F-35 olevikust ja tulevikust
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kõige vaiksemad tundusid A-10, isegi kui nad paarikaupa üle lendasid.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
paistab, et jänkid panid RC135d igaks juhuks "müra" tekitama F35 maandumise ajaks -
https://theaviationist.com/2017/04/26/h ... g-estonia/
https://theaviationist.com/2017/04/26/h ... g-estonia/
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
RC-135 ülesanne taolisel juhul on tõenäoliselt jälgida vene radari/raadioeetrit, sest F-35 teatud parameetrid on huvitavad ka venelastel.
Neid modifikatsioone on palju, aga RC-135 peamine ülesanne on signaaliluure.
Neid modifikatsioone on palju, aga RC-135 peamine ülesanne on signaaliluure.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kas see relvastatud valve maandunud lennukite juures on tavapärane - et mõnel kõrvalisel ei tekiks soovi midagi $$$$$$$$ väärtuses aparaadi küljest pihta panna? Võibolla tavaprotseduur aga veidi riivas küll silma...
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Minuteada on nii F-22el kui ka F-35'el olnud alati relvastatud valve kõrval, kõigil lennushowdel isegi USAs (esialgu F-22e üldse maandununa rahvale ei näidatudki, ainult õhus). Samal põhjusel pannakse F-35 õhuvõtuavadele ja mootoridüüsile alati katted peale - et igasugu eriteenistusele ja tööstusspioonidele, khm, "uudishimulikele tavakodanikele" asju mitte liiga lihtsaks tehaWalter2 kirjutas:Kas see relvastatud valve maandunud lennukite juures on tavapärane - et mõnel kõrvalisel ei tekiks soovi midagi $$$$$$$$ väärtuses aparaadi küljest pihta panna? Võibolla tavaprotseduur aga veidi riivas küll silma...

Stiilinäide on see intervjuu, kus on taga kohe näha piiratud ala ja relvastatud valve:
https://www.youtube.com/watch?v=9re9tJckTlk
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
On ka kuulda , millal antud lennukid ka liitlastele laekuma hakkavad?
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Üsna täpselt on selle kohta kirjutatud programmi enda dokumentides f35.com lehel: Program Status ja Fast Facts all on ühte teist kirjas (praegu on tootmises LRIP 9, järgmine aasta toodetakse enamasti LRIP 10 lennukeid jne). Arvestuse teeb tiba keerukamaks ka see, et paljud partnerite lennukid jäävadki USAsse treeninguteks.AlarKa kirjutas:On ka kuulda , millal antud lennukid ka liitlastele laekuma hakkavad?
Mis puudutab partnerite kodumaale saabuvaid hävitajaid, siis:
- Itaalial on 2 lennkit käes eelmise aasta lõpust ning treenivad juba koos M-346'ega
- Israel sai sel nädalal veel 3 tükki kätte, viies nende lennukite koguarvu 5 peale.
- Aasta lõpus jõuvad Norra kätte esimesed 3 lennukit ning edaspidi 6 tükki aastas.

Järgmine aasta lisanduvad sinna Inglismaa ja Jaapan, ülejärgmine aasta juba praktiliselt kõik partnerid. Seda on näha ka plaanitud lennukite koguarvus. See aasta on eesmärk toota 66, järgmine aasta 90 kandis ning 2019 juba on kõlakad rääkinud rohkemast kui 130est. 2019-2020 peaks tootmisliin saavutama ka täisvõimsuse (160+ aastas).
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Natukene uudiseid ka:
F-35 sai peale 5-aastast tööd viimaks uue ühtlase varg-kattevärvi (ülemine pilt). Alumisel pildil on näha äärtes vana saehamba-mustriga kattematerjal. Vana kattematerjali paigaldamine tootmisliinil (ja hilisem hooldamine) oli ajamahukam ja keerukam ning oli väidetavalt nr üks defektidest tingitud lisatööde põhustaja tootmisliinil. Erinevalt vanast, on uus kattematerjal on paigaldatav robotitega ning hoiab kokku 128 töötundi lennuki kohta. See peaks programmi elutsükli jooksul säästma 49 miljonit dollarit (mis muidugi ei ole teab mis suur summa selles mastaabis).

Pikemalt saab selle kohta lugeda F-35 üle-nädalases uudiskirjas.
Viimases lauses viidatud Lockheedi siseveebi artikkel on refereeritud siin foorumipostituses.
F-35 sai peale 5-aastast tööd viimaks uue ühtlase varg-kattevärvi (ülemine pilt). Alumisel pildil on näha äärtes vana saehamba-mustriga kattematerjal. Vana kattematerjali paigaldamine tootmisliinil (ja hilisem hooldamine) oli ajamahukam ja keerukam ning oli väidetavalt nr üks defektidest tingitud lisatööde põhustaja tootmisliinil. Erinevalt vanast, on uus kattematerjal on paigaldatav robotitega ning hoiab kokku 128 töötundi lennuki kohta. See peaks programmi elutsükli jooksul säästma 49 miljonit dollarit (mis muidugi ei ole teab mis suur summa selles mastaabis).

Pikemalt saab selle kohta lugeda F-35 üle-nädalases uudiskirjas.
New F-35 Coating System
Affordability through innovation is one of the F-35 program’s top priorities. I often highlight smaller innovations that drive BIG costs out of the program. I want to highlight work from the Aircraft Final Finishes (AFF) team driving out $49 million over the life of the program. If you’ve seen an F-35 flying, the saw tooth paneling is visible to the eye. Through a new coating system, the team was able to give the F-35 one uniform coat that saved a significant number of hours per unit in defects and rework.
James Thistle was the first to suggest the new coatings, now referred to as the Z13 overcoat. It took five years and a lot of hard work to incorporate the new coatings. The team used AF- 104 as a trial run with no issues, and James said it was worth the wait. The Z13 overcoat significantly reduces the need for many of the labor-intensive tasks that drove rework and repair hours up. As you can see from this infographic, the new F-35 coating being utilized in the coming months is a significant affordability initiative saving time and money while helping build a better aircraft. Great work to the AFF team on their affordability through innovation. For Lockheed Martin team members, you can read more on insideLM

Viimases lauses viidatud Lockheedi siseveebi artikkel on refereeritud siin foorumipostituses.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
"Mach Loop" Läbimine Inglismaal: https://www.youtube.com/watch?v=rB4HVn6Rnmk
Õppustest
Järjest rohkem tehakse ka õppuseid kus osalevad F-22 ja F-35 koosluses eurooplastega (Rafale ja Eurofighter) vastaste vastu, kellel on mitmekihilise tänapäevane õhutõrje, AWACSid ja kõik muud toetuselemendind ning väga palju 4. generatsiooni hävitajaid (kordades rohkem kui "headel" antud stsenaariumis). Sel aastal on toimunud vähemalt kaks (Atlantic Trident 17, Red Flag 17-1), ning eelmise aasta lõpus veel üks selline õppus. Nende kohta on ilmunud vaikselt ka huvitavaid artikleid:
1) Atlantic Trident 17. Kogemused ajakirjaniku Dave Majumdar'i poolt (seesama kes kirjutas artikli kuidas F-35 "sai kaela" F-16 käest), kes T-38A tagaistmel, kus T-38A etendas vastase rollis MiG-29'at (BVR võitluses ainult) ning F-15 etendas SU-27 analooge:
2) Siin paljutsiteeritud Red Flag 17-1. Kogemused Eurofighter'i pilootide silmade läbi, kus laiemalt anti soome ajakirjanikele infot, miks hankida just Eurofighter. Selles kontekstis ontsitaadi viimane lause IMO eriti tähendusrikas.
Ülevaade
Õppuste rõhk on järjest enam just koostööl ja suhtlusel 4. ja 5. generatsiooni hävitajate vahel. Red-Flag'il veel eriti just Typhoon ja F-35 vahel, sest just selle "kombo" kavatsevad Britid lähiaastatel kasutusele võtta. Igatahes kõigist neist artiklitest kuvab järjest rohkem läbi sõnum, et 4. ja 5. generatsiooni kooslus on efektiivsem kui kumbki eraldi võetuna. Osad 5. generatsiooni piloodid on seda maininud juba aastaid:
Koosluse teeb eriti mõjusaks fakt, et F-35 on pidev SEAD/DEAD (Suppression/Destruction of Enemy Air Defenses) oht vastase õhutõrje (ning AWACSite) pea kohal. Juba ainuüksi nende kohalolu, teeb vastase tema radarikasutuse osas ettevaatlikumaks, seda ka "kerge saagi" ehk 4. generatsiooni sihtmärkide vastu, mis võivad hoopis osutuda peibutiseks. Loomulikult ei tee see kedagi haavamatuks, aga olukorra oluliselt vastikumaks küll.
Eelnevale võib lisada veel, et praeguseks lendab Eurofighter juba METEORiga. Viimased testid kahe raketiga korraga, koos kahepoolse datalingiga (ka rakettidelt tagasi lennukile), viidi just edukalt lõpule.
Panen ilusa pildi ka õppuselt Atlantic Trident 17, kus kõik "staarid" koos (vasakult paremale: Eurofighter, Rafale, F-35A, F22A):

Õppustest
Järjest rohkem tehakse ka õppuseid kus osalevad F-22 ja F-35 koosluses eurooplastega (Rafale ja Eurofighter) vastaste vastu, kellel on mitmekihilise tänapäevane õhutõrje, AWACSid ja kõik muud toetuselemendind ning väga palju 4. generatsiooni hävitajaid (kordades rohkem kui "headel" antud stsenaariumis). Sel aastal on toimunud vähemalt kaks (Atlantic Trident 17, Red Flag 17-1), ning eelmise aasta lõpus veel üks selline õppus. Nende kohta on ilmunud vaikselt ka huvitavaid artikleid:
1) Atlantic Trident 17. Kogemused ajakirjaniku Dave Majumdar'i poolt (seesama kes kirjutas artikli kuidas F-35 "sai kaela" F-16 käest), kes T-38A tagaistmel, kus T-38A etendas vastase rollis MiG-29'at (BVR võitluses ainult) ning F-15 etendas SU-27 analooge:
Rõhutaks maakeeli üle, et kogu nende lüli lasti "heade" poolt alla, ilma et nad oleks saanud mingit tagasisidet ei AWACSilt ega maapealt (asudes seejuures õhutõrje "mullis"), k.a. reporteri enda lennuk, mis lasti alla (eelmainitud null-hoiatusega!) Eurofighteri poolt.As luck would have it, it would be a Royal Air Force Typhoon] that ultimately took down Tsar and I in Vodka 3. Within minutes of starting the fight, Vodka 1 and Vodka 2 were taken down before we even knew our flight was under attack. As Tsar started to maneuver our aircraft, trying to evade an enemy we couldn’t see, a Typhoon coordinating with an F-22 quickly and unceremoniously dispatched us. Unfortunately, the weather was terrible and we were ordered to return to base because of the need to maintain high fuel reserves—but normally the T-38s “regenerate” or come back to life several times during a sortie. But the bottom line is: Seeing is believing—the Raptor and Typhoon are a lethal combination.
...
Flying back to Langley, the experience was an eye-opener. I have been covering the Raptor and the F-35 since beginning of both programs. It is one thing to intellectually grasp the power of stealth, but seeing it in action makes one a believer—our flight had no idea, no warning from the AWACS or GCI that we were about to be hit until it was all over. It’s nearly impossible to fight an enemy you can’t see.
2) Siin paljutsiteeritud Red Flag 17-1. Kogemused Eurofighter'i pilootide silmade läbi, kus laiemalt anti soome ajakirjanikele infot, miks hankida just Eurofighter. Selles kontekstis ontsitaadi viimane lause IMO eriti tähendusrikas.
While it was heavily reported that the F-35A had achieved a 20:1 kill ratio, the details of the exercise has naturally been kept under wraps. As such, it was very interesting to hear Cooper describe his first-hand experience of operating Typhoons together with the F-35’s. As could be expected, he described the F-35 regularly operating within the engagement zones of the REDFOR air defences. Compared to other non-stealthy fighters, the Typhoon was in turn able to achieve greater stand-off range for its weapons, thanks to its ability to operate higher and faster. This allowed it to lay further back, often remaining outside of the threat range. What all seemed to agree on, was that the the F-35 transmitting sensor data on Link 16 provided a huge boost in situational awareness for the rest of the fleet.
...
“Both airplanes are fantastic airplanes,” Godfrey had said. “A mix would always be better [than operating only F-35’s or Typhoons].” When pressed further for which one he would choose if he could only get one, Godfrey had smiled and just said “Both”.
Ülevaade
Õppuste rõhk on järjest enam just koostööl ja suhtlusel 4. ja 5. generatsiooni hävitajate vahel. Red-Flag'il veel eriti just Typhoon ja F-35 vahel, sest just selle "kombo" kavatsevad Britid lähiaastatel kasutusele võtta. Igatahes kõigist neist artiklitest kuvab järjest rohkem läbi sõnum, et 4. ja 5. generatsiooni kooslus on efektiivsem kui kumbki eraldi võetuna. Osad 5. generatsiooni piloodid on seda maininud juba aastaid:
Sama kehtib 4,5. generatsiooni "eurooplaste" kohta vahest veelgi enam. Eurofighter suudab kanda muljetavaldavalt suurt kogust õhk-õhk rakette, lennata F-22 sarnasel kõrgusel (60 000 jalga) ning ületada helikiirust õhk-õhk laadungiga järelpõletita väidetavalt kuskile Mach 1,4 kanti (kunagise lekkinud Šveitsi hanke lekke põhjal), andes talle seega "pikemas käed". F-35 suudab jälle palju paremini avastada vastaseid ning jagada sihtmärgi-infot, olles ise tegevusele lähemal. Samas on F-35 enda sisemine relvalaadung piiratud (eriti praeguses varajases tarkvaraversioonis), ning seda ahendab veelgi vajadus varuda pomme õhutõrje vastu (õnneks ainult osadele lennukitele grupis).SLD: So the F-22 underwrites the overall capability of the joint force?
Lieutenant-Colonel Berke: Exactly. Our perception of what we do in the joint force is to enhance the entire joint force’s survivability. If we can keep somebody alive for longer or keep somebody alive closer to the threat, that makes them more lethal and then in turn makes us, and everyone, more survivable. So there’s a lot of synergy back and forth, there’s nothing more lethal than four Hornets and two Raptors.
We’re a lot more lethal with four Hornets and we’re more survivable with four Hornets . That’s something that’s often overlooked; how much less of an opportunity the threat has to kill a Raptor because there are Hornets flying with us. It will be even more true with the JSFs operating; two JSF will be a lot more survivable with four Hornets than they are by themselves. And everyone becomes more lethal as a result.
Koosluse teeb eriti mõjusaks fakt, et F-35 on pidev SEAD/DEAD (Suppression/Destruction of Enemy Air Defenses) oht vastase õhutõrje (ning AWACSite) pea kohal. Juba ainuüksi nende kohalolu, teeb vastase tema radarikasutuse osas ettevaatlikumaks, seda ka "kerge saagi" ehk 4. generatsiooni sihtmärkide vastu, mis võivad hoopis osutuda peibutiseks. Loomulikult ei tee see kedagi haavamatuks, aga olukorra oluliselt vastikumaks küll.
Eelnevale võib lisada veel, et praeguseks lendab Eurofighter juba METEORiga. Viimased testid kahe raketiga korraga, koos kahepoolse datalingiga (ka rakettidelt tagasi lennukile), viidi just edukalt lõpule.
Panen ilusa pildi ka õppuselt Atlantic Trident 17, kus kõik "staarid" koos (vasakult paremale: Eurofighter, Rafale, F-35A, F22A):

Viimati muutis Gideonic, 03 Mai, 2017 14:27, muudetud 1 kord kokku.
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Tänud info eest, alati hea lugemine! Lase aga edasi!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Mina vaatan huviga, kuidas läheb Soome uuel tulevikuhävitaja konkursil. F-35 võib-olla polekski niipalju teema, kui masinast poleks olemas püstistardiga versiooni, mis annab väikeriigi lennuväele (kui seda muidugi osta suudetakse) sootuks teise kvaliteedi.
Suurriik alustab sõjakäiku väikeriigi vastu sedasi, et üritab tema lennuväljad ja võimalikud lennuväljana kasutatavad kohad (lennujaamad, pikad vastavad maanteejupid) muuta sveitsi juustuks.
Konventsionaalsete hävitajatega on siis vähemalt seis väga raske (kui mitte võimatu), aga kui toda hüppavat F-35 õnnestub säästa, siis nende lennutamiseks sobivate kohtade arv on ju tavahävitajate oma korrutada sajaga. Lisaks võimaldavad vargomadused ilmuda peole märkamatult ja kaduda teadmata suunas (keerukas fikseerida kohta, kuhu kadus). Vaja on ainult õhuruumis pilti omada.
Rootslased lahendasid antud võimalust piiratumate ressursside ja tehnoloogia juures (rootsi sõjalennukiehitus sõltub suuresti sisseostetavast/litsenseeritavast tehnoloogiast, näiteks Ameerika mootoritest), luues lennukitele erilised, "off road" omadused. Näiteks Viggeni reverseeritavad mootorid, tandempaigutusega rattad telikus, Gripeni väiksus ja lihtsus jne. Kuid see on ikkagi pool lahendust, sest ohutuks opereerimiseks on vaja vähemalt kilomeetri pikkust sirget teelõiku. Püststardiga lennukid on senini olnud lihtsalt ebakindlad (Harrier - lääne lennukite avariilisuse meister) või lihtsalt kättesaamatud (nt Jak-141). F-35ga peaks see olema lahendatud, vähemalt ei pidanud see üliohtlik rippumine enam piloodist väga sõltuma.
Saksamaal oli külma sõja ajal selliseid kohti alla 30, usun, et idanaabri mitme tuhande lennukiga õhujõud oleks ka need suutnud hea tahtmise juures auklikuks teha.
Ühesõnaga, (V)STOL F-35 looks (piisavalt rikka) väikeriigi lennuväele unikaalse võimaluse - suurriigil on selle neutraliseerimine suht keerukas (et mitte öelda võimatu). Gripen või Super Hornet minuarust ei too soomlastele taolist kvaliteeti - nad on nähtavad, venelaste radarid on suured (näevad kaugele) ja venelasi lendab õhus vastu kindlasti palju rohkem. Praegu hoiab AIM-120 nina veepeal, aga kui varsti leiutavad venelased midagi sarnast?
Suurriik alustab sõjakäiku väikeriigi vastu sedasi, et üritab tema lennuväljad ja võimalikud lennuväljana kasutatavad kohad (lennujaamad, pikad vastavad maanteejupid) muuta sveitsi juustuks.
Konventsionaalsete hävitajatega on siis vähemalt seis väga raske (kui mitte võimatu), aga kui toda hüppavat F-35 õnnestub säästa, siis nende lennutamiseks sobivate kohtade arv on ju tavahävitajate oma korrutada sajaga. Lisaks võimaldavad vargomadused ilmuda peole märkamatult ja kaduda teadmata suunas (keerukas fikseerida kohta, kuhu kadus). Vaja on ainult õhuruumis pilti omada.
Rootslased lahendasid antud võimalust piiratumate ressursside ja tehnoloogia juures (rootsi sõjalennukiehitus sõltub suuresti sisseostetavast/litsenseeritavast tehnoloogiast, näiteks Ameerika mootoritest), luues lennukitele erilised, "off road" omadused. Näiteks Viggeni reverseeritavad mootorid, tandempaigutusega rattad telikus, Gripeni väiksus ja lihtsus jne. Kuid see on ikkagi pool lahendust, sest ohutuks opereerimiseks on vaja vähemalt kilomeetri pikkust sirget teelõiku. Püststardiga lennukid on senini olnud lihtsalt ebakindlad (Harrier - lääne lennukite avariilisuse meister) või lihtsalt kättesaamatud (nt Jak-141). F-35ga peaks see olema lahendatud, vähemalt ei pidanud see üliohtlik rippumine enam piloodist väga sõltuma.
Saksamaal oli külma sõja ajal selliseid kohti alla 30, usun, et idanaabri mitme tuhande lennukiga õhujõud oleks ka need suutnud hea tahtmise juures auklikuks teha.
Ühesõnaga, (V)STOL F-35 looks (piisavalt rikka) väikeriigi lennuväele unikaalse võimaluse - suurriigil on selle neutraliseerimine suht keerukas (et mitte öelda võimatu). Gripen või Super Hornet minuarust ei too soomlastele taolist kvaliteeti - nad on nähtavad, venelaste radarid on suured (näevad kaugele) ja venelasi lendab õhus vastu kindlasti palju rohkem. Praegu hoiab AIM-120 nina veepeal, aga kui varsti leiutavad venelased midagi sarnast?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Üks artikkel, kus väidetakse, et masin on veel "toores": https://www.aerotime.aero/en/military/1 ... g-for-f-35
Aga konkurentidest on ta igatahes kõvasti ette rebinud ning see annab aega lastehaiguste väljaravimiseks. Võrdset vastast hetkel pole.
Aga konkurentidest on ta igatahes kõvasti ette rebinud ning see annab aega lastehaiguste väljaravimiseks. Võrdset vastast hetkel pole.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
See pisike jupp peaks ütlema kõik mis vaja selle artikli kohta:
EDIT:
Tegelikult panin kogemata vale lingi.
http://elementsofpower.blogspot.com.ee/ ... rself.html
Seal on sisuliselt sama jutt pulkadeks võetud.
Tegu on pigem poliitilise arvamuse kui mingi praktilise analüüsiga.Dan Grazier at the Project On Government Oversight
EDIT:
Tegelikult panin kogemata vale lingi.

http://elementsofpower.blogspot.com.ee/ ... rself.html
Seal on sisuliselt sama jutt pulkadeks võetud.
Viimati muutis nimetu, 04 Mai, 2017 9:55, muudetud 1 kord kokku.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
See on jah GAO (ühe USA järelvalveasutuse) raporti refereering. Selles suhtes on märkus õige, et lennuk ei olegi ju valmis. Kindral Bogdani sõnul plaanitakse praegu Block 3F (täislahingvõime) tarkvara hakata laadima A mudeli peale selle aasta oktoobris, GAO arvab, et see saadakse valmis alles mais 2018. GAO on kindlasti liiga pessimistlik (nagu ikka, see on nende töö) kuid mingit väiksemat hilinemist võib seal ette tulla küll. Sisuliselt see väga palju muuta ei tohiks.EOD kirjutas:Üks artikkel, kus väidetakse, et masin on veel "toores": https://www.aerotime.aero/en/military/1 ... g-for-f-35
Aga konkurentidest on ta igatahes kõvasti ette rebinud ning see annab aega lastehaiguste väljaravimiseks. Võrdset vastast hetkel pole.
GAO Argumendid, et Block 4 tarkvara ei tohiks ennem arendada kui 3F on täiesti valmis, testidud ja vastuvõetud on küll ... no comments

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist