BREXIT
Re: BREXIT
Ma olen suht veendunud, et kui näiteks autode sisseveotollide osas ei saada kokkuleppele, siis Jaapanlased kolivad tehased kiiresti mandrile, Slovakkiasse, Tshehhi või Poolasse.
Ja autod on UK suuruselt teine ekspordikategooria.
Ja autod on UK suuruselt teine ekspordikategooria.
Re: BREXIT
Tehase kolimine pole päris nii et tulevad mutrivõtmetega mehed, monteerivad lahti, viivad teise kohta ja panevad üles. Kuigi... oleks ju hea kui asi nii käiks ja tselluloositehase asemel kolitakse siia (kus meil on kindlasti ka odavam tööjõud) mõni brittide auto vms rasketööstus... Paraku eeldab selline tööstus lisaks tööjõule ka toorainet, energiat ja logistikat - esimeses osas on meil pakkuda puitu, turvast, põlevkivi, fosforiiti, energiaga on ka jama ja kolmandas osas on olematu Vene suunaline transiit (siiapoole, teises suunas veerevad mul kodunt iga päev mööda laadungid sisuga autod mille logoks on ringi sisse tõmmatud stringid).AMvA kirjutas:Ma olen suht veendunud, et kui näiteks autode sisseveotollide osas ei saada kokkuleppele, siis Jaapanlased kolivad tehased kiiresti mandrile, Slovakkiasse, Tshehhi või Poolasse.
Ja autod on UK suuruselt teine ekspordikategooria.
Re: BREXIT
Kuskil mujal teemas just mainisite, et toetasite 80-ndate lõpus ja 90-ndate alguses eestis toimunut, aga lõpptulemus teid ei rahulda.Iga algus ongi raske... aga kui tagasi vaadata, kas me tegime tol ajal valesti?
Eestis tol ajal toimunu oli erinev juba seepärast, et majandussuhted lagunesid juba enne. St läks kaup raha ei saadud, saadi toorainet jäeti selle eest maksmata või jäi tooraine üldse tulemata. Kõik olid kõigile võlgu ja Nõukogudemaa sügavustest midagi kätte saada oli võimatu. (Nagu näitasid FEB fondini viinud sündmused)
Minu teada Inglismaa ja Euroopa mandri osa riikide vahel asi nii hulluks läinud pole. Aga jäädes EU tolliliidust välja ennustan probleeme kõigile firmadele kes müüvad oma tooteid üle La Manche, saavad sealt toorainet või töölised on sealt pärit!
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Re: BREXIT
Tehase kolimine pole päris nii et tulevad mutrivõtmetega mehed, monteerivad lahti, viivad teise kohta ja panevad üles. Kuigi... oleks ju hea kui asi nii käiks ja tselluloositehase asemel kolitakse siia (kus meil on kindlasti ka odavam tööjõud) mõni brittide auto vms rasketööstus... Paraku eeldab selline tööstus lisaks tööjõule ka toorainet, energiat ja logistikat
edit; Jutt kehtib suurte tehaste näiteks autotööstuse kohta.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Re: BREXIT
Ah, loe ise tooraine kohta. Väljakistud tsitaat: Although the United Kingdom has a large variety of important metal ores, little metal is currently being mined due to the effects of globalization: it is cheaper to extract in other countries. For example, although large reserves of iron and copper ores exist in the United Kingdom, these ores are now largely imported – copper ore from Chile and North America, and iron ore from China, Brazil and Australia yield higher grades of metals at lower costs Milline allajoonitutest neist EU alla kuulub? Millist tooraine importi võiks BREXIT segada? Ja lõpuks, kui vaja, võivad nad oma kaevandused taaskäivitada.teeline35 kirjutas:Tsiteerides klassikuid "kas kadedus on insenerihärra kupli viltu löönud". Tööstus eeldabki toorainet, energiat ja logistikat. Tooraine ongi kõige suurem probleem koos tööjõuga Inglastel. Suur osa toorainest tuleb teistest EU maadest. Transporti on mujal ka võimalik organiseerida ja isegi odavamalt. Oht on, et Brittidel jäävad suured tehased seisma või töötavad osalisel võimsusel kuna tänu tollidele tooraine toomine euroopast läheb oluliselt kallimaks ja lõpptoote euroopasse müümisel lisandub jälle tollimaks. Ei tohiks ju raske aru saada inseneriharidusega inimesele!
edit; Jutt kehtib suurte tehaste näiteks autotööstuse kohta.
Re: BREXIT
Väliskaubanduse minister Fox arvab, et 50%-lise tõenäosusega kukub lahkumiskava parlamendis jaanuari kolmandal nädalal läbi: https://www.postimees.ee/6488543/briti- ... s-on-50-50
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: BREXIT
Tehase kolimine on tegelikkuses väga lihtne (meie väikeste mastaapide juures tundub see ulme). Olen ise ühe väga suure tehase kolimist näinud ja polnud midagi müstilist lihtsalt inimeste ja veokite arv oli meie jaoks arusaamatu. Need riigid kuhu need tehased tuleks ma loetlesin. Eestisse ei tule need tahsed mitte kunagi, pole tööjõudu ja ka palgatase on liiga kõrge - Poolas on odavam ja kvaliteetsem.Dr.Sci kirjutas:Tehase kolimine pole päris nii et tulevad mutrivõtmetega mehed, monteerivad lahti, viivad teise kohta ja panevad üles. Kuigi... oleks ju hea kui asi nii käiks ja tselluloositehase asemel kolitakse siia (kus meil on kindlasti ka odavam tööjõud) mõni brittide auto vms rasketööstus... Paraku eeldab selline tööstus lisaks tööjõule ka toorainet, energiat ja logistikat - esimeses osas on meil pakkuda puitu, turvast, põlevkivi, fosforiiti, energiaga on ka jama ja kolmandas osas on olematu Vene suunaline transiit (siiapoole, teises suunas veerevad mul kodunt iga päev mööda laadungid sisuga autod mille logoks on ringi sisse tõmmatud stringid).AMvA kirjutas:Ma olen suht veendunud, et kui näiteks autode sisseveotollide osas ei saada kokkuleppele, siis Jaapanlased kolivad tehased kiiresti mandrile, Slovakkiasse, Tshehhi või Poolasse.
Ja autod on UK suuruselt teine ekspordikategooria.
Ma ei tea millist toorainet autotööstus UK territooriumilt saab? Ilmselt eriti mitte midagi, sest suure tõenäosusega tuleb kereteras kah saksa tehastest. Plaste tehakse ka rohkem maagaasi baasil viimasel ajal.
-
Shackleton
- Liige
- Postitusi: 169
- Liitunud: 05 Jaan, 2016 17:32
- Kontakt:
Re: BREXIT
Autotööstuses moodustab tooraine lisandväärtusest väga väikese protsendi. Mul jääb praegu mulje, et sa võrdled tegelikkust väga kitsalt oma sektori seest tulevate näidete põhjal. Teede ehitusel on muidugi probleem kui toorainet peab kaugelt tooma. Autotööstuses see tegelikkuses suur probleem ei ole.
Re: BREXIT
Ma ei teadnudki, et autosod rauamaagist tehakse, enne kui sellest rauamaagist autottöstusele sobiv teras saab läbib see mitu etappi. Tasuks pigem uurida kuidas UK terasetööstusega lood on. Minu teada on briti vana terasetööstuse pealinn Sheffield paras kummituslinn.Dr.Sci kirjutas:Ah, loe ise tooraine kohta. Väljakistud tsitaat: Although the United Kingdom has a large variety of important metal ores, little metal is currently being mined due to the effects of globalization: it is cheaper to extract in other countries. For example, although large reserves of iron and copper ores exist in the United Kingdom, these ores are now largely imported – copper ore from Chile and North America, and iron ore from China, Brazil and Australia yield higher grades of metals at lower costs Milline allajoonitutest neist EU alla kuulub? Millist tooraine importi võiks BREXIT segada? Ja lõpuks, kui vaja, võivad nad oma kaevandused taaskäivitada.teeline35 kirjutas:Tsiteerides klassikuid "kas kadedus on insenerihärra kupli viltu löönud". Tööstus eeldabki toorainet, energiat ja logistikat. Tooraine ongi kõige suurem probleem koos tööjõuga Inglastel. Suur osa toorainest tuleb teistest EU maadest. Transporti on mujal ka võimalik organiseerida ja isegi odavamalt. Oht on, et Brittidel jäävad suured tehased seisma või töötavad osalisel võimsusel kuna tänu tollidele tooraine toomine euroopast läheb oluliselt kallimaks ja lõpptoote euroopasse müümisel lisandub jälle tollimaks. Ei tohiks ju raske aru saada inseneriharidusega inimesele!
edit; Jutt kehtib suurte tehaste näiteks autotööstuse kohta.
Siin natuke tabeleid terase tootmise ja impordi/ekspordi balansi kohta
http://www.issb.co.uk/news/news/uk.html
Re: BREXIT
Ei vaidle terase tootmise näitajate osas vastu - nagu ikka, mida on odavam osta sisse kui ise toota, ostetaksegi sisse. Vaevalt et imporditavat rauamaaki britid tee sisse panevad või sellest pudingit teevad - nende terasetööstus täitsa eksisteerib, kuid pole muidugi hetkel võrreldav mõne teise EU riigi omaga. Ja vajadusel pannakse need kummituslinnad taas tööle, kusjuures ilmselt kaasaegseima tehnoloogiaga mida on võimalik leida - ja kasumlikumalt kui olemasolevad tööstused. Kuid tõenäolisemalt, kui EU järele ei anna, hakatakse sisse ostma blokivälist toorainet ja siinsed tootjad imevad näppu, töötajad saadetakse palgata puhkusele jne.
Ehk nagu kunagi kauges tulevikus üks kaubandussõda planeerinud ja pidanud kaupmees ütleski:
“An atom-blaster is a good weapon, but it can point both ways.” — Salvor Hardin
Ehk nagu kunagi kauges tulevikus üks kaubandussõda planeerinud ja pidanud kaupmees ütleski:
“An atom-blaster is a good weapon, but it can point both ways.” — Salvor Hardin
Re: BREXIT
Tegelikult, olgu selle brittide majandusega nii nagu on, aga mis saab ikkagi inglise keelest EU kontekstis?
Re: BREXIT
Inglise keel on üks Iirimaa riigikeeltest.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- PaganHorde
- Liige
- Postitusi: 4480
- Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
- Asukoht: www
- Kontakt:
Re: BREXIT
Tehase kolimine pole päris nii et tulevad mutrivõtmetega mehed, monteerivad lahti, viivad teise kohta ja panevad üles
Jep, isegi osalenud Eestis kahe tehase kolimisel. Täpselt nii käiski et tulid mehed mutrivõtmetega ja tehas võeti ühes kohas maha ja pandi teises kohas üles. Ei midagi keerulist. Jaapanlastel käib see kindlasti kordades kiiremini.AMvA kirjutas: Tehase kolimine on tegelikkuses väga lihtne (meie väikeste mastaapide juures tundub see ulme). Olen ise ühe väga suure tehase kolimist näinud ja polnud midagi müstilist lihtsalt inimeste ja veokite arv oli meie jaoks arusaamatu. Need riigid kuhu need tehased tuleks ma loetlesin. Eestisse ei tule need tahsed mitte kunagi, pole tööjõudu ja ka palgatase on liiga kõrge - Poolas on odavam ja kvaliteetsem.
Ma ei tea millist toorainet autotööstus UK territooriumilt saab? Ilmselt eriti mitte midagi, sest suure tõenäosusega tuleb kereteras kah saksa tehastest. Plaste tehakse ka rohkem maagaasi baasil viimasel ajal.
Aga et võrrelda EU-d ja NSVL , see on küll klass omaette.
+ Vene propaganda seal taustal. Teine referendum oleks täiesti mõistlik. Lööks pildi kohe selgemaks.Jaanus2 kirjutas:Ma arvan, et rahvas ei saanud õieti aru, mille poolt hääletas. Poliitikud ajasid mesijuttu, et võetakse kõik kasulik ja saadakse lahti kõigest halvast. Paraku nii ei saa kuidagi, isegi kõige leebema variandi puhul nad kannatavad kahju ja jääjad riigid samamoodi, keegi ei võida midagi. Ja Iirimaa ühineb ka ikkagi faktiliselt, meeldigu see brittidele või mitte. Praegu hakkab rahvale kohale jõudma, et on ainult halvad valikud, rohkem või vähem halvad, võitu ei saa kusagilt. Sellepärast oleks aus lasta lollitatud rahval uuesti otsustada. Sellega võib ka muidugi oodata ja lasta nautida otsuse vilju, sisse tagasi saab hiljem ka astuda, kindlasti nad võetakse. Meie ja teiste "Integreerunutega" võrreldes oli brittidel ikka väga palju autonoomiat ja erisusi ja poleks olnud põhjust kurta üldsegi. Probleeme tiriti välja sealt, kus neid ei olnud - näit. "Poola torumehed" kes massiliselt kohalikelt töö ära võtvat ja üldse sotsiaalsfääri koormavat. Igasuguste tõmmude end. asumaadest pärit "brittidega" võrreldes on idaeurooplased seal vägagi tegusad ja kasumlikud, "brittidele" ei ole lihtsalt poliitiliselt korrektne halvasti öelda ja nende sisserännet piirata.
Re: BREXIT
Sci: mis saab ikkagi inglise keelest EU kontekstis?
Kriku: inglise keel on üks Iirimaa riigikeeltest..
Ja Malta
Kriku: inglise keel on üks Iirimaa riigikeeltest..
Ja Malta
Re: BREXIT
Salvor Hardin polnud kaupmees ja ta ei kavandanud ega viinud ka läbi kaubandussõdu.Dr.Sci kirjutas:Ehk nagu kunagi kauges tulevikus üks kaubandussõda planeerinud ja pidanud kaupmees ütleski:
“An atom-blaster is a good weapon, but it can point both ways.” — Salvor Hardin
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline