Päevast oponendid!
Tänud OLAVIle suure kodutöö eest, millega leidis tõendamist, et armatuuri lambikese kaudu ergastamine oli vähemalt Subarul kasutusel veel 2015 aastal, seega mitte 30, 20 aastat tagasi, vaid 9 aastat tagasi. Ja 2015 aasta ja vanemaid autosid meil ikka peaks olema rõhuv enamus. Ise pakun, et sama lahendus on ka uuematel masinatel, neil millel peale süüte väljalülitamist seierid ja numbrid nähtavale jäävad

See selleks.
Tänud ka Peetrile, et tühikäigu sisse lülitas
Need kes voolu ja pinge vahelisest seosest midagi ei tea, nende jutu lasen kõrvust mööda.
Aga natukene häiriksin mõnda meest oma jutuga veel, võtan ette selle va akulaadimise ja pingemõõtmise teema. Mul enda hetke kõige vanemal autol läksid täpselt 4a perioodiga akud pekki, uuematega seda jama pole olnud, arutleme.
Aku ja generaator näivad mõne jaoks olevat paralleelühenduses, ja tarbijate jaoks need seda ongi, aga omavahelises suhtluses on need laadimise ajal ühendatud järjestikku. Ja selles ahelas on veel juhtmeid, ühenduspunkte, roostes kereplekki ja pagan teab mis veel. Voolumõõte sõlmed on tehtud vast Halli sensoritega, seega mõõtesõlme jätame mängust välja. Silmaga vaadates on teekond aku miinusklemmilt generaatori korpuseni mitu meetrit pikk, erinevatel autodel erinevalt tehtud, elektriliselt määramatu suurus. Siin tulebki mängu selle ahela seisund, selle elektriline takistus. Oletame, et selle takistus on 1oom, usutav ju vana auto juures? Veel usutavam on, et selle takistus on 0,1oomi, see on juba nii väike number, et seda mõõta ei õnnestu, aga arvutame kui palju see mõjutab, kui aku laadimisvool on nt 5amprit - 5x0,1=0,5V. Mis me näeme? Näeme seda, et pool volti on aku klemmidelt kadunud, nt peaks olema 14V, aga on 13,5V. Näeme kui meeletult mõjutab seda süsteemi halb ühendus...akut ei laadita lihtsalt täis. Mehed kes mõõduriistaga tuttavad on, saaksid pinge mõõtmise teel seda ahelat kontrollida - töötaval mootoril ühendada voltmeetri üks ots aku miinusega ja teine ots generaatori korpusega, näit peaks olema nii nullis kui vähegi saab. Kui seier kalduma kipub, tuleks kõik ühendused üle käia. Viimasel ajal aku voolu sensorite
lisamine ja neilt tagasiside andmine genekale ehk üritabki seda määramatust vähendada?
Igatahes ei lisata sealt mootorile tühikäigupöördeid peale kliimaseadme sisselülitamist.
Kena päeva kõigile.