/?v=16025 ... cale=et_EE
Ma huvi pärast vaatasin terve video ära ja ütleme nii, hea kui see asi kestab 5% ajast, mil teda on eksplauteeritud enne katkiminekut, kui see on kuskil suurema jõu ja kiiruse all. Laagritootmine on põhjusega tipptehnoloogia, mida iga külamats ja väike metallitöökodagi läänes ei oska teha. Jne.
Kõik õige, ega sellist toodet ju massina külge valge inimene ei pane. Lihtsalt kurioosumina sai pandud, et on ikka surmapõlgurid küll! :)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Aug, 2024 20:04
Postitas Rebane11
Kuskil oli lõik, kus rulllaagrid lasti käia peal siledaks ka läks ka töösse. Valge inimene oleks jäänud abitusse olukorda.
Pakistan pigem.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 16 Aug, 2024 22:41
Postitas Kilo Tango
krijgsvolk kirjutas: 16 Aug, 2024 19:53
krijgsvolk kirjutas: 15 Aug, 2024 18:29 Ullud tüübid need Tai remondimehed, üks- kaks- kolm on suur kuullaager taastatud... või „taastatud”!? Ei osanud mujale teemasse panna, autod ja kuullaagrid käivad ju kokku! :D
แนวทางการซ่อมลูกปืนขนาดใหญ่ #บังซ่อมได้ทุกอย่าง
https://www.facebook.com/watch/?v=16025 ... cale=et_EE
Ma huvi pärast vaatasin terve video ära ja ütleme nii, hea kui see asi kestab 5% ajast, mil teda on eksplauteeritud enne katkiminekut, kui see on kuskil suurema jõu ja kiiruse all. Laagritootmine on põhjusega tipptehnoloogia, mida iga külamats ja väike metallitöökodagi läänes ei oska teha. Jne.
Kõik õige, ega sellist toodet ju massina külge valge inimene ei pane. Lihtsalt kurioosumina sai pandud, et on ikka surmapõlgurid küll! :)
No ma klõpsisin ka selle video läbi. Tüüpiline kohalike "loomingulisus". Samas see võib sul ju 5% kesta, kuid kui sellise laagri tellimine kusagile pärapõrgusse võtab nädalaid aega, siis võib see vahepealne remontimine isegi rentaabel olla. Vähemalt masin ei seisa.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 17 Aug, 2024 0:18
Postitas paadikapten
Sellistes kohtades tehakse kohapeal igasuguseid parandusi. Räbalaks sõidetud veokirehvid, surnud akud, kõverad hüdrosilindrid, mida iganes veel.

Näide hüdrosilindri õgvendamisest:

https://youtu.be/QdxybfN-xxk

Akude taastamine:

https://youtu.be/kNGg0P7B5fI

Veokirehvid:

https://youtu.be/6h92-ANT9Dg

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Aug, 2024 12:16
Postitas Kapten Trumm
NSVL-s oli ka selline nähtus olemas nagu "taastatud kuullaager". Taastati täiesti tööstuslikult, veerepinnad rulliti siledaks, uued kuulid/rullid ja separaator. Mõni mürises hullemini kui vana laager. Kasutati peamiselt põllumajandusmasinatel, üks põhjus ka vene põllumasinate kehva kvaliteedi taga. Üldse kvaliteetsema kraami eraldamisel paistis põllumajandus olevat toona seal viimaste hulgas.

Akude taastamist ei tea. Teoorias oli see nn vene pigiaku kergesti lahtivõetav, ehk sulatati purgid lahti, pandi uued plaadid aktiivainega ja on hea?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Aug, 2024 14:36
Postitas Peeter
Kapten Trumm kirjutas: 19 Aug, 2024 12:16Akude taastamist ei tea. Teoorias oli see nn vene pigiaku kergesti lahtivõetav, ehk sulatati purgid lahti, pandi uued plaadid aktiivainega ja on hea?
Meil oli remrotas "akumuljatornaja", kus kõiki neid töid tehtigi. Praeguseks lihtsalt akukorpused on muutunud, aga töövõtted on samad.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Aug, 2024 15:28
Postitas Walter2
Pea igas suuremas automajandis oli akumulaatorštšik palgal kuna akud olid vene ajal ülim defitsiit siis oli eluline vajadus akusid remontida ja taastada. Kas tehti kahest akust üks või liikus uusi akuplokke mis vigase asemele pandi ei oska kommenteerida.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Aug, 2024 15:38
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: 19 Aug, 2024 12:16 Akude taastamist ei tea. Teoorias oli see nn vene pigiaku kergesti lahtivõetav, ehk sulatati purgid lahti, pandi uued plaadid aktiivainega ja on hea?
Sõmerul EPT-s oli akude taastamise tsehh, tegutses veel käesoleva sajandi alulgi. Aku võeti juppideks, pandi uued plaadid, valati klemmid kokku ning purgid pigiga kinni. Taaskasutust oli päris palju, päris kindlasti said ainult uued plaadid paika, ülejäänust kasutati ära niipalju kui võimalik. Isegi nende teenust kasutanud, oli ikka palju odavam kui uut akut soetada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Aug, 2024 17:57
Postitas OLAVI
paadikapten kirjutas: 17 Aug, 2024 0:18 Akude taastamine:

https://youtu.be/kNGg0P7B5fI
Siin videos ju sorditakse tühjad (tühjaks pudenenud) plaadid välja, pannakse uued (heledad ümbrikud) separaatorid ja vanad separaatorid (määrdunud) topitakse õhema paki loksumise vältimiseks täiteks serva vahele.
Joodetakse nii väikse tina ristlõikepindalaga, et meie talves küll ei oleks võimalik selliseid akusid sihtotstarbeliselt autol kasutada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 19 Aug, 2024 19:22
Postitas Rebane11
https://www.youtube.com/watch?v=OrhbRIWxlhY&t=1198s
Sellel videol alates 19.57 algab tuliuute ja verivärskete akude tegemine alates plii sulatamisest ja plaatide valamisest. Teevad nullist pakendatud valmistoodanguni. Ikka käpuli liivas.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Aug, 2024 8:26
Postitas parkija
M-tech vedrustusega BMW (kollased Bilsteinid jne) normaalse 225 suverehviga läheb sealt 100 kmh kuiva ja sooja asfaldiga läbi iga kell.

Kapten Trummile silmaringi laiendamiseks : Neljarattaroolimisega mitsu galant on sellistes kohtades bmw st üle .

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Aug, 2024 8:53
Postitas Lemet
isakene kirjutas: 19 Aug, 2024 15:38
Kapten Trumm kirjutas: 19 Aug, 2024 12:16 Akude taastamist ei tea. Teoorias oli see nn vene pigiaku kergesti lahtivõetav, ehk sulatati purgid lahti, pandi uued plaadid aktiivainega ja on hea?
Sõmerul EPT-s oli akude taastamise tsehh, tegutses veel käesoleva sajandi alulgi. Aku võeti juppideks, pandi uued plaadid, valati klemmid kokku ning purgid pigiga kinni. Taaskasutust oli päris palju, päris kindlasti said ainult uued plaadid paika, ülejäänust kasutati ära niipalju kui võimalik. Isegi nende teenust kasutanud, oli ikka palju odavam kui uut akut soetada.
Tehti ka meil Tallinnas, vahetati välja üksikuid vigaseid purke kui ka terveid sisusid. Akuvennad käisid ringi villastes riietes...