Fucs kirjutas:No need lennukid, Afgaani stiilis tsiviilvärvides jne, ei lenda ju lihtsalt niisama lambist ühel päeval üle piiri rahulikult Tallinna peale, et siis hakata "nagu täiesti reaalselt juhtuda võiks" hädamaandumist paluma. Ja siin kõik vahivad näpp suus, et vaata jah lendavad näed, aga on ju tsiviilvärvides ja transpondritega ja... las lendavad.
Läheb sürriks kätte ära see teema siin.

Lemet kirjutas:Täpselt sama sürrealistlik olid eraldusmärkideta militaarid Krimmis või Girkin Slavjanskis.
Krimmis olid VF väed juba sees enne aktsiooni.
Sealne "uskumatu lugu" eraldusmärkideta rohemehikestest ei ole kuidagi võrreldav Tallinnas üksteise järel teoreetiliselt tsiviilvärvides lennukitega hädamaanduvate VF roheliste mehikeste "uskumatu looga".
Ma mõtlesin "sürr" all järgmisi aspekte:
Lemet kirjutas:Kui rahvusvahelises koridoris tavapärasel marsruudil lendavad Il-76 annavad eetrisse "Mayday" ja teatavad kõik korraga kütusega seotud mootoriprobleemidest(aga see on täiesti realistlik stsenaarium, kui meenutada hiljaaegseid ridamisi probleeme strateegidel ja transpordilennukitel koos avariide ja katastroofidega) ning paluvad erakorralist maandumist, ei hakka keegi midagi rajale ette veeretama.
Eesti kohal paikneb hetkel kaks
olulist rahvusvahelist tsiviillennukoridori, kus käib kõige tihedam liiklus.
Pärsia lahe piirkonnast ja Indiast Põhja-Ameerikasse ning Kaug-Idast Euroopasse.

- ESTkoridorid.png (328.25 KiB) Vaadatud 2676 korda
Rahvusvahelised lennud jagunevad:
Lääne-Euroopa – Aasia;
Euroopa – Venemaa;
Soome – Euroopa;
Transatlantiline – üle Atlandi ookeani kulgev Lähis – Ida ning Venemaa ning Ameerika vaheline lennuliiklus.
Seda lennuliiklust juhivad:
TWR (Tower Control Unit) e lähilennujuhtimisüksus (lendude juhtimine lennuväljade vahetus läheduses ning stardi/maandumisrajal ja ruleerimisteedel)
APP (Approach Control Unit) e lähenemislennujuhtimisüksus (saabuvate ja lahkuvate õhusõidukite juhtimine lennuväljade lähenemisalades)
ACC (Area Control Centre) e piirkondlik lennujuhtimiskeskus (ülelendude juhtimine kogu Eesti õhuruumis)
Üle Eesti lendavate lennukite maršruudid ja teekonna pikkus Eesti õhuruumis:
RANVA - TODNA 412,6 km
NEBSI - NOTAR 405,7 km
LOGNA - SUDAT 313,2 km
VALGA - MOHNI 229,0 km
DOBAN - SOKVA 212,4 km
Neist kaks kulgevad VF-st
NEBSI - NOTAR ja RANVA - TODNA
Tallinnale kõige lähemal on neist RANVA - TODNA (põhimõtteliselt võrdne maa nii Tallinna kui Tartu lennuväljani)
RANVA - TODNA maršruut kulgeb Lõuna-Saaremaalt üle Kuressaare linna suunaga Narva ja on peamine lennutee Jaapanist, Lõuna-Koreast ja Hiinast Euroopasse saabuvatele lennukitele. Trassil lendavad reisi- ja kaubalennukid tõusevad õhku Tokiost, Soulist, Pekingist ja Shanghaist ning maanduvad Euroopa suuremates lennujaamades nagu Pariis, London, Frankfurt ja Amsterdam.
Sama lennukoridori mööda saabuvad lennukid Lääne-Euroopasse Peterburist ja üle selle.
http://www.vosalendurid.ee/failid/Eston ... RT2007.pdf
Seega üle Eesti on kaks koridori, mida mööda saavad lennata lennukid, mis võiksid olla saanud omale sisu ja laadungi VF-s. Need on NEBSI - NOTAR (Pihkvast Pärnu suunas) ja RANVA - TODNA (Narvast Sõrve sääre suunas).
Esimeses koridoris lendavate lennukite maanadmine "häda korral" Tallinnas ei ole mõeldav.
Teises koridoris lendavate lennukite maandamine "häda korral" Tallinnas on heal juhul mõeldav, kuid sama mõeldav on neid maandada "häda korral" Tartus. Seega 50/50 ja oleneb otsustest. Kõige lähemale koridorile jääb ülisuure häda korral üldse Pärnu lennuväli. Aga see selleks.
Edasi ei lenda nendes koridorides igaüks, kellele see pähe võib tulla või seda teha tahab.
Selleks on vaja EV-lt taodelda vähemalt viis päeva ette lennuluba.
Lennuloa taotlemisel nõutakse:
1.) käitaja nimi, aadress ja sidevahendid;
2.) õhusõiduki riikkondsus, tüüp ja registreerimistunnus;
3.) õhusõiduki suurim lubatud stardimass (MTOW);
4.) kapteni nimi, meeskonna suurus;
5.) lennu eesmärk ning kirjeldus/liik;
6.) lähtelennuväli, marsruut, sihtlennuväli;
7.) lennu kuupäevad ning kellaajad;
8.) Eesti õhuruumi sisenemise ja väljumise punktid ning nende läbimise kellaajad;
9.) meeskonnaliikmete, reisijate ja kolmandate isikute kasuks tehtud kindlustust tõendavad dokumendid või nende koopiad;
10.) taotletava lennuloa kehtivusaeg.
https://www.riigiteataja.ee/akt/72207
See kehtib tsiviillendude või siis "tsiviillendude" kohta.
Militaarlennuvahendite puhul aga
Välisriigi sõjaväe ja eriotstarbeks kasutatavate õhusõidukite käitajad peavad, kui Eesti ja välisriigi vahel sõlmitud lepingust ei tulene teisiti, ülelennuks Eesti territooriumist ja sellel maandumiseks 7 päeva ning eriotstarbeliste lendude tegemiseks 20 päeva enne väljalendu (välja arvatud laupäevad, pühapäevad ja Eesti riiklikud pühad) taotlema Vabariigi Valitsuselt luba Kaitseministeeriumi kaudu, kui tegemist on sõjaliste õppustega, kaitseväe operatsioonidega või nendega seotud lendudega, või Välisministeeriumilt, kui nimetatud õhusõidukid veavad reisijaid, kuid ei vea lahingumoona ega -varustust.
Lisaks 5. peatükis nõutud andmetele peab Kaitseministeeriumile esitatav loa taotlus sisaldama andmeid pardal asuva relvastuse ja/või fotoseadmete kohta.
Eraldi reglementeeritud on nn "Taksolennundus", mis toimuvad lennuloa asemel lennuplaani alusel.
Taksolennuks loetakse kaupa või reisijaid vedava õhusõiduki mitteregulaarset lendu, millel on kuni 10 reisijakohta või mille suurim lubatud stardimass ei ületa 5700 kg.
Taksolennud Eesti õhuruumis toimuvad lennuplaani alusel ning ei vaja luba.
Tellimuslennuks loetakse sellise kaupa või reisijaid vedava õhusõiduki mitteregulaarset lendu, millel on vähemalt 11 reisijakohta või mille suurim lubatud stardimass ületab 5700 kg.
Tellimuslennuks on vaja Lennuameti luba, kui lennu sooritab välisriigi lennuettevõtja ja see on seotud reisijate või kauba pealevõtmisega Eestist.
Lisaks 5. peatükis nõutud andmetele peab loa taotlus sisaldama lennu tellija nime, aadressi ja sidevahendite numbreid.
Regulaarliinilennud Eesti õhuruumis toimuvad Lennuameti kinnitatud korduvlennuplaanide alusel, mis esitatakse kinnitamiseks vähemalt 30 päeva enne esimest plaanijärgset lendu.
Regulaarliinilendude sooritamiseks nõutakse vastavat liiniluba.
Eesti õhuruumi kasutamisel juhindutakse 1944. aasta Chicago rahvusvahelise tsiviillennunduse konventsioonist (RT II 2000, 2, 12), selle lisast 2 «Lennureeglid», lisast 11 «Lennuliikluse teenindamine» ja nende rakendusdokumentidest 4444 «Lennureeglid ja lennuliikluse teenindamine», 7030 «Täiendavad regionaalsed reeglid» ja 9426 «Lennuliikluse planeerimise käsiraamat»
Eelpool kirjapandust tulenevalt ja edasi pikemalt jahumata selle versiooni erinevatel üksikasjadel, ei pea vähemalt mina tõenäoliseks ega võimalikuks näiteks:
"rahvusvahelises koridoris tavapärasel marsruudil lendavate Il-76-te, mis annavad eetrisse "Mayday", teatavad kõik korraga kütusega seotud mootoriprobleemidest ja paluvad erakorralist maandumist "po afganski" " maandumist Tallinna lennuväljal.
Lemet kirjutas:Kaua võtab Il-76 allatulek "po afganski" aega? Kui kiirelt õhuturve maast lahti saab? Kas tsiviilvärvides transporterit, mis väidetavalt tehnilise rikke käes vaevleb, ikka lambist alla tulistama hakatakse.
IMHO on see ülisürr.