The War Zone kirjutab pingetest Prantsuse-Saksa-Hispaania (liitumas olla ka Belgia) ühendprojektis FCAS (Future Combat Air System), mille üks väljund peab olema uus ühine kuuenda põlvkonna hävitaja (New Generation Fighter, NGF) asendamaks seniseid Eurofightereid ja Rafale'sid.
Sakslasi (Airbus) on pahandanud prantslaste (Dassault Aviationi) väidetav nõue 80 protsendile NGF-i loomisega seotud töömahust, mistap kaalutakse alternatiivina kampalöömist Ühendkuningriigi-Itaalia-Jaapani samalaadse GCAP-i (Global Combat Air Programme) või Rootsi veetava FS 2020-ga (Flygsystem 2020). Lisaks olla mõeldud senistele lisaks veel 15 F-35A ostmise peale, mis teeks Luftwaffe peale kokku 50 sellist lennukit.
https://www.twz.com/air/germany-conside ... on-fighter
Juulikuus avaldas The Aviatonist prantsuse ajalehtede viidates, et 80% nõue olla olnud nõude asemel pigem Dassaulti soovitus ja osa üldisemast raportist FCAS-i jätkusuutlikuse teemal. 80% töömaht tähendaks, et hävitaja töötaks välja Dassault, mootorid Safran Aircraft Engines (koostöös MTU Aero Engines'iga Saksamaalt) ja sensorid looks Thales.
Sakslastele (läbi MBDA) arendada jääks FCAS-i raames loodav teabevõrk Combat Cloud ja mehitamata õhusõiduk Remote Carrier. Indra tegeleks viimasele mõeldud sensorite, elektroonika, EWAR-i vahendite ja avioonikaga.
Asja laiemaks taustaks on projektile 2045. aastaks seatud tähtaeg, mille saavutamist peetakse üha vähem tõenäoliseks.
https://theaviationist.com/2025/07/13/d ... workshare/