Mina ei oska tõesti öelda, mis asjandused Praagal vedelevad. Midagi sarnast on meie foorumi lk 41 1950. aastast pärit pildil.
Arvestades seda, et jõelaevandusel oli vanadel hallidel aegadel tänasega ja isegi sovietiaja lõpuga võrreldes hoopis suurem roll, on tegu mingite abialustega erinevate tööde jaoks. Ilmselt kuulusid nad sadamale, aga ei välista, et omaaegsed kalurikolhoosid võisid ka miskit sellist omada ja kasutada. 70-80-te Tartu jõesadama pildist (mida oma silmaga mäletan) nad nagu väga ette ei tule.
Miskit Pihkvast kah. Paraku venekeelsed
Kõigepealt 1957.a. pärit artikkel "Joalast"
Äratab tähelepanu, et Tartu- Pihkva laevaliin olla 216 km pikk. Seda tulebki nii võtta. Tartu -Pihkva enda vahemaa vett mööda on eri andmetel 147-150 km pikk. Aga tollane laevaliin kolistas ikka hoolega mööda kaldaäärseid külasid ja see venitas liini pea kolmandiku jagu pikemaks.
Nüüd artikkel "Aleksander Nevski" debüüdist. Aasta sama
Suur osa jutust on puhas luule. Alustades juba sellest, et Pihkva laevnikud nägid Lenskas Neeva jõel sellist laeva ja tahtsid endale ka. Seda ei saanud olla, sest "Aleksander Nevski" ongi kõige esimene MO tüüpi laev! Ka ehitusprotseei kirjeldus on suuresti jura, sest aluse kere olla Pihkvasse toimetatud raudteel kolmes tükis ja kohapeal kokku keevitatud.
Artikkel 1959.aastast. Peategelane praegugi sõidus olev "Burevestnik"
Igal pool vene andmebaasides väidetakse, et aluse vana nimi oli "Admiral Ušakov" Kas aetakse miskit sassi (ikkagi umbes pool sajandit möödas) või toimus kunagi veel üks ümbernimetamine? Tegelikult olen kusagilt lugenud (võib-olla raamatust "Peipsi järve mõistatus"?), et nime "Admiral Makarov" kandev alus oli Peipsil täiesti olemas.
Aga noh, Venemaa on teadupärast maa, millel on äraarvamatu minevik.