Re: Põgeniketulv Euroopasse..
Postitatud: 19 Dets, 2018 10:31
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
https://poliitika.postimees.ee/6480859/ ... 1530278500Kui läheb hääletuseks, siis Eesti suursaadik hääletab ränderaamistiku poolt. Kuna tegu pole lepinguga, siis kuhugi alla kirjutada Eesti ega ka teiste riikide esindajatel peaassambleel vaja ei ole.
Pärast hääletust – just nimelt pärast – on igal riigil võimalik sõna võtta. Jürgenson plaanib pidada sõnavõtu, mille aluseks on riigikogus vastu võetud avaldus ränderaamistiku kohta. Oma esinemises rõhutab suursaadik muuhulgas, et rändelepe on mittesiduv raamdokument ja see ei too kaasa kohustusi, samuti, et see dokument ei püüdle rahvusvahelise tavaõiguse sisseseadmisele.
Parlament kiitis plaani heaks: https://www.postimees.ee/6482620/taani- ... asustamiseArdiS kirjutas:Taani plaanib kriminaalsed migrandid-pagulased üksikule saarele asustada.
https://www.postimees.ee/6469943/taani- ... fiUu6LxDRA
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=84838027Vabariigi President kõneles oma aastalõpu intervjuus muuhulgas rändeleppest. Seal tõi ta esile, et lõhet pole ja kõik on selles küsimuses ühel pool lauda, küsimus on vaid meetodis. Tegelikkuses on Eesti poliitilise eliidi ja samal ajal ühiskonna sees põhimõtteline erinev arusaam. Seda pole võimalik eitada ja see on reaalsus. Kas me soovime migratsiooniküsimustes säilitada maksimaalse iseotsustamisõiguse või mitte? Ehk laiemalt: kas rahvuslikud huvid determineerivad meie välispoliitika või mitte? Eesti ei ole ühinenud varasemalt rea rahvusvaheliste lepetega, mis seda otsustusõigust migratsioonivallas piiraksid. Siis on maksnud rahvusliku huvi argument, mida praegu püütakse hapramaks muuta. Praeguse juhtumi puhul püüdsid leppe pooldajad avalikkust rahustada jutuga et see pole kohustuslik ja peame olema laua taga kui otsustatakse. Esimene väide on minu (ja rahvusvaheluse õiguse ekspertide) hinnangul ebaõige, teise väite puhul näitas Eesti mitteosalemine Marrakeshis, et saab küll nii, et igal pool ei olda kohal, kui see pole kooskõlas rahvuslike huvidega. Leppe puhul on huvitav, et järgmised kolm Euroopa Liidu eesistujariiki on võtnud selle juba oma eesistumise töövisiooni. Ehk teisisõnu, lepet asutakse Euroopas rakendama. Leppe olulisust Euroopale kinnitas ka Euroopa Komisjoni siseasjade volinik Avramopoulos. Mida sel puhul leppe pooldajad ütlevad, kui lepet püütakse mingi EL õigusaktiga jõustada? Kas seda, et lepe pole siduv või seda et peame olema laua taga?
Siis oma iseotsustamisvõime saame säilitada vaid protsessides osaledes ning otsustades.Kas me soovime migratsiooniküsimustes säilitada maksimaalse iseotsustamisõiguse või mitte? Ehk laiemalt: kas rahvuslikud huvid determineerivad meie välispoliitika või mitte?
Nõus. See "toetamine laua ääres olemiseks ja protsesside mõjutamiseks" on kahjuks rahvale valetamine. Eesti ei mõjuta seal ühtegi protsessi. On lihtsalt hea tava, et kui sa ei ole probleemi oluline osapool ning oled ka veel väike ja Eesti ei ole ei lähte- ega sihtriik, siis sa sekku ülemäära. Ja kui sekkud, siis teed ennast lolliks ja sind ei arvestata nagunii. Näiteks oleks täiesti jabur, kui Eesti mingi uhke diplomaatilise initsiatiiviga Iisraeli-Palestiina rahuprotsessis omal algatusel välja tuleks ehkki on mõnedes hääletustes ja deklaratsioonides osalenud. Ega Eesti selle teksti kokkukirjutamisel nüüd ka ülearu mõjutada ei saanud - muidu poleks see nii migratsioonisõbralik tulnud.Kriku kirjutas:Deklaratsioonide või lepetega ühinetakse ikkagi nõustumise näitamiseks. Kui deklaratsioon või lepe on kellegi jaoks sobimatu ja tahetakse sellest eemale jääda ning maksimaalselt vältida kõikvõimalikke kohustusi, ei tasu sellega avalikult nõustuda. Kui asi oleks vastupidi, puuduks nendega avalikult ühinemisel igasugune mõte.
Hm, Eesti on nii lähte- kui sihtriik. See, et need rändearvud on meil suhteliselt väikesed, ei tähenda, et meil rännet üldse poleks.Martin Peeter kirjutas: Eesti ei mõjuta seal ühtegi protsessi. On lihtsalt hea tava, et kui sa ei ole probleemi oluline osapool ning oled ka veel väike ja Eesti ei ole ei lähte- ega sihtriik, siis sa sekku ülemäära. Ja kui sekkud, siis teed ennast lolliks ja sind ei arvestata nagunii.
Mitte eriti. Esiteks, isegi ÜRO 1948. aasta inimõiguste ülddeklaratsiooni põhimõtted jõustati üle Euroopa rahvusvahelise konventsiooni vormis, millega ka Eesti ühinenud on ( https://www.riigiteataja.ee/akt/13320295 ). Teiseks, EP kaudu ei jõustata midagi, mis ei tulene varasematest rahvusvahelistest lepingutest. Euroopa Parlament ei ole ses mõttes parlament nagu rahvuslikud parlamendid (st. universaalne seadusandja).krijgsvolk kirjutas:Aga... kas ei või juhtuda edaspidi nii, et Brüssellis- Strassbourgis töötatakse selle "mittesiduva raamistiku" jne postulaatide põhjal asjahuviliste poolt välja nt Euroopa Migratsioonireeglistik vm muu akt ja jõustatakse see juba Europarlamendi kaudu õigusaktina mis kuulub otserakendamisele liikmesriikide poolt. See kahtluseuss minus ikkagi on, kuigi ma ei ole Euroopa Õiguse spetsialist.
Venemaa sülitab juba üle nelja aasta kõikvõimalikule rahvusvahelisele õigusele. Ärgem olgem naiivsed, ÜRO ränderaamistikuga pühitakse seal lihtsalt tagumikku, kui vaja on.blueant kirjutas:Laua taga istumisest. Meid huvitaks näiteks väikeriigisõbralikud inimeste tuvastamis- ja tagasisaatmisreeglid. Eestil endal ei ole võimekust esimest tasemel teha ega teist iga Wakandaga ühekaupa kokku leppida. ÜRO kaudu nende asjade kellelegi delegeerimine suurendab meie võimet hakkama saada. Veel. Eestil endal ei ole võimekust Venemaale irregulaarse migratsiooni osas reegleid peale suruda, aga kuna neil on seesama probleem kagus ja lõunas, siis võib tekkida meile soodsaid rahvusvahelisi standardeid.