476. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Sept, 2024 18:06
Postitas Kapten Trumm
Jällegi julge järeldus. Autotootjad ei remondigi genekaid ja hirmkallis tehasevaruosa esindusest on alati saadaval olnud. Genekaid remondivad ikka erinevad remonditöökojad. Olen täiesti kindel, et saavad ka kaasaaegse geneka remontimisega hakkama. Vaatasin, et viis aastat vanale pereautole on erinevaid generaatoreid saada ja kui vana neile annad, siis saad ka osa raha tagasi. Tundub, et ikka remonditakse neid generaatoreid kuskil.
Sa ei saa asjast ikka aru.
70 tuhande km peal ei vaja sul vahetamist ükski laager ega kontaktrõngas. Vahetamist vajavad harjad, mis vanasti olid koos tabletiga ja selle vahetamisega oli probleem kiiresti ja odavalt lahendatud. Täna tahetakse, et sa ostaks terve uue geneka. Ja vanasti ei vajanud need tabletid ka vahetamist 70 tkm takka, olen oma elus päris paljude autode kohta neid ainult 2 korda vahetanud (mul on läbisõitu eri autodega miljon km ringis). Ja selle miljoni jooksul pole ma pidanud ainsatki genekat remontima (ei Valeot ega Boschi). Niiet ära fantaseeri.

Mõni mees on nagu autotootjate marketingiosakonna rikkis grammofon ja sõltumata asjaolust kuulutab jätkuvalt progressist.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Sept, 2024 18:12
Postitas Kapten Trumm
davidsoniharald kirjutas: 27 Sept, 2024 16:24 Kas sa nüüd väidad, et selle kahe keevituspunkti pärast jääb generaator remontimata? Ei tundu mingi imetegu selle keevituse maha freesimine ja pärast uuesti kinni keevitamine. Lisaraha ja aega muidugi kulub.
Kui sa keevituspunkte tahad maha freesida, siis tundub su eespool olev jutt kõvast genekate remontimisest paljas fantaasia. St sul pole halli ettekujutust, kuidas ja millega selle ratta sealt kätte saab.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Sept, 2024 18:15
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: 27 Sept, 2024 14:21 NO üldiselt ei maksa see genekas OEM osana mitte 200 vaid 1200.
Aga ma kardan, et see on veidi ülepaisutatud probleem, sest näiteks meie majas vahetatakse genekaid üldiselt haruharva.
Antud auto originaalgenekas (uus) maksab netis 500 euro kandis. Autospirit küsis "uue" eest 200 millegagi pluss vahetus (ühel autol juhtus see lausa 2 korda, teist korda peale garantii lõppu), ilmselt oli tegemist siis "remanufactured" genekaga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Sept, 2024 18:15
Postitas Fucs
OLAVI kirjutas: 27 Sept, 2024 16:08
Eraldi mutrit ei kasutata juba paarkümmend aastat, vaid rihmaratta sees on keere mis kinnitab ratta võllile. (eeltoodud pildil on võlli otsas näha võtme ava.)
Kuna võllile keeratud rihmaratas kippus ennast ise lahti keerama, siis kasutati pendixiga (kuluosa) rihmarattaid, mis on päris kallid:

Nüüd ongi rihmarattas olev vabajookusidur ära optimeeritud ning selle asemel keeratakse ratas võllile ning keevitatakse kinni.
Kapten Trumm kirjutas:Tänapäeva auto generaatoreid üldiselt ei remondita, sest autotootjale on kasulikum müüa sulle 200 euro eest uus genekas, mitte 30 euro eest uus tablett (mis ongi geneka kuluosa).
Sai siin just suvel üks vabajooksusiduriga soonrihma ratas (sidur jooksis laiali) genekal ära vahetatud koos geneka võlli laagritega, sest imeväike loks oli ka laagrites juba sees. Mutrit ikka kasutatakse, kui pole siduriga rihmaratas.

Geneka nn "tabletti" (või üldse muid lisajubinaid) vahetasin viimati 1992 aastal VAZ-Ladal (Я112) :D

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Sept, 2024 18:19
Postitas Fucs
Kapten Trumm kirjutas: 27 Sept, 2024 18:12
davidsoniharald kirjutas: 27 Sept, 2024 16:24 Kas sa nüüd väidad, et selle kahe keevituspunkti pärast jääb generaator remontimata? Ei tundu mingi imetegu selle keevituse maha freesimine ja pärast uuesti kinni keevitamine. Lisaraha ja aega muidugi kulub.
Kui sa keevituspunkte tahad maha freesida, siis tundub su eespool olev jutt kõvast genekate remontimisest paljas fantaasia. St sul pole halli ettekujutust, kuidas ja millega selle ratta sealt kätte saab.
Muig.
Vahetasin siin ükskord pressitavat šarniiri ja vot vana kätte ei saa, ei tule "pesast" välja.
Lähemal uurimisel selgus siis, et türnüflid olid teeninduses (mitte kusagil nurgataguses kaarhallis) eelmise pärast sisse pressimist veel ka punktidega kinni keevitanud rsk :mrgreen:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Sept, 2024 18:22
Postitas Kapten Trumm
Mina vahetasin tabletti viimati 2000 a Volvol umbes 2011. aastal ja peale seda olen selle autoga sõitnud ca 80 000 km ja ei tea genekast rohkem midagi, igatahes midagi katki pole läinud. Vabajooksusiduriga genekas on.

Vahetatavate tablettidega on veel selline nüanss, et neid müüakse erinevate laadimispingetega, vastavalt vajadusele. Tavaliselt 13,5-st kuni 15 voldini.
Kui sõidad vähe ja rohkem talvel, ostad suurema pingega ja vastupidi.

Üldiselt tunduvad euroopa vanakooli genekad üsna kestvad asjad, milel vähemalt mul pole muud vaja kui uut tabletti (saab aru, kui tühikäigul kipub laadimistuli aeg-ajalt vilkuma), tavaliselt on harjad kulunud ja ei anna enam hästi ühendust, paned uue, kõik korras. See Fiatide genekate jura tuli täiesti ebameeldiva üllatusena (pole taolise jamaga enne kokku puutunud). Võibolla on mõnel ka laagrites väike lõtk olnud, ju siis pole mingit erilist häält veel teinud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Sept, 2024 19:15
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: 27 Sept, 2024 18:06
Sa ei saa asjast ikka aru.
70 tuhande km peal ei vaja sul vahetamist ükski laager ega kontaktrõngas. Vahetamist vajavad harjad, mis vanasti olid koos tabletiga ja selle vahetamisega oli probleem kiiresti ja odavalt lahendatud. Täna tahetakse, et sa ostaks terve uue geneka. Ja vanasti ei vajanud need tabletid ka vahetamist 70 tkm takka, olen oma elus päris paljude autode kohta neid ainult 2 korda vahetanud (mul on läbisõitu eri autodega miljon km ringis). Ja selle miljoni jooksul pole ma pidanud ainsatki genekat remontima (ei Valeot ega Boschi). Niiet ära fantaseeri.

Mõni mees on nagu autotootjate marketingiosakonna rikkis grammofon ja sõltumata asjaolust kuulutab jätkuvalt progressist.
Ei ma tõesti ei saa aru, sest ma ei ole väitnudki, et 70tkm pealt vajaks vahetamist ükski laager või kontaktrõngas. Selle tõid sina siia sisse ja hakkasid jälle rääkima mingist Volvost, mis on vanem kui mammuti sitt. Ühesõnaga tüüpiline möga, et juhtida jutt kõrvale algsest teemast.
Jutt algas ikka sellest, et "tänapäeval generaatoreid ei remondita, sest rihmaratas on otsa keevitatud, tuleb alati osta uus". Aga tundub, et neid ikka remonditakse, sest vana geneka tagasi andmisel saab uue odavamalt. Vaevalt, et see keevitatud rihmaratas harjade vahetamist segab.

Mingi eriti õnnetu Fiati plahvatava mootoriga mudeli halbade kogemuste laiendamine kogu maailma autodele näitab inimese rumalust. See statistika on sama kvaliteetne, kui "vaatasin aknast välja ja nägin ühte valget ja ühte musta meest mööda jalutamas, järelikult on Eestis 50% neegreid" tasemel.

Ma ei kuuluta siin progressi vaid lükkan ümber sinu järjekindlalt aetavat kahtlase väärtusega juttu. Viisakalt öeldes. Vähem viisakalt öeldes ajad sa pidevalt möga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Sept, 2024 19:40
Postitas davidsoniharald
OLAVI kirjutas: 27 Sept, 2024 16:08
Muidugi on tegu optimeerimisega, selle pärast ju kirjutasingi.
Aga mille optimeerimisega, sest mutrid on juba ammu äraoptimeeritud?
Tootmise optimeerimisega, nagu ma juba ennem kirjutasin. Vaadake asja tootja vaatenurgast ja võite unustada igasugused müstilised vandenõuteooriad stiilis "tootja tahab sulle müüa uue generaatori, mitte varuosi selle remontimiseks". Otsa keevitatud rihmaratas on odavam kui vabajooksusiduriga rihmaratas.

Mõelge nagu insener, kes peab tootmist pidevalt ratsionaliseerima, siis hakkate mõistma. Kui asja vaadata mehaaniku seisukohast, siis võibki koguaeg tunduda, et kuskil on mingid jõud, kes püüavad mehaanikute elu keerulisemaks teha ja müüa auto omanikule ainult uusi komponente. Aga inseneri vaatenurgaks on vaja ka inseneri haridust. Seda paraku kutsekas või autojuhi kursustel ei pakuta.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Sept, 2024 19:55
Postitas vanahalb
Mehhaanikud peavad ka ikka oma tunnihinda arvestama. Harjade vahetus on jah võib-olla veerand tunni töö aga kui seal midagi põhjalikumalt lammutama hakata läheb juba aega. Eestiski on mõnes esinduses töötund minuteada 100+ EUR ja vähematel vendadel 30-40 ikka.
Kui see generaator maksab 120 EUR on elumõttetu teda lammutama hakata vaid tulebki vahetusfondi anda ja uus peale panna.
Hobi korras aretamine on teine teema ja neid mehi mingid kinnikeevitatud flantsid ei peata :)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Sept, 2024 23:21
Postitas OLAVI
vanahalb kirjutas: 27 Sept, 2024 19:55 Mehhaanikud peavad ka ikka oma tunnihinda arvestama. Harjade vahetus on jah võib-olla veerand tunni töö aga kui seal midagi põhjalikumalt lammutama hakata läheb juba aega. Eestiski on mõnes esinduses töötund minuteada 100+ EUR ja vähematel vendadel 30-40 ikka.
Kui see generaator maksab 120 EUR on elumõttetu teda lammutama hakata vaid tulebki vahetusfondi anda ja uus peale panna.
Hobi korras aretamine on teine teema ja neid mehi mingid kinnikeevitatud flantsid ei peata :)
Mitmetel autodel peab geneka kätte saamiseks harutama lahti ka auto nina (stange, tuled, radikad, jne.) ning seega vahetuse tunnipõhine tööraha võib ületada vahetusgeneka maksumust.

Kui autotootja remondijuhend ei näe ette mõne agregaadi remonti, siis puudub selline töö ka hinnakirjades ning ka töölistele ei õpetata agregaatide remontimist.

Piisava stiimuli puhul võib isegi hõõglambi niiti parandada aga vaevalt "tavaline autoomanik" on sellest huvitatud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 27 Sept, 2024 23:42
Postitas OLAVI
davidsoniharald kirjutas: 27 Sept, 2024 19:40
OLAVI kirjutas: 27 Sept, 2024 16:08
Muidugi on tegu optimeerimisega, selle pärast ju kirjutasingi.
Aga mille optimeerimisega, sest mutrid on juba ammu äraoptimeeritud?
Tootmise optimeerimisega, nagu ma juba ennem kirjutasin. Vaadake asja tootja vaatenurgast ja võite unustada igasugused müstilised vandenõuteooriad stiilis "tootja tahab sulle müüa uue generaatori, mitte varuosi selle remontimiseks". Otsa keevitatud rihmaratas on odavam kui vabajooksusiduriga rihmaratas.

Mõelge nagu insener, kes peab tootmist pidevalt ratsionaliseerima, siis hakkate mõistma.
Kui asja vaadata mehaaniku seisukohast, siis võibki koguaeg tunduda, et kuskil on mingid jõud, kes püüavad mehaanikute elu keerulisemaks teha ja müüa auto omanikule ainult uusi komponente. ....
Paistab, et ei saadud aru, et kellele tekst oli kirjutatud?
Mehaanik saab ainult rõõmustada, sest töötund jookseb ja kui oskusi on, siis raha tuleb.
Mehaanikud näevad selliseid asju niigi igapäevaselt aga autoomanikud on üllatunud, et miks vana auto remont koguaeg kallimaks muutub.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Sept, 2024 8:42
Postitas davidsoniharald
Tõesti on raske aru saada, kellele tekst on kirjutatud, kui sa seda ei maini. Eesti keeles on sellised ilusad väljendid, nagu "mehaaniku vaatenurgast","autoomaniku vaatenurgast" jne. Kasuta julgesti, siis saavad ka teised aru, kellele sa teksti kirjutad.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Sept, 2024 9:53
Postitas mart2
Kapten Trumm kirjutas: 27 Sept, 2024 18:06 ... , olen oma elus päris paljude autode kohta neid ainult 2 korda vahetanud (mul on läbisõitu eri autodega miljon km ringis). ...
Kapten Trumm kirjutas: 27 Sept, 2024 18:15 ... Autospirit küsis "uue" eest 200 millegagi pluss vahetus (ühel autol juhtus see lausa 2 korda, teist korda peale garantii lõppu), ilmselt oli tegemist siis "remanufactured" genekaga.
Kapten Trumm kirjutas: 27 Sept, 2024 18:22 Mina vahetasin tabletti viimati 2000 a Volvol umbes 2011. aastal ...
... See Fiatide genekate jura tuli täiesti ebameeldiva üllatusena (pole taolise jamaga enne kokku puutunud). ...
Kas kokku 2x või Volvol 2x või kahel autol (Volvo ja Fiat mõlemal 2x) ? Või on siin enda ja teiste kogemused kokku pandud? :dont_know:

Ei ole õelutsev, vaid soovin täpsemalt aru saada probleemi levikust. Ette tänades.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Sept, 2024 10:05
Postitas vanahalb
Ma olen aru saanud et Kaptenil on enda autod mis kestavad isalt pojale (see Volvo, BMW- d jne) ja siis on veel töökoha autod millega on ainult rist ja viletsus.
Ehk siis enda autodel 2 korda ja kroonu autodel üle päeva. :) Kapten võib muidugi täpsemalt valgust heita.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Sept, 2024 20:13
Postitas mongol
Ämari lennukoridori all on aerofotolt näha siuke plats, kus on kapteni autod reas, nii need, mis on enda omad ja ideaalses korras ning väljaspool tööaega tööandja omad, mis on lihtsalt putsis, sest ei ole Volvo või vana mersu.