F-35 olevikust ja tulevikust
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Hispaania kaalub oma Harrierid F-35B ja Hornetid F-35A vastu vahetada:
http://elpais.com/elpais/2017/06/05/ine ... rsoc=TW_CC
Esimene osa plaanist (vertikaalmaandumisega F-35B) ei ole eriline uudis. Neil oli see ammu mõttes (ega alternatiive ei ole, peale võimekuse mahakandmise) rahapuudusel otsustati Harrierite eluiga pikendad. Teine osa on aga veidi ootamatu, vähemalt mulle.
http://elpais.com/elpais/2017/06/05/ine ... rsoc=TW_CC
Esimene osa plaanist (vertikaalmaandumisega F-35B) ei ole eriline uudis. Neil oli see ammu mõttes (ega alternatiive ei ole, peale võimekuse mahakandmise) rahapuudusel otsustati Harrierite eluiga pikendad. Teine osa on aga veidi ootamatu, vähemalt mulle.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
F-35A täna Pariisi airshowl: https://www.youtube.com/watch?v=YeqryYh_yw0
Visaalselt ägedam osa algab alates 3:20 (kuigi 2:20 ajal hoitakse kohtumisnurka üle 25 kraadi, ning on ka muud huvitavat)
Kavas olevad manöövrid on brožüüril üsna hästi kajastatud:

Kahjuks oli antud lennuk endiselt Block 3i tarkvara peal, ehk pardakompuuter, mis tõlgendab piloodi liigutusi lennuki tüürpindade tegevuseks, oli endiselt nn "konservatiivses" režiimis. Antud versioonis kammitseb see lennukit õige mitmet pidi (kuna see tarkvara lõpetati siis kui A mudeli lennutestimine oli veel pooleli). Suurim piirang on see, et G-limiit oli endiselt vaid 7,5G peal, peatse 9G asemel.
Kindlasti ei muudaks agressiivsem lennutarkvara nüüd kogu demot tundmatuseni, aga vähemalt mõned pöörded teeks tiba äkilisemaks küll.
Lennuki Mootor see-eest kuidagi kammitsetud ei olnud, ning tõepoolest, tõukejõud on ikka fenomenaalne! Kiirenduses (seesama 3:20+ lõik näiteks) jäi värske Rafale demo proovilend minuarust ikka pika puuga alla, . Ja see lennukpidi kriitikute arust F-4 stiilis "raske emalaev" olema
Täislahingtarkvara hakatakse lahinglennukitele paigaldama millalgi vahemikus august kuni oktoober, nii et loodetavasti näeb varsti ka 9G Airshow'd. Kui mitte varem siis järgmisel aastal vähemalt
EDIT:
Kusjuure see kõige olulisem manööver: nr 4 (nn pedal-turn), mida suudab USA hävitajatest veel vaid F-22, läks tegelikult suhteliselt pekki. Eelmise nädala proovivideost on seda paremini näha, alates 3:50 (soovitan vaadata viidatud hetkest alates).
Visaalselt ägedam osa algab alates 3:20 (kuigi 2:20 ajal hoitakse kohtumisnurka üle 25 kraadi, ning on ka muud huvitavat)
Kavas olevad manöövrid on brožüüril üsna hästi kajastatud:

Kahjuks oli antud lennuk endiselt Block 3i tarkvara peal, ehk pardakompuuter, mis tõlgendab piloodi liigutusi lennuki tüürpindade tegevuseks, oli endiselt nn "konservatiivses" režiimis. Antud versioonis kammitseb see lennukit õige mitmet pidi (kuna see tarkvara lõpetati siis kui A mudeli lennutestimine oli veel pooleli). Suurim piirang on see, et G-limiit oli endiselt vaid 7,5G peal, peatse 9G asemel.
Kindlasti ei muudaks agressiivsem lennutarkvara nüüd kogu demot tundmatuseni, aga vähemalt mõned pöörded teeks tiba äkilisemaks küll.
Lennuki Mootor see-eest kuidagi kammitsetud ei olnud, ning tõepoolest, tõukejõud on ikka fenomenaalne! Kiirenduses (seesama 3:20+ lõik näiteks) jäi värske Rafale demo proovilend minuarust ikka pika puuga alla, . Ja see lennukpidi kriitikute arust F-4 stiilis "raske emalaev" olema

Täislahingtarkvara hakatakse lahinglennukitele paigaldama millalgi vahemikus august kuni oktoober, nii et loodetavasti näeb varsti ka 9G Airshow'd. Kui mitte varem siis järgmisel aastal vähemalt
EDIT:
Kusjuure see kõige olulisem manööver: nr 4 (nn pedal-turn), mida suudab USA hävitajatest veel vaid F-22, läks tegelikult suhteliselt pekki. Eelmise nädala proovivideost on seda paremini näha, alates 3:50 (soovitan vaadata viidatud hetkest alates).
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Intervjuu ka piloodiga:
http://m.aviationweek.com/paris-air-sho ... nformation
http://m.aviationweek.com/paris-air-sho ... nformation
ja tundub et piiraja oli lausa 7G, mitte 7.5G pealThe F-35’s maneuverability is all the more impressive because, unlike the F-16s that perform at air shows, the Joint Strike Fighter flying the demonstration this week is fully combat-ready. Flynn’s F-35A will move easily through complex aerial maneuvers loaded with everything it needs to go to war.
“All of those airplanes that do air shows—the Hornet, Viper—they are all slicked off without all the external stores,” Flynn said. “They are a party trick at an air show, versus a combat-configured F-22 or F-35.”
After reversing again in front of the crowd, the last move is a maximum-G, 360-deg. turn, which highlights the maximum-rate, minimum-radius-turn capability of the aircraft, Flynn said. The F-35 in its current 3i configuration is limited to 7g; when the fighter gets its full war-fighting capability with the final 3F software, it will be able to pull 9gs.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Lockheed-Martinil on tellimusi 440 F-35 tellimise osas 11-lt riigilt
http://www.businessinsider.com/lockheed ... ies-2017-6Lockheed Martin Corp (LMT.N) is in the final stages of negotiating a deal worth more than $37 billion to sell a record 440 F-35 fighter jets to a group of 11 nations including the United States, two people familiar with the talks said.
Last week, representatives from 11 F-35 customer nations met in Baltimore, Maryland to discuss terms and toured a Northrop Grumman Corp (NOC.N) facility in Maryland that provides equipment for the jet. Those nations included Australia, Denmark, Israel, Italy, Japan, the Netherlands, Norway, Turkey, South Korea, Britain and the United States.
The memorandum of understanding being negotiated between Lockheed and the customers aims to procure 135 or more jets in fiscal year 2018 for delivery in 2020 for about $88 million per jet, the people said.
In the subsequent fiscal years, 2019 and 2020, procurement would ramp up to 150 or more jets per year.
The average price in 2019 could be $85 million for the F-35 "A" variant and could drop below $80 million in 2020, the people said. That would mark the lowest price ever paid for an F-35, making this deal an important step in reducing the overall cost of each jet.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Tähelepanuväärne on see, et see teeks circa 150 lennukit aastas. Selline kogus saavutati (vähemalt lääneriikides) viimati 80ndatel, F-16 tootmisliinil.ruger kirjutas:Lockheed-Martinil on tellimusi 440 F-35 tellimise osas 11-lt riigilt
Reuters'i artikli järgi kaubeldakse praegu A-mudeli tükihinda 2019. aastaks $85M peale ja 2020 aastaks tibake alla $80M. Kuna jutt ei käi mitte mineviku vaid 2019-2020 aasta dollaritest, on see igatahes odavam kui F/A-18E, rääkimata Eurofighterist või Rafalest (oleks ka imelik kui ei oleks, arvestades et viimaseid toodetakse parimal juhul paarkümmend aastas).
The memorandum of understanding being negotiated between Lockheed and the customers aims to procure 135 or more jets in fiscal year 2018 for delivery in 2020 for about $88 million per jet, the people said. In the subsequent fiscal years, 2019 and 2020, procurement would ramp up to 150 or more jets per year. The average price in 2019 could be $85 million for the F-35 "A" variant and could drop below $80 million in 2020
http://www.reuters.com/article/us-airsh ... 990S8?il=0
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Siiski on ameerikamaal endiselt ka selle programmi vastaseid, kes sooviksid selle programmi kiiret kinnipanekut
https://www.scientificamerican.com/arti ... e-fighter/
https://www.scientificamerican.com/arti ... e-fighter/
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Nu-nu, rahandusprofessor on muidugi ülimalt kvalifitseeritud ekspert lennunduse küsimuses:
Kood: Vali kõik
Michael P. Hughes
Professor of Finance, Francis Marion University
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Lennuväes on ta küll teeninud - kasvõi tõkiskingade paigaldajana.Troll kirjutas:Nu-nu, rahandusprofessor on muidugi ülimalt kvalifitseeritud ekspert lennunduse küsimuses:Kood: Vali kõik
Michael P. Hughes Professor of Finance, Francis Marion University
Oluline on sõnumi sisu - kas see on kõiges pettunud isiku spontaanne vihapurse või siis miski, mis saab F-35 edasist arengut õigemale rajale suunata.

Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Aga kuhu see siis suunatakse? Minumeelest esitab ta lõik lõigu järel avalikkuses tugevalt kinnistunud müüte (kõlavaid pooltõdesid või lausvalesid) jõudes lõpuks ilmselge soovituseni jalapealt "pood kinni panna". Antud punktid (millega ise samuti süvenemata kuskil 2015. aastani rõõmsalt kaasa jooksin) on ilusti ümber lükatud F-35 Busting Myths videoseerias, ning enamik neist veel esimeses osas.EOD kirjutas: Oluline on sõnumi sisu - kas see on kõiges pettunud isiku spontaanne vihapurse või siis miski, mis saab F-35 edasist arengut õigemale rajale suunata.
Miks peaks tänapäeva desinformatsiooni maailmas üldse sellist kõnesüntesaatoriga "youtuberist käkerdist" uskuma? Sest ta on ebapopulaarse vaatepunkti üsna ülevaatlikult ja lühidalt kokku võtnud ning erinevalt paljudest kriitikutest (siinkohal tunnustus viimase artikli autorile, kes on selles osas erand) on ta viitsinud oma väiteid ka viidetega kinnitada (osade transkript ja viited saadaval siin: 1. 2. ja 3. osa). Neist viidetest leiab omakorda veel muud huvitavat infot, mis meedia ega üldsuse tähelepanu pole pälvinud (sensiatsionalismi ja 30-sekundilise keskendumisvõime tõttu).
Ega siin ei olegi muud, kui et tasub selle arvamusartikli ning müüdiseeria viited, mis risti vastupidi väidavad, kõrvuti lahti võtta ning neid võrrelda. Eks igaüks võib ise hinnata. Peale sarnase ettevõtmise ära tegemist muutusin mina siin "palgaliseks LM lobitöötajaks" (ka antud artikli viited on kahuks analoogilised eelnevate ringviitavate arvamustega). Kui kunagi leiaks kriitikaartilkli, mis tooks asjade seisule uut valgust, mitte ei juhiks taas ümber lükatud ja tüdimuseni korratud müütideni, võiksin vabalt uuesti oma arvamust muuta

Avalik arvamus otsustas kuskil 2010 aasta kandis üheselt ära, et F-35 on s*tanikerdis, milles pole absoluutselt midagi head (eks hinna ja ajakulu osas paljus ka teenitult). Seejärel asuti seda järjest valjenevas kajakambris valimatult lahmima. Selle käigus sai "faktiks" ka antud lennuki tehniline impotentsus. Paraku, mida kõvemini karjutakse, seda enam kipuvad faktid narratiivist lahku minema. Kõige rohkem on selle juures kahju sellest, et mürasse läheb kaduma ka kõik vähegi asjalikum kriitika.
Paraku tundub, et sellest avaliku arvamuse ja meedi foonist on tugevalt mõjutatud ka need uued sõnavõtud.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Siin väike animatsioon ka sellest 4. manöövrist (pedal-turn, see 360 pööre peale viraaži) veel veidi varasemast treeningust USAs. Veojõu suunamisega hävitajad: F-22, Su-35 ja PAK-FA, on shõudel sarnast manöövrit teinud, kuid minuteada ei ole ükski veojõu-suunamiseta hävitaja seda varem suutnud demoda. Veel tähelepanuväärsem on, et ei F-22 ega PAK-FA ei tundu seda sugugi kiiremini tegevat, hoolimata veojõu suunamisest ja piiranguteta lennutarkvarast (vähemalt F-22 puhul). Mitte et see manööver nüüd isolatsioonis mingi eriline maailmanaba oleks... See on pigem lihtsalt tõestuseks, kuidas süüdimatult F-105 või F-4 tasemel manööverdusvõimest rääkijad (Pierre Spray näiteks), ajavad täielikku kägu. Mitte ükski 4. generatsiooni lääne hävitaja ei suuda sellist post-stall ninasuunamist teha, isegi mitte F-18 (mille suurimad tugevused on kõrged kohtumisnurgad ja ninaosutamine madalal kiirusel), rääkimata F-16est, Rafalest või Eurofighterist. Viimaste tugevuseks on pigem kestvad pöörded (i.k. sustained-turn), kus nad on vähemalt airshow konfiguratsioonis F-35'est üle, kuid sugugi mitte palju. Kui nüüd rääkida lahingvarustusest ning hakata lisasüsteeme ja relvastust peale laduma, kaob see eelis kähku ...Gideonic kirjutas: Kusjuure see kõige olulisem manööver: nr 4 (nn pedal-turn), mida suudab USA hävitajatest veel vaid F-22, läks tegelikult suhteliselt pekki. Eelmise nädala proovivideost on seda paremini näha, alates 3:50 (soovitan vaadata viidatud hetkest alates).
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Juba ainuüksi kütusemahu ja ökonoomsuse tõttu teeb F-35 (A variant) neile lahingkonfiguratsioonis ära. F-16 peaks sama kütusekoguse kandmiseks kolm suurt ja rasket paaki enda külge haakima.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kahtlane, et sedavõrd väikse raadiusega pööre on tehtud ainult pöördetüüridega (pedal viitab pöördetüüridele, mida juhitakse pedaalidega). Sest TV ju antud masinal puudub.(pedal-turn, see 360 pööre peale viraaži)
Tegemist näib olevat kontrollitud mõne keeruse lamepöörise sooritamisega, mille alustamine ja mille lõpetamine tänu digitaalsele juhtimissüsteemile võimalik on.
Taktikalist huvi pakub see eelkõige "nose pointing" seisukohast (samast seisukohast on huvitavad ka lennud suure kohtumisnurgaga või post-stall manöövrid).
Lihtsalt paremini oma nina keeraval võib olla eelis. Näiteks grupilahingus aga tuleb arvestada, et kui need trikid toimuvad kineetilise energia nullimise arvelt, siis kuskilt läheneva "unseen shooter" vastase jaoks oled sa sel hetkel palju soojust emiteeriv (kähku gaas põhja, et juhitavust ja kiirust taastada), kuid väheliikuv ja raketitõrjemanöövriks ebapiisava energiavaruga sihtmärk.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
See on juba semantika, lihtsalt Pedal-turn on selle manöövri "ametlik" nimetus, kuna seda kasutatakse nii LM tutvustus-brožüüris kui ka selle sama lennuki piloodi intervjuudes. Samuti on sul õigus, et enamike madala kiirusega airshow trikkide tähtsus lahingus on üsnagi kaheldav (eriti arvestades, et neid ei peeta pea kunagi 1-1ele).Kapten Trumm kirjutas:Kahtlane, et sedavõrd väikse raadiusega pööre on tehtud ainult pöördetüüridega (pedal viitab pöördetüüridele, mida juhitakse pedaalidega). Sest TV ju antud masinal puudub.(pedal-turn, see 360 pööre peale viraaži)
Tegemist näib olevat kontrollitud mõne keeruse lamepöörise sooritamisega, mille alustamine ja mille lõpetamine tänu digitaalsele juhtimissüsteemile võimalik on.
Taktikalist huvi pakub see eelkõige "nose pointing" seisukohast (samast seisukohast on huvitavad ka lennud suure kohtumisnurgaga või post-stall manöövrid).
Lihtsalt paremini oma nina keeraval võib olla eelis. Näiteks grupilahingus aga tuleb arvestada, et kui need trikid toimuvad kineetilise energia nullimise arvelt, siis kuskilt läheneva "unseen shooter" vastase jaoks oled sa sel hetkel palju soojust emiteeriv (kähku gaas põhja, et juhitavust ja kiirust taastada), kuid väheliikuv ja raketitõrjemanöövriks ebapiisava energiavaruga sihtmärk.
f-16.net foorumis on päris huvitav diskussioon selel manöövri kohta selles teemas. Enim jäi silma see tstitaat:
Lisaks ilmus värskelt airshowle vahetult eelnev intervjuu F-35 test-piloodi, Jon Beesley'ga. Seal on mõned huvitavad nopped. Näiteks väidat ta samuti, et lennuk on selle manöövri ajal kontrollitav (selles mõttes igal hetkel saab sellest väljuda või vajadusel suunda muuta). Lisaks toodi sealt välja veel mõned huvitavad punktid:That "back flip" leaves the jet with less airspeed than is needed for level flight, and puts it into what would be a spin for most other aircraft. At that point, the jet is falling out of the sky until it gains enough smash to resume normal flight; there is no way it is going to pull into the vertical unless LockMart snuck in a reaction control system and a motor with double the thrust while no one was looking. The 5th-gen trick is a limited ability to maintain control of the nose (at least in the bottom hemisphere) while stalled out and falling like a leaf. This is IMO superior to the near unless ability of some Russian jets to depart controlled flight, and recover with a reasonably predictable attitude.
Ehk siis:Dragon029 kirjutas: The high alpha slow pass goes below 100 knots.
The plane is intended to hit 50 degree angles of attack at the top of the square loop and during the loop that comes before the pedal turn.
(Although already stated) the min radius turn was indeed also a max G turn at roughly 7Gs.
The demo was done at 'combat configured weights'.
"In just a few months we're going to start flying jets from our factory, in Fort Worth, that contain that 3F software. By the end of the year / the beginning of next year, all the jets in the fleet that are capable, will be retrofit and start flying with the 3F software."
- Animatsioonil oleva viraaži ajal peaks lennuki kohtumisnurk minema 50 kraadi kanti.
- Manööver nr 3 (Slow Speed Pass to Vertical Climb), toimus aeglasemal kiirusel kui 100 sõlme ehk (~185 km/h) ning see läks sujuvalt üle tõusuks, niipea kui järelpõleti sisse lülitati,
- demo tehti esmase lahingvõime tarkvaraga, 7G limiidiga (mis on juba varem teada)
- täislahingvõime tarkvara laetakse kõigile lahinglennukitele hiljemalt aastavahetuse kandis
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
F-35-st ka Postimehes
http://tehnika.postimees.ee/4153659/vid ... 1438002618
Mis paneb muigama, et järjekordselt on seal all kommimas kari "troll eksperte" stiilis pole midagi erilist, vigu täis, hirmkallis, PAK FA on parem.
(missest, et F-35-t võetakse kasutusele, aga PAK FA on ikka veel katsemudel, millel pole õigeid mootoreid).
http://tehnika.postimees.ee/4153659/vid ... 1438002618
Mis paneb muigama, et järjekordselt on seal all kommimas kari "troll eksperte" stiilis pole midagi erilist, vigu täis, hirmkallis, PAK FA on parem.

Unforeseen consequences
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Niikaua kuni sanktsioonid edasi kestavad ei saa mitte ükski Pak-FA mitte kunagi lahinguvõimeliseks, sest venelased lihtsalt ei suuda selle jaoks vajalikke elektroonikakomponente ise toota.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline