48. leht 72-st
Re: Koptereid oleks ka vaja
Postitatud: 16 Juul, 2014 20:35
Postitas Tux
Meenutagem siis meie Augustade lennuvõimelisust kuna varuosade järjekord on kuude pikkune ja teine asi on muidugi lemnutunni ja masina enda maksumus. Renoveeritud Uh on 5-10 korda odavam soetada ja varuosade kättesaadavus ka ilmselt oluliselt parem. Lisaks on samal platvormil ka ründekopterid olemas
Re: Koptereid oleks ka vaja
Postitatud: 16 Juul, 2014 21:39
Postitas Lemet
Sisukas vastus eeldab sisukat küsimust...

Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 16 Juul, 2014 22:06
Postitas toomas tyrk
Liitsin uue helikopterite teema eelmisega ja nihutasin selle siis tema õigesse kohta.
Re: Koptereid oleks ka vaja
Postitatud: 16 Juul, 2014 22:23
Postitas Gideonic
mx77 kirjutas:OK, see võis tõesti olla 2008, aga kui palju see erineb vietnami aegsest (lahinguliselt olulistes osades) ja sama küsimus, et ons ta parem kui Mi-24 lahingutegevuses?
Tegu on sisuliselt täiesti uue kopteriga:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_UH-1Y_Venom
Liiga suurte muutuste tõttu loobuti ka ümberehitamisest
Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 17 Juul, 2014 11:29
Postitas Kapten Trumm
Meenutagem siis meie Augustade lennuvõimelisust kuna varuosade järjekord on kuude pikkune ja teine asi on muidugi lemnutunni ja masina enda maksumus. Renoveeritud Uh on 5-10 korda odavam soetada ja varuosade kättesaadavus ka ilmselt oluliselt parem. Lisaks on samal platvormil ka ründekopterid olemas
Ongi odavam, lisaks on ju tegemist eelmise põlvkonna masinaga, kus värk on mehhaaniline või hüdrauliline - st lihtsalt ja "kodustes tingimustes" parandatav.
Mi-8't Eestis nii käigus hoitigi ja nagu näha 10+ aastase teenistusega alla nad ei kukkunud.
Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 17 Juul, 2014 11:34
Postitas Lemet
Kui ülalpool tähendatud hind 1,34 miljonit dollarit õige on, siis oleks kolme Agusta hinnaga saanud ligi 50 masinat...tea, kas selle koguse juures oleks kvantiteet juba tasapisi kvaliteediks üle läinud või mitte...
Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 17 Juul, 2014 11:40
Postitas Kapten Trumm
Kui ülalpool tähendatud hind 1,34 miljonit dollarit õige on, siis oleks kolme Agusta hinnaga saanud ligi 50 masinat...tea, kas selle koguse juures oleks kvantiteet juba tasapisi kvaliteediks üle läinud või mitte...
Augustad osteti Schengeni tagastamatu abi rahade eest, kus riik maksis ainult omafinantseeringu.
Arvan, et ilma selle rahata oleks piirivalve võibolla järgmised kasutatud Mi-8'd siia vedanud.
Eelmised muidu kingiti Eestile Saksamaal poolt (tegu oli NVA endiste kopteritega).
Albaania ostis kunagi Saksamaalt ära renoveeritud Bo-105P (aka PAH-1) kerged lahingukopterid (BW-s kandsid need TT rakette).
Hind odavam kui arvate.
http://www.milavia.net/news/2006/german ... pters.html
Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 17 Juul, 2014 11:45
Postitas mx77
Lemet kirjutas:Kui ülalpool tähendatud hind 1,34 miljonit dollarit õige on, siis oleks kolme Agusta hinnaga saanud ligi 50 masinat...tea, kas selle koguse juures oleks kvantiteet juba tasapisi kvaliteediks üle läinud või mitte...
Eks rohkem on alati uhkem, aga ma sügavalt kahtlen, kas Vabariigil on üldse jõudu 50-t kopterijuhti koos vahetustega palgal pidada?
Lisaks muidugi ka veel see, et Agustade jaoks käisime ise väga vähe raha välja.
Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 17 Juul, 2014 11:49
Postitas Lemet
Nagu ma täheldasin- kolme Agusta hinnaga(jämedalt kuskil 22 miljonit on vististi tükihind)...mitte selle rahaga, mis me nende eest välja käisime.
Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 17 Juul, 2014 11:54
Postitas Lemet
mx77 kirjutas:Lemet kirjutas:Kui ülalpool tähendatud hind 1,34 miljonit dollarit õige on, siis oleks kolme Agusta hinnaga saanud ligi 50 masinat...tea, kas selle koguse juures oleks kvantiteet juba tasapisi kvaliteediks üle läinud või mitte...
Eks rohkem on alati uhkem, aga ma sügavalt kahtlen, kas Vabariigil on üldse jõudu 50-t kopterijuhti koos vahetustega palgal pidada?
Lisaks muidugi ka veel see, et Agustade jaoks käisime ise väga vähe raha välja.
Kui pool sellest rahast "väga vähe" on...

. Siitsaamast teemast...
austet kaasfoorumlaneTuna kirjutas:ES-PWA
Helikopteri kogumaksumus on 147 miljonit krooni, millele lisandub käibemaks. Piirivalvekopteri hange on üks suuremaid Schengen Facility programmi vahenditest realiseeritavatest projektidest.
Allikas: siseministeeriumi pressiteade
http://www.siseministeerium.ee/17075
ES-PWB
Kopteri AW139 maksumus on 221 149 928 krooni koos käibemaksuga, raha eraldatakse riigieelarvest.
Allikas: siseministeeriumi pressiteade
http://www.siseministeerium.ee/29204/
ES-PWC
Siseministeerium saab täna valitsuselt loa sõlmida Itaalia kopteritootjaga Agusta leping kopteri soetamiseks 218 miljoni eest, millest 131 miljonit krooni kaetakse välispiirifondi eraldistest ning 86 miljonit krooni tuleb siseministeeriumi tulevase kolme aasta eelarvest.
Allikas: ERR uudised 4.12.2008
http://uudised.err.ee/index.php?06146632
Seega üks kopter täielikult Euroopa raha eest, üks täielikult oma raha eest ja üks 60 protsendi ulatuses Euroopa raha eest.
Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 17 Juul, 2014 13:17
Postitas Kapten Trumm
Eks rohkem on alati uhkem, aga ma sügavalt kahtlen, kas Vabariigil on üldse jõudu 50-t kopterijuhti koos vahetustega palgal pidada?
Lisaks muidugi ka veel see, et Agustade jaoks käisime ise väga vähe raha välja.
Küse on laiem.
Kui küsida, kas EV suudab ülal pidada nt kopterieskadrilli, siis vastus on, et jah, suudab. Täna lennutatakse nagunii 5 kopterit, L-410, lisaks veel kahte metsavahti ja muid pisemaid lennumasinaid (mis ka vajavad off koors lendureid ja kõvasti kütust). Küsimus on lihtsalt selles samas "peale parima meile ei kõlba", "lennuvõimetu lennuvägi paberil" jne.
Võibolla see 50 on liiga ekstreemne suurus, aga maybe 15-20 UH-1 klassi masinat kannataks küll. Sellega tekib ka arvestatav õhupaiskevõimekus.
See arv lubab ka pidada omi mehhaanikuid ja neile on selline vanakooli "rauast" kopter jällegi jõukohane parandada.
Lõppeks olemegi palja persega, sest Armani jaoks raha ei jätku ja pruugitud Sangari parmu kuluvad ei kõlba ning niiti-nõela pihku võtta ei taha.
Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 17 Juul, 2014 13:53
Postitas ribikardin
Kapten Trumm kirjutas:
Ongi odavam, lisaks on ju tegemist eelmise põlvkonna masinaga, kus värk on mehhaaniline või hüdrauliline - st lihtsalt ja "kodustes tingimustes" parandatav.
Mi-8't Eestis nii käigus hoitigi ja nagu näha 10+ aastase teenistusega alla nad ei kukkunud.
Kapten Trumm kirjutas:
See arv lubab ka pidada omi mehhaanikuid ja neile on selline vanakooli "rauast" kopter jällegi jõukohane parandada.
Mis sa arvad, et Mi-8 hooldus käib nagu 01 või mtz i oma, et muutkui treime angaarinurgas vajalikud poldid ja düüsid valmis ning kui kuskil mõlk sees või korrosioon kallal, siis ajame aga pahtlit täis, värv peale ja pojeehali?
Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 17 Juul, 2014 14:04
Postitas Kapten Trumm
Mis sa arvad, et Mi-8 hooldus käib nagu 01 või mtz i oma, et muutkui treime angaarinurgas vajalikud poldid ja düüsid valmis ning kui kuskil mõlk sees või korrosioon kallal, siis ajame aga pahtlit täis, värv peale ja pojeehali?
Kui masinaid on juba selline arv, siis on palgal ka õppind mehhaanikud, kes võtavad laost (jah, baasi peale saab juba varuosaladu pidada või nt mõnda kopterit varuosadeks) vajaliku jupi, teevad õhtul käed mustaks ja hommikul on valmis. Eestis asunud MiG-23 polk (mis on ühest tühjast Mi-8-st ikka hulka keerukam masin) just sedasi oma masinad lahingukorras hoidis. Olnuks mõeldamatu, kui terve väeosa sõltunuks siis mingist kuu aja pärast tulevast hooldusmeeskonnast. Kui ei saanud hakkama polgu jõududega, kutsuti abi diviisi või armee tehnilisest teenistusest. Lennukite korrashoiuks olid ette nähtud ka spetsiaalsed ekspluatatsioonimaterjalid nagu krunt, värv (kuumakindel), midagi silikoonhermeetiku taolist (!!). Viimane oli hinnatud autoremondimeeste hulgas.
pahtlit täis, värv peale ja pojeehali
Vaata suvalisi lennukite lähipilte internetist, millel vanust 20+ aastat.
Ongi seal korrosioonikohad värvitud angaaris põlve otsas, isegi soomlaste Hornetitel on sedasi.
Mõnel paranduskohal on isegi näha, et värv on jooksma hakanud ja siis on lapiga üleliigne ära pühitud.
Aerodünaamikat ei mõjuta.
Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 17 Juul, 2014 14:33
Postitas tommy
Kui ülalpool tähendatud hind 1,34 miljonit dollarit õige on....
Tundub mulle, et siin on tegemist ca. 30 aastase masina lennutundide pikendamisprogrammi maksumusega.
Mitte millegi muuga.
Mis sa arvad, et Mi-8 hooldus käib nagu 01 või mtz i oma, et muutkui treime angaarinurgas vajalikud poldid ja düüsid valmis ning kui kuskil mõlk sees või korrosioon kallal, siis ajame aga pahtlit täis, värv peale ja pojeehali?
Kahju, et meie lennusalga tegelased seda ei taibanud.
Vaid saatsid masina Leedu tehasesse, kus see kokkuvõttes pikki aegu sees oli ja arved tulid kah korralikud...

Re: Helikopterid tulekul...
Postitatud: 17 Juul, 2014 14:56
Postitas Kapten Trumm
Tundub mulle, et siin on tegemist ca. 30 aastase masina lennutundide pikendamisprogrammi maksumusega.
Mitte millegi muuga.
30 aastased, null või nullilähedaste jääktundidega masinad ongi riik-riigi tehingutes (vähemalt liitlastele) tasuta.
Analoogselt, kui Eestil on 10+ miljonit eurot tagataskus, siis AMARCI kolaplatsilt võib saada F-16 täiesti tasuta.
Masina maksumus moodustubki siis üldjuhul renoveerimistööde maksumusest.
Kahju, et meie lennusalga tegelased seda ei taibanud.
Vaid saatsid masina Leedu tehasesse, kus see kokkuvõttes pikki aegu sees oli ja arved tulid kah korralikud...
Taastusremont/eluea pikendamine ja jooksev remont sassis?
Sellest vene nimega asjamehest, kes seda Mi-8't siin putitas, on isegi meedias räägitud - mingi kodakondsuse probleemiga.
Mi-8 tehnikud ja piloodid olidki valdavalt venelased.
Mi-8-te remondist, kopterid (kokku 5 tk, neist neli korras ja üks osadeks) kinkis Saksamaa, eks mid-life pikendus ongi kulukas ja pikaajaline:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=12094613
http://issuu.com/ajakiri_radar/docs/radar_15/45#
1977. aastal valmistatud kopter saabus Saksamaalt Eestisse abi korras 1995. aastal ning läbis 1998. aastal Leedus ressursipikenduse. Möödunud septembris lõppes kopteri labade kalendriressurss ning käesoleva aasta veebruaris oleks lõppenud ka kereressurss. Teine Lennusalga kasutada olev kopter MI-8 läbis eelmisel aastal renoveerimise ja on käigus aastani 2009.