469. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 12:38
Postitas Some
Elektriautol saab ju kah kõiki juppe vahetada, nii et eluiga on piiratud pigem kere vastupidavusega nagu sisepõlemismootoriga autolgi. Muidugi ei tea, äkki on auto ehitusel olnud juudi insenerid, et kui autol 8 aastat aku garantiid läbi saab, siis taimer paneb aku plahvatama?

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 12:41
Postitas AMvA
Peeter kirjutas: ↑23 Sept, 2024 12:33
AMvA kirjutas: ↑23 Sept, 2024 12:30
OLAVI kirjutas: ↑23 Sept, 2024 10:33
Ka e-autodel on sama tendents,
et sõidavad täpselt nii palju kui vaja ja nende elukaare saab veelgi hõlpsamalt (kohustusliku) tehnoloogia abil "õigel ajal" lõpetada.
Kas sellele väitele on ka mingit praktlist kinnitust?
Kas keegi kahtleb selles tehnilises võimekuses?
Tänapäeval võib iga moodsa auto eluea niimoodi ära lõpetada (teoreetiliselt), aga väide, et on selline tendents viitab nagu sellele, et seda ka praktiseeritakse.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 12:55
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: ↑23 Sept, 2024 12:30
OLAVI kirjutas: ↑23 Sept, 2024 10:33
Ka e-autodel on sama tendents,
et sõidavad täpselt nii palju kui vaja ja nende elukaare saab veelgi hõlpsamalt (kohustusliku) tehnoloogia abil "õigel ajal" lõpetada.
Kas sellele väitele on ka mingit praktlist kinnitust?
Kõik praegu EU's müüdavad autod peavad juba mitu aastat kohustuslikult olema varustatud sideseadmetega ja seda uudist on kindlasti paljud näinud:
https://www.delfi.ee/artikkel/120323313 ... teel-valja
Tšetšeenia juht Ramzan Kadõrov teatas Telegramis, et väidetavalt talle kingitud elektriauto Cybertruck, millele ta lasi kuulipilduja monteerida, lülitati kaugjuhtimise teel välja.
„Auto tuli lahinguülesannetega suurepäraselt toime. Demonstreeris manööverdatavust ja meeskonna head kaitset. Hiljuti lülitas Musk Cybertrucki kaugjuhtimise teel välja. See ei ole mehemoodi tegu. Tuli raudratsu minema pukseerida. No kuidas nii, Elon? Kas nii tehakse?“ kirjutas Kadõrov.
Sisepõletajatel ja E-autodel kehtivad EU's samad kasutustingimused nagu arvutitel, et kui raua saab klient välja osta, siis tarkvara kasutamisele kehtib kasutusleping, mis nõuab pidevalt seadme töö tagamiseks uuendusi.
Ega ilmaasjata MNT registris ei kuvata autode juures kirjet: "parandusmeede on rakendamata" ja see võib olla takistus tehnoülevaatuse läbimisel.
(Näiteks kui mu viimasena ostetud arvuti kohta on tootja kodulehel avaldanud, et: "Tootja tagab uuendused 7 aasta jooksul alates müügipäevast", siis autotootjate sellise info avaldamisest ei ole ise rohkem lugenud kui et Tesla kodulehe järgi vanematel Tesladel kaovad toetuse puudumisel osad funktsioonid.)
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 13:08
Postitas OLAVI
Some kirjutas: ↑23 Sept, 2024 12:38
Elektriautol saab ju kah kõiki juppe vahetada, nii et eluiga on piiratud pigem kere vastupidavusega nagu sisepõlemismootoriga autolgi. Muidugi ei tea, äkki on auto ehitusel olnud juudi insenerid, et kui autol 8 aastat aku garantiid läbi saab, siis taimer paneb aku plahvatama?
See kes alustuseks suudab "äpist lukustatud ajuga" e-tõuksi "kõik osad vahetada" võib rääkida kõikide osade vahetamisest.
Juba kümme aastat tagasi olid kasutusel autodel tarkvaraliselt seotud mooduleid, kus ühte moodulit teisele autole prooviks tõstes muutusid mõlemad autod liikumisvõimetuks ja oli vaja esinduses auto kasutamiseks uuesti plokid siduda.
Kõik lukud saab tõsise huvi korral avada aga kui palju see "tõsine huvi" maksab ja kas on tasuv on omaette teema.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 13:18
Postitas Kapten Trumm
OLAVI kirjutas: ↑23 Sept, 2024 10:54
Kapten Trumm kirjutas: ↑19 Sept, 2024 13:36
Üks vihje, kes otsib kaubikut või istmetega kaubikut - et Volkswagen pakub täna neid 2.0TDI mootoriga, mis on ainus normaalsuurusega mootor, mis on turule jäänud. Isegi laisas, 75 kW tuunes, millega võib see mootor kaua sõita. ...
Jah see Caddy 75kW mootor suudab
madalate pööretega (1000rpm) paremat veojõudu ja istmed on mugavamad kui Peso/Toyo.
Aga 2024 aasta 45 000km läbisõiduga Caddy
kere nagiseb/koliseb Peterburi tee jõnksudel hullemini kui 2019 aasta 60 000km läbisõiduga Pesol.
Caddy kabiin (panipaigad, juhtimisorganid) on ka ebamugavamad.
Ehk valik saab keeruline olema.
Siinkohal vaidlen vastu. Minu 193 cm pikkune ja kõvasti üle 100 kg füsionoomia läks Caddysse sisse nagu kinnas kätte, samas Peugeoti poole meetri laiune keskkonsool (milleks????) tagas selle, et rooli taga polnudki mugavat asendit võimalik leida, et parem jalg peaks üsna kõver olema selleks, sest gaasipedaal asub konsooli suhtes "nurga taga". Ja Caddy pedaalid on ka normaalsete vahekaugustega, niiet ka suurte saabastega sõites mahub pedaalima. Ühesõnaga, mingi 180 cm saledal tüübil on kindlasti mugav, aga mul mitte. Kolinat ei oska kommenteerida.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 13:28
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑23 Sept, 2024 12:55
AMvA kirjutas: ↑23 Sept, 2024 12:30
OLAVI kirjutas: ↑23 Sept, 2024 10:33
Ka e-autodel on sama tendents,
et sõidavad täpselt nii palju kui vaja ja nende elukaare saab veelgi hõlpsamalt (kohustusliku) tehnoloogia abil "õigel ajal" lõpetada.
Kas sellele väitele on ka mingit praktlist kinnitust?
Kõik praegu EU's müüdavad autod peavad juba mitu aastat kohustuslikult olema varustatud sideseadmetega ja seda uudist on kindlasti paljud näinud:
https://www.delfi.ee/artikkel/120323313 ... teel-valja
Tšetšeenia juht Ramzan Kadõrov teatas Telegramis, et väidetavalt talle kingitud elektriauto Cybertruck, millele ta lasi kuulipilduja monteerida, lülitati kaugjuhtimise teel välja.
„Auto tuli lahinguülesannetega suurepäraselt toime. Demonstreeris manööverdatavust ja meeskonna head kaitset. Hiljuti lülitas Musk Cybertrucki kaugjuhtimise teel välja. See ei ole mehemoodi tegu. Tuli raudratsu minema pukseerida. No kuidas nii, Elon? Kas nii tehakse?“ kirjutas Kadõrov.
Sisepõletajatel ja E-autodel kehtivad EU's samad kasutustingimused nagu arvutitel, et kui raua saab klient välja osta, siis tarkvara kasutamisele kehtib kasutusleping, mis nõuab pidevalt seadme töö tagamiseks uuendusi.
Ega ilmaasjata MNT registris ei kuvata autode juures kirjet: "parandusmeede on rakendamata" ja see võib olla takistus tehnoülevaatuse läbimisel.
(Näiteks kui mu viimasena ostetud arvuti kohta on tootja kodulehel avaldanud, et: "Tootja tagab uuendused 7 aasta jooksul alates müügipäevast", siis autotootjate sellise info avaldamisest ei ole ise rohkem lugenud kui et Tesla kodulehe järgi vanematel Tesladel kaovad toetuse puudumisel osad funktsioonid.)
No see Kadõrovi näide on nüüd küll pehmelt öeldes huumorinrga teema ehk rohkem. See lammas äkki unustas üldse autot laadida?
Sa väitsid, et autotootjad lühendavad meelega tarkvaraliselt autode eluiga.
MNT registris kuvatakse seda kirjet parandusmeede rakendamata igasuguste tehase recall kampaaniate juures. On need siis mehaanilist või tarkvaralist laadi. Auto sundkorras väljalülitam,isega pole sellel midagi pistmist.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 13:35
Postitas Kapten Trumm
Autode eluiga lühendatakse täiesti tehnilis-mehhaaniliselt samuti. Alates kruntimata keredest (värv ei püsi peal) kuni "märgade hammasrihmade" ja F1 stiilis kolbideni.
Kuskilt oli lugeda, et kuna Teslal pole üleilmset teenindusvõrku, siis tarkvaralised uuendused tulevadki õhu kaudu, st traadita interneti abil. Asi siis mingi selline upgrade saata, et auto ei käivitu enam. Teoorias vist võimalik.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 13:45
Postitas Some
Huvitav, mis funktsionaalsust Tesla siis vanadel autodel välja lülitanud on? Ma tean, et vanemad Teslad ei pruugi uusi funktsioone saada, sest lihtsalt elektroonika ja sensorid on uutel teistmoodi aga vana tarkvara jookseb ikka samamoodi edasi nagu varemgi. Siin siis pisut kuidas Tesla elektroonikat arendatud on:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Autopilot_hardware
Kui minu elektrikal miski jama peaks ilmnema siis ma lähen lihtsalt esindusse ja trambin jalgu - tehke korda. 7 aastat garantiid ikkagi.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 17:40
Postitas OLAVI
Some kirjutas: ↑23 Sept, 2024 13:45
...
Kui minu elektrikal miski jama peaks ilmnema siis ma lähen lihtsalt esindusse ja trambin jalgu - tehke korda. 7 aastat garantiid ikkagi.
Ei ole ime, kui garantiiremont kestab pool aastat ja seaduse järgi on kõik õige.
7 aastat garantiid võib ju olla aga kui tahad 7 aasta pärast seda masinat liisingule tagasi müüa, siis võib selguda, et masina väärtus on 0eur, sest rikas ei taha vana autot ja vaene ei julge nii tehnoloogilist autot omale
eluliselt vajalikeks igapäevasteks sõitudeks osta (sest tal puudub raha kasvõi ühe keerulisema elektroonika remondi tegemiseks).
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 17:47
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑23 Sept, 2024 17:40
Some kirjutas: ↑23 Sept, 2024 13:45
...
Kui minu elektrikal miski jama peaks ilmnema siis ma lähen lihtsalt esindusse ja trambin jalgu - tehke korda. 7 aastat garantiid ikkagi.
Ei ole ime, kui garantiiremont kestab pool aastat ja seaduse järgi on kõik õige.
7 aastat garantiid võib ju olla aga kui tahad 7 aasta pärast seda masinat liisingule tagasi müüa, siis võib selguda, et masina väärtus on 0eur, sest rikas ei taha vana autot ja vaene ei julge nii tehnoloogilist autot omale
eluliselt vajalikeks igapäevasteks sõitudeks osta (sest tal puudub raha kasvõi ühe keerulisema elektroonika remondi tegemiseks).
Auto jääkväärtus liisinguperioodi lõpuks pannakse lepingusse kirja ja liisingul pole ühepoolset õigust seda muuta.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 20:01
Postitas Some
Veidral kombel pole ükski minu viimasest neljast autost remonti vajanud, ainult hooldused. Kolm neist on olnud Kia-d.
Välja olen nad vahetanud enne liisingperioodi lõppu ja huvitaval kombel on alati auto tagasiostuväärtus olnud kõrgem kui liisingujääk, nii et olen raha tagasi saanud. Aga üldiselt kui miski esindus peaks ajusid keppima hakkama garantiiremondi vms, siis see jääb ka viimaseks korraks sealt osta. Konkurents autoturul on piisavalt tihe.
Sama kehtiks ka kui keegi hakkaks kaugelt autosid pekki keerama. Selle firma autosid enam ei ostetaks.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 20:50
Postitas maksipoiss
Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Sept, 2024 9:01
Ma ei tea, mis mudelist ja versioonist sa täpselt räägid, aga kuni 2018/19 toodetud istmetega, Combi versioonid on umbes sama vaiksed/häälekad kui meil väga popid aasia päritolu odavad "linnamaasturid". Olen taolistega sõitnud umbes 240 tuhat, talvel ainult naeltega ja kabiinis maanteekiirustel saab ka häält tõstmata juttu ajada.
Loomulikult pole tegemist premium autoga, kuid odava väikeautoga konkureerib küll.
Samast. Jämeda mustriga rehviga Hilux on sellega võrreldes igatahes hiirvaikne.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 23 Sept, 2024 23:23
Postitas OLAVI
Some kirjutas: ↑23 Sept, 2024 20:01
Veidral kombel pole ükski minu viimasest neljast autost remonti vajanud, ainult hooldused.
Kolm neist on olnud Kia-d.
Välja olen nad vahetanud enne liisingperioodi lõppu...
Kui igat masinat on peetud 5 aastat, siis need kõik oleks ju vist "vanad autod"?
Eks see on üks kuri saatus, kus viimase 6 aasta jooksul minu kasutada olevatest uutest autodest 5 on vajanud garantiiremonti, kus nad on vähemalt 2 kuud aastast olnud remondis.
Viimane on veel liiga noor aga varsti näen, et kas see garantiiaja vastu peab.
Sama kehtiks ka kui keegi hakkaks kaugelt autosid pekki keerama.
Selle firma autosid enam ei ostetaks.
Ega siis autot "sõidul ei tapeta" vaid tegu on pehme pikaldase mõjutusega, kus juht hakkab üha rohkem tundma, et ta sõidab vana autoga ja ta peab selle välja vahetama.
Liisingu ennetähtaegne lõpetamine annab vist märku sellise mõjutamise tulemuslikusest?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Sept, 2024 6:38
Postitas manjabes
OLAVI kirjutas: ↑23 Sept, 2024 23:23
Sama kehtiks ka kui keegi hakkaks kaugelt autosid pekki keerama.
Selle firma autosid enam ei ostetaks.
Ega siis autot "sõidul ei tapeta" vaid tegu on pehme pikaldase mõjutusega, kus juht hakkab üha rohkem tundma, et ta sõidab vana autoga ja ta peab selle välja vahetama.
Liisingu ennetähtaegne lõpetamine annab vist märku sellise mõjutamise tulemuslikusest?
Sest pärast 10t aastat teedel on tegelikult ju tegu
uue autoga, ainult kiuslike salakavalate autotootjate vandenõu ja auto ajusse jäetud progresseeruva degradeerumise programm üritavad sulle tõestada vastupidist?

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Sept, 2024 7:55
Postitas Peeter
Ja siia siis kohe selline uudis ERR-ilt:
https://www.err.ee/1609468762/usa-voib- ... d-soidukid
Valik tsitaate:
Kavandatav määrus sunniks ka USA enda ning samuti teiste riikide suuremaid autotootjaid lähiaastatel välistama USA-s müüdavatelt sõidukitelt Hiina päritolu tark- ja riistvara.
***
Kavandatavad keelud takistaksid Hiina autotootjate poolt isejuhtivate autode katsetamist USA teedel ning laieneksid ka Venemaal toodetud sõidukite tarkvarale ja riistvarale ning neid võidakse laiendada ka teistele USA suhtes vaenulike riikide tootjatele.
***
"Kui meie välismaised vastased ehitavad sõiduki valmistamiseks tarkvara, mis tähendab, et seda saab kasutada jälgimiseks, saab kaugjuhtida, mis ohustab ameeriklaste privaatsust ja turvalisust teel"
***
Ta lisas, et määrus sunniks General Motorsi ja Ford Motor Company lõpetama Hiinast imporditud sõidukite müümise USA-s.
***
Valge Maja riikliku julgeoleku nõunik Jake Sullivan ütles briifingul, et USA-l on palju tõendeid selle kohta, et Hiina on Ameerika kriitilises infrastruktuuris pahavara eelpositsioneerinud.
***
"Kui teedel on potentsiaalselt miljoneid sõidukeid, millest igaühe eluiga on 10-15 aastat, suureneb häirete ja sabotaaži oht järsult," ütles Sullivan.
***
Alliance For Automotive Innovation, rühm, mis esindab suuremaid autotootjaid, sealhulgas GM, Toyota, Volkswagen ja Hyundai, teatas, et mõnel autotootjal võib nõuete täitmiseks vaja minna rohkem aega.