455. leht 1000-st

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 16 Okt, 2016 11:49
Postitas Kriku
Heiti Hääl kurdab kehva sehvti üle:
Hääl räägib sissejuhatuseks, et on näinud Vene transpordiministeeriumi sisemiseks kasutamiseks mõeldud dokumenti, mis käsitleb Venemaa kauba ekspordikoridoride järgmise viie aasta kava. See üksikasjalik kava näeb ette, et Baltimaade sadamad peavad 2020. aastaks Vene kaubast kuivad olema.
Tõite konkreetse näite: tippaja 600 miljonist transiidieurost on nüüdseks saanud 90 miljonit eurot.

Suurusjärkudes on see täpne. Transiidi tipp oli meil 2006. aasta, kui Eestit läbis 42 miljonit tonni kaupa. Tänavu aga sõidab läbi Eesti kuus miljonit tonni kaupa.
Järeldus on muidugi üks:
Kõlab inetult ja saan aru, et nii ei sobi ajalehes kirjutada ega mul öelda, aga me naaber, see paha Venemaa on paraku igavesti suure õuega peremees, eks ole. Sellel peremehel on mitu naabrit. Ja vahe ongi selles, milline naabritest ütleb viisakalt „Tere hommikust!” ja milline näitab keskmist sõrme.
Stseenile tõepära lisamiseks võiks muidugi ka mainida, et see tervitamine toimub samal ajal kui too naabrimees kõnealuse õue peal pesuköögis kedagi kolgib ja vägistab.
Kas teile tundub, et kipume asja eest teist taga tüli norima? Kas tõesti peaksime kõigest hoolimata, näiteks Ukrainas toimuvast hoolimata sõbralikud olema?

Loomulikult ei pea minagi õigeks seda, mis on toimunud Krimmis, ega seda, mis on toimunud Ida-Ukrainas. Seetõttu kuidagi teisiti kui sanktsioonidega ei olegi võimalik Venemaaga rääkida. Aga kas nende sanktsioonide kehtestamise eestkõneleja peab tingimata olema Eesti? Kas peame väikeriigina esireas kõige kõvemini karjuma? Selles ma nii veendunud ei ole.
Mina jällegi arvan, et eestkõneleja Eesti siiski päris ei olnud. Teiseks kehtestas Venemaa vastusanktsioonid ju kogu EL-ile. Eesti oleks suhteliselt halvas kirjas nii või naa.
Transiidiässad on maakaardile osutades öelnud, et geograafiline asend eeldab, et peaksime tegema Venemaaga suurt äri.

Olen isegi öelnud, et geograafiline asend on me suurim loodusvara. Nüüd on tõsiasi see, et kümne aastaga on venelased väga palju oma sadamatesse panustanud. Nafta ja naftaproduktide ekspordi ja käitlemisega – kui väiksed nišikaubad välja jätta – saavadki Venemaa sadamad praeguseks ise hakkama.
Selle taga on ju majanduslik loogika, mitte poliitika... Oma sadamaid ehitada tasuks Venemaal igal juhul, olgu siis suhted Eestiga millised tahes. Muide, väga hea, et see soov ja võimalus neil on - motivatsiooni vähem meid eluliselt tähtsaks strateegiliseks piirkonnaks pidada.

Samas mingi vahe siiski Balti riikide vahel on:
Sageli tuuakse eeskujuks Lätit: vaat Läti inimesed käivad Moskvas ja räägivad kaubavood välja. Valitsuse tasemel on peetud vajalikuks transiidiinimesi aidata.

Jah.

Aga nüüd on löök neile seda valusam... Käisid ja rääkisid, aga on nagu meiegi naftatransiidist ilma.

Kõik on suhteline ja ma pole selle väitega ka päris nõus. Jah, kui üks Vene ettevõte ehk Transneft teatab, et nemad lõpetavad 2018. aastal Baltimaade-suunalise tegevuse, siis: tore, selline on selle ettevõtte otsus. Aga tasub siiski vaadata Läti transiidimahtu laiemalt. Meil sõidab üle Eesti piiri 500 000 tonni transiitkaupu kuus, Lätil kolm miljonit. See vahe on ikka väga suur. 2006. aastal edestasime me Lätit oma transiitkauba mahult.

Meil sõidab üle Eesti piiri 500 000 tonni transiitkaupu kuus, Lätil kolm miljonit. See vahe on ikka väga suur.

Nad teevad riiklikul tasemel paremat tööd?

Tahaks öelda, et nemad vähemalt üritavad. Meil ei üritata. Eksisteerib poliitiline suund, et seda majandusharu ei ole riigile vaja.
Kokkuvõttes saab ta muidugi väga hästi aru, et rong on läinud:
Aga mis heanaaberlikest suhetest siin rääkida, kui Venemaa paigutab Baltimaade külje alla rakette, korraldab me piiri ääres suuri õppusi?

Olen nõus. Nüüd on juba hilja kurssi muuta. See ongi meie seis. Eks peame selle uue reaalsusega arvestama.
Vähja Tiidust on tal vähemalt siin oluliselt mõõdukam jutt.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 16 Okt, 2016 13:04
Postitas Lemet
Halada transiidi vähenemise üle on üpris totakas, vähegi ettemõtlevale inimesele oli transiidivoogude kokkukuivamine (ja ühtlasi "ärieliidi" tulude liivalerajatus ning võimalus poliitilisteks manipulatsioonideks) ilmselge juba hetkel, kui Ust-Luga ehitamine ette võeti. Mis jihtus juba siis, kui aastatuhat veel vahetumata oli...

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 16 Okt, 2016 15:34
Postitas aht0
Kriku kirjutas:Kõlab inetult ja saan aru, et nii ei sobi ajalehes kirjutada ega mul öelda, aga me naaber, see paha Venemaa on paraku igavesti suure õuega peremees, eks ole. Sellel peremehel on mitu naabrit. Ja vahe ongi selles, milline naabritest ütleb viisakalt „Tere hommikust!” ja milline näitab keskmist sõrme. Stseenile tõepära lisamiseks võiks muidugi ka mainida, et see tervitamine toimub samal ajal kui too naabrimees tolle õue peal pesuköögis kedagi kolgib ja vägistab.
Eks see sõltub inimese meediaruumi tarbimisest. Need kes tarbivad regulaarselt Vene meediat, nende jaoks me olemegi ühed igavesti hullud kiusupunnid kes lausa sunnivad Venemaad otsima muid transiiditeid. Venemaa ise on süüst täiesti puhas.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 16 Okt, 2016 16:20
Postitas Svejk
Mõnes mõttes on tõesti see, et vene oma Ustluugat ehitab, hea märk - meid ei loodetagi enam tagasi saada...
Tähendab lootus sureb muidugi viimasena, aga pmst aktsepteeritakse väljakujunenud olukorda.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 16 Okt, 2016 19:26
Postitas Castellum
Svejk kirjutas:Mõnes mõttes on tõesti see, et vene oma Ustluugat ehitab, hea märk - meid ei loodetagi enam tagasi saada...
Tähendab lootus sureb muidugi viimasena, aga pmst aktsepteeritakse väljakujunenud olukorda.
Ajalugu paraku seda optimismi ei toeta.

1930. a-te II poolel hakati rajama uut Nõukogude Läänemere peamereväebaasi Lauga lahte, nn Kroonlinn-2. Mitte tänapäevase sadama kohale, vaid lahe idarannikule, Ruutsia ja Viistinä küla kohale. Tõsi, tänapäevane Lauga-Jõesuu sadam jõuab laienedes juba sinnagi...

Ja järsku...hoplaa, hoopis Tallinn, Paldiski, Riia, Ventspils, Liepaja ja Hanko...vali, millist sadamat tahad...jäävaba või hea taristuga...selge, et Lauga lahes jäid tööd seisma...kuni ka senitehtu lasti 1941. a suvel omade poolt taganedes õhku...

Nii et hoolimata oma baasi suurest väljaehituskavast võeti ette riskantne projekt leppida kokku senise põhivaenlasega...ja näe, võetud risk tasus kuhjaga...

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 16 Okt, 2016 20:03
Postitas vanahalb
Ust-Luuga on venelastel pooleldi hädalahendus. Muuga kaubasadamat ei hakatud Nõukogude ajal mitte päris suvalisse kohta rajama vaid juba geoloogiliselt on see sobivam kui Soome lahe idasopp mis kergesti jäätub ja sadama kohal sagedast süvendamist vajab.
Teisalt on jälle laevatransport oluliselt odavam kui igasugused muud transpordiliigid ja mida kaugemale itta õnnestub kaup toimetada (või peale võtta) seda odavam kokkuvõttes tuleb. Muuga sadamat ehitama hakates raudteetariifid nii suurt rolli ei mänginud ja riigipiiri polnud üldse.
Üleüldiselt on kuskilt Kesk-Venemaalt või Uraalide tagant ilmselt lihtsam vedada Läti või Leedu sadamatesse ja Peterburi tagant Ust-Luugasse niipalju kui see juba toimib.
Seesama Heiti Hääl on ka väitnud, et vedagu Ust-Luuga kaudu aga kui üks külm talv tuleb, on jälle kõik meie juures järjekorras.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 16 Okt, 2016 20:27
Postitas Kriku

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 16 Okt, 2016 20:35
Postitas tommy
soul kirjutas:Tervishoiule 2017 aastal raha siis -33%.

http://www.vestifinance.ru/articles/76221
Расходы на здравоохранение сократят в 2017 г. на 33%

В том числе расходы бюджета на стационарную медицинскую помощь сократятся на 39% с 243 млрд руб. до 148 млрд руб.

Расходы на амбулаторную помощь уменьшатся в 1,7 раза со 113,4 млрд руб. до 68,995 млрд руб
Karm värk.
Tervishoid seal maal oli niigi juba omadega täiesti.....
http://varlamov.ru/2019094.html?thread= ... t635829782

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 17 Okt, 2016 7:12
Postitas Svejk
tommy kirjutas:Karm värk.
Tervishoid seal maal oli niigi juba omadega täiesti.....
Tähendab tervis on tasuta käes ja kui ta juba läinud on, siis tagasi ei tule ta tihtipeale enam rahaeestki mitte....
Pragmaatiline värk. Igatahes.



Kõiges ei olegi kliima süüdi... 8) :

А нам говорят, климат (11 фото)
http://fishki.net/2100999-a-nam-govorjat-klimat.html
Города на Сахалине выглядят так же, как и в остальной России. Типовые советские многоэтажки, типовые раздолбанные дороги, грязища, особенно в межсезонье
Но если свернуть с грязной трассы Южно-Сахалинск-Корсаков, можно внезапно попасть в Америку, где, как известно, «климат совсем другой»
P.S.
Castellum ja Vanahalb - head poindid
Rämedalt üldistades on meist viimase tuhande aasta jooksul ikka pidevalt üle ja läbi sõidetud, miks peaks oletama, et kõik niiväga muutunud oleks...

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 17 Okt, 2016 8:04
Postitas Jaanus2
Muuga sadama sügavus on selline, et saab vastu võtta maksimaalsuuruses laevu, mis Taani väinadest läbi mahuvad. Ida poole need enam ei saa, siis peab kauba väiksemale laevale ümber laadima, sama vastupidi. Suure laevaga vedada on odavam.

Venemaa võtab endaga kauplemist kui mingit ülimat heategu, mille eest asjaosalised peaksid mitmenda põlveni tänulikud olema. Sellest tuleneb kohe, et "heateo" osaliseks saanu on Venemaa mõju all, peab tegema seda ja toda, et ülim mõnu ikka edasi kestaks - või muidu... Kuni selline suhtumine püsib, on parem, kui suhted on minimaalsed. Või täpselt nii suured, kui Venemaa ise leiab olevat hädapärast vajalikud, sest teisiti ei saa. Normaalsetel riikidel oleneb kaubavahetus ja transiit ainult sellest, kas see on asjaosalistele majanduslikult kasulik, kui just embargot kehtestatud ei ole. Aga mitte Venemaa puhul. Eesti poolt ei ole ettevõtjatele kunagi tehtud riiklikke takistusi Venemaaga kauplemisel, olenemata poliitilistest suhetest.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 17 Okt, 2016 10:54
Postitas Kriku

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 17 Okt, 2016 12:46
Postitas Sekeldaja
Jaanus2 kirjutas:Muuga sadama sügavus on selline, et saab vastu võtta maksimaalsuuruses laevu, mis Taani väinadest läbi mahuvad. Ida poole need enam ei saa, siis peab kauba väiksemale laevale ümber laadima, sama vastupidi. Suure laevaga vedada on odavam.

Venemaa võtab endaga kauplemist kui mingit ülimat heategu, mille eest asjaosalised peaksid mitmenda põlveni tänulikud olema. Sellest tuleneb kohe, et "heateo" osaliseks saanu on Venemaa mõju all, peab tegema seda ja toda, et ülim mõnu ikka edasi kestaks - või muidu... Kuni selline suhtumine püsib, on parem, kui suhted on minimaalsed. Või täpselt nii suured, kui Venemaa ise leiab olevat hädapärast vajalikud, sest teisiti ei saa. Normaalsetel riikidel oleneb kaubavahetus ja transiit ainult sellest, kas see on asjaosalistele majanduslikult kasulik, kui just embargot kehtestatud ei ole. Aga mitte Venemaa puhul. Eesti poolt ei ole ettevõtjatele kunagi tehtud riiklikke takistusi Venemaaga kauplemisel, olenemata poliitilistest suhetest.
Lihtsalt täpsustuseks: läbi Taani väinade mahtuvaid laevu võib vastu võtta ka Sillamäe, Primorski maksimaalne lubatud süvis on vist hetkel natuke väiksem, aga sealgi suund süvendada 18 meetrini ehk u. 200 000 GT tankerite tarvis.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 17 Okt, 2016 13:49
Postitas Walter2
Et siis järjekordselt on Eesti riik süüdi kui transakad oma mune ühes korvis hoidsid?! :wall:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 17 Okt, 2016 15:58
Postitas Martin Peeter
Russia Today arvete sulgemisest UK-s.

http://www.bbc.com/news/world-europe-37677020


Ma saan aru, et pank ütles, et ta ei soovi sellist kahtlast klienti ning teatas 12. detsembrist arve sulgemisest. Mingi külmutamisega, nagu väidab PM, pole tegemist.

http://www.postimees.ee/v2/

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitatud: 17 Okt, 2016 16:12
Postitas Miki
Postimehest on saanud kahjuks Vene propaganda käepikendus.
Paha lugu..
Pole esimene kord, avaldada kontrollimata ja kallutatud infot ..