46. leht 69-st

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 30 Aug, 2021 12:43
Postitas Kriku
Madis Reivik kirjutas:Ilmselt toimub tõeline revolutsioon siis kui saab tootmisküpseks mingi alumiiniumi või raua baasil aku, kus tooraine ei pidurda
On ju ammu juba olemas?

https://en.wikipedia.org/wiki/Nickel%E2 ... on_battery

Kliimamuutustest

Postitatud: 30 Aug, 2021 12:45
Postitas teeline35
Kui praegu kuskil maapiirkonnas oleks vaja hommikul kella kaheksaks Paide piimakombinaati või Imavere saeveskisse tööle saada siis miski valemiga kraaabib ikka €1000 kokku ja sellega saab täitsa rattad alla. Kuivõrd sõidetav on €1000 maksev pruugitud elektriauto?
Aamen selle peale!!!!
Minu meelest on elektriautonduse peamine probleem ikkagi selles, et bensiini ja diiselmootoriga sõidukid on olnud kasutuses aastakümneid, samas elektriautod on alles viimase kümne aasta jooksul arenenud mõistliku läbisõidu raadiusega kasutatavateks. Me keegi ei tea ju kuidas elektriautode kõrgepingega toimivad süsteemid peavad vastu aastakümnete vältel kasutamisel tekkivale kulumisele ja oksüdeerimisele.
Kõik need erinevate tootjate ja arendajate poolt välja hõigatud "kohe kohe" tootmisse tulevate uute ning efektiivsemate tehnoloogiate promomisi ei tasu saja protsendise tõena võtta! Neil on vaja leida uusi investoreid, kes oma raha arendusse panustaks, mis võib väga kergesti ka mitte loodetud tulemust anda.
Seega fossiilkütustel töötavate autode tootmise ja kasutamise keelamine jõumeetodil pole mõistlik.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 30 Aug, 2021 12:55
Postitas Walter2
Tesla..

Leidsite ka te lugupeetavad mida promoda - pole sel Eestis siiani ei esindust ega kohta, kus hooldusi/remonti teha ning varuosi tuleb otsida Ukraina lammutustest.. :scratch: Ning isegi norrakad peavad oma superautode remondijärjekorras ootama ligi pool aastat.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 30 Aug, 2021 12:59
Postitas Lemet
Huvitav, palju kaalub ja maksab akupakwtt, mis lubaks 40 tonni kaheksa tunniga kuuesaja kilomeetri taha vedada. Ning mitu laadimistsüklit kestab ning milline oleks sellise paketi laadimisaeg.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 30 Aug, 2021 13:10
Postitas nimetu
Huvitav, palju kaalub ja maksab akupakwtt, mis lubaks 40 tonni kaheksa tunniga kuuesaja kilomeetri taha vedada. Ning mitu laadimistsüklit kestab ning milline oleks sellise paketi laadimisaeg.

Selliste masinate jaoks pole akud praktilised ja tõenäoliselt ei saagi olema. Põhimõtteliselt sobiks alternatiiviks vesinik või biokütus. Käputäis vesinikelemendiga busse kärutab Euroopas juba pikka aega ringi. Osa rasketranspordist oleks ilmselt mõistlikum kolida elektriraudteele. Selles suhtes on Rail Baltica igati asjalik projekt, et pikemas perspektiivis läheb meil niikuinii sellist taristut vaja.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 30 Aug, 2021 13:11
Postitas Kilo Tango
Some kirjutas:Korraks vaatasin ka neid 2013a Leafe, et äkki saaks naisele või nii... Aga nad tikuvad ca 160 kilomeetrit ühe laadmisega sõitma ...


Leafi ostma hakkad, siis küsi privas nõu. Seal on asju, mida peab teadma. Üldiselt on kasutatud Leafi maks läbisõit maanteel alla 160 ja seda distantsi kätte saada oli isegi tuliuue 24kwh akuga Leafiga keeruline. Võimalik, aga keeruline. Ka on soovitus vältida 1. gen Leafe, mille aku on suurem, kui 24kwh, kuna need akud kaotavad oma mahutavust kiiremini ja ca. 5 aasta järel võib 30kwh aku praktiline mahtuvus olla väiksem, kui 24kwh omal.

1. gen Leaf on ikkagi linnaauto. Viimsist, Jürilt või Tabasalust kesklinna tööle sõita - ideaalne.

Re: Kliimamuutustest

Postitatud: 30 Aug, 2021 13:38
Postitas Madis Reivik
Kriku kirjutas:
Madis Reivik kirjutas:Ilmselt toimub tõeline revolutsioon siis kui saab tootmisküpseks mingi alumiiniumi või raua baasil aku, kus tooraine ei pidurda
On ju ammu juba olemas?

https://en.wikipedia.org/wiki/Nickel%E2 ... on_battery


Nikkel ei ole siiski ülemäära odav, võrreldes raua ja alumiiniumiga. Või süsinikuga. Teatavad kaaluprobleemid on ka, ehkki viidatud akul on palju plusse (töökindlus)

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 30 Aug, 2021 13:39
Postitas Some
Hetkel kriipsutasin elektriauto ostunimekirjast maha. Kui naine või ise peaksime tulevikus paiksemaks jääma, eks siis vaatab uuesti. Muidu iseenesest Enyaq või Ioniq 5 võiks juba midagi looma hakata aga enne ootaks ära, et peale Tartu maantee saaks teised põhimaanteed ka korralikud 160kW laadijad.
Muide, kas keegi teab, kuidas kodus töösõidukit laadides korraldada, et arve maksaks tööandja?

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 30 Aug, 2021 13:45
Postitas Kilo Tango
Some kirjutas:...
Muide, kas keegi teab, kuidas kodus töösõidukit laadides korraldada, et arve maksaks tööandja?


Eraldi voolumõõtja.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 30 Aug, 2021 13:54
Postitas Kilo Tango
Lemet kirjutas:Huvitav, palju kaalub ja maksab akupakwtt, mis lubaks 40 tonni kaheksa tunniga kuuesaja kilomeetri taha vedada. Ning mitu laadimistsüklit kestab ning milline oleks sellise paketi laadimisaeg.


Tesla Semi akupakk peaks kaaluma praeguste akude puhul ca. 3 tonni. Ilmselt ootabki Semi turule toomine 4680 akude taga, millega saab aku massi umbes poole väiksemaks.

Arvestama peab ka, et tavaliselt on rekka mootor u. pool tonni ning teine pool tonni veetakse ka kütust kaasa. Mõnikord ka rohkem (isegi poolteist tonni).

Ehk siis elektrilise rekka akudest tulenev lisamass on ca. pool tonni kuni tonn. Parimal juhul 0.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 30 Aug, 2021 14:16
Postitas Lemet
Ja palju võtab voolu sellise paketi laadimine? Aega? Palju maksab kõikide teeäärsete puhkepaikade varustamine laadijatega. Parklatesse voolu vedamine? Aga teha seda tuleb, kui mingit tulemust tahetakse. Milline on suhe sõiduautode ja päevast-päeva haakeid vedavate "nuppude" läbisõitude, kütusekulu ja arvukuse vahel. Rekka eluiga võib vabalt olla pealt miljoni, seda mootorit vahetamata, mitu akupaketti selle maa peale vahetada tuleb...

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 30 Aug, 2021 14:19
Postitas Kilo Tango
Lemet kirjutas:...Rekka eluiga võib vabalt olla pealt miljoni, seda mootorit vahetamata, mitu akupaketti selle maa peale vahetada tuleb...


Muudele küsimustele ei oska mina sulle praegu vastata, aga 4680 akud peaksid Muski sõnadel olema "million mile" akud. See tähendab, et 0 korda on vaja akupakke vahetada.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 30 Aug, 2021 15:09
Postitas Some

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 30 Aug, 2021 15:12
Postitas alari
Kilo Tango kirjutas:
Lemet kirjutas:Huvitav, palju kaalub ja maksab akupakwtt, mis lubaks 40 tonni kaheksa tunniga kuuesaja kilomeetri taha vedada. Ning mitu laadimistsüklit kestab ning milline oleks sellise paketi laadimisaeg.


Tesla Semi akupakk peaks kaaluma praeguste akude puhul ca. 3 tonni. Ilmselt ootabki Semi turule toomine 4680 akude taga, millega saab aku massi umbes poole väiksemaks.

Arvestama peab ka, et tavaliselt on rekka mootor u. pool tonni ning teine pool tonni veetakse ka kütust kaasa. Mõnikord ka rohkem (isegi poolteist tonni).

Ehk siis elektrilise rekka akudest tulenev lisamass on ca. pool tonni kuni tonn. Parimal juhul 0.
https://youtu.be/56862W24HK8?t=448Siin videos väidetakse, et rekkaga võrdse sõidukaugusega aku kaalub 8-16 tonni.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 30 Aug, 2021 16:10
Postitas Some
Some kirjutas:https://forte.delfi.ee/artikkel/94447235/faktikontrolli-faktikontroll-kas-e-autod-peatavad-kliimakatastroofi
Pisut teistmoodi vaatenurk.

Täistekst on siin:
https://www.accelerista.com/arvamus/fak ... konnamoju/

Tegelikult väga head poindid üles leitud. Eriti see, et elektriauto oleks ökoloogilisem kui ta sõidaks sama palju kui diisel- või bensiinimootoriga auto, reaalsuses sõidavad elektriautod aastas mitu korda vähem kilomeetreid kui üks korralik õlijoodik.

Kokkuvõte:
Kui tahta kiireid lahendusi, siis iga keskkonnasäästlik lahendus on tarbimise ja kasutamise vähendamine, mitte asjade ja mustrite asendamine teise mustriga. Ehk siis tuleb vähendada mõttetut sõitmist, mitte anda asjatuks sõitmiseks alternatiivset toodet.