47. leht 115-st

Postitatud: 24 Jaan, 2008 16:26
Postitas Kodanik2
Korpuse järgi pakuks, et on starter(alalisvoolu mootor). Kuna jõud on ülekantav kahe ülekandega siis võib see olla mingi ajami mootor hoopis. Ei pretendeeri täielikule tõele. Üldjuhul peaks korpusel ka mingeid numbreid, tähiseid olema .

Postitatud: 24 Jaan, 2008 16:33
Postitas onu juulius
Starter (st elektrimootor) ja generaator on põhimõtteliselt sarnase ehitusega ja neid saab ehitada nii, et nad töötavad mõlemat pidi - st kui vool peale anda, siis käib ringi ja kui ringi keerutada, siis toodab voolu. IIMS eelsetel ja -aegsetel autodel oli starteri ja geneka kombo levinud praktika. Lennukimootoreid käivitati minuteada suruõhuga, nii et kui tõesti lennukilt pärit, siis vast jah mõne ajami mootor.
Siiski, lennukimootori genekas võiks ju ka idee poolest olla. Mitte et ma täpselt teaks, kuidas nad välja näevad...

Postitatud: 24 Jaan, 2008 17:06
Postitas EOD
Alalisvoolumasinad saavad tõesti põhimõtteliselt töötada nii generaatorina kui mootorina. Selle näiteks võiks olla DKW kahetaktilise mootoriga autod, millel oli väntvõlli otsas nii starteri kui generaatorina töötav Dynastart. Selle analoog oli Tuula motorolleritel. Veel on sellised starter/generaatorid kasutusel näiteks turboreaktiivmootoritel.
Võimsal hävituslennuki kolbmootoril, erinevalt Cessnast, tavalist starterit (või starter-generaatorit) ei saa kasutada, kuna see oleks liiga suur ja raske ming nõuaks ka suure ja raske aku kasutamist. Lennuki juures aga on iga grammi arvel. Seetõttu on suurtel lennukimootoritel käivitamine kas suruõhuga (aurumasina põhimõttel, õhk juhitakse järgemööda silindrisse, milles on parajasti töötakt) või energia kogumisega hoorattasse, mis elektrimootori või käsivända abil kiiresti pöörlema pannakse ja vajalike pöörete saavutamisel ülekande abil mootori väntvõlliga ühendatakse.
Teemas "Rahulikult magavatel lennuväljadel" on Nõukogude hävitajate mootorite tüübid ära toodud. Guugeldades leiab nende mootorite pildid või joonised. Nii saadki tuvastada, millise linnu pealt seade on. :wink:

Postitatud: 24 Jaan, 2008 17:21
Postitas Seiu
Onu juuliuse jutu kinnitusex võix veel mainida, et juhtusin ise pealt nägema, kuidas veneaegse traktori starter pärast mootori käivitumist millegipärast hambumisse jäi, nii et mootor hakkas starterit kaasa vedama. See tavaline ühesüsteemne starter andis nii võimsat voolu, et kõik juhtmed momentaalselt sulasid :shock:

Postitatud: 24 Jaan, 2008 17:26
Postitas janno8
Mul endal 3 rattaline tuula kaubaveoroller ja ei teadnudki et mul genekas ja starter ka selle süsteemiga, :oops:

Postitatud: 24 Jaan, 2008 23:03
Postitas Soobel
Kui suur see junn on? Kas ta mõne lennuki tüüri ajami mootor ei või näiteks olla? Millega lennuki tüüre liigutatakse? Trossidega. Suurtel lennukitel ka? Kindlasti mitte. Millised need mootorid välja näevad, mis telikuid, luuke ja maandumisklappe sissevälja liigutavad?

Ühe keskmise sõjalinnu küljes võiks selliseid junne olla ikka kümneid. Ja starteri jaoks on tal liiga suur ja õrn hammasratas mu meelest.

Postitatud: 26 Jaan, 2008 0:35
Postitas Immelmann
Siinkandis ilmasõja ajal vuranud lennukitest oli vist Pe-2 kõige rohkem elektrimootoreid täis. Enamusel lennuaparaatidest käisid telikud-klapid hüdraulikaga. Tüürid olid sel ajal ikkagi mehaanilise ajamiga (trossid-vardad).
Kui siin väidetakse tegu olevat ühemootorilise hävitajaga, siis võib tegu olla näiteks magneeto või genekaga. Aga mis aparaadi oma, jään praegu vastuse võlgu.

Postitatud: 27 Jaan, 2008 22:04
Postitas Kõrvaltvaataja
Kuna eseme leidja väidab, et asi pärineb Vene hävitajalt, siis pakun, et tegemist on Jak tüüpi hävitaja mootorilt Vk-105 Klimov generaatoriga. Hammasratasajami ratas on pildilt nähtav ja generaatori teisest otsast on maha võetud harjade hoidiku osa ning võlli otsast jahutusventilaator.

Postitatud: 27 Jaan, 2008 22:18
Postitas EOD
Täiesti usutav. Ainult lahti pole seda võetud. Vaadates kõverat ankru võlli ja väändunud polti, saab teha järelduse, et otsakaas harjahoidiku ja ventilaatoriga purunes kui lennuk alla kukkus.

Postitatud: 28 Jaan, 2008 22:18
Postitas Kõrvaltvaataja
"On maha võetud" all mõtlesin, et puuduvad. Tundub küll, et puuduvad osad on eraldunud allakukkumise käigus või mine tea, äkki on maapeal mõni külamees kuvaldaga kaasa aidanud.
Õnnestus leida ka üks pilt, kus Jaki generaator veidi paremas olukorras, kui teema algataja pildil. Tundub küll, et on sarnased.

Pilt:
http://i25.tinypic.com/34igxok.jpg

Postitatud: 28 Jaan, 2008 22:24
Postitas arumik1943
On jah sama tüüpi. Hammasratta pool olev alumiinist detail on mul kah olemas

Mis masina oma?

Postitatud: 02 Veebr, 2008 23:05
Postitas kike

Postitatud: 03 Veebr, 2008 17:06
Postitas Panzergrenadier
Pakuks T-55 roomikulüli.

Postitatud: 03 Veebr, 2008 19:07
Postitas kike
Milline see t-55 on huvitav?

Postitatud: 03 Veebr, 2008 19:42
Postitas Panzergrenadier